Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
exsu
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Multa kysyttiin joskus, että eikö meillä ole työpuhelimia, kun paukautin jo aikansa eläneen työkapulan tiskiin. "Tää on se". Työläppäri on erittäin epämukava reissun päällä, oma air on vaan tuhannesti parempi.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:Työläppäri on erittäin epämukava reissun päällä, oma air on vaan tuhannesti parempi.

No it-maailmassa on aika huikean vastuutonta että saa sovittaa oman koneensä firman verkkoihin.
masa

exPertti kirjoitti:Muutenkin ajatus, että pitäisi itse ostaa työkoneet tuntuu tosi vastenmieliseltä.
´

Se kuulostaa duunipaikan vaihtamiselta.

Ainiin, tilaisin juuri uuden 410s. Virman piikkiin tietenkin.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos mun työnantaja olisi niin tyhmä, että ei antaisi henkilöstölle edes pyydettäessä työvälineitä jotka riittävät tuottavaan työhön (eli kitinöintiin..) niin kyllä se tosiaan olisi varmaan työpaikan vaihto edessä. Eri asia sitten, että ei niiden tartte olla uutuudenkiiltäviä mäkbuukkeja tai iluureja vaan kolho levono ja epätrendikäs nokialainenkin riittävät tuottavaan työhön.
Universaali disclaimer.
masa

So Hard kirjoitti:Eri asia sitten, että ei niiden tartte olla uutuudenkiiltäviä mäkbuukkeja tai iluureja vaan kolho levono ja epätrendikäs nokialainenkin riittävät tuottavaan työhön.
Todellakin. Mä olen parjännyt vanhoilla kierrätyskoneilla koko it-urani ajan. Nyt ekaa kertaa pyysin uuden koneen, koska nyt käytössä oleva T61 on ärsyn iso raahattavaksi. Muuten sillä pärjää helvetin hyvin.

Koodaajia ymmärrän hyvinkin. Ne ei pyöritä mitään javadevaus-ympäristöjä vanhoilla romuilla. Silloin pitää saada rautaa jossa riittää ruutia.
masa

Täh?

http://www.iltasanomat.fi/digi/sonera-s ... 10371.html

Minä olen ollut ikuisesti siinä uskossa että ruokatunti ei ole palkallista aikaa :shock:
exsu
Kitisijä

^ Riippuu sopimuksesta. Meillä on joku sellainen epämääräinen lauseke, että ruokatauko kuuluu työaikaan ja siihen voi käyttää sen ajan mitä tarttee tms. Käytännössähän mä syön useimmiten tässä koneeni ääressä, kuten myös muut meillä.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:^ Riippuu sopimuksesta.
Joo. Sehän on ihan kiinni siitä, mitä TES:sa sanotaan, eli mitä työnantaja ja työntekijä ovat sopineet.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

NuoriDaavid kirjoitti:
exsu kirjoitti:^ Riippuu sopimuksesta.
Joo. Sehän on ihan kiinni siitä, mitä TES:sa sanotaan, eli mitä työnantaja ja työntekijä ovat sopineet.
Arvatkaa olenko ikinä lukenut ainuttakaan TESsiä?

Olen vaan automaagisesti kaikissa duuneissani ottanut sen safkatauon omaksi ajakseni, jos olen syömässä ns. duuniasioiden ulkopuolella. Tosin it-alalla tuolla nyt ei mitään väliä olekaan.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sinua on sorrettu.
sivustahuutaja
Kitisijä

exsu kirjoitti:^ Riippuu sopimuksesta. Meillä on joku sellainen epämääräinen lauseke, että ruokatauko kuuluu työaikaan ja siihen voi käyttää sen ajan mitä tarttee tms. Käytännössähän mä syön useimmiten tässä koneeni ääressä, kuten myös muut meillä.
Homma taitaa mennä niin, että jos duuni on sellaista, että ei haluta jengin pysäyttävän pyöriä 11-12 välissä, niin maksetaan siitä puolesta tunnista ja sanotaan 'syö kun kerkeät'.

Esim. nuorena olin kolmivuorohommissa tehtaalla ja siellä ei ollut mitään taukoja vaan työaika oli 8h. Yleensä tuossa ehti hyvin syömään, kahvittelemaan ja lehdetkin pariin kertaan lukemaan, mutta joskus jäi eväät syömättä kokonaan kun painettiin 8h putkeen.

Sonera on varmaan järjestellyt duunit uudestaan siten, että porukalla on mahdollisuus siihen ruokatuntiin ja tuo on sitten avannut säästömahdollisuuden. Tuossa pitää sitten duunarien kanssa pitää kiinni siitä ruokiksesta.
exsu
Kitisijä

Mä oon tulkinnut meidän pykälää aika pitkälti noin. 80% ajasta syön töiden lomassa, 20% olen ravintolalounailla, joissa matkoineen menee aina yli 30 min. Keskiarvo lienee työnantajalle edullisin.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

sivustahuutaja kirjoitti:^ Sinua on sorrettu.
Blah. Olen kyllä pitänyt huolen siitä että talo ei ole minulta ylimääräisiä tunteja saanut.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Jaaha, taas sitä mennään?

2015 palataan vissiin väliaikaisesti 1990-luvun pahvilippuihin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
masa

elco kirjoitti:Jaaha, taas sitä mennään?

No jos ei tuosta muuta hyötyä ole, niin ainakin HSL saa taas nostaa lipunhintoja!
sivustahuutaja
Kitisijä

elco kirjoitti:Jaaha, taas sitä mennään?

Rahaa siis palaa vaivaiset 60 miljoonaa.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 1201114221

Siis miten vitussa tuon summan saa hassattua tuohon? Mitä vikaa siinä nykyisessä oli?

YTV liikenteen menot ovat 210 miljoonaa. Tuohon rinnastettuna 60 miljoonaa on aika suolaisen oloinen luku, vaikka kattasi kuinka monta vuotta ja mukana olisi kuinka paljon ylläpitoa tahansa. Pitäähän sitä rahaa jäädä niiden bussien liikuttamiseenkin! Lipputulot ovat 120 miljoonaa vuodessa.

Hiipii mieleen, että mitä jos tehtäisiin joukkoliikenteestä ilmaista ja lopetettaisiin yksityisautoilun vainoaminen?
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

sivustahuutaja kirjoitti: Rahaa siis palaa vaivaiset 60 miljoonaa.
Avainkysymyshän tuossa on onko kiinteähintainen soppari ja jollei niin miksi VITUSSA ei ole?

Minusta tässä seisoo ihan selvästi, ettei Tiedon soppari ollut halvin:
"HSL:n hallitus valitsi järjestelmän toimittajaksi Tieto Finland Oy:n, jonka tarjous arvioitiin kokonaistaloudellisesti edullisimmaksi."

Tarjouskilpailun perusteella luultavasti saatiin joltain muulta halvempi hinta, mutta kauneuskilpailussa Tieto aina lopulta voittaa. Vaikka träkki on rumaakin rumempi.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
So Hard
Kitisijä

Suomessakin saa joissain tilanteissa jopa puolustaa itseään.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012012 ... _multiline
Universaali disclaimer.
masa

Saako maksaa laivoina, saunoina ja vaikka alasimina?

http://www.taloussanomat.fi/jan-hurri/2 ... 221653/170
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
masa

So Hard
Kitisijä

masa kirjoitti:Kipeästi rahan tarpeessa?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012012 ... 1_uu.shtml
No kyllähän sitä aika kipeästi rahan tarpeessa on sen jälkeen kun tunkee 18K nigerialaiselle vedättäjälle.
Universaali disclaimer.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Kipeästi rahan tarpeessa?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012012 ... 1_uu.shtml
No kyllähän sitä aika kipeästi rahan tarpeessa on sen jälkeen kun tunkee 18K nigerialaiselle vedättäjälle.

"Poliisin mukaan tapaus vaikuttaa kuitenkin mahdottomalta selvittää."

Nyt vähän yritystä hei!!!1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.