Aika vaikea sanoa mitään noista dieseleistä. Macan Turbo (jota jokapuolella ko. mallisarjasta tietty puffataan) sisältää vakiona ihan erilaista alustakomponenttia (mm. PASM) joka on tarkoitettu siihen asvalttiajoon ja tekee autosta todennäköisesti ihan erilaisen ajaa dieseliin verrattuna. Rangessa sen sijaan toi sama aktiivinen alustatekniikka pitäis olla vakiona läpi mallisarjan siitä perusdieselistä sinne asvaltilla ajettuun pikes peak hill climb recordin omaavaan superchargeriin asti. Joten vaikea noista on mitään sanoa ellei kumpaakin pääse ajamaan kesärenkailla halutulla varustetasolla ja samanlaisella kelillä. Ja toki kuskin vielä pitäisi osata asettaa se alusta siihen ajoon mihin halutaan, mitä Keijo Koeajaja ei yleensä vielä osaa tehdä, vaan ajaa jollain automaattiasetuksella ja semi-korkealla maavaralla. Rangekin varmaan muuttuu aika tavalla kun sen laitaa nappuloista katuun ja pistää jäykkyyttä lisää iskunvaimennukseen. Pienihän toi porsio joka tapauksessa on, joka tekee ketteryysajovertailuista osittain "epäreilua". Kuten aiemmin sanoin, pitäis verrata ennemmin Cayenneen. Jos tila ei ole tärkeää, toki melkein aina kannattaa ottaa pienempi ja kevyempi auto koska kulutus ja tangentti.sivustahuutaja kirjoitti:Eikös possu ole luokassaan ylivoimaisesti paras asfaltilla? Porschen SUV resepti juuri on paras, koska turhia maasto-ominaisuuksia ei ole ylipainotettu. Niitä kannattaa miettiä korkeina sporttifarkkuina korkeudesta tykkääville.
Autoilu 2
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23962
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
En ihan usko, että Turbo juuri erottuisi edukseen bussikaistalla. Mitään työmatka-ajoa kummempaa James ei harrasta. Aamuruuhkassa kaikki sporttifarkusta ylimenevä jää käyttämättä peruspertillä.MrM kirjoitti:Aika vaikea sanoa mitään noista dieseleistä. Macan Turbo (jota jokapuolella ko. mallisarjasta tietty puffataan) sisältää vakiona ihan erilaista alustakomponenttia (mm. PASM) joka on tarkoitettu siihen asvalttiajoon ja tekee autosta todennäköisesti ihan erilaisen ajaa dieseliin verrattuna.
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Juuri tästä syystä mun onkin vähän vaikea ajatella, että Herra James kaipaisi autoonsa ehdottomasti Porschen oletettua lisäsporttisuutta ajo-ominaisuuksiin. Rangen saa nappulaa vääntämällä viriteltyä melkein mihin tahansa Rolls-Roycemaisen ilman päällä liitämisen, sporttisen mutkien nielemisen ja mökkitien välillä. Vaikka sinne mökkitielle ei koskaan sillä Rangella menisikään, Porschen kanssa voi alkaa huomattavasti nopeammin vituttaa tiekarhun jyräämällä jääkiharalla täristellessä, vaikka mutkatiellä olisikin parasta maasturikivaa ikinä.sivustahuutaja kirjoitti:En ihan usko, että Turbo juuri erottuisi edukseen bussikaistalla. Mitään työmatka-ajoa kummempaa James ei harrasta. Aamuruuhkassa kaikki sporttifarkusta ylimenevä jää käyttämättä peruspertillä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 29.03.2014 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 23962
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ Et silti uskalla ostaa.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2

Suurin epävarmuustekijä on mielestäni Teslan oman organisaation puuttuminen Suomesta.
Tosin Tesla Rangerin voi tilata Tukholmasta!11
http://www.teslamotors.com/en_EU/service
Kävin kirjastossa lukemassa Teknikens Världistä pari Tesla juttua. Toisessa testin loppukaneettina sanoivat, että jos Tesla itsessään ei olisi niin nuori firma (epävarmuus tulevaisuudesta), sanoisivat, että Tesla Model S on maailman paras auto. Toisessa jutussa valitsivat vuoden 2014 parhaaksi autoksi (vuosi on kyllä vasta alussa...)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Mun mielestä on ihailtavaa, että tällaisina taloudellisina aikoina joillain firmoilla on vielä selkärankaa tollasiin extra-failsafe -takaisinkutsuihin, jotka eivät olisi todellisuudessa edes tarpeellisia, kun tuntuu että useimmat firmat toimivat ainoastaan sormet korvissa ja silmät kiinni pyrkien keräämään massit pois lyhyellä tähtäimellä. Ei oo kuitenkaan firmalle ihan ilmainen karusellikierros, mutta indikoi, että asiakkaasta välitetään muussakin suhteessa kuin plusmerkkisenä numerona pankkitilillä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Mun mielestä on ihailtavaa, että tällaisina taloudellisina aikoina joillain firmoilla on vielä selkärankaa tollasiin extra-failsafe -takaisinkutsuihin, jotka eivät olisi todellisuudessa edes tarpeellisia.
http://yle.fi/uutiset/toyota_kutsuu_tak ... ia/7181207
http://yle.fi/uutiset/toyota_kutsuu_tak ... ia/7181207
Viimeksi muokannut So Hard, 09.04.2014 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Toivoa on!James Potkukelkka kirjoitti:
Suurin epävarmuustekijä on mielestäni Teslan oman organisaation puuttuminen Suomesta.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tesla-s ... helsinkiin
Tuo uutinen tammikuulta.
Nyt näyttää olevan yksi paikka Suomeen auki. Neljä siis täytetty?
http://ch.tbe.taleo.net/CH07/ats/career ... &rid=12732
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
Joo, ne tekee sen ihan hyvää hyvyyttään kun ne välittää niin paljon.MrM kirjoitti:Mun mielestä on ihailtavaa, että tällaisina taloudellisina aikoina joillain firmoilla on vielä selkärankaa tollasiin extra-failsafe -takaisinkutsuihin, jotka eivät olisi todellisuudessa edes tarpeellisia, kun tuntuu että useimmat firmat toimivat ainoastaan sormet korvissa ja silmät kiinni pyrkien keräämään massit pois lyhyellä tähtäimellä. Ei oo kuitenkaan firmalle ihan ilmainen karusellikierros, mutta indikoi, että asiakkaasta välitetään muussakin suhteessa kuin plusmerkkisenä numerona pankkitilillä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Kitinässähän on kait ainakin kaksi ex-autokauppiasta? Koska kaikki kitinäläiset ovat kaikkien alojen erityisasiantuntijoita, Teslan "In-Store Product Specialist" vaatimus luonnollisesti täyttyy!
Hakekaas nyt tonne, niin ostan teiltä auton!1
Hakekaas nyt tonne, niin ostan teiltä auton!1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Tulee väkisin Steve Jobs mieleen, kun katsoo tätä
Onko Tesla autoteollisuuden Apple? Aika näyttää.
Onko Tesla autoteollisuuden Apple? Aika näyttää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 23962
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ Voisihan Tesla jollain tasolla vastata Applea, jos Tesla olisi halvempi tai sillä olisi jotain ihan uniikkia tekniikkaa.
Prius myy aika pirusti enemmän kuin Tesla ja Toyotalla kyllä on kykyä sopeutua, jos jokin Teslan tekemä osoittautuu hyväksi ratkaisuksi. VAG pystyy myös hyppäämään sähkökelkkaan hetkessä.
Teslan kanssa kannattanee hetki hakata exceliä. TCO laskelma voi olla hyvinkin mielenkiintoinen. Tämä vaikuttaa vähän fanipojan laskelmalta, mutta johtopäätös on ihan mielenkiintoinen: Teslan 5v arvonalenema + polttainekulut ovat samat kuin GTI Golfilla. Eli vaikka James totesit, että Teslan hintaluokan autoa ei osteta säästämisen takia, niin kannattanee silti hieman laskea.
http://teslarumors.com/Teslanomics.html
Prius myy aika pirusti enemmän kuin Tesla ja Toyotalla kyllä on kykyä sopeutua, jos jokin Teslan tekemä osoittautuu hyväksi ratkaisuksi. VAG pystyy myös hyppäämään sähkökelkkaan hetkessä.
Teslan kanssa kannattanee hetki hakata exceliä. TCO laskelma voi olla hyvinkin mielenkiintoinen. Tämä vaikuttaa vähän fanipojan laskelmalta, mutta johtopäätös on ihan mielenkiintoinen: Teslan 5v arvonalenema + polttainekulut ovat samat kuin GTI Golfilla. Eli vaikka James totesit, että Teslan hintaluokan autoa ei osteta säästämisen takia, niin kannattanee silti hieman laskea.
http://teslarumors.com/Teslanomics.html
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Mä olen kyllä sitä mieltä, että Teslassa on kyllä vähintään sama määrä uniikkia tekniikkaa kuin Applen tuotteissa on parhaimmillaan ollut.sivustahuutaja kirjoitti:^ Voisihan Tesla jollain tasolla vastata Applea, jos Tesla olisi halvempi tai sillä olisi jotain ihan uniikkia tekniikkaa.
Tarkoitin Apple-vertauksen kyllä laajemmin. Teslalla näyttää olevan applemainen fanikulttuuri ja perustaja. Kuten sanoin, aika näyttää, muuttaako Tesla yhtä paljon autoteollisuutta, kuin Apple viihde-elektroniikkaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 23962
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ Kaikki nykyiset älyluurit noudattavat Applen luomaa paradigmaa. Tesla ei kai tuo hintaluokan lisäksi mitään uutta pöytään vaikka Nissan Leafiin verrattuna. 100k autosta tuskin tulee uutta automaailman standardia. 40k sähköautoista (Leaf, i3, jne) sen sijaan tulee hyvinkin nopeasti yleinen näky, mikäli niiden TCO laskee 20k bensa-autojen tasolle.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Teslan Euroopan hinnasto on mielenkiintoinen.
http://www.teslamotors.com/en_EU/models/design
"Price does not include applicable taxes and registration fees. Sold at 0% VAT under New Means of Transport, based on the necessary condition that the vehicle is either collected by yourself or on your nominated representative and transported to your home country from the Tesla Facility in The Netherlands"
Eli jos hakee itse Hollannista, niin Suomeen tuotaessa noihin tulee 24% ALV ja siitä laskettuun hintaan 5% autoveroa.
Eli perusmallin hinnaksi tulisi ilman veroa € 55.090, verojen kanssa 71727.
Auto-outlet pyytää samasta 89990.
http://www.auto-outlet.fi/files/hinnast ... 1.2014.pdf
http://www.teslamotors.com/en_EU/models/design
"Price does not include applicable taxes and registration fees. Sold at 0% VAT under New Means of Transport, based on the necessary condition that the vehicle is either collected by yourself or on your nominated representative and transported to your home country from the Tesla Facility in The Netherlands"
Eli jos hakee itse Hollannista, niin Suomeen tuotaessa noihin tulee 24% ALV ja siitä laskettuun hintaan 5% autoveroa.
Eli perusmallin hinnaksi tulisi ilman veroa € 55.090, verojen kanssa 71727.
Auto-outlet pyytää samasta 89990.
http://www.auto-outlet.fi/files/hinnast ... 1.2014.pdf
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Usko tai älä, on olemassa sellaisenkin luonteenlaadun omaavia tuotekehittäjiä, yrittäjiä, innovattoreita ja omilla pikku kätösillään asioita luovia taiteilijantyperyksiä, joille tuotteidensa lähenteleminen päässään olevaa täydellisyydenkuvaa on ihan oikeasti tärkeämpää kuin kapitalistisen menestyksen mittarit. Asia saattaa olla erityisen monimutkainen ymmärtää, jos ei ole koskaan kehittänyt, yrittänyt, innovoinut tai luonut mitään konkreettista omin pikku kätösinsä, vaan kokenut läheisemmäksi sen plusmerkkisten numeroiden tarkistelun pankkitililtä. Ei kuitenkaan ole pienintä epäilystäkään, ettenkö suurena kommunistidiktaattorina lobbaisi jäkimmäistä luonnetyyppiä ennemmin maakaasuyhtiöni kärkeen saneeraamaan yritystä jonkin irtisanomisista stressiä ja huonoa omaatuntoa tuntevan, toteuttamiskelvottoman taiteilijatyperyksen sijaan.elco kirjoitti:Joo, ne tekee sen ihan hyvää hyvyyttään kun ne välittää niin paljon.MrM kirjoitti:Mun mielestä on ihailtavaa, että tällaisina taloudellisina aikoina joillain firmoilla on vielä selkärankaa tollasiin extra-failsafe -takaisinkutsuihin, jotka eivät olisi todellisuudessa edes tarpeellisia, kun tuntuu että useimmat firmat toimivat ainoastaan sormet korvissa ja silmät kiinni pyrkien keräämään massit pois lyhyellä tähtäimellä. Ei oo kuitenkaan firmalle ihan ilmainen karusellikierros, mutta indikoi, että asiakkaasta välitetään muussakin suhteessa kuin plusmerkkisenä numerona pankkitilillä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Onko Apple ollut joskus kumpaakaan kilpailijoihinsa nähden?sivustahuutaja kirjoitti:^ Voisihan Tesla jollain tasolla vastata Applea, jos Tesla olisi halvempi tai sillä olisi jotain ihan uniikkia tekniikkaa.
Edit: Ai tää meni jo. Joka tapauksessa Teslaa kannattaisi ennemmin verrata vaikka Cadillac ELR:ään kuin Leafiin tai vaikka Volttiin.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 10219
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Autoilu 2
Käsittääkseni Fiskereitä paloi jonkun verran ja yhtiö sai siitä hieman huonoa leimaa. Lisäksi sen seurauksena sähköautojen paloturvallisuus taitaa olla nyt vähän suurennuslasin alla. Tuota taustaa vasten toi pohjapanssareiden vahvistaminen vaikuttaa sellaiselta brändinsuojaamisoperaatiolta. Eli ei ihan hyvää hyvyyttään, mutta imagosyistä hieman enemmän kuin olisi välttämätön pakko.MrM kirjoitti:Usko tai älä, on olemassa...elco kirjoitti:Joo, ne tekee sen ihan hyvää hyvyyttään kun ne välittää niin paljon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
Tää on vähänniinq se riskikeskustelu aikanaan. Sun vahvuus on aina ollut toi muiden ymmärtämättömyyden julistus kun itse on niin kahvilla kuin vain kahville pääsee.MrM kirjoitti: Usko tai älä, on olemassa sellaisenkin luonteenlaadun omaavia tuotekehittäjiä, yrittäjiä, innovattoreita ja omilla pikku kätösillään asioita luovia taiteilijantyperyksiä, joille tuotteidensa lähenteleminen päässään olevaa täydellisyydenkuvaa on ihan oikeasti tärkeämpää kuin kapitalistisen menestyksen mittarit. Asia saattaa olla erityisen monimutkainen ymmärtää, jos ei ole koskaan kehittänyt, yrittänyt, innovoinut tai luonut mitään konkreettista omin pikku kätösinsä, vaan kokenut läheisemmäksi sen plusmerkkisten numeroiden tarkistelun pankkitililtä.
Yksi sana: Fisker karma. Se brändi on käytännössä kuollut niiden tulipalojen ja muiden laatuongelmien kanssa. Niin paljon kuin haluaisimmekin uskoa tuohon satutarinaasi omin pikku kätösin ihan vaan huvikseen autoja recallaavista tehtaista niin eiköhän kuitenkin vaan voitaisi myöntää, että bisnesmittarit - ja bisnesmittarit yksin - tuon operaation sanelivat.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Ottamatta kantaa nyt juuri tähän yksittäiseen päätöksen (muuten kuin että se on asiakkaiden ja firman etu), niin Teslasta on todettava, että se on pörssiyhtiö.
Elon Musk ja yhtiön osakkaat voivat ajatella asioista eri tavoin. Elon Musk sanoo, että Tesla ei pyri maksimoimaan voittoa. Yhtiön osakkaat todennäköisesti ovat eri mieltä.
En tiedä, paljonko Musk tällä hetkellä omistaa Teslasta (edit: 27%), mutta veikkaan, että jos joskus hän ja muut osakkaat ajautuvat erimielisyyteen, Musk saa lähteä. Niin kävi Jobsillekin.
Elon Musk ja yhtiön osakkaat voivat ajatella asioista eri tavoin. Elon Musk sanoo, että Tesla ei pyri maksimoimaan voittoa. Yhtiön osakkaat todennäköisesti ovat eri mieltä.
En tiedä, paljonko Musk tällä hetkellä omistaa Teslasta (edit: 27%), mutta veikkaan, että jos joskus hän ja muut osakkaat ajautuvat erimielisyyteen, Musk saa lähteä. Niin kävi Jobsillekin.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 31.03.2014 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Ja aika lailla täsmällinen ilmoitus ajankohdalle sen jälkeen kun kävi ilmi mitä eräälle japsivalmistajalle maksoi kun recallia ei tehty virtalukkohommasta... pari kolarissa palanutta raatoa ja Tesla olisi nurin.elco kirjoitti:Tää on vähänniinq se riskikeskustelu aikanaan. Sun vahvuus on aina ollut toi muiden ymmärtämättömyyden julistus kun itse on niin kahvilla kuin vain kahville pääsee.MrM kirjoitti: Usko tai älä, on olemassa sellaisenkin luonteenlaadun omaavia tuotekehittäjiä, yrittäjiä, innovattoreita ja omilla pikku kätösillään asioita luovia taiteilijantyperyksiä, joille tuotteidensa lähenteleminen päässään olevaa täydellisyydenkuvaa on ihan oikeasti tärkeämpää kuin kapitalistisen menestyksen mittarit. Asia saattaa olla erityisen monimutkainen ymmärtää, jos ei ole koskaan kehittänyt, yrittänyt, innovoinut tai luonut mitään konkreettista omin pikku kätösinsä, vaan kokenut läheisemmäksi sen plusmerkkisten numeroiden tarkistelun pankkitililtä.
Yksi sana: Fisker karma. Se brändi on käytännössä kuollut niiden tulipalojen ja muiden laatuongelmien kanssa. Niin paljon kuin haluaisimmekin uskoa tuohon satutarinaasi omin pikku kätösin ihan vaan huvikseen autoja recallaavista tehtaista niin eiköhän kuitenkin vaan voitaisi myöntää, että bisnesmittarit - ja bisnesmittarit yksin - tuon operaation sanelivat.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Fisker kaatui siihen, että sitä firmaa johdettiin miljardiluokan laina- ja lahjoitusrahoineen kuin venäläistä maakaasuyhtiötä ja jokaisella myydyllä autolla tehtiin jo valmiiksi persnettoa ilman mitään takaisinkutsujakaan. Tulipaloilla sen asian kanssa ei ollut yhtään mitään tekemistä.elco kirjoitti:Yksi sana: Fisker karma. Se brändi on käytännössä kuollut niiden tulipalojen ja muiden laatuongelmien kanssa.
PS. Fiskerhän ei ole sähköauto kuten Tesla vaan plug-in-hybridi, eikä ne pari autopaloa liittyneet sen akkutekniikkaan/hybridiyteen. Yksi paloi hurrikaani Sandyn oikosuljettua suolavedellä ECU:n, mitä on tapahtunut ihan tavallistenkin autojenkin kohdalla ja yksi tais kärähtää vialliseen polttomoottoripuolen jäähdytysflektiin.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Bilia Olarissa on muuten Fisker myynnissä. En harkinnut ostoa. Joku sellaisen on kuitenkin ostanut, koska Verkkokauppa.comissa oli sellainen parkissa lautauspistokkeen päässä. Veikkaan Verkkokaupan omistajaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Fisker ei ole koskaan ollut mun mielestä oikein millään tavalla houkutteleva auto. Painava, suorituskyvytön poser, vähän kuin madallettu prius. Tesla sen sijaan on ihan toista maata.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.