Orpon hallitus 2023-

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 16.07.2023 10:33 Sanoi, että kutsutaan koolle jos on enemmistö vaatimassa.

Hurrit ei halunneet -> ei ollut enemmistöä -> ei kutsuta

Mikä tässä on vaikeaa?
Tuon haastatellun proffan mukaan on periaatteellisesti ongelmallista meidän parlmentaarisessa systeemissämme, jos hallitus määrää, koska eduskunta voi keskustella luottamuksesta hallituksen edesottamuksille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 14.07.2023 23:05

Edit. Pidin vähän ihmeellisenä, kun perinteisesti, ainakin aiemmissa inkarnaatioissaan, aika tasapuolisena esiintyvä eduskunnan puhemies puhui joidenkin tahojen menneen psykoosiin nykyisten tapahtumien takia. Mut Orpoon luonnehdinta melkein sopii:

Psykoosihan ei ole mitenkään harvinainen sairaus

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008770436.html

Ps. yritin linkittää Tuomiojan twitteriin, mutta hän on nähtävästi blokannut mut :shock:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 16.07.2023 10:28
So Hard kirjoitti: 16.07.2023 9:35
urpiainen kirjoitti: 16.07.2023 8:39 Nyt alkaa sekä eduskunnan puhemiehen että parlamentarismin perusideat mennä vessasta alas. Avoin, julkinen keskustelu on puhemies-instituution haastamista ja oppositio ei voi ilman hallitusta todeta, että hallituksen touhut saattavat kaivata parlamentaarista keskustelua eduskunnan luottamuksesta myös istuntotauon aikana.

Eduskunta | Oikeustieteilijät arvostelevat puhemies Halla-ahoa parlamentarismin polkemisesta: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009722321.html
Mä en ymmärrä millä logiikalla 8 miljardin lahjoittaminen EU-maille ei vaatinut eduskuntakeskustelua mutta jotkut vanhat blogikirjoitukset joista on ollut tieto jo ennen vaaleja vaatisi.
Mä luin jutun pikemminkin siten, että ei otettu kantaa vaatiko vai ei, vaan että Halla-ahon perusteet ainakin olivat aika kyseenalaiset.
Halla-aho ei ole Viljasen (Turun yliopiston valtiosääntöoikeuden professori ) mukaan toiminut lainvastaisesti.

Julkisoikeuden professori Janne Salminen Turun yliopistosta on myös sitä mieltä, että puhemies Halla-aho ei ole toiminut lainvastaisesti
Kaksi korkeasti kirjanoppinutta alan asiantuntijaa siis sanoo, että puhemies ei toiminut lainvastaisesti, eli eiköhän asia ole aika selvä. Ja kuten olen ad nauseam todennut, eduskunta kokoontuu syyskuussa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.07.2023 14:30 Kaksi korkeasti kirjanoppinutta alan asiantuntijaa siis sanoo, että puhemies ei toiminut lainvastaisesti, eli eiköhän asia ole aika selvä.
Ei voi aikakaan väittää, että asettaisit kovin korkeita vaatimuksia johtaville poliitikoille!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.07.2023 14:30 ...eiköhän asia ole aika selvä.
Joo. Nyt vaan täytetään popparivarastot ja päivitetään pehmeämpi sohva. Pitkällä tiellä riittää kyllä öljyläikkiä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 16.07.2023 14:47
James Potkukelkka kirjoitti: 16.07.2023 14:30 Kaksi korkeasti kirjanoppinutta alan asiantuntijaa siis sanoo, että puhemies ei toiminut lainvastaisesti, eli eiköhän asia ole aika selvä.
Ei voi aikakaan väittää, että asettaisit kovin korkeita vaatimuksia johtaville poliitikoille!
Kuva

Pointtini oli, että twitterissä, lehtien palstoilla ja kitinässä voidaan asiaa ventiloida, mutta jos lakia ei rikottu, asia ei etene.

Lisäksi voidaan todeta, että aika on hallituksen puolella asiassa. Syyskuussa on jo uudet puheenaiheet.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ asetan vielä vähän toivoa rkp:n eduskuntaryhmään, mutta toki on todennäköisintä minunkin arvioni mukaan, että homma etenee noin kuin sanot. Valitettavasti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Syksyllä ajetaan soppatykkejä asemiin, ei tämä enää silloin ketään kiinnosta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ehdotan uusien vaalien järjestämistä!

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009702303.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Seuraan näin lomalla vähän huonosti uutisia, mutta oliko siis niin, että nyt elinkeinomisterimme, jonka yrityksiin vaientaa kriittistä keskustelua hallituksesta on jo aiemmin kiinnitetty korkean tason kv-huomiota, on nyt tv:ssä esittänyt, että meillä on professoreja, jotka levittävät ulkomaisiin medioihin disinformaatiota aiheuttaakseen haittaa valtiolle? Jos ja kun väitteelle ei löydy perusteita, ministerin tulee erota.

Ja Kaleva soveltaa Orpon nollatoleranssia rasismille ja vaatimusta aktiivisesti työskennellä ennakkoluuloja vastaan esittämällä julkisesti, että huntua käyttävien tulee lähteä Suomesta? Odotan,epäilemättä turhaan, vähintään sulkemista kokoomuksen eduskuntaryhmästä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Sinimusta natsivitsihallitus korjaa asiat:

Hallitus | Hallitus ryhtyy rasismin­vastaisiin toimiin, perustaa alku­viikosta työ­ryhmän: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009723880.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 17.07.2023 21:39 Sinimusta natsivitsihallitus korjaa asiat:

Hallitus | Hallitus ryhtyy rasismin­vastaisiin toimiin, perustaa alku­viikosta työ­ryhmän: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009723880.html
Eikös tässä nyt ole pukki kaalimaan vartijana.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ no älä nyt, olisi ne voineet myös teettää sisäisen selvityksen vaikka persujen ajatuspajalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Työryhmän perustaminen on perinteinen tapa käsitellä ja unohtaa ikävät asiat. Sikäli hassua, että en usko, että kukaan uskoo, että ko. työryhmällä on mitään konkreettista merkitystä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4306
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Täytyy myös muistaa, että mamut toivat rasismin mukanaan muuttaessaan tänne. Eniten neekeriä huutavat toisiaan vastaan tappelevat mamulapsijengit.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bhven kirjoitti: 18.07.2023 9:37 Täytyy myös muistaa, että mamut toivat rasismin mukanaan muuttaessaan tänne.
Tuo nyt on pelkkä myytti. Täällähän on ollut rasismia vuosisatoja ihan omasta takaa. Lähtien saamelaisista, romaneista, karjalalaisista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mutta koska vielä 1980-luvun alussa muita etnisiä
ryhmiä oli Suomessa erittäin vähän, absoluuttisena määränä rasistiset kohtaamiset olivat vähäisiä.

Eo. ei tarkoita muuta kuin mitä siinä lukee.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Niin, yhtä typerää olisi todeta, että some toi rasismin Suomeen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.07.2023 10:59 Niin, yhtä typerää olisi todeta, että some toi rasismin Suomeen.
Juu. Monenlaisia tyhmiä asioita voi todeta!

Toki somen ansiosta (eh...) nykyään on aiempaa helpompaa oma rasisti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2873
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2023 10:51 Mutta koska vielä 1980-luvun alussa muita etnisiä
ryhmiä oli Suomessa erittäin vähän, absoluuttisena määränä rasistiset kohtaamiset olivat vähäisiä.

Eo. ei tarkoita muuta kuin mitä siinä lukee.
90-luvun Joensuussa ei varmaan juuri ollut etnisesti kovin poikkeavia. Ei siis ollut varmaan rasistisia kohtaamisia mutta muuten vain vihaa. Yksi tuttu asui siellä (20)00-luvun jälkipuoliskolla. Hänellellä oli irlantilainen poikaystävä, joka vaikutti kohtaajista n***-mieheltä. Irlantilaisesta suomalainen rasismi vaikutti silloin ihan naurettavalta.

Yhden kaverin vaimo on opettanut eri puolilla Tamperetta (vakiviran saaminenhan on tuuristakin kiinni, mutta se on toinen juttu.) Rasistisimmat nuoret olivat kouluissa, joissa ei ole koskaan ollut yhtään maahanmuuttajataustaista.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Rasimiskohu näyttää nyt laantuvan, jos persut vain ymmärtävät olla hiljaa. Toisaalta he tietysti elävät rasismikohuista...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2023 12:08 Rasimiskohu näyttää nyt laantuvan, jos persut vain ymmärtävät olla hiljaa. Toisaalta he tietysti elävät rasismikohuista...
RKPn kipuilu sen sijaan tuntuu jatkuvan.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Valtiomies Hakkarainen tarjoaa sovinnon kättä

https://www.ksml.fi/paakirjoitus-mielipide/6077547
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ on toi haaste myös medialle. Just ovat lopettaneet persujen törkyilyjen katsomisen läpi sormien, ja sit entinen varapj ja nykyinen euroedustaja, siis puolueen ylintä kermaa, oksentaa tällaisen, johon ei oikein voi suhtautua kun hiljaisuudella kun se nyt vaan on tommoinen. Jos ottaisi tosissaan, kuten nyt piti, olisi liian iso juttu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kirjoittaja on syyntakeeton. Päätoimittajanhan tässä pitäisi tuntea vastuunsa.

Lehtiin tulee varmasti jatkuvasti erilaisia häiriintyneisen henkilöiden mielipidekirjoituksia, mutta ei niitä yleensä julkaista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja