Kauhajoen kouluammuskelu.

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

MGandhi kirjoitti:Alkaa kyllä jo vähän tämä jeesustelu vituttamaan muakin... Jos joku haluaa avata tulen koulussa, saa hän varmasti hommattua aseen laittomiakin reittejä käyttäen.
Varmasti? Minulla ei ainakaan ole mitään käsitystä mitä kautta voisin hankkia luvattoman aseen, vaikka olen aikaisemmin harrastanut ampumista (oli rinnakkaislupa .357 revolveriin, ja sitä ennen tietenkin armeijassa muka-upseerina ysimillisellä). Pitääkö olla piripää diileri ennenkuin laittomat kanavat avautuvat?

On mielestäni kestämätön perustelu aselupien myöntämisperusteiden höllänä pitämiselle että aseen voi saada luvattomastikin, varsinkin kun tapetilla olleissa tapauksissa kyse on ollut useimmiten luvallisista aseista.
Itselläni oli aikomus hommata luvat kakskakkoseen, mutta nyt näyttää siltä ettei paljon tarvitse laittaa prosessia vireille. Hieman vituttaa, mutta kukkahattujeesustelijoiden pitää saada nyt päteä.
Eli tuohtumuksesi motiivina oli oma lehmä ojassa? Riittäisikö sinulle jos saisit luvan aseelle mutta et saisi säilyttää sitä kotonasi?

"Yhyy, minusta olisi niin vänkää omistaa pari kranaattia ja dynamiittipötköä, mutta kun viranomaiset eivät anna... no onneksi sellaisia saa varmasti myös laittomiakin kanavia pitkin."
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 24.09.2008 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Lucy kirjoitti:En ole yllättynyt Kauhajoen tapahtumista Jokelan jälkeen ja eniten mietityttääkin vain miten ihmeessä voidaan ennaltaehkäistä vastaavia tapauksia, jos tekijät eivät oirehdi selkeästi.
Tai sitten oirehtivat, mutta kun Suomi ei ole kovin yhteisöllinen maa, joten voimme oirehtia ihan omassa rauhassamme ilman että ketään juurikaan kiinnostaisi tai edes huomaisi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

ninnithequeen kirjoitti:So true. Ja turha se on tosiaan osoitella sormella ketään enää, kun se syyllinen on kuitenkin tää ampuja. Periaatteessa näin ja vain näin. Ihmisillä on vaan tarve syyllistää joka tahoa jälkeenpäin.
Valitettava tosiasia vain on, että ainoaksi syylliseksi todetaan poliisi, joka ei peruuttanut Saaren aseenkantolupaa. Jossain lähetyksessä jo todettiin, että jotain outoa haastattelussa oli, mutta jostain syystä Saari sai pitää aseensa. Seuraavaksi saamme sitten lukea, että ko. komisario on sairauslomalla/eläkkeellä/haudassa. Syyllistäminen jos mikä suomalaisilta onnistuu ja onhan se kivaa, kun löytyy syyllinen, silloin voi ajatella, että teoille on luonnollinen selitys, tässä tapauksessa epäpätevä paskalakki.
Viimeksi muokannut Riemumieli, 24.09.2008 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

aasi kirjoitti:Sellaisen tornarin kuulin että ois vapautettu pollavikaisena intistä. Jos totta, niin minusta kunnialla suoritetun asevelvollisuuden edellyttäminen ei välttämättä olisi huono ajatus ennenkuin aseenkantoluvan saa.
Ainakin ennen (= siihen aikaan kun omaa rinnakkaislupaani hain, jonka sain heittämällä muistaakseni edes käymättä poliisilaitoksella haastateltavana tms., tiedä sitten onko normaalia rinnakkaisluvissa) asevelvollisuuden hyvin suorittaminen on käsittääkseni ainakin helpottanut myöntämistä selvästi. Mutta joo, onhan tuokin ajatus... kai?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

MGandhi kirjoitti:
aasi kirjoitti:Sellaisen tornarin kuulin että ois vapautettu pollavikaisena intistä. Jos totta, niin minusta kunnialla suoritetun asevelvollisuuden edellyttäminen ei välttämättä olisi huono ajatus ennenkuin aseenkantoluvan saa.
Entäs sivarit?
Sivarin suoritus on käsittääkseni myös asevelvollisuuden suorittamista.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Rouva Pupu

