Päivän uutiskatsaus Episode II
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
^Lupien määrä vapautuu vasta 2018 kesällä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Taksilupa on siis oikeus taksiyrittäjälle pitää liikenteessä yhtä autoa tiettyjä velvoitteita vastaan. Yrittäjällä voi olla X kuskia, joiden pitää suorittaa taksikurssi. Jatkossakin on näin, mutta lupien määrän kontrolli poistuu. Eli jokainen joka haluaa taksiyrittäjäksi voi alkaa suorittamalla kurssin ja hakemalla luvan ja päättää ihan itse mitä kautta kyytejä ottaa. Palveluntarjoajaksi tullee tämän ja Uberin lisäksi varmasti paljon muitakin. Liikevaihto menee sinne joka saa sekä asiakkaat että kuskit mukana. Ei ole mitenkään itsestäänselvää, että voittaja on hinnat varsin yksipuolisesti saneleva Uber.sivustahuutaja kirjoitti: 24.03.2017 11:08Tietääkö kukaan muuten miten taksilupa toimii? Onko lupa kuskikohtainen vai onko autokin siinä jotenkin mukana?
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Ja Uber-polttaa rahaa kovaa tahtia. Ei ole mitenkään varmaa, että 2018 kesällä nykymuotoista Uberia on olemassa.So Hard kirjoitti: 24.03.2017 11:43 Ei ole mitenkään itsestäänselvää, että voittaja on hinnat varsin yksipuolisesti saneleva Uber.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Luulisi markkinataloudessa syntyvän jonkun reaaliaikaisen huutokaupan alimmasta hinnasta tietylle kyydillä tiettynä aikana. Softa joka kilpailuttaa palveluntarjoajat eliminoi uber-tyyppisen bisnesmallin.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 24411
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Keskipalkka it-töissä 4000 e/kk
Kauaksi olen näköjään jäänyt kun lopetin kiipimisen jo kauan sitten.
Kauaksi olen näköjään jäänyt kun lopetin kiipimisen jo kauan sitten.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 4924
- Liittynyt: 28.01.2011 22:35
- Paikkakunta: Pökäle
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Halvalla menee. Tienaan sähkärinä 4 tonnia kuussa.
If you found out that Thomas Edison fukced kids, would you stop turning the lights on?
-
- Kitisijä
- Viestit: 23966
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Sittenhän tämä on huikea 18kk innovaatio.
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Meinaatko että brändi ja markkinaosuus jotenkin paranee odottelulla? Uberills ei ole juuri mitään osuutta markkinasta.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23966
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Perinteinen huutokauppa on liian hidas ja transaktiokustannuskeltaan kallis tämmöiseen. Systeemin pitäisi olla enemmän pörssiä muistuttava, jossa systeemi laskee kuskien ja asiakkaiden määrittämien tietojen pohjalta asiakkaalle:So Hard kirjoitti: 24.03.2017 12:06 Luulisi markkinataloudessa syntyvän jonkun reaaliaikaisen huutokaupan alimmasta hinnasta tietylle kyydillä tiettynä aikana. Softa joka kilpailuttaa palveluntarjoajat eliminoi uber-tyyppisen bisnesmallin.
- hinnan
- lähtöajan ja saapumisajan
- palvelutason (onko kyydissä muita ja kuinka varma arvioitu matka-aika on yms.)
Saatuaan sopivan määrän vaihtoehtoja asiakas voi sitten päättää minkä ottaa.
Tuo on se suunta, johon uber on menossa. Bisnesmallina tuota on hankala kaataa, jos joku saavuttaa ensimmäisenä riittävän markkina-aseman. Hommaa voisi verrata pizza-online.fi -palveluun. Vaikea tuohon on vaihtoehtoista pizzakauppaa tunkea rinnalle.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23966
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Väittäisin, että uberilla on parempi brändi ja isompi osuus suomen markkinasta kuin tuolla kyydillä. Nytkin löytyi 6 autoa. En ole kuullut juurikaan valitusta uberin kyydeistä.So Hard kirjoitti: 24.03.2017 15:50 Meinaatko että brändi ja markkinaosuus jotenkin paranee odottelulla? Uberills ei ole juuri mitään osuutta markkinasta.
Tuo tuup-sovellus sen sijaan osasi kertoa kyytiehdotukseksi ouluun API error -nimisen kuskin, jolla ei ollut yhtään tähteä tai muitakaan lisätietoja.
Miksi kyydille kyytejä ajava laillinen taksi ei haluaisi ottaa vastaan uberin kyytejä? Uberilla on valmis palvelu, joten heidän pitäisi olla kilpailukykyinen välittäjä piskuiseen kyytiin verrattuna. Tuup-sovellus ainakin oli ihan susipaska.
-
- Kitisijä
- Viestit: 15279
- Liittynyt: 22.09.2008 13:03
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
http://www.is.fi/viihde/art-2000005145375.html
Janni hei, tule ja istu naamani päälle ja voimaannu. Olet ansainnut sen.
Janni hei, tule ja istu naamani päälle ja voimaannu. Olet ansainnut sen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
- Viestit: 24411
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Helsingin kaupungin palkittu, uusi betonitalo on jo nyt kosteusvaurioiden kourissa
Kaupungin omistama talo sai tunnustusta taitavasta ja vaativasta arkkitehti- ja rakennesuunnittelusta sekä laadukkaasta toteutuksesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 4924
- Liittynyt: 28.01.2011 22:35
- Paikkakunta: Pökäle
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Olisi piristävää jos kukaan ei puhuisi julkisuudessa naisten ulkonäöstä yhtään mitään seuraavaan 50 vuoteen.
If you found out that Thomas Edison fukced kids, would you stop turning the lights on?
-
- Kitisijä
- Viestit: 24411
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Eiköhän Länsisataman taru ole lopussa kohta. Ihan hullulla paikallahan se on nykyisillään.Bluntly kirjoitti: 30.03.2017 10:24 Kiittäkää ja kumartakaa vihervasemmistoa:
Länsisataman liikenne yhä pahasti tukossa
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 24411
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Totta. Varmaan sekin siirtyy Espooseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Länsisatama tulee hajasijoittaa Kuopioon.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 24411
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
No kai joku Vaskiniemi olisi sopivampi paikka.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Kohta? Onko jossain jo satama ja terminaalirakennukset ihan hilkulla valmiina, vai?So Hard kirjoitti: 30.03.2017 10:29 Eiköhän Länsisataman taru ole lopussa kohta. Ihan hullulla paikallahan se on nykyisillään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
No kaupunkisuunnittelumielessä "kohta" on semmoinen 10-20 vuotta, kun varsinaisen päätöksenteon jälkeen käydään 5-10 vuotta liito-oravalituksia ja sammaltutkimuksia. Länsimetrokin tulee kohta. Tarkoitin tällä sitä, että kunhan viherhulluus pääsee Helsingissä lopullisesti valloilleen, Länsisatamaan on kohta enää polkupyörä- ja ratikkayhteys tai kävelysilta.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Itse asiassa länsisatamaa laajennetaan
http://www.uuttahelsinkia.fi/fi/lansisa ... -kaavoitus
"Matkustajasataman eteläisen osan kaavoittamaton vesialue muutetaan satama-alueeksi. Alueen meritäytöt on jo tehty. Alueelle kaavaillaan uutta henkilöliikenteen terminaalia."
http://www.uuttahelsinkia.fi/fi/lansisa ... -kaavoitus
"Matkustajasataman eteläisen osan kaavoittamaton vesialue muutetaan satama-alueeksi. Alueen meritäytöt on jo tehty. Alueelle kaavaillaan uutta henkilöliikenteen terminaalia."
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 18379
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
So Hard kirjoitti: 30.03.2017 10:29Eiköhän Länsisataman taru ole lopussa kohta. Ihan hullulla paikallahan se on nykyisillään.Bluntly kirjoitti: 30.03.2017 10:24 Kiittäkää ja kumartakaa vihervasemmistoa:
Länsisataman liikenne yhä pahasti tukossa
Bluntlyn hinku nähdä kokoomuksen tuottamat ongelmat vihervasemmiston ansioina on kyllä surkuhupaisa. Kuten SH kirjoittaa, sijainti Jätkäsaaren pussinperällä on aivan järjetön. Luulisi Katajanokan terminaalista jotain opitun, mutta ei.
Kehityksen historia on suurin piirtein se, että kun rahtilaivaliikenne siirrettiin Länsisatamasta Vuosaareen ja Jätkäsaaresta alettiin kehittää asuinaluetta, niin tämä mainittu vihervasemmisto, yhä enemmän Jätkäsaaren asujaimiston kanssa, on ajanut myös henkilöliikenteen siirtämistä yhä enenevissä määrin Vuosaareen (Helsingin sataman rahtiliikenteestä kun kai joku neljäsosa (laajennuksen myötä ehkä enemmänkin?) kulkee henkilöliikennelauttojen ruumassa rekoissa), koska massiivinen rekkaliikenne pussinperältä asuinkeskustan läpi nyt vain ei ole järkevää. Vaihtoehtona on ollut siirtyä Jätkäsaaressa pelkkään matkustajaliikenteeseen ilman mittavaa rahdinkuljetusta.
Suuret laivayhtiöt eivät tietenkään olleet halukkaita kumpaankaan muutokseen, jolloin heidän poliittiset lobbarinsa kaupungin valtapuolueessa tyrmäsivät asukkaiden ehdoilla tapahtuvan kehittämisen rekkojen ehdoilla tapahtuvan kehittämisen tieltä. Ainoa vain, että maantiede ja resurssit tulevat vastaan: kasvavan kokoluokan rekkarallia ei voi vetää suurkaupungin - erityisestä merellisellä niemellä sijaitsevan - keskustan läpi sujuvasti ilman massiivisen hinta- ja kokoluokan tunneleita sun muita rahareikiä, joita ei siis tehdä. Niinppä lopputulos on tässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Onko tämä mahdollista? Rekkojen kuljettaminen lienee aika oleellista laivaliikenteen kannattavuudelle. Kaikki (?) Viron ja Ruotsin liikenteen laivat ovat autolauttoja, jos pelkkä ihmisten kuljettaminen kannattaisi, eivät varmaankaan olisi.urpiainen kirjoitti: 30.03.2017 11:56 Vaihtoehtona on ollut siirtyä Jätkäsaaressa pelkkään matkustajaliikenteeseen ilman mittavaa rahdinkuljetusta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 18379
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
No siksi just ne laivayhtiöt eivät suostuneet tähän.
Muistaakseni tuohon aikaan oli kyllä puhetta siitä, että autolautat olisi ohjattu Vuosaareen ja keskustasatamissa olisi keskitytty enemmän tähän kasvavaan kantosiipi- sun muuhun katamaraaniliikenteeseen ilman rekkoja (ei kaikki Viron liikenne ole nytkään autolauttaliikennettä). Mutta sitäkään ei pidetty taloudellisesti mahdollisena.
Muistaakseni tuohon aikaan oli kyllä puhetta siitä, että autolautat olisi ohjattu Vuosaareen ja keskustasatamissa olisi keskitytty enemmän tähän kasvavaan kantosiipi- sun muuhun katamaraaniliikenteeseen ilman rekkoja (ei kaikki Viron liikenne ole nytkään autolauttaliikennettä). Mutta sitäkään ei pidetty taloudellisesti mahdollisena.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Tukholmassahan laivat saapuvat Gärdetiin, josta sitten metrolla mennään keskustaan. Ei se nyt mahdottoman huono ole.
La kun pyörin Jätkäsaaressa etsien parkkipaikkaa, en olisi pistänyt pahakseni, vaikka lähtösatama olisi ollut Vuosaari, jos siellä sitten olisi runsaasti parkkitilaa.
La kun pyörin Jätkäsaaressa etsien parkkipaikkaa, en olisi pistänyt pahakseni, vaikka lähtösatama olisi ollut Vuosaari, jos siellä sitten olisi runsaasti parkkitilaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija