Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kottarainen kirjoitti:Noi lähemmäs 100 k€ on minusta ihan naurettavia summia laittaa autoon, joka ei ole mikään Ferrarii.

Olen aivan samaa mieltä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Ai niin ja sitten on ne moottoriäänet ja automaattivaihteiston toiminta. Ylipäätään Passat on 10 kertaa hauskempi auto silloin kun tekee mieli vähän kanttailla mutkateitä vauhdilla tai kun nyt vaan vähän lapsettaa.

It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Uudet passatitkin on nyt aika edukkaita kun mallisarja on vaihtumassa = ei juuri lastentauteja.
Universaali disclaimer.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Kottarainen kirjoitti:Voisi kai tollastakin sitten käydä testaamassa. Noita ei taida olla vaan joka nurkalla tarjolla, jos haluaa myös yksilöä valkata.
No ei niitä yhtä paljon ole kuin 1.6 Corollaa, mutta kyllä noita ihan kohtalaisesti löytyy valittavaksi asti, jos yhtään on valmis hyvän yksilön vuoksi matkustamaan. Laittaa vaan nettiautosta haun Passat 2006 alkaen + farmari + moottorin tilavuus alkaen 3.0. Toi sua lähellä oleva linkkaamani vaikutti hyvältä ainakin kilometriensä puolesta.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kävin koeajaan tuos RR Sportin. Oli se hieno auto. Tilaa oli tietenkin paljon enemmän kuin Macanessa. Macanen koeajo ratkaisee paljon. Vielä ei ole päässyt koeajolle, kun maassa on vain yksi auto.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

James Potkukelkka kirjoitti:Kävin koeajaan tuos RR Sportin. Oli se hieno auto. Tilaa oli tietenkin paljon enemmän kuin Macanessa. Macanen koeajo ratkaisee paljon. Vielä ei ole päässyt koeajolle, kun maassa on vain yksi auto.
Kyttäsin sua siinä mäkkärin drive-in kaistalla. Nice jaw, bro! Mutta please, "MacanIN koeajo", ei meganen!!!11
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

MrM kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Kävin koeajaan tuos RR Sportin. Oli se hieno auto. Tilaa oli tietenkin paljon enemmän kuin Macanessa. Macanen koeajo ratkaisee paljon. Vielä ei ole päässyt koeajolle, kun maassa on vain yksi auto.
Kyttäsin sua siinä mäkkärin drive-in kaistalla. Nice jaw, bro! Mutta please, "MacanIN koeajo", ei meganen!!!11

Ja olin vielä jättänyt erillisenä lisävarusteena myytävän irtokappaleen kotiin!

Macan/Megane paljasti maalaisuuteni :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Patonginperännuolija.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

McJanne kirjoitti:Minkälainen mies jää patongin perään jumittamaan *rollseyes*
Sellainen, joka kokee tarvetta lähteä seuraamaan ohi ajanutta autoa :twisted:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Kävin koeajaan tuos RR Sportin. Oli se hieno auto. Tilaa oli tietenkin paljon enemmän kuin Macanessa. Macanen koeajo ratkaisee paljon. Vielä ei ole päässyt koeajolle, kun maassa on vain yksi auto.
Lueskelin uusinta moottorilehteä aamulla. Macanen kauppa käynyt ilmeisen hyvin. Osaa malleista joutuu Suomessa odottamaan jo vuoden vaihteen seutuvilla. Saksassa ollut vielä vilkkaanpaa ja toimitusajat pitkällä ensivuoden puolella.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Kävin koeajaan tuos RR Sportin. Oli se hieno auto. Tilaa oli tietenkin paljon enemmän kuin Macanessa. Macanen koeajo ratkaisee paljon. Vielä ei ole päässyt koeajolle, kun maassa on vain yksi auto.
Mä en oo oikein ehtinyt vielä puuttua kunnolla tähän autonvaihtosaagaan, mutta parempi myöhään. Teillähän oli sellainen jarruvikainen amerikkalainen turhanpanttina siellä pihassa. Mitä jos vaihdat vaimolle sen tilalle käytetyn maasturin ja itsellesi sitten sen himoitsemasi Teslan, kun ei tarvi enää vaimon toiveista välittää. Nopeesti toimimalla olisi vielä jonkinlaisia saumoja päästä trendsetter imagoon kiinni ennen kuin sähköautoilusta tulee koko kansan huvia. Noi maasturit on kuitenkin jo niin passé.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Sä olet nyt ymmärtänyt Jamesin perhedynamiikan väärin: vaimo ei esitä erityisiä toiveita siitä, millä itse ajaa, vaan vaatimuksia sille, millä Jamesin itsensä tulee ajaa sopivan julkisivun performoimiseksi.

Heikkoina hetkinäni tulee muuten (ylä)päähän sellaisiakin ajatuksia, että nuo Porschen SUV:t eivät olisi kovinkaan hyvännäköisiä, jos niitä ei tunnistaisi/tietäisi nimenomaan Porscheiksi. No, kognitio on aina oleellinen osa esteettistä elämystä, mutta tässä se on kuitenkin jotenkin poikkeuksellisen silmiinpistävää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pemari tekee X5:lle isoveljen, X7:n. Siitä bussikaistakärry.

Koodi: Valitse kaikki

WSJ:n mukaan BMW julkistaa X7-suunnitelmansa tämän viikon perjantaina. Saksalaismerkki ei ole vielä kommentoinut tietoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Kävin koeajaan tuos RR Sportin. Oli se hieno auto. Tilaa oli tietenkin paljon enemmän kuin Macanessa. Macanen koeajo ratkaisee paljon. Vielä ei ole päässyt koeajolle, kun maassa on vain yksi auto.
Mä en oo oikein ehtinyt vielä puuttua kunnolla tähän autonvaihtosaagaan, mutta parempi myöhään. Teillähän oli sellainen jarruvikainen amerikkalainen turhanpanttina siellä pihassa. Mitä jos vaihdat vaimolle sen tilalle käytetyn maasturin ja itsellesi sitten sen himoitsemasi Teslan, kun ei tarvi enää vaimon toiveista välittää. Nopeesti toimimalla olisi vielä jonkinlaisia saumoja päästä trendsetter imagoon kiinni ennen kuin sähköautoilusta tulee koko kansan huvia. Noi maasturit on kuitenkin jo niin passé.
SUV:t toki on passé, Range Rover on IMHO eri juttu, koska se on ollut olemassa ennen kuin SUV:t tulivat.

Ja kato tota sivun 65 ylälaitaa, mitä siellä on !111

http://www.landrover.com/content/us/pdf/l494-pdf

Mutta toi sun ehdotuksesi oli kyllä ihan hyvä. Täytyypäs selvittää asiaa lisää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Noi maasturit on kuitenkin jo niin passé.
Ja kato tota sivun 65 ylälaitaa, mitä siellä on !111
Eikö toi ikäänkuin alleviivaa mun pointin?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Noi maasturit on kuitenkin jo niin passé.
Ja kato tota sivun 65 ylälaitaa, mitä siellä on !111
Eikö toi ikäänkuin alleviivaa mun pointin?
Höh.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikös rangesta ole tullut ihan puhdas SUV? Ei nyky-Rangea enää pestä letkulla sisältä.

Väitän, että nyky-rangea ei suomessa koskaan näe sellaisessa paikassa, mihin ei pääsisi Skoda Yetilla.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:^ Sä olet nyt ymmärtänyt Jamesin perhedynamiikan väärin: vaimo ei esitä erityisiä toiveita siitä, millä itse ajaa, vaan vaatimuksia sille, millä Jamesin itsensä tulee ajaa sopivan julkisivun performoimiseksi.
Kyllä ne on just naiset, jotka on SUV boomin takana. Naiset kokevat korkean auton turvallisena ja tykkäävät ajaa niillä kun niistä näkee ympärilleen. Tosin onko joku qahqai nyt kovin sport, vai onko se vaan utility vehicle...
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Eikös rangesta ole tullut ihan puhdas SUV? Ei nyky-Rangea enää pestä letkulla sisältä.

Väitän, että nyky-rangea ei suomessa koskaan näe sellaisessa paikassa, mihin ei pääsisi Skoda Yetilla.
Yritin sanoa, että Rangeja on tehty ennen nykyistä SUV-muotia, joka alkoi n 20 vuotta sitten.

Mutta eihän niillä kukaan maastossa aja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Harmi, kun tuota sähköisen liikenteen tukea ei voi käyttää ajoneuvon ostoon vaan pelkästään liisaukseen.

http://sahkoinenliikenne.fi/tuen-ehdot/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:Yritin sanoa, että Rangeja on tehty ennen nykyistä SUV-muotia, joka alkoi n 20 vuotta sitten.
Brändiä on käytetty aiemmin, mutta onhan se nyky-iso-range ihan eri vehje. En tosin hahmota miten iso-range liittyy tähän harkitsemaasi Sporttiin. Sport vain lainaa brändiä ilman sen kummempaa historiaa. Konseptina Sport on kyllä paljon isoa fiksumpi, vaikka ei senkään maasto-ominaisuuksia kukaan suomessa käytä. Nostan hattua, jos päräytät sportilla edes metsäkoneurille.

Kaupunkiin normiauton mukaisesti käyttäytyvä korkea farmari on kyllä erittäin fiksu peli. Ja tuollahan niiden suosio juuri selittyy.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Kävin koeajaan tuos RR Sportin. Oli se hieno auto. Tilaa oli tietenkin paljon enemmän kuin Macanessa. Macanen koeajo ratkaisee paljon. Vielä ei ole päässyt koeajolle, kun maassa on vain yksi auto.
Mä en oo oikein ehtinyt vielä puuttua kunnolla tähän autonvaihtosaagaan, mutta parempi myöhään. Teillähän oli sellainen jarruvikainen amerikkalainen turhanpanttina siellä pihassa. Mitä jos vaihdat vaimolle sen tilalle käytetyn maasturin ja itsellesi sitten sen himoitsemasi Teslan, kun ei tarvi enää vaimon toiveista välittää. Nopeesti toimimalla olisi vielä jonkinlaisia saumoja päästä trendsetter imagoon kiinni ennen kuin sähköautoilusta tulee koko kansan huvia. Noi maasturit on kuitenkin jo niin passé.
Tämä postaus oli ihan ok siinä mielessä, että tosiaan neliveto+maasturi vaatimus tulee vaimon puolelta. Kun nyt whatsapissa viestittelimme, niin kyllä hänellä käy joku käytetty X1:kin esim. Minähän en ole nelivetoa tai maasturia erityisesti halunnut.

Mutta kun autoon ei kuitenkaan ole tarkoitus laittaa yhteensä rahaa enemmän kuin alkuperäissäkään skenaariossa, niin sitten jää siihen mun valitsemaan autoon summa, jolla ei Teslaa saa. Yritän kuitenkin pidättäytyä pappamersun ostosta!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11451
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:Yritän kuitenkin pidättäytyä pappamersun ostosta!
Joo älä saatana. Mun faijalla on sellainen ja se on jo 75.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kottarainen kirjoitti:Mitään käytännön etua maastureista ei voi olla...
Ei se ihan niin ole. Kyllä siitä talvella on ihan oikeaa hyötyä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Meinaatko ihan tosissaan, että RR Sport etenee teidän käytössänne talvella merkittävästi paremmin kuin 530 Xdrive? Oliko tänä talvena yhtään tuollaista päivää?