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

HS: mukaan uhreja ovat kaksi miestä ja kahdeksan naista. Hmm, mielenkiintoista. Olihan tuo toki naisvaltainen ala, vissiinkin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Frederik Krueger kirjoitti:Että niinku puolet kitinänkin väestä?
Ei tietenkään kirjaimellisesti, mutta näitä "vihaisia syrjäytyneitä" on vaikkapa meidän asiakkaista valtaosa. Vaikka ajatuksista tekoon on pitkä matka, niin usein ihmettelen, miksi mitään kamalaa ei tapahdu.

Hämiksellä on hyvä pointti siinä, että nyky-yhteiskunta on VAIN menestyjille. Jos et menesty, edes suoriudu, niin kyllähän sitä herkästi altistuu ihmis- ja yhteiskuntavihaan.
prosessi

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Frederik Krueger kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:
aasi kirjoitti:Sellaisen tornarin kuulin että ois vapautettu pollavikaisena intistä. Jos totta, niin minusta kunnialla suoritetun asevelvollisuuden edellyttäminen ei välttämättä olisi huono ajatus ennenkuin aseenkantoluvan saa.
Entäs sivarit?
Sivarin suoritus on käsittääkseni myös asevelvollisuuden suorittamista.
Entäs naiset?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Haemaeraemies kirjoitti:Niin, se ei ole kuule ihan niin helppoa. Suurin osa hoidosta jota saa on ryynit kouraan ja pärjäile- tyyppistä hoitoa. Vitun helppo sanoa sieltä jostian ett menkää hoitoon.
Hoitoon ei tosiaan pääse vaikka haluaisi. Lisäksi terapiakulut ovat aika kovat vaikka onnistuisi kelan tukea saamaankin.
ninnithequeen

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Riemumieli kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:So true. Ja turha se on tosiaan osoitella sormella ketään enää, kun se syyllinen on kuitenkin tää ampuja. Periaatteessa näin ja vain näin. Ihmisillä on vaan tarve syyllistää joka tahoa jälkeenpäin.
Valitettava tosiasia vain on, että ainoaksi syylliseksi todetaan poliisi, joka ei peruuttanut Saaren aseenkantolupaa. Jossain lähetyksessä jo todettiin, että jotain outoa haastattelussa oli, mutta jostain syystä Saari sai pitää aseensa. Seuraavaksi saamme sitten lukea, että ko. komisario on sairauslomalla/eläkkeellä/haudassa. Syyllistäminen jos mikä suomalaisilta onnistuu ja onhan se kivaa, kun löytyy syyllinen, silloin voi ajatella, että teoille on luonnollinen selitys, tässä tapauksessa epäpätevä paskalakki.
http://www.iltalehti.fi/kauhajoentraged ... 9_kj.shtml
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja huima »

Frederik Krueger kirjoitti: Viimeksi tämä ajatus tyrmättiin mielestäni heikoilla perusteluilla kuten "Keskitettyyn asevarastoon yritettäisiin jatkuvasti murtautua" (Aseliikkeillä on sama "ongelma", jotenkin ovat kuitenkin pystyneet sen hanskaamaan), tai "Joillekin harrastekerhoille tämä on liian kallis vaatimus" (No sitten kyseiset asekerhot lopettavat toimintansa, piste).
Kaupungin ja maaseudun eroavaisuudet ovat isot.

Radat ja niiden sijoittautuminen maastoon jonnekin kuuseen takaavat rauhan, että jos joku haluaa joukon aseita - on ainakin jonkun aikaa katseilta suojassa. Kaupat ovat yleensä siellä missä ihmisiäkin on, erilaisissa keskuksissa.

Toki näille kaukaisimmillekin paikoille voisi järjestää vartioinnit rahalla - tai vastaavasti vaatia sitten, että se keskitetty säilytys on jossain missä se voidaan hoitaa kunnolla. Vähänkö olisi siistiä kun pankeissa olisi aselokerot!
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja huima »

Frederik Krueger kirjoitti: Pitääkö olla piripää diileri ennenkuin laittomat kanavat avautuvat?
Asua Itä-Helsingissä.

Kysy tarkemmin sipsiltä tai Ninniltä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Haemaeraemies kirjoitti:Pahinta tässä yhteiskunnasa on että kaikki vitun idiootit saa hakata pissavehkeitä vastakkain ja lisääntyä. Lasten kasvattamiseen pitäisi olla vastaava koulutus kuin ajokortissa ja yhtä tarkat ehdot mitä aseissa.
Pystyihän tuota samaa tekemään 70-90 luvuillakin, ja jopa sitä ennen?

Valtiovalta tuskin ryhtyy toivomiisi lisääntymistä hankaloittaviin toimenpiteisiin koska heidän mielestään suomalaiset lisääntyvät jo nyt liian hitaasti.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Lucy

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Lucy »

MGandhi kirjoitti: Yhteiskuntako tulen avasi vai meinaatko että yhteiskunta pystyisi jollain tavalla pelastamaan jokaisen hairahtuneen sielun?
En tarkoita kumpaakaan. Uskoakseni yhteiskunta pyrkii kontrolloimaan myös sisäsyntyisiä riskejä, sekä ennaltaehkäisemään niitä ja tässä tapauksessa tehtävä on melkein mahdoton juuri siitä syystä, että mikäli joku pipipää haluaa hankkia aseen tai valmistaa pommin, niin prosessia voidaan vaikeuttaa, mutta ei estää tehokkaasti. Myöskään ulkomailla ei ole toimivaa ratkaisumallia jota voitaisiin soveltaa Suomessa. En jaksa uskoa, että koulujen turvatarkastukset tai yksityishenkilöiden aseenkantolupien rajoittaminen ratkaisee ongelmaa, mutta en myöskään usko, että resurssien ja varojen lisääminen mielenterveyshuoltoon tekee sitä ainakaan lyhyellä aikavälillä. En tiedä mikä olisi oikeasti toimiva, tehokas ja realistinen ratkaisu ja tästä syystä olen aavistuksen huolestunut. Oletettavasti ongelmaan ei ole olemassakaan yksiselitteistä ratkaisua, jolloin kysymykseksi nousee mitä olisi paras eri ratkaisuehdotusten kombinaatio?
masa

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti: Minua edelleenkin kiinnostaa aloittaa (tai paremminkin jatkaa) ampuma-aseharrastus, mutta minua ei häiritsisi ollenkaan jos joutuisin säilyttämään asetta muualla, tai jopa vain vuokraamaan sellaisen kerholta.
Minä liputan tuollaisen säännön puolesta. Käsiaseita ei tarvitse muut kuin ammattilaiset ja pitkän linjan metsästäjät, joilla on näyttöä esim loukkupyynnistä ja puolto metsästysseuran puheenjohtajalta. Jos lupia kuitenkin myönnetään muille tahoille, täytyisi taustalla olla parin vuoden aktiivinen kerhoammuntaharrastus kerhon aseilla, ennen kuin lupa ikiomaan aseeseen myönnetään.

Ja joo. Minulla on 3 lupaa itsellä. Kaksi haulikkoon ja yksi kivääriin. En tarvitse pistoolia, koska en harrasta loukkupyyntiä.
MGandhi

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Haemaeraemies kirjoitti: Pahinta tässä yhteiskunnasa on että kaikki vitun idiootit saa hakata pissavehkeitä vastakkain ja lisääntyä. Lasten kasvattamiseen pitäisi olla vastaava koulutus kuin ajokortissa ja yhtä tarkat ehdot mitä aseissa.
Jees, koska tässäkin tapauksessa (niin kuin Jokelankin tapauksessa) syylliset olivat selkeästi vanhemmat? Entäs jos sittenkään vika ei ollutkaan vanhemmissa? Mulla on ihan uudenlainen teoria: Entä jos tämä kaveri olisikin ihan itse syyllinen tekoonsa?
ninnithequeen

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

huima kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Pitääkö olla piripää diileri ennenkuin laittomat kanavat avautuvat?
Asua Itä-Helsingissä.

Kysy tarkemmin sipsiltä tai Ninniltä.
Haha. Mä kyllä tunnen yhen vatipään, jolla on laiton ase. Se tosin ei asu itä-Helsingissä vaan eteläisessä Espoossa. Mistä se on hankittu, ei hajua.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

huima kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Pitääkö olla piripää diileri ennenkuin laittomat kanavat avautuvat?
Asua Itä-Helsingissä.
Olen sieltä kotoisin, joten en kysy sipsiltä enkä ninniltä. Toisaalta olin erilainen nuori enkä osallistunut vesalalaisten, kontulalaisten, myllypurolaisten ja mellunmäkeläisten "nuorisojengien" järjestämiin yhteisiin tappelukahinoihin. Kuulin niistä vain kavereiltani, tiedä kuinka paljon kertomuksista oli totta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Lucy

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Frederik Krueger kirjoitti: Tai sitten oirehtivat, mutta kun Suomi ei ole kovin yhteisöllinen maa, joten voimme oirehtia ihan omassa rauhassamme ilman että ketään juurikaan kiinnostaisi tai edes huomaisi.
Sekin voi olla, mutta tosiasia on kuitenkin se, että jos ihminen ei miellä itseään sairaaksi niin hän ei hakeudu hoitoon ja kynnys pakkohoitoon asettamisesta on korkea.

Mielestäni haastattelun suorittanutta poliisia ei tulisi syyllistää tapahtuneesta, koska hän epäilemättä on täysin tietoinen tekemästään virhearviosta ja joutuu joka tapauksessa elämään loppuelämänsä asian kanssa. Ehkä rakentavampaa olisi sen sijaan käydä keskustelua poliisin valtuuksista tms.
Viimeksi muokannut Lucy, 24.09.2008 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12489
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

masa kirjoitti:

**'

Ainiin. Kiitos demarit. Rakentamanne ja kilpailuttamanne hyvinvointiyhteiskunta kiittää ja kumartaa taas.
Vika on siis yhteiskunnassa, tarkemmin sanoen demareissa? Edes teoreettisesti ei ole mahdollista että kyse voisi olla tekijässä itsessään?

Kyllä on paha tuo yhteiskunta. Paiskatkaa sille kunnon kakku. :mrgreen:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

ninnithequeen kirjoitti:Haha. Mä kyllä tunnen yhen vatipään, jolla on laiton ase. Se tosin ei asu itä-Helsingissä vaan eteläisessä Espoossa. Mistä se on hankittu, ei hajua.
Miten on, kuullessaan tällaisia vinkkejä, ovatko palstan viranomaiset kuten lolita ja Pyris velvoitettuja ilmoittamaan havainnoistaan eteenpäin?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8604
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Frederik Krueger kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Haha. Mä kyllä tunnen yhen vatipään, jolla on laiton ase. Se tosin ei asu itä-Helsingissä vaan eteläisessä Espoossa. Mistä se on hankittu, ei hajua.
Miten on, kuullessaan tällaisia vinkkejä, ovatko palstan viranomaiset kuten lolita ja Pyris velvoitettuja ilmoittamaan havainnoistaan eteenpäin?
Mä aattelin vaan kysyä Ninniltä, mitä se aikoo tehdä asian suhteen? Vai onko tää "tehköön aseellaan mitä lystää, ei kuulu mulle" tai "kaverista ei laverrella" -juttu?
Viimeksi muokannut Lolita, 24.09.2008 11:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
masa

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja masa »

Homeboy65 kirjoitti: Vika on siis yhteiskunnassa, tarkemmin sanoen demareissa?
Eikös ne demarit ole kahdella viimeisellä kaudella ajaneet alas suurimman osan mielenterveyspalveluista.
ninnithequeen

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti: Mä aattelin vaan kysyä Ninniltä, mitä se aikoo tehdä asian suhteen? Vai onko tää "tehköön aseellaan mitä lystää, ei kuulu mulle" tai "kaverista ei laverrella" -juttu?
Se taitaa olla linnassa aiheesta jo kuulkaa. Eli ei varmaan tarvii ilmotella kellekään, eihän?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18785
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja Niba »

http://video.google.com/videoplay?docid ... 8137375697

Ruotsi, väkivallan kehto!

Mutta miksi ruotsalaisia ei näy speekillers sivuilla sijoittuneina?
Pyyhin Netikettiin..