Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6331
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

masa kirjoitti:Kalliiksi tuli omiensa puollustaminen

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 29620.html
Mitään puolustusta ole, täysin naurettava kilipääreaktio aikuiselta ihmiseltä. Jos tuo lapsi tuosta jotain oppi niin sen, että pelottelu ja väkivalta ovat tehokkaita aseita, ja niitä voi käyttää hyvin myös aikuisilta lapsille vallankäytön välineenä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti: Mitään puolustusta ole, täysin naurettava kilipääreaktio aikuiselta ihmiseltä. Jos tuo lapsi tuosta jotain oppi niin sen, että pelottelu ja väkivalta ovat tehokkaita aseita, ja niitä voi käyttää hyvin myös aikuisilta lapsille vallankäytön välineenä.

Eiköhän tuossa ole taustalla jo pidempää kiusaamista kuin vain autoihin piirtelyä.

Ja kun lukee itsensä koulukiusatuiksi luokittelevien kommentteja alta niin näyttävät kaikki toivoneen samanlaista puuttumista omiltakin vanhemmiltaan aikoinaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 15060
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Mitään puolustusta ole, täysin naurettava kilipääreaktio aikuiselta ihmiseltä. Jos tuo lapsi tuosta jotain oppi niin sen, että pelottelu ja väkivalta ovat tehokkaita aseita, ja niitä voi käyttää hyvin myös aikuisilta lapsille vallankäytön välineenä.
+1
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 15060
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pertsa, sähän oot sekaisempi kuin aikoihin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Pertsa, sähän oot sekaisempi kuin aikoihin.
Nauroin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23791
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nappeja kaikille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 15029
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Kuka maksoi sen naarmutetun auton ja miten 12v voi saada "stressireaktion" kun kerrankin joku häntä ainaisesta loputtomasta pahanteosta ojentaa? Eikö hän uskonut sen voivan olla mahdollista?

Kutsu linnanjuhlilla vaan äitille ja mitali kaulaan.
Mitä sä vedät? Mikä naarmu, mikä ainainen pahanteko? Jos joku mamma tekisi sun lapselle noin, ehdottaisit mitalia?
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6331
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Ja kyllä jos lapsiani kiusataan koulussa sanon kyllä, että saatte lyödä ja oikein kunnolla idiootteja. Lupaan sitten tulla muka pahoillani vanhempain tapaamisiin ihmettelemään "mikä meidän pikkuenkeliin meni". Sitten mennään jäätelölle..
Tässä on se ero, että lapset lyö toisiaan, lehtijutussa aikuinen pahoinpiteli lasta. Itse näen tämän eron erittäin merkittävänä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

Sanokaapa viisaammat että miten te ratkaisisitte itse tuollaisen tilanteen jossa oma lapsenne on jatkuvan kiusaamisen uhri, eikä kontaktointi kouluun tai kiusaavan lapsen vanhempiin auta mitenkään?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 15029
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Ja kyllä jos lapsiani kiusataan koulussa sanon kyllä, että saatte lyödä ja oikein kunnolla idiootteja. Lupaan sitten tulla muka pahoillani vanhempain tapaamisiin ihmettelemään "mikä meidän pikkuenkeliin meni". Sitten mennään jäätelölle..
Tässä on se ero, että lapset lyö toisiaan, lehtijutussa aikuinen pahoinpiteli lasta. Itse näen tämän eron erittäin merkittävänä.
Jaa siinäkin on iso ero opettaako lasta pitämään puolensa vai vetämään suunsoittajia turpaan. No, perttihän se maksaa ja istuu jos muksu sen seurauksena aiheittaa vammoja, mutta sanoisin että eipä noilla meriiteillä meikäläisen toimisto vanhemmuusajokorttia myöntäisi.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6331
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Jutusta huomasit takuulla senkin, että paikalla oli joku ihan muu kuin tämän stressireaktion saaneen lapsen vanhempi.
Jos tää nyt jotenkin lopputulokseen vaikuttaa niin siten, että pidän äidin toimintaa entistä tuomittavampana. Lapsella tai kodissa on selvästi jo muutenkin vakavia ongelmia ja turvattomuutta, johon ollaan lastensuojelullisilla tukitoimilla puututtu. Väkivaltainen hyökkäys ei varmasti helpota lapsen tilannetta. Ei välttämättä edes sen kiusatun.

