Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: Sitä paitsi, just kitinäkeskustelu on konvergoitunut siihen suuntaan, että kukaan ei osta enää ikinä autoa millään muulla perusteella kuin tällä:
kohta 1: kaiva esiin Sivustahuutajan pitkä, ajokilometrisuhteutettu katsastushylkäyslista tämän ketjun edelliseltä sivulta.
Kohta 2: selaa listaa ylhäältä alaspäin, kunnes kohtaat auton, joka on hinnan ja koon puolesta sinulle sopiva.
kohta 3: osta auto.

Muistaakseni halusit jonkun suht koht pienen joka ei hinnaltaan ole paljon yli suomalaisten keskivuosipalkan. Valintasi siis on: Mazda 2!
Voi olla että päädyn kohta tähän, mun delegointi ei nyt oikeen tuota tulosta! Yhtä Fiat 500:sta oon katsonut, koska se on söpö. Pitänee katsoa tuota listaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lisään vielä, että nuo automyyjät. Miks niiden pitää olla tuon näköisiä? Sama kun asuntovälittäjät, tulevat ehkä samasta tehtaasta. Hirvee epäluottamus iskee heti kun näkee kuvan. Tätä katsellessa siis tuli mieleen: http://www.nettiauto.com/fiat/500/6153741
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mulle tuli juuri puhelu Kajaanista koskien edellistä autoani. Joku superpesispelaajan isäukko oli ostamassa jälkikasvulleen autoa. Söpöä :h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Uusi juuri Geneven autonäyttelyssä esitelty 3. sukupolven Twingo on muuten myös aika söpö, ja itse asiassa ensimmäinen kiinnostava ranskalainen auto vuosiin. Kuulitko Pertti?!?

Pieni auto + turbomoottori takana + takaveto = FunFunFun. Takamoottorilayoutin ansiosta sisätilat kojelaudasta takalasiin ovat kasvaneet 22cm vaikka auto on 10cm edeltäjäänsä lyhyempi. Ja konttikin on yllättävän iso. Bonuksena kosla on tehty yhdessä mersun kanssa tulevan Smart Förförin pohjalle, joten se saattaa myös olla teknisesti odottamattoman laadukas ranskalaiseksi autoksi.

Kuva

It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Otettu normiauton pienoismalli, pistetty ruuvipuristimeen ja lytätty nokka sekä perse. Tai sitten vain kopioitu fiiun viissatanen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuleehan tuo myymään euroopassa (lue: ranskassa) kuin häkä jos hinta on jotenkin järjellinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

exPertti kirjoitti:Hauskan näköinen, aivan liian pieni.
Aivan liian pieni mihin? Kyllä tuohon kuulemma kaksi ~180-senttistä äijää istuttaa peräkkäin varsin mukavasti. Eli tarvittaessa lastaa koslaan neljä yli keskikokoista ukkoa. Kun tässä on jo pari vuotta ajellut 2-paikkasella katiskalla, sitä on ruvennut vähän funtsimaan, että mihin sitä tilaa oikein kuvitteli aina niin kamalasti tarvitsevansa vaikka preferoinkin farkkumalleja porras- ja liuskeperiin verrattuna tilansa ja monikäyttöisyytensä vuoksi. Hukattu tila autoissa on silti pelkkää hukattua tilaa ja painoa, jonka mukanaraahaaminen ei tuo yleensä juuri mitään lisäarvoa, ellei kasvanutta kulutusta halua sellaiseksi laskea.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

exPertti kirjoitti:Ihme ettei joka valmistaja tee noin ja vuole rahaa jos se on noin helppoa. Puhumattakaan takavetoon vaihdosta. *sarkasmihymiö*
Vaihdosta ja vaihdosta. Smartin pohjalevy ja smartilla pitkä kokemus takamoottorisista takavedoista, joten kai tuo aika rutiinilla menee ja toivottavasti se myös näkyy hinnassa eikä tästä yritetä tehdä jotain fiiu 500:n kaltaista kulttilisähinta-autoa. Twingo-nimellä sellaista nyt ei toistaiseksi pitäisi hirveästi olla, mutta mistäs noista ranskisten aivoituksista tietää, hulluja kun ovat.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

MrM kirjoitti: Hukattu tila autoissa on silti pelkkää hukattua tilaa ja painoa, jonka mukanaraahaaminen ei tuo yleensä juuri mitään lisäarvoa, ellei kasvanutta kulutusta halua sellaiseksi laskea.
Se yksikin kerta kun tila loppuu alkuunsa, pistää vituttamaan suuresti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Bluntly kirjoitti:Se yksikin kerta kun tila loppuu alkuunsa, pistää vituttamaan suuresti.
Minun jos jonkun luulisi tuon tietävän, jos asia kerran on noin. Aika monta kertaa saa tilata jonkun tilataksin tai kuljetuspalvelun siihen erotukseen, joka jo vuoden aikana pelkistä käyttökustannuksissa syntyy pienen auton ja jonkun D-segmenttiläisen välillä. Ostohinnasta puhumattakaan. Jos näkisin tuon konkreettisena ongelmana, ajelisin varmaan jollain lyhytakselivälisellä pakulla.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Ja vaikka tuossa videossa tuo heppu jotain kitisee että takamoottorin ansiosta kontti olisi pieni, muut on kyllä sanoneet sen olevan melkoisen iso ja kyllä tuo munkin silmään näyttää kokoluokkansa autoon aika hillittömän kokoiselta takamoottorista huolimatta:

Kuva
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

No eipä tuota suurperheiden tila-autoksi kyllä kaupitellakaan...
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jep jep.
The new Renault Twingo and the new five-door Smart models will share the same all-new platform, all-new engines and transmissions and be built in the same factory in Nova Mesto, Slovenia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Oon McDillen kanssa ihan samaa mieltä. Kyllä jos vaikka sattuu vahingossa ajon aikana koskettamaan virta-avainta, ansaitseekin kuolla.

Tosin vielä enemmän ansaitsee kuolla, jos pitää kättä vaihdekepillä silloin kun ei ole tarkoitus vaihtaa vaihdetta. Sen kuolemisen välttäminen kun opetettiin sentään jo autokoulussa.

:dumb:
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

McJanne kirjoitti:En tiiä onko Munaaja harjoittanut autoilua takavuosikymmeninä, mutta minulla on muistissa useampikin automerkki, mistä sai runkattua nykkelin irti ajon aikana ilman että vehjes edes sammui.
Avain ei saisi lähteä. Mä oon joutunut yhteen autoon lukkopesän vaihtamaan, kun katsastusmies huomas asian. Mä en luonnollisesti ollut huomannut koko asiaa, kun ei ole tapana räplätä avainta ajon aikana.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vuoden vaihteessa päättyy Q7:n liisari. Seuraava auto pitää ostaa firmalle omaksi, on tuo liisaus niin kallista. 3:n vuoden aikana Q7:n vuokraan menee 72k:a (toki siinä sitten huollot ja kasko mukana) ja sitten auto palautetaan.

Seuraava auto täytyy olla pienempi kuin Q7, se on kerta kaikkiaan liian iso auto suomalaisille parkkipaikoille.

Itselle kelpaisi sedan tai farmarikin, mutta vaimo haluaa nelivetomaasturin. Ollaan mietitty seuraavia

- Volvo XC 60. Tämä olisi ehdoton järkivalinta, mutta ehkä kuitenkin liian tavanomainen. Lisäksi tuntui melkoiselta nuhapumpulta isoimmallakin koneella nelivetona. Toki Volvo olisi niin halpa, että olisi varaa ottaa lähes kaikki lisävarusteet, mitä rahalla saa.

-BMW X5. Pienin dieselkone oli nuhapumppu sekin. Jos tämä, niin pitäisi olla siitä seuraava.

- Uusi Porsche Macan. Tämä tuntuu tällä hetkellä ykkösvalinnalta. S Diesel olisi 0-100 6.3 sekuntia. Autohan on aika pieni, mutta kyllä siihen 5 mahtuu. Toki tämä on köyhän miehen Porsche, mutta olisihan se kiva kokeilla. Lisävarusteisiin menisi 20k, vakiona ei ole edes etupenkin lämmittimiä ja valon pesimiä.

- Jos budjetti riittäisi, niin ottaisin CLS Shooting Braken, mutta kun se pitäisi olla neliveto, niin menee liian kalliiksi. Kelpaisi vaimollekin vaikka ei olekaan maasturi. Mutta tämä menee liian kalliiksi. Ilman mitään lisävarusteita oli 99.

Bubbling under BMW X6 (taitaa olla kyllä vanha malli jo) ja BMW 500 sarjan GT (vaimon mielestä liian matala).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

RAV4 olisi järkivalinta, mutta ymmärrettävästi paskaporukan autona jää väliin kun hintaa ei taida millään saada yli 70k€. Land cruiserin ostan heti kun tänään tulee 40M€.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Mistä oikein kuikuilit kun halvin 300 CDI STW Lang Professional kustantaa 143 393,85 €?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mitä kalliimpi auto, sitä huonompi varustelu vakiona.

30:n perheautossa on Bluetoothia ja pysäköinti tutkaa, kun lähtöhinta lähestyy 100:sta niin ei ole välttämättä edes istuinlämmitystä ja ajovalojen pesureita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

Possu ilman muuta. Köyhän miehen Porsche kepittää kevyesti rikkaan miehen vulvat sun muut bemarit ja pappamersut. Halpis-gayman on ylivoimaisesti asiallisin auto mikä minulla on koskaan ollut vaikka paperilla, tehoissa ja varusteissa onkin kierroksen jäljessä.

Homma menee vähänniinq koiranpentujen kanssa: jollet ole valmis ostamaan niin älä edes käy katsomassa.

Sulla on vielä toivoa: porschemies, moottoripyöräilijä ja kitinöijä. Espoon marlboromies!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Joo. Kyllähän siellä AutoCarrerassa oli eri tunnelma kuin Biliassa. Varmaan tosin Carreran väkeä harmittaa, kun Macanen myötä nurkissa alkaa pyöriä kaikkia Möttösiä ja Potkukelkkoja. Harmittaa, kun en huomannut puhua ruotsia. Palvelu oli kyllä äärimmäisen hyvää, vaikka vahingossa suomea puhuinkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onko Lexus RX liian vihreä bussikaistamiehelle?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei tuo huono ole ja siinä on aika hyvä varustetaso vakiona. Mutta kyllä Porsche IMO näyttää paremmalta ja parempi suorituskyky.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vihreydestä puhuen, itselleni kelpaisi tämä.

http://www.auto-outlet.fi/tesla

Mutta kun ei ole nelivetoa, niin ei käy vaimolle.

Naurattaisi hitosti, kun muut veronmaksajat maksaisivat 30% leasing-maksuista!

http://sahkoinenliikenne.fi/energiainvestointituki/

Voisin vielä antaa haastattelun Vihreään lankaan :twisted:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

^Täällä teslakuski saa ajaa bussikaistaa laillisesti. Toisaalta, onhan se vähän noloa, jollei aja polttomoottorivehkeellä laittomasti bussikaistaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication