Autoilu 2
-
- Kitisijä
- Viestit: 21551
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ Löydätkö sinä sitten Teslasta jotain sellaista uraa uurtavaa, joka mullistaisi autoteollisuuden?
Vertailun vuoksi:
911 on ehkä kaikkien aikojen menestyksekkäin urheiluauto. Tekee hyvää tiliä Porchelle ja pärjää testeissä. Miksi muut eivät sitten tee takamoottorisia bokserikutosia? Koska 911 ei ole millään lailla mullistava juttu, Porsche vaan toteuttaa sen hyvin. Jos konsepti ei ole itsessään ylivoimainen, niin paskalla kopiolla ei pärjää.
iPhone taas muutti koko markkinan ja paskallakin iPhone-kopiolla pärjäsi paremmin kuin N95:sta muistuttavalla vanhalla tyylillä. Nykyään kaikki älyluurit muistuttavat hämmästyttävän paljon iPhonea verrattuna vaikka N95:seen, E-sarjaan, Blackberryyn, kommariin tai muihin vuoden 2007 vaihtoehtoihin.
Ehkä akkutekniikka on Teslan omaa IPR:ää, jolloin Tesla voisi mullistaa markkinan. Kaikki muu näyttää siltä, että Tesla vain tekee asioita oikein valitsemasssaan segmentissä.
Vertailun vuoksi:
911 on ehkä kaikkien aikojen menestyksekkäin urheiluauto. Tekee hyvää tiliä Porchelle ja pärjää testeissä. Miksi muut eivät sitten tee takamoottorisia bokserikutosia? Koska 911 ei ole millään lailla mullistava juttu, Porsche vaan toteuttaa sen hyvin. Jos konsepti ei ole itsessään ylivoimainen, niin paskalla kopiolla ei pärjää.
iPhone taas muutti koko markkinan ja paskallakin iPhone-kopiolla pärjäsi paremmin kuin N95:sta muistuttavalla vanhalla tyylillä. Nykyään kaikki älyluurit muistuttavat hämmästyttävän paljon iPhonea verrattuna vaikka N95:seen, E-sarjaan, Blackberryyn, kommariin tai muihin vuoden 2007 vaihtoehtoihin.
Ehkä akkutekniikka on Teslan omaa IPR:ää, jolloin Tesla voisi mullistaa markkinan. Kaikki muu näyttää siltä, että Tesla vain tekee asioita oikein valitsemasssaan segmentissä.
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
Hyvin sä taas sätkit tuulimyllyjä vastaan. Fiksumpi olisi tajunnut, että pointtini oli brändiarvoon investointi ja sehän näyttäisi toimineen kun autonördääjät (pun intended) näköjään nielevät stoorin karvoineen päivineen. Teslan osakkeen arvo on tällä hetkellä jotain huimaa ja niitä vastaan rahaa saa markkinoilta rajatta: jos pari teslaa palaa niin osakkeen arvo voi äkkiä olla nolla, kun mielikuva romuttuu ja kauppa loppuu käymästä.MrM kirjoitti: Fisker kaatui siihen, että sitä firmaa johdettiin miljardiluokan laina- ja lahjoitusrahoineen kuin venäläistä maakaasuyhtiötä ja jokaisella myydyllä autolla tehtiin jo valmiiksi persnettoa ilman mitään takaisinkutsujakaan. Tulipaloilla sen asian kanssa ei ollut yhtään mitään tekemistä.
En mä noita sun linkkejäs jaksa edes avata (googlaus on aina vahva älyn korvike): googlaa vaikka kuinka lisää, mutta eikös fisker kaatunut laatuongelmiin, joista tulipalot, recallit, autolehden testiin hajoamiset jne olivat jatkuvia esimerkkejä?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Fiksumpi olisi myös ymmärtänyt tästä alkuperäisestä quotestani, että puhun nimenomaan brändiarvoon investoimisen puolesta lyhyen massit-pois -tähtäimen sijaan, josta juuri esim. Fisker on hieno esimerkki, missä pomoille maksettiin valtion tukipakettien mahdollistamana miljoonapalkkaa samalla kun kokoonpanojengiä jouduttiin potkimaan kilometritehtaalle taloudellisista syistä:elco kirjoitti:Hyvin sä taas sätkit tuulimyllyjä vastaan. Fiksumpi olisi tajunnut, että pointtini oli brändiarvoon investointi ja sehän näyttäisi toimineen kun autonördääjät (pun intended) näköjään nielevät stoorin karvoineen päivineen.
Jos on vieläkin hankalaa, niin tässä vähän isommalla: "mutta indikoi, että asiakkaasta välitetään" == brändiarvo. Brändiarvo on jotain muuta kuin instant cash pankkitilillä. Se on asia josta halutaan olla ylpeitä. Ja se on hienoa. Eikä siinä ole mitään väärää. Toki sellainen on taloudellisesti edukasta pitkällä tähtäimellä ja niin sen pitääkin olla.MrM kirjoitti:Mun mielestä on ihailtavaa, että tällaisina taloudellisina aikoina joillain firmoilla on vielä selkärankaa tollasiin extra-failsafe -takaisinkutsuihin, jotka eivät olisi todellisuudessa edes tarpeellisia, kun tuntuu että useimmat firmat toimivat ainoastaan sormet korvissa ja silmät kiinni pyrkien keräämään massit pois lyhyellä tähtäimellä. Ei oo kuitenkaan firmalle ihan ilmainen karusellikierros, mutta indikoi, että asiakkaasta välitetään muussakin suhteessa kuin plusmerkkisenä numerona pankkitilillä.
Jep! Juuri näin sanoo myös plus-merkkisiin lukemiin pankkitilillä keskittynyt innovaattori!elco kirjoitti:Teslan osakkeen arvo on tällä hetkellä jotain huimaa ja niitä vastaan rahaa saa markkinoilta rajatta: jos pari teslaa palaa niin osakkeen arvo voi äkkiä olla nolla, kun mielikuva romuttuu ja kauppa loppuu käymästä.
Kyky olla vastaanottamatta mitään dataa vain sormet korvissa huudellen se vasta edustaa todellista älyä ja analyyttisyyttä. Valitettavasti vain mutu ei ihan aina ole osoitus suuresta älystä: Fiskerin suurin ongelma ei ollut laatuongelmissa vaan taloudellisessa suunnittelussa ja hallinnossa. Tulipalot ja autolehden testeihin hajoamiset johtavat huonon PR:n kautta asiakkaiden katoamiseen ja sitä kautta taloudellisiin ongelmiin. Fiskerillä sen sijaan oli tukku maksaneita asiakkaita jonossa joille ei vain saatu tuotetta koskaan edes toimitettua, koska puuhun lähdettiin perse edellä huonolla taloussuunnittelulla. Tästä suunnittelun vajavaisuudesta toki takaisinkutsutkin kertovat, mutta mihinkään tulipalo-ongelmiin ja takaisinkutsuihin Fisker ei kaatunut per se. Autoyksilökohtaiset taloudelliset persnetot syntyivät jo ennen autoyksilön ensimmäistäkään ulosajoa tehtaan ovista ja se ei kerro mistään muusta kuin surullisen huonosta taloussuunnittelusta. Fisker ei olisi yrityksenä menestynyt, vaikka Karma olisi toiminut autona kuin sveitsiläinen käkikello.elco kirjoitti:En mä noita sun linkkejäs jaksa edes avata (googlaus on aina vahva älyn korvike): googlaa vaikka kuinka lisää, mutta eikös fisker kaatunut laatuongelmiin, joista tulipalot, recallit, autolehden testiin hajoamiset jne olivat jatkuvia esimerkkejä?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Jos asiaa teknisellä innovaatiopohjalla lähtee tutkimaan, niin eihän iPhonessa ollut käytännössä mitään, mitä Nokia ei olisi tuottanut vähintään protoasteella 5-10 vuotta aiemmin. Apple vain sai hypetettyä paketin houkuttelevaksi samalla kun noksu kuvitteli ettei ihmiset tarvitse sellaisia puhelimia mitä Apple lähti tarjoamaan kertoen yleisölle että tällaista ehdottomasti juuri nyt tarvitset.sivustahuutaja kirjoitti:^ Löydätkö sinä sitten Teslasta jotain sellaista uraa uurtavaa, joka mullistaisi autoteollisuuden?
Vertailun vuoksi:
911 on ehkä kaikkien aikojen menestyksekkäin urheiluauto. Tekee hyvää tiliä Porchelle ja pärjää testeissä. Miksi muut eivät sitten tee takamoottorisia bokserikutosia? Koska 911 ei ole millään lailla mullistava juttu, Porsche vaan toteuttaa sen hyvin. Jos konsepti ei ole itsessään ylivoimainen, niin paskalla kopiolla ei pärjää.
iPhone taas muutti koko markkinan ja paskallakin iPhone-kopiolla pärjäsi paremmin kuin N95:sta muistuttavalla vanhalla tyylillä. Nykyään kaikki älyluurit muistuttavat hämmästyttävän paljon iPhonea verrattuna vaikka N95:seen, E-sarjaan, Blackberryyn, kommariin tai muihin vuoden 2007 vaihtoehtoihin.
Ehkä akkutekniikka on Teslan omaa IPR:ää, jolloin Tesla voisi mullistaa markkinan. Kaikki muu näyttää siltä, että Tesla vain tekee asioita oikein valitsemasssaan segmentissä.
Eihän Teslakaan ole pyörää uudelleen keksinyt vaan käyttää pitkälti jo olemassaolevaa tekniikkaa aina 18650-läppärilitiumakkuihin saakka. Tesla on kuitenkin saanut ensimmäistä kertaa lähes superauton suorituskyvyn yhdistettyä virtuaaliseen päästöttömyyteen, järkevään toimintasäteeseen ja suuren perheauton tiloihin maksamatta enempää kuin bensiinikäyttöinen vastineensa. Mielestäni huomattavasti edistyksellisempi pakettiratkaisu kilpailijoihinsa nähden kuin alkuperäinen iPhone.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21551
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Eihän protoilla ole mitään merkitystä innovaatioita arvioitaessa. Innovaatio: markkinoille tuotu hyödyllinen uusi juttu. Noi protot ovat korkeintaan keksintöjen käytännön testejä. Innovaation erottaa keksinnöstä siten, että innovaation voi käydä noukkimassa kaupasta matkalla kotiin.MrM kirjoitti:Jos asiaa teknisellä innovaatiopohjalla lähtee tutkimaan, niin eihän iPhonessa ollut käytännössä mitään, mitä Nokia ei olisi tuottanut vähintään protoasteella 5-10 vuotta aiemmin.
Jos pystyt linkkaamaan iPhonea vastaavan kaupallisen tuotteen ajalta ennen 2007, niin anna palaa. Jos pystyt linkkaamaan 2010 jälkeen launchatun N95:sta vastaavan tuotteen, niin anna palaa.
Oletko siis sitä mieltä, että tulevat sähköautot tulevat noudattamaan Teslan luomaa pakettia? 100k ja silleen? Onko Teslan menestyksessä taustalla mitään muuta kuin fiksusti oikeaan hintaluokkaan positioitu yksi fiksu tuote?MrM kirjoitti:Eihän Teslakaan ole pyörää uudelleen keksinyt vaan käyttää pitkälti jo olemassaolevaa tekniikkaa aina 18650-läppärilitiumakkuihin saakka. Tesla on kuitenkin saanut ensimmäistä kertaa lähes superauton suorituskyvyn yhdistettyä virtuaaliseen päästöttömyyteen, järkevään toimintasäteeseen ja suuren perheauton tiloihin maksamatta enempää kuin bensiinikäyttöinen vastineensa.
Minulla on se käsitys, että Karmaan verrattuna Tesla hankki markkinoilta mahdollisimman paljon valmiita koeteltuja ratkaisuja. Tuosta syystä Teslalla on luultavasti aika vähän suojaa IPR-puolella. Jos mersu haluaisi ostaa Panasonicilta läppärinakkuja autoihinsa, niin Panasonic tuskin kieltäytyisi.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25904
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Teslalla on selvä tiekartta halvempiin autoihin. Elon Musk on kertonut jo 2006 Tesla Roadsterin, Tesla Model S:n, Seuraavaksi tulevan Tesla Model X:n, joka on SUV ja sen jälkeen pitäisi tulle 3-sarjan bemarin ja C-sarjan mersun kilpailija.
Tesla on lähtenyt high endistä liikkeelle, koska se on katsonut sen toimivimmaksi malliksi, mutta tavoite on aikanaa tehdä halvempia autoja.
Tesla on lähtenyt high endistä liikkeelle, koska se on katsonut sen toimivimmaksi malliksi, mutta tavoite on aikanaa tehdä halvempia autoja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 14936
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Miksi oletat että model X olisi sen halvempi? Ihan samaa high end nicheä sekin onJames Potkukelkka kirjoitti:^Teslalla on selvä tiekartta halvempiin autoihin. Elon Musk on kertonut jo 2006 Tesla Roadsterin, Tesla Model S:n, Seuraavaksi tulevan Tesla Model X:n, joka on SUV ja sen jälkeen pitäisi tulle 3-sarjan bemarin ja C-sarjan mersun kilpailija.
Tesla on lähtenyt high endistä liikkeelle, koska se on katsonut sen toimivimmaksi malliksi, mutta tavoite on aikanaa tehdä halvempia autoja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_X
En minä tiedä onko Teslalla järkeä massavalmisteisiin halpoihin autoihin lähteäkään. Vastassa on armoton kilpailu suuritaseisilta firmoilta joilla on kova kokemus massavalmistuksen vaatimasta logistiikasta, ostamisesta jne. Parempi pysyä Porschen ekokilpailijana.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
Eli alussa niillä oli rahaa aivan saatanasti ja asiakkaita rivissä odottamassa, mutta menestyvä konsepti ajettiin kiville huonolla taloussuunnittelulla eivätkä mittavat laatuongelmat erityisesti vaikuttaneet konkurssiin? Jep, jep.MrM kirjoitti:Fiskerin suurin ongelma ei ollut laatuongelmissa vaan taloudellisessa suunnittelussa ja hallinnossa. Tulipalot ja autolehden testeihin hajoamiset johtavat huonon PR:n kautta asiakkaiden katoamiseen ja sitä kautta taloudellisiin ongelmiin. Fiskerillä sen sijaan oli tukku maksaneita asiakkaita jonossa joille ei vain saatu tuotetta koskaan edes toimitettua, koska puuhun lähdettiin perse edellä huonolla taloussuunnittelulla. Tästä suunnittelun vajavaisuudesta toki takaisinkutsutkin kertovat, mutta mihinkään tulipalo-ongelmiin ja takaisinkutsuihin Fisker ei kaatunut per se. Autoyksilökohtaiset taloudelliset persnetot syntyivät jo ennen autoyksilön ensimmäistäkään ulosajoa tehtaan ovista ja se ei kerro mistään muusta kuin surullisen huonosta taloussuunnittelusta. Fisker ei olisi yrityksenä menestynyt, vaikka Karma olisi toiminut autona kuin sveitsiläinen käkikello.
Mutta nostan valkoisen lipun ja pistän aurinkolasit päähän bisnesälyn valosta sokaistuneena.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 21551
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^^^ Roadster ei kuitenkaan ollut mikään hitti. Miksi siis Model S:ää seuraavat mallit olisivat parempia kuin mihin muut valmistajat pystyvät?
- Tesla kasaa autonsa entisellä Toyotan virittämällä NUMMI-tehtaalla = Toyota varmaan osaa tehdä saman
- Teslan korit ovat muistaakseni Lotuksen suunnittelemia = Lotus varmaan tekee saman muillekin
- Akut tulevat Panasonicilta = Pana varmaa myy muillekin
- Akkujen latauksen standardoi viimeistään viranomaiset = Latausverkosto ei oikeasti tule olemaan kenenkään valtti (yhtään teslan akkujen vaihtopistettä ei ole toiminnassa)
Jos Tesla pystyy saavuttamaan edes jonkinlaisen markkinaosuuden kannattavasti, niin se on huikea menestystarina. Vertailun vuoksi Porsche tekee 140.000 autoa vuodessa ja on yksi kannattavimmista. Autoja kasataan kaikkiaan 60 miljoonaa, joten Porschella on 2 promillen markkinaosuus. 2012 Tesla möi n. 18.000 Model S:ää.
- Tesla kasaa autonsa entisellä Toyotan virittämällä NUMMI-tehtaalla = Toyota varmaan osaa tehdä saman
- Teslan korit ovat muistaakseni Lotuksen suunnittelemia = Lotus varmaan tekee saman muillekin
- Akut tulevat Panasonicilta = Pana varmaa myy muillekin
- Akkujen latauksen standardoi viimeistään viranomaiset = Latausverkosto ei oikeasti tule olemaan kenenkään valtti (yhtään teslan akkujen vaihtopistettä ei ole toiminnassa)
Jos Tesla pystyy saavuttamaan edes jonkinlaisen markkinaosuuden kannattavasti, niin se on huikea menestystarina. Vertailun vuoksi Porsche tekee 140.000 autoa vuodessa ja on yksi kannattavimmista. Autoja kasataan kaikkiaan 60 miljoonaa, joten Porschella on 2 promillen markkinaosuus. 2012 Tesla möi n. 18.000 Model S:ää.
-
- Kitisijä
- Viestit: 16786
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Autoilu 2
Eiks J kirjoita, että X:n *jälkeen* on tarkoitus siirtyä lähemmäs tavallisen keskiportaan pikkupomon automalleja? Joka tapauksessa, huhut kertovat, että Pertti lentää ja vielä ulkomaille. Kyllä Jamesinkin nyt tulisi Tesla kuitenkin hankkia.So Hard kirjoitti:Miksi oletat että model X olisi sen halvempi? Ihan samaa high end nicheä sekin on
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 14936
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Njoo, Daven lauserakenne oli niin omituinen, että en lukenut tarpeeksi tarkasti.urpiainen kirjoitti:Eiks J kirjoita, että X:n *jälkeen* on tarkoitus siirtyä lähemmäs tavallisen keskiportaan pikkupomon automalleja? Joka tapauksessa, huhut kertovat, että Pertti lentää ja vielä ulkomaille. Kyllä Jamesinkin nyt tulisi Tesla kuitenkin hankkia.So Hard kirjoitti:Miksi oletat että model X olisi sen halvempi? Ihan samaa high end nicheä sekin on
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25904
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Lauserakenne oli tosiaan tunnistamattomasta kielestä. Eli puhuin tosiaan Model X:n jälkeen tulevasta mallista.So Hard kirjoitti:Njoo, Daven lauserakenne oli niin omituinen, että en lukenut tarpeeksi tarkasti.urpiainen kirjoitti:Eiks J kirjoita, että X:n *jälkeen* on tarkoitus siirtyä lähemmäs tavallisen keskiportaan pikkupomon automalleja? Joka tapauksessa, huhut kertovat, että Pertti lentää ja vielä ulkomaille. Kyllä Jamesinkin nyt tulisi Tesla kuitenkin hankkia.So Hard kirjoitti:Miksi oletat että model X olisi sen halvempi? Ihan samaa high end nicheä sekin on
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 25904
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Kyllä mä erittäin into piukkana olen, kuten ei varmaankaan ole kenellekään jäänyt epäselväksi.urpiainen kirjoitti: Joka tapauksessa, huhut kertovat, että Pertti lentää ja vielä ulkomaille. Kyllä Jamesinkin nyt tulisi Tesla kuitenkin hankkia.
Tässä on kuitenkin määrättyjä tekijöitä:
1)Nykyinen leasing-sopimus päättyy vasta vuoden lopussa. Ennen sitä ei tapahdu mitään. Toki auto tulisi tilata ennen sitä, jos ei aio ostaa Q7:aa omaksi.
2)Varsinainen ongelma - kuten aiemminkin kirjoitin - on että Teslalla ei ole varsinaista virallista edustusta Suomessa. Haluaisin ostaa auton Teslalta, en Auto-outletista.
Viittaan viestiin 31.03.2014 8:31, en halua maksaa Auto-outletille 20k:n preemiota. Toki mikään ei estä hakemasta autoa Hollannista. Mutta edelleen olisi mukavampaa, että Teslalla olisi virallinen edustus Suomessa siinä vaiheessa, kun auton hankkii.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 14936
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Köpiksessä oli hotellin vieressä Teslan liike. En tiedä onko Oslossa ja Stokiksessakin. Iloiselle tanskanmaalle autonhakumatkalle vaan.James Potkukelkka kirjoitti:Viittaan viestiin 31.03.2014 8:31, en halua maksaa Auto-outletille 20k:n preemiota. Toki mikään ei estä hakemasta autoa Hollannista. Mutta edelleen olisi mukavampaa, että Teslalla olisi virallinen edustus Suomessa siinä vaiheessa, kun auton hankkii.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25904
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Joo. Kiinnostavaa nähdä, pitääkö Tesla autoteollisuuden paradigman vastaisen toimintamallinsa, jonka mukaan autot myydään kaikilla markkinoilla samaan hintaan (tietenkin paikalliset verot ja kuljetuskustannukset huomioiden). Jos näin on, pitäisi Teslan sitten aikanaan myydä autoja Suomessa selvästi Auto-outletin nyky hintaa halvemmalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 16786
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Autoilu 2
Joo, kyllä James nyt aika paljon tarvitsee Kitinäraadin apua. Skandinavian palvelupiste on tuossa: http://www.teslamotors.com/service/osloskoyen, ja Tukholmassakin taitaa olla pop up store vielä vähän aikaa.So Hard kirjoitti:Köpiksessä oli hotellin vieressä Teslan liike. En tiedä onko Oslossa ja Stokiksessakin. Iloiselle tanskanmaalle autonhakumatkalle vaan.James Potkukelkka kirjoitti:Viittaan viestiin 31.03.2014 8:31, en halua maksaa Auto-outletille 20k:n preemiota. Toki mikään ei estä hakemasta autoa Hollannista. Mutta edelleen olisi mukavampaa, että Teslalla olisi virallinen edustus Suomessa siinä vaiheessa, kun auton hankkii.
Tosin minusta James voisi tosiaan hakea auton Rotterdamista ja ajaa sen Suomeen: saisi samalla tutustua sähköautoilun parhaisiin puoliin oikein kunnolla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 25904
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Kiitoksia, en osaa googlettaa!
Kuten jo pari päivää sitten kirjoitin, virkistin kouluruotsia lukemalla kirjastossa Teknikens Världiä!
Kuten jo pari päivää sitten kirjoitin, virkistin kouluruotsia lukemalla kirjastossa Teknikens Världiä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 23568
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Jointin sytyttämiseen ilman ikäviä päästöjä?urpiainen kirjoitti: saisi samalla tutustua sähköautoilun parhaisiin puoliin oikein kunnolla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 16786
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Autoilu 2
Me vaan kaikki halutaan niin kovasti osallistua! (Esim. minun on ihan turha kuvitella pääseväni missään muussa yhteydessä tätä lähemmäksi sadan tonnin sähköauton hankintaa.)James Potkukelkka kirjoitti:Kiitoksia, en osaa googlettaa!
Hmm, kirjoitin viestini miettimättä sen enempää. Tarkoituksenani oli vain viitata siihen ylimääräiseen vaivaan, jota parin tuhannen kilometrin reissu heikon kantaman sähköautolla vieraassa ympäristössä saattaisi aiheuttaa. Postauksen jälkeen minullekin on kuitenkin kieltämättä tullut mieleen aika paljon svengaavampiakin tulkintoja omasta lausumastani.Bluntly kirjoitti:Jointin sytyttämiseen ilman ikäviä päästöjä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 14936
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Teslallinen ekohenkisiä vaihto-opiskelijatyttöjä ja 5 kiloa kukkaa?
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25904
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Auton hakumatkasta voisi toki tehdä "We are the Millers" -tyyppisen seikkailun.
Easy Rider olisi tietysti koleempi, mutta se loppui ikävästi.
Easy Rider olisi tietysti koleempi, mutta se loppui ikävästi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 14936
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Kyllä normaalin road tripin kuuluu sisältää strippaava Jennifer Aniston, huumelasti ja pari takaa-ajoa.James Potkukelkka kirjoitti:^Auton hakumatkasta voisi toki tehdä "We are the Millers" -tyyppisen seikkailun.
Easy Rider olisi tietysti koleempi, mutta se loppui ikävästi.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 16786
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Autoilu 2
Mun veikkaus filmiksi olisi kai Pidä huivista kiinni, Tatjana.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 25904
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Voi näitä huikeita juonenkäänteitä!!1
Santander ilmoitti, että Q7:aa ei voi ostaa heiltä suoraan, vaan voi vain jättää tarjoukseen. Lisäksi sanoivat, että eivät myöskään lainoita ostoa.
Vai niin. Edellisessä leasing-firmassa, jossa autot olivat, ilmoittivat suoraan ota tai jätä hinnan, jolla auton sai ostaa halutessaan pois.
Eli näyttää kovasti siltä, että Q7 lähtee vuoden lopussa. Mutta kun Tesla ei vielä silloin ole Suomessa Teslan myymänä erittäin tod. näk.
Pitääköhän tässä ostaa vuoden alussa joku laastarisuhdeauto (joku halpa käytetty) sitä oikeaa odottaessa. Tietty jos kyse on hyvin lyhytaikaisesta tarpeesta voisi jatkaa Q7:n liisausta muutamalla kuukaudella.
Santander ilmoitti, että Q7:aa ei voi ostaa heiltä suoraan, vaan voi vain jättää tarjoukseen. Lisäksi sanoivat, että eivät myöskään lainoita ostoa.
Vai niin. Edellisessä leasing-firmassa, jossa autot olivat, ilmoittivat suoraan ota tai jätä hinnan, jolla auton sai ostaa halutessaan pois.
Eli näyttää kovasti siltä, että Q7 lähtee vuoden lopussa. Mutta kun Tesla ei vielä silloin ole Suomessa Teslan myymänä erittäin tod. näk.
Pitääköhän tässä ostaa vuoden alussa joku laastarisuhdeauto (joku halpa käytetty) sitä oikeaa odottaessa. Tietty jos kyse on hyvin lyhytaikaisesta tarpeesta voisi jatkaa Q7:n liisausta muutamalla kuukaudella.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21551
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ kuulostaa siltä, että päädyt johonkin väliaikaiseen ranskikseen, jota sitten kadut koko loppuelämän.