Ei kukaan ole sanonut, että tähän teidän luomaanne kuvitteelliseen pitkään jatkuvaan kiusaamiseen ei pitäisi millään tavalla puuttua. Se tapa ei vain ole tämä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 15029
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Jaa siinäkin on iso ero opettaako lasta pitämään puolensa vai vetämään suunsoittajia turpaan. No, perttihän se maksaa ja istuu jos muksu sen seurauksena aiheittaa vammoja, mutta sanoisin että eipä noilla meriiteillä meikäläisen toimisto vanhemmuusajokorttia myöntäisi.
Sehän tässä maassa toimiikin, että sinä saat rauhassa kiusata oikein lain suojeluksessa toista vuosia kenenkään puuttumatta mutta jos oikein vaatisi oikeuksiaan takaisin alkavat lakimiehet jo karvaisia kämmeniään pyöritellen hokea "no perttihän sen maksaa".

Ja kiusaajapojan vanhemmille myönsit sen ajokortin. Olihan se perhetuttukin ja lapsi niin kultainen että.
Mä en tee oletuksia siitä miten asiat ovat jonkun oman trauman kautta. Tuleeko sulle yllärinä, että jos sun muksus puhkaisee naapurin kakaran silmän, sä maksat sen? Vastaa kyssäriin. Jos ja kun sun enkelisi käy piirtelemässä naapurin pirssin pölyyn pertinnaapurivesselionhomo ja naapurin mamma tulee nostamaan muksusi pillistä seinälle, ehdotatko mitalia? Vai soitatko kenties karvakätiselle lakimiehelle?
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 15029
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Mä en tee oletuksia siitä miten asiat ovat jonkun oman trauman kautta. Tuleeko sulle yllärinä, että jos sun muksus puhkaisee naapurin kakaran silmän, sä maksat sen? Vastaa kyssäriin. Jos ja kun sun enkelisi käy piirtelemässä naapurin pirssin pölyyn pertinnaapurivesselionhomo ja naapurin mamma tulee nostamaan muksusi pillistä seinälle, ehdotatko mitalia? Vai soitatko kenties karvakätiselle lakimiehelle?
Vastuuvakuutukseni näyttää olevan tällä hetkellä noin "yhden rivitalokolmion" verran, joten on tätä mietitty. Oikeusturvaakin on varovaisesti jos tulee tappeluita.
Vastaa pelkuri kysymykseen. Vakuutus ei korvaa rikoksella aiheutettuja vahinkoja.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6331
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Sehän tässä maassa toimiikin, että sinä saat rauhassa kiusata oikein lain suojeluksessa toista vuosia kenenkään puuttumatta mutta jos oikein vaatisi oikeuksiaan takaisin alkavat lakimiehet jo karvaisia kämmeniään pyöritellen hokea "no perttihän sen maksaa".
Tää on ihan paskapuhetta. Kyllä monissa paikoissa puututaan kiusaamiseen osaavasti ja tehokkaasti ilman väkivaltaa.Yhtä lailla ongelma ovat nämä ylireagoivat vanhemmat, jotka joko muuttavat paikkakuntaa puolen vuoden sykleissä kiusaamista karkuun tai lähtevät tälläisiin älyttömyyksiin.

Yhteys kouluun, yhteys kiusaajalasten vanhempiin, yhteisiä sovittelutapaamisia kiusaajalasten ja kiusattujen välille turvallisessa ympäristössä, kiusaajalasten ja kiusattujen pahoinvointiin puuttuminen jne. Keinoja on, jos on tahtoa. Yleensä vaan halutaan maalata näitä tarinoita kiusaajalapsista ja heidän perheistään paremmin asiaan perhetymättä, ja sitten päädytäänkin tilanteeseen, jossa yhtydenotto ei ole mahdollinen, koska toisista tiedetään jo "kaikki" ennen kuin yhtään sanaa on vaihdettu.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6331
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Ei kukaan oikeasti pimahda tuosta vaan ellei kuulu mielisairaalaan.
Ei kukaan "pimahtanut". Stressireaktio voi ilmetä esim. uniongelmina, keskittymiskyvyn puutteena, pelkotiloina jne. Näen sen hyvinkin mahdollisena reaktiona aikuisen suorittamasta takaa-ajosta ja pahoinpitelystä. Ja varsinkin tässä tapauksessa, jossa lapsen perheessä oli valmiiksi jo jonkinlaista ongelmaa, voi turvattomuuden tunne kasvaa sietämättömäksi.

Mun mielestä on ihan pöyristyttävää, miten moni pitää lapsen pahoinpitelyä hyvänä asiana ja on valmis jopa kyseenalaistamaan sen seuraamuksia! Hävetkää.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 15060
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Ei kukaan oikeasti pimahda tuosta vaan ellei kuulu mielisairaalaan.
Vittu-mitä-paskaa. Sun "argumentointi" noudattaa tätä linjaa muutoinkin. Onko kaikki varmasti hyvin?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja huima »

exsu kirjoitti: Mun mielestä on ihan pöyristyttävää, miten moni pitää lapsen pahoinpitelyä hyvänä asiana ja on valmis jopa kyseenalaistamaan sen seuraamuksia! Hävetkää.
Tässä pitää nyt ymmärtää experttiä.

Olen alkanut assosioimaan expertin kyräilyä pettyneeseen salaliittoteoreetikkoon, joka ihan tosissaan uskoo että kaikki muut ovat jahtaamassa ja juonittelemassa häntä vastaan - ja että jos muut vain ymmärtäisivät kuinka fiksu hän on, niin maailma olisi parempi paikka. Säännöt, rakenteet ja toimintatavat ovat vain hänen rasitteeksi tehtyjä ja ideoituja piilovittuiluita, joten on vähintäänkin oikeudenmukaista että hän puolustaa omia vapauksiaan vetämällä kotiinpäin missä tahansa pystyykin. Koska kaikki muut tekevät vielä pahemmin.

Minä pidän kaikesta huolimatta experttiä älykkäähkönä ja potentiaalisesti kyvykkäänä yhteiskunnan jäsenenä, kunhan pakittaisi tuosta trollivaihteestaan takaisin elävien kirjoihin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6331
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Rikoksella aiheutettuja vahinkoja? Waat? Sinä päivänä kun minun lapseni tekee "rikoksella aiheutettuja vahinkoja" ei taida olla enää kyse meidän suvustamme.

Kyllä meillä on perinteitä lähinnä olla kärsimässä näistä "rikoksella tehdyistä vahingoista" ja jos viitteitä muunlaisesta olisi koettaisin ennaltaehkäistä moista kotipiirissä.
Tää on äärimmäisen vaarallinen ajattelutapa. Rikollisia, kiusaajia, päihdeongelmaisia ja pimahtajia tulee kaikenlaisista kodeista. Joillakin voi olla tilastollisesti osoitettava alttius, mutta kukaan ei ole erityissuojassa. Usein niiden ongelmat jatkuvat pisimpään, joiden lähipiiri ei suostu näkemään tilannetta näiden uskomuksiensa takaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Kyllä meillä on perinteitä lähinnä olla kärsimässä näistä "rikoksella tehdyistä vahingoista" ja jos viitteitä muunlaisesta olisi koettaisin ennaltaehkäistä moista kotipiirissä.

Tietty kiskaisisin muijan ylös kurkusta itsekin ja annettaisiin "oikeus"laitoksen hoitaa loput.
Sä et näe mitään väärää hamurabin laki ( Vanhan testamentin tulkintana ) -meiningissä ja opetat pilteillesi, että turpaanvedon jatkuvuus on se suvun jatkuvuuden mittari?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 15029
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Vastaa pelkuri kysymykseen. Vakuutus ei korvaa rikoksella aiheutettuja vahinkoja.
Rikoksella aiheutettuja vahinkoja? Waat? Sinä päivänä kun minun lapseni tekee "rikoksella aiheutettuja vahinkoja" ei taida olla enää kyse meidän suvustamme.

Kyllä meillä on perinteitä lähinnä olla kärsimässä näistä "rikoksella tehdyistä vahingoista" ja jos viitteitä muunlaisesta olisi koettaisin ennaltaehkäistä moista kotipiirissä.

Tietty kiskaisisin muijan ylös kurkusta itsekin ja annettaisiin "oikeus"laitoksen hoitaa loput.
Niin. Jos sä opetat muksuasi vetämään suunsoittajia kuonoon ja jotain sattuu, se on rikoksella aiheutettu vahinko. Se, ettei alaikäistä rangaista ei poista korvausvelvoitetta.

Kiitos kaksinaismoralismisi paljastamisesta. Olet ihan tyypillinen ei meidän enkeli -vanhempi joka jakelee mitaleita kun muiden muksuja kurmootetaan ja omille on ihan eri säännöt.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 15029
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Niin. Jos sä opetat muksuasi vetämään suunsoittajia kuonoon ja jotain sattuu, se on rikoksella aiheutettu vahinko. Se, ettei alaikäistä rangaista ei poista korvausvelvoitetta.

Kiitos kaksinaismoralismisi paljastamisesta. Olet ihan tyypillinen ei meidän enkeli -vanhempi joka jakelee mitaleita kun muiden muksuja kurmootetaan ja omille on ihan eri säännöt.
Opeta, mitä opeta? Juurihan sanoin, että tulisin katuvan ja hämmästyneen oloisena paikalle ja että mikäs sille meidän enkelille nyt meni. Sitten vähän lisää katumusta ja kotimatkalla jäätelölle.

Yleisesti ottaen seipään otto pois pyllystä voisi antaa liikkumatilaa ajatuksillesi ja lapsettomuuskorttikin on jo takataskussa valmiina ylösvedettäväksi. :)
Yleisesti ottaen aivojen käynnistäminen voisi auttaa elämästä hengissä selviämisessä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9724
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Täällähän keskustellaan kiusaamisesta tooodella rakentavassa hengessä :roll:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 15029
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Yleisesti ottaen aivojen käynnistäminen voisi auttaa elämästä hengissä selviämisessä.
Kun kuitenkin kuulut ammattikuntaan, jossa leukaluun murtaminenkin selitetään "isälliseksi avokämmeneksi" ja toisen tappaminen "aseen vahinkolaukeamiseksi" niin en ota näitä "rikollisia vehkeilyjäsi" kovin vakavasti.

"pojat leikkivät ja toinen epähuomiossa tapaturmaisesti tökkäsi toisen silmän rikki". Profit. :)
No en kuulu. Rikosaasinajajat ovat ihan oma ammattikuntansa. Mä kuulun siihen ammattikuntaan jossa kunnolla käyttäyminen ja pelisääntöjen noudattaminen on oletusarvo, ei joku sellainen jota tehdään silloin kun omaan pirtaan sopii - toisin kuin expertit, joille säännöt koskevat vain silloin kun niistä on itselle etua, oli se sitten lasten pahoinpitely tai liikennekuri. Et edes taida tajuta, miten itseironista on että kaveri paasaa tapakiusaajista joiden vanhemmille puhumisesta ei ole mitään apua ja samaan aikaan väkivaltafantasioi siitä, että oma muksu vetää väärää mieltä olevia turpaan, sitten tullaan tekokatuvana paikalle ja heti sen jälkeen kerrotaan muksuille, että hyvin toimittu. Miksiköhän joillekin vanhemmille puhumisesta ei ole apua? :roll:

Ootko ihan varma, että et ole joku sarjakuvahahmo?
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 15060
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Tämä keskustelu on päättynyt.
Ja lopputulema tutun turvallinen: Pertti, olet idiootti. MOT
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Olen tähän mennessä ymmärtänyt exPerttiä, vaikka en olekaan ollut aina samaa mieltä. Nyt en edes ymmärrä. Vähän overiksi meni tätillä ton kiusaamisen lopettamisessa. Sanotaanko että tarkoitus hyvä (oman jälkeläisen