Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14937
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.08.2019 12:00
urpiainen kirjoitti: 16.08.2019 11:58
James Potkukelkka kirjoitti: 16.08.2019 11:51 riittää, että pysyy hengissä
Musta on viime aikoina kuulostanut, että tässä on kyllä Gatille aika lailla haastetta.
Siihen se paneminen monella kariutuu. Toki niin ei välttämättä tarvitse olla!
Rigor mortis!
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d24c ... 73bbb85d28

Monesti miettinyt, että aika sitkeä velikulta tämä vuoden poliisi, kun ei ole itseään vielä kiikkuun vetänyt. On kai sillä vielä vaimo jäljellä, mutta muutoin lähtökohdat ja ennuste melko synkkiä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25921
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.08.2019 12:11 https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d24c ... 73bbb85d28

Monesti miettinyt, että aika sitkeä velikulta tämä vuoden poliisi, kun ei ole itseään vielä kiikkuun vetänyt. On kai sillä vielä vaimo jäljellä, mutta muutoin lähtökohdat ja ennuste melko synkkiä.
Ei kait sillä ole kuitenkaan istuttavana kuin jotain kolme vuotta jäljellä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.08.2019 13:03
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.08.2019 12:11 https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d24c ... 73bbb85d28

Monesti miettinyt, että aika sitkeä velikulta tämä vuoden poliisi, kun ei ole itseään vielä kiikkuun vetänyt. On kai sillä vielä vaimo jäljellä, mutta muutoin lähtökohdat ja ennuste melko synkkiä.
Ei kait sillä ole kuitenkaan istuttavana kuin jotain kolme vuotta jäljellä?
Voihan sitä noinkin ajatella, että lusitaan pois ja sitten jotain muuta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23570
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.08.2019 13:10Voihan sitä noinkin ajatella, että lusitaan pois ja sitten jotain muuta.
Eiköhän vielä jostain jätesäkistä mummonnaapurinkaiman jätekatoksen alta, löydy muutama kilo seteleitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16801
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006206193.html
Mikä tää nyt on. Fillarikommunistihallitus syytää fyrkkaa maanpuolustusjärjestöille ja ei-polkupyöräväylille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21558
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 16.08.2019 11:18
EIkö sinulla edes käynyt mielessä, että sinua ei ehkä keskellä yötä oikeasti kutsuttu syömään kakkua vaan rapsuttamaan jotain kutinaa?
Kakkua kutsuttiin syömään. Kaikki muut toimintalinjat olisivat voineet johtaa ahdistelusyytteeseen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.08.2019 15:18
So Hard kirjoitti: 16.08.2019 11:18EIkö sinulla edes käynyt mielessä, että sinua ei ehkä keskellä yötä oikeasti kutsuttu syömään kakkua vaan rapsuttamaan jotain kutinaa?
Kakkua kutsuttiin syömään. Kaikki muut toimintalinjat olisivat voineet johtaa ahdistelusyytteeseen.
Tuo on vastuullinen toimintatapa.

Insinööriuutisissa "Perusinsinööri Veijo Miettinen" (jonka avatarina lehdessä oli Robert Redfordin kuva) kertoi:

Nuorena miehenä tuli naapurin tyttö polkupyörällä vastaan. Hän kaatoi polkupyöränsä nurmikolle ja riisui pikkupöksynsä siihen viereen. Heitti selälleen maate ja sanoi: "Nyt saat Veijo mitä ikinä haluat." Mietin hetken ja otin polkupyörän.

Kerroin tapauksesta isälleni ja isä: "Viisaasti teit poikani. Mitäpä sinä olisit niillä kalsareillakaan tehnyt."
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.08.2019 13:10
James Potkukelkka kirjoitti: 16.08.2019 13:03
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.08.2019 12:11 https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d24c ... 73bbb85d28

Monesti miettinyt, että aika sitkeä velikulta tämä vuoden poliisi, kun ei ole itseään vielä kiikkuun vetänyt. On kai sillä vielä vaimo jäljellä, mutta muutoin lähtökohdat ja ennuste melko synkkiä.
Ei kait sillä ole kuitenkaan istuttavana kuin jotain kolme vuotta jäljellä?
Voihan sitä noinkin ajatella, että lusitaan pois ja sitten jotain muuta.
Näin kaikkien alojen asiantuntijana ja Keisari Aarnio- kirjan puoliväliin lukeneena arvioisin, että Jarspan tunne-elämä ei ole ihan normaalin kuolevaisen tasolla. Arvelen, että esimerkiksi häpeä, syyllisyys tai katumus eivät kuulu repertuaariin. Jarspan ratkaisu ei ole itsemurha, paitsi jos sen tekee joku muu kuin Jarspa itse - ja niin tuossa rytäkässä taisi muutama tehdäkin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Jotenkin noin sen itsekin ajattelen...koko kirjansa lukeneena.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4319
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Uutisen otsikosta tuli ensimmäisenä mieleen onko Maria Persson läskipetterihirviö, joka on tuhonnut terveytensä paskalla ruokavaliolla. Kuvahaku todisti, että onhan se.

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006208212.html
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2895
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bhven kirjoitti: 18.08.2019 15:47 Uutisen otsikosta tuli ensimmäisenä mieleen onko Maria Persson läskipetterihirviö, joka on tuhonnut terveytensä paskalla ruokavaliolla. Kuvahaku todisti, että onhan se.
Sinulla on kyllä jotenkin epäterve suhde läskiin.

Itsehän olin hoikimmilani lukioaikaan 57,5 kg / 190 cm (tosin ravintolapalvelun ruoasta saamani salmonellan ja jälkitautien takia.)

Olin pitkälle 2000-luvulle hoikka poika. Kun sitten lihoin yhden vuoden aikana, minulta kysyttiin olenko käynyt salilla. En valitettavasti - siihen varmaan tarvitsisi jonkin personal trainerin, kun ei ole koskaan käynyt.

Nyt on 100 kg tiukkaa läskiä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4319
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

nokkaelain kirjoitti: 18.08.2019 17:41 Sinulla on kyllä jotenkin epäterve suhde läskiin.
No ei sen enempää kuin, että olen vakaumuksellinen normaalipainoinen.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25921
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 16.08.2019 15:05 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006206193.html
Mikä tää nyt on. Fillarikommunistihallitus syytää fyrkkaa maanpuolustusjärjestöille ja ei-polkupyöräväylille.
"Tätä rahaa voi käyttää muun muassa Hämeenkyrön ohituskaistan ja Mynämäen ja Luvian ohituskaistan rakentamiseen sekä Kouvola–Hamina-radan, Iisalmi–Ylivieska-radan ja Joensuun ratapihan parantamiseen. Myös Oulun ja Vuosaaren meriväylät saavat rahaa"

Vuosaaren?! Mitä hittoa? Eihän se ole kepukunta. Typo?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21558
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ koukkaisikohan vuosaaren väylä jotenkin sipoon puolelle?

Mynämäen ohitustie kuulostaa tarpeelliselta. Missä sitten sijaitseekaan.

Hyvin lypsetty. Sinne sulaa Rinteen vappusataset.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9546
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.08.2019 10:34 Mynämäen ohitustie kuulostaa tarpeelliselta. Missä sitten sijaitseekaan.
Se muuten on oikeasti tarpeellinen ja luonteva jatko 8 tiellä tällä hetkellä tehtävään Turun ja Porin välisen tien parantamiseen. Kyseinen tiehän on vahvasti alimitoitettu ja olisi pitänyt rakentaa moottoritieksi jo 80-luvulla, mutta se on rahoituksessa jäänyt itäsuomen hiljaisempien, mutta mutkaisempien ja mäkisempien teiden jalkoihin rahoituksessa. Viimeisen kymmenen vuoden aikana Turusta lähtevää moottoritien pätkää on alettu jatkamaan. Tällä hetkellä oleva työmaa loppuu juuri ennen Mynämäkeä. Luvian ohitus on sitten saman tien varrella Porin eteläpuolella.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25921
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 16.08.2019 15:52
sivustahuutaja kirjoitti: 16.08.2019 15:18
So Hard kirjoitti: 16.08.2019 11:18EIkö sinulla edes käynyt mielessä, että sinua ei ehkä keskellä yötä oikeasti kutsuttu syömään kakkua vaan rapsuttamaan jotain kutinaa?
Kakkua kutsuttiin syömään. Kaikki muut toimintalinjat olisivat voineet johtaa ahdistelusyytteeseen.
Tuo on vastuullinen toimintatapa.

Insinööriuutisissa "Perusinsinööri Veijo Miettinen" (jonka avatarina lehdessä oli Robert Redfordin kuva) kertoi:

Nuorena miehenä tuli naapurin tyttö polkupyörällä vastaan. Hän kaatoi polkupyöränsä nurmikolle ja riisui pikkupöksynsä siihen viereen. Heitti selälleen maate ja sanoi: "Nyt saat Veijo mitä ikinä haluat." Mietin hetken ja otin polkupyörän.

Kerroin tapauksesta isälleni ja isä: "Viisaasti teit poikani. Mitäpä sinä olisit niillä kalsareillakaan tehnyt."
Mun mielestäni ei ole Robert Redford

https://www.google.com/search?q=perusin ... 4gsFWkqmTM:

https://www.google.com/search?q=rober+r ... 2&bih=1066

On paljon samaa näköä, mutta Redfordin klyyvari on isompi ja Perusinsinöörillä on leuassa kuoppa jota Redfordilla ei ole. Klyyvarit eroavat selvemmin. Redfordilla on jopa hiukan kyömynenä ja myös alaosastaan Perusinsinöörin nenää isompi.

Mielenkiintoista, että vaikka Perusinsinöörin kasvot ovat Redfordin kasvoja virheettömämmät, silti Redford imho on komeampi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23570
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pitänyt sitten tämmöisiäkin tuoda kunnon ihmisten kauhistukseksi:

Jos se näyttää fillarilta ja sitä voi polkea kuin fillaria, ei se välttämättä olekaan fillari
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2 ... 08917.html

Turku, Helsinkin tai joku muu, olkaa hyvä!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23570
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vaasa, tai joku vastaava persjönsterilä, omaa ramboyhtiön, joka voisi hoitaa valvonnan ja päästellä sarjalla pippuria häiriköiden naamalle. Ei hipit riehuisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5054
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Bluntly kirjoitti: 19.08.2019 13:33 Pitänyt sitten tämmöisiäkin tuoda kunnon ihmisten kauhistukseksi:

Jos se näyttää fillarilta ja sitä voi polkea kuin fillaria, ei se välttämättä olekaan fillari
Jännää, näitä ei vissiin voi hylätä keskelle tietä kuten esim. niitä sähköpotkulautoja, joita lojuu joka nurkassa ja keskellä katuja. :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23570
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Maailman koira­kanta saattaa olla jo ylittänyt miljardin haamu­rajan, ja luonto kärsii siitä
Muiden luonnoneläinten kannalta koira on maailman toiseksi tuhoisin yksittäinen eläinlaji, australialaistutkijat julistivat vuonna 2017 julkaisemassaan tutkimuksessa.

Enemmän tuhoa luonnolle aiheuttaa yksittäisistä lajeista vain kissa.
Ja mitähän niitä eniten paapotaankaan?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21558
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ihmisiä?
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4319
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hauskimpia ovat ihmiset jotka ostavat lemmikilleen parempaa ja ravitsevampaa ruokaa kuin itselleen.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja exsu »

Näihin rikoksiin tuomarit itse syyllistyvät - maksumuurintakana Hesarissa
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006211856.html

Jutussa kuvattiin muutamaa rattijuopumusta lähemmin. Yhdessä mm.tuomittu on lähtenyt arkipäivänä rattiin juotuaan ensin aamulla leijonaviinaa. Turun hovioikeuden presidentti toteaa, että ”rattijuopumuksesta kärähtäminen ei tarkoita, että henkilö on huono tuomari, vaan kyse on siitä miten tuomio vaikuttaa uskottavuuteen.”

Aamuleijona kuulostaa enemmän päihdeongelmalta kuin arviointikyvyn pettämisestä. Jutussa rikostehtäviä ei saanut hoitaa ennen kuin oma ehdollinen tuomio on hoidettu, mutta uskottavuuden kannalta hoitamaton päihdeongelma on ehkä kuitenkin suurempi puute.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.