Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Mutta totta on, että näitä mullistavia akku-uutisia on kuultu ennenkin, mutta mitään ei ole näkynyt.
Koska puhelinten virransäästön kehittämisellä saadaa parempia tuloksia kuin akkujen kehittämisellä.
Kyllä suuremman energiatiheyden akuille olisi kova kysyntä joka puolella. Eniten tietysti sähköautoissa, mutta kyllähän akkujen huono kapasiteetti tällä hetkellä rajoittaa älykännyjen toimintaa eniten. Kyllä valmistajat laittaisivat siihen vaikka neliytimisen sirun 4 ghz:n kellotaajuudella, mutta akku loppuisi suunnilleen avausanimaation aikana.

Läppäreilläkään ei montaa tuntia tee ilman lautausta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Kyllä suuremman energiatiheyden akuille olisi kova kysyntä joka puolella. Eniten tietysti sähköautoissa, mutta kyllähän akkujen huono kapasiteetti tällä hetkellä rajoittaa älykännyjen toimintaa eniten. Kyllä valmistajat laittaisivat siihen vaikka neliytimisen sirun 4 ghz:n kellotaajuudella, mutta akku loppuisi suunnilleen avausanimaation aikana.

Läppäreilläkään ei montaa tuntia tee ilman lautausta.
masa kirjoitti: Koska puhelinten virransäästön kehittämisellä saadaa parempia tuloksia kuin akkujen kehittämisellä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mutta eihän se virransäästön kehittäminen ja akkujen kehittäminen ole toisiaan poissulkevia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutta eihän se virransäästön kehittäminen ja akkujen kehittäminen ole toisiaan poissulkevia.

Vastasinkin vain tähän:
NuoriDaavid kirjoitti: Mutta totta on, että näitä mullistavia akku-uutisia on kuultu ennenkin, mutta mitään ei ole näkynyt.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mutta eihän se virransäästön kehittäminen ja akkujen kehittäminen ole toisiaan poissulkevia.

Vastasinkin vain tähän:
NuoriDaavid kirjoitti: Mutta totta on, että näitä mullistavia akku-uutisia on kuultu ennenkin, mutta mitään ei ole näkynyt.
Ja mun mielestäni sä et vastaa tähän. Miksi kännyjen virransäästön kehittäminen estäisi tai tekisi tarpeettomaksi ottaa kännyihin isomman kapasiteetin akkuja, jos niitä olisi olemassa. Kyllä kännyissä tällä hetkellä on käytössä energiatiheydeltään isoimmat akut, mitä on olemassa. Silti kännyjen toiminta-ajat eivät ole riittäviä ja akkukapasiteetin puute estää kasvattamasta prosessoritehoja.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Ja mun mielestäni sä et vastaa tähän..


Mun mielestä sulla on joku ihmeen jankutuskausi menossa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:... kyllähän akkujen huono kapasiteetti tällä hetkellä rajoittaa älykännyjen toimintaa eniten.
Eihän akut rajoita älykännyjä kovinkaan paljoa? Älyluurien ylivoimaisesti suurin rajoite on käytettävyydessä ja liitettävyydessä. Laitteina luurit ovat koon, painon, akkukeston ja tehon puolesta aika lailla kunnossa kun mietitään mitä luurilla nyt yleensä on tarkoitus tehdä.

Vai mitä uutta ja hyödyllistä voisit tehdä, jos kännysi akku kestäisi 5 kertaa pitempään? Pitempi latausväli on aika huono vastaus.

Itse en edes ymmärrä miksi lataaminen on monille niin vaikeaa? Meikäläisellä on 10cm piuha, jonka tökkään läppäriin jos kaipaan virtaa. Siinä se luuri sitten latautuu kitinän, eikun duunien ohessa.

Ladatun akun loppuminen reissussa vaatii jo niin kovaa käyttöä, että voidaan kysyä onko luureja edes tarkoitettu moiseen? Leffamaratonin katsomiseen tai tuntien surffailuun joku muu laite lienee parempi.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ja mun mielestäni sä et vastaa tähän..


Mun mielestä sulla on joku ihmeen jankutuskausi menossa.
Ihan rehellisesti mä en vaan tajua mistä sä puhut. Kerrot, että tehokkaampia akkuja ei ole kaupoissa, koska kännyköiden virransäätö kehittyy. Eh?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:... kyllähän akkujen huono kapasiteetti tällä hetkellä rajoittaa älykännyjen toimintaa eniten.
Eihän akut rajoita älykännyjä kovinkaan paljoa? Älyluurien ylivoimaisesti suurin rajoite on käytettävyydessä ja liitettävyydessä. Laitteina luurit ovat koon, painon, akkukeston ja tehon puolesta aika lailla kunnossa kun mietitään mitä luurilla nyt yleensä on tarkoitus tehdä.

Vai mitä uutta ja hyödyllistä voisit tehdä, jos kännysi akku kestäisi 5 kertaa pitempään? Pitempi latausväli on aika huono vastaus.

Itse en edes ymmärrä miksi lataaminen on monille niin vaikeaa? Meikäläisellä on 10cm piuha, jonka tökkään läppäriin jos kaipaan virtaa. Siinä se luuri sitten latautuu kitinän, eikun duunien ohessa.

Ladatun akun loppuminen reissussa vaatii jo niin kovaa käyttöä, että voidaan kysyä onko luureja edes tarkoitettu moiseen? Leffamaratonin katsomiseen tai tuntien surffailuun joku muu laite lienee parempi.
Jos akku olisi esim. 4 kertaa tehokkaampi, mun kännyssäni olisi tod näk 2 kertaa tehokkaampi prossu ja toiminta aika olisi 2 vuorokautta eikä yksi vuorokausi.

Kuulostat vähän Bill Gatesilta, jonka mukaan kukaan ei voi tarvita yli 640 Kb:a muistia.

Tehoja ei ole koskaan riittävästi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Ihan rehellisesti mä en vaan tajua mistä sä puhut. Kerrot, että tehokkaampia akkuja ei ole kaupoissa, koska kännyköiden virransäätö kehittyy. Eh?

Rautalankaa: Kännyköiden virransäästön optimoiminen on helpompaa ja kustannustehokkaampaa kuin akkujen kehittäminen, joten valmistajat keskittyvät mielummin muihin juttuihin kuin akkuihin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ihan rehellisesti mä en vaan tajua mistä sä puhut. Kerrot, että tehokkaampia akkuja ei ole kaupoissa, koska kännyköiden virransäätö kehittyy. Eh?

Rautalankaa: Kännyköiden virransäästön optimoiminen on helpompaa ja kustannustehokkaampaa kuin akkujen kehittäminen, joten valmistajat keskittyvät mielummin muihin juttuihin kuin akkuihin.
No nyt ymmärrän mitä tarkoitat. Rautalanka ei vain toimi, koska akkuvalmistajat ovat omaa porukkaansa. Akkuvalmistajalla on intressi kehittää akkuja mutta niitä ei ole näkynyt, vaikka välillä on uutisoitu aiempaa tehokkaamista akuista labroissa.

Jos akkuvalmistaja saa samaan hintaan tehtyä tuplasti tehokkaamman akun, hän tekee sillä paljon rahaa. Kehittyi kännyköiden virransäästö tai ei.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos akku olisi esim. 4 kertaa tehokkaampi, mun kännyssäni olisi tod näk 2 kertaa tehokkaampi prossu ja toiminta aika olisi 2 vuorokautta eikä yksi vuorokausi.
Jos metri olisi pitempi, niin se olis yli metrin. Tuo tiedetään. Mutta mitä uutta kännylläsi voisi tehdä, jos akku olisi 4 kertaa tehokkaampi?

iPhonen Outlook synkkaus kusee edelleen, joten kärsin tuosta joka hetki. Akun kesto taas ei vaikuta käytännössä lainkaan kännykkäni käyttöön. En yksinkertaisesti keksi tilannetta, jossa tuplasti pidempi akun kesto toisi merkittävää hyötyä? Samoin en keski mitä tekisin prossutehon lisääntymisellä? En ole huomannut mitään sellaista hitautta tai tökkimistä, joka olisi voinut johtua prossusta. Yhteyden ja saitit kyllä tökkivät, on helvetin turhauttavaa hakea viinejä stokkan kellarissa kun yhtä hakua saa odotella yli minuutin.

EDIT: homma kannattaa siis ajatella niin, että paljonko olisit dave valmis maksamaan akkukestosta? Minä en olisi valmis maksamaan montaakaan kymppiä. Tehtävien junanvessa-tason synkasta iPhonen ja Outlookin kesken voisin maksaa jotain 50-100€ omasta pussistani.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Jos akkuvalmistaja saa samaan hintaan tehtyä tuplasti tehokkaamman akun, hän tekee sillä paljon rahaa. Kehittyi kännyköiden virransäästö tai ei.

Eli jos bensan valmistaja kehittää bensalitran jolla 10 kilometrin sijaan ajaakin 20 kilsaa, tekisi bensan valmista sillä paljon rahaa?

Ongelmana on vaan se, että ssinä missä autovalmistaja on onnistunut pienentämään moottorin polttoaineen kulutusta 50%, on hän samalla lisännyt auton elopainoa 80%


Ei akkukehitykseen kukaan puhelinvalmistaja panosta, koska tulevaisuudessa akut pitää pystyä lataamaan ilmasta.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:EDIT: homma kannattaa siis ajatella niin, että paljonko olisit dave valmis maksamaan akkukestosta? Minä en olisi valmis maksamaan montaakaan kymppiä. Tehtävien junanvessa-tason synkasta iPhonen ja Outlookin kesken voisin maksaa jotain 50-100€ omasta pussistani.
Mun mielestäni parempi kysymys olisi, onko haluaako Dave kännyn A vai kännyn B jos ne ovat muuten identtiset, mutta A:n toiminta aika on kovalla surffauksella alle 24 tuntia ja B:n tuplasti enemmän.

Ilman muuta B, jos laitteissa ei ole muuta eroa.

Mä surffaan kännyllä paljon ja kyllä mun Lumian akku loppuu joskus siten, että siitä on haittaa.

Mutta sähköautoissahan se todellinen hyöty tulisi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Mun mielestäni parempi kysymys olisi, onko haluaako Dave kännyn A vai kännyn B jos ne ovat muuten identtiset, mutta A:n toiminta aika on kovalla surffauksella alle 24 tuntia ja B:n tuplasti enemmän.

Ilman muuta B, jos laitteissa ei ole muuta eroa.

Mä surffaan kännyllä paljon ja kyllä mun Lumian akku loppuu joskus siten, että siitä on haittaa.

Mutta sähköautoissahan se todellinen hyöty tulisi.

Musta tuntuu että sun Dave pitäs rajottaa tota surffaamistas. Siitä voi kasvaa karvoja käsiin rtai tulla vaikka sokeeks.
Viimeksi muokannut masa, 29.02.2012 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6691
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja aasi »

NuoriDaavid kirjoitti: Mun mielestäni parempi kysymys olisi, onko haluaako Dave kännyn A vai kännyn B jos ne ovat muuten identtiset, mutta A:n toiminta aika on kovalla surffauksella alle 24 tuntia ja B:n tuplasti enemmän.

Ilman muuta B, jos laitteissa ei ole muuta eroa.
Paljonko maksaisit B:stä enemmän kuin A:sta, jos tosiaan muuta eroa ei olisi?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Jos akkuvalmistaja saa samaan hintaan tehtyä tuplasti tehokkaamman akun, hän tekee sillä paljon rahaa. Kehittyi kännyköiden virransäästö tai ei.

Eli jos bensan valmistaja kehittää bensalitran jolla 10 kilometrin sijaan ajaakin 20 kilsaa, tekisi bensan valmista sillä paljon rahaa?

.
Älä nyt viitsi näytellä tyhmää.

Akkuvalmistajien tuotteita ei nykyään kysytä juurikaan sähköautoihin, koska niitä myydään niin vähän, koska niiden toimintasäden hintaan nähden on niin huono. Jos toimintasäde tuplaantuisi tai hinta puolittuisi toimintasäteen pysyessä ennallaan, sähköautojen myynti räjähtäisi ja akkuvalmistaja tekisi paljon rahaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Mun mielestäni parempi kysymys olisi, onko haluaako Dave kännyn A vai kännyn B jos ne ovat muuten identtiset, mutta A:n toiminta aika on kovalla surffauksella alle 24 tuntia ja B:n tuplasti enemmän.

Ilman muuta B, jos laitteissa ei ole muuta eroa.

Mä surffaan kännyllä paljon ja kyllä mun Lumian akku loppuu joskus siten, että siitä on haittaa.

Mutta sähköautoissahan se todellinen hyöty tulisi.

Musta tuntuu että sun Dave pitäs rajottaa tota surffaamistas. Siitä voi kasvaa karvoja käsiin rtai tulla vaikka sokeeks.
Ok, sä oot oikeassa ja mä oon väärässä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Älä nyt viitsi näytellä tyhmää..
Tässä tapauksessa tuo näyttelijän Oscar menee kyllä sinne päähän.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Älä nyt viitsi näytellä tyhmää..
Tässä tapauksessa tuo näyttelijän Oscar menee kyllä sinne päähän.
Siis etkö ihan oikeasti tajua, että jos akkuvalmistajan markkinat räjähtäisivät sähköautojen kysynnän räjähtäessä, niin valmistaja tekisi paljon rahaa. Mä toivon, että sä trollaat.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Te ootte kyllä oikeestaan aika söpöjä. Vähän sellasia "Mun isillä on isompi auto kun sun isillä"
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:on helvetin turhauttavaa hakea viinejä stokkan kellarissa kun yhtä hakua saa odotella yli minuutin.


Nämä first world-probleemat ovat kyllä todella sydämen särkeviä tarinoita..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestäni parempi kysymys olisi, onko haluaako Dave kännyn A vai kännyn B jos ne ovat muuten identtiset, mutta A:n toiminta aika on kovalla surffauksella alle 24 tuntia ja B:n tuplasti enemmän..
Olet väärässä. Markkinoilla homma toimii niin, että alakynteen jäänyt valmistaja alentaa hintojaan. Relevantiksi kysymykseksi siis jää hintaero ja tuon perusteella voidaan sitten arvioida eri valmistajien peliliikkeitä ja hintatason muodostumista.

Sinun mallissasi pienikin ero jotaisi 50-50 markkinan täydelliseen kallistumiseen toisen valmistajan suuntaan, kun todellisuudessa tulos olisi 10% hintaerolla vaikka 40-60.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

http://www.hs.fi/politiikka/Keskusta+Ha ... 5556704645

Voisko joku toimittaja ihan mun mieliksi keskittyä niihin kahteen ainoaan pointiin, joilla tässä varuskuntalakkauttamis-jupakassa on jotain väliä:
(i) Tässä nyt pitäisi säästää noin niinku kansantalouden näkökulmasta, eikä vain armeijan budjetin näkökulmasta, ja tällöin nämä varuskuntalakkautukset ovat aika pikkukaloja siihen nähden, että jostain syystä ei haluta siirtyä paljon valikoivampaan asevelvollisuuteen ja paljon lyhyempään palvelusaikaan.
(ii) ainoa varuskunta, jonka lakkauttamisella olisi merkittäviä positiivisia vaikutuksia, on Santahamina, mutta sitä nämä urpot eivät saa tehtyä sitten millään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestäni parempi kysymys olisi, onko haluaako Dave kännyn A vai kännyn B jos ne ovat muuten identtiset, mutta A:n toiminta aika on kovalla surffauksella alle 24 tuntia ja B:n tuplasti enemmän..
Olet väärässä. Markkinoilla homma toimii niin, että alakynteen jäänyt valmistaja alentaa hintojaan. Relevantiksi kysymykseksi siis jää hintaero ja tuon perusteella voidaan sitten arvioida eri valmistajien peliliikkeitä ja hintatason muodostumista.

Sinun mallissasi pienikin ero jotaisi 50-50 markkinan täydelliseen kallistumiseen toisen valmistajan suuntaan, kun todellisuudessa tulos olisi 10% hintaerolla vaikka 40-60.
Varmasti tosiaan se toinen pudottaisi hintaa. Mutta lopputulos kuitenkin olisi se, että jos kännyt olisivat muuten samanlaiset, paremmalla akulla toimivan valmistaja tekisi enemmän rahaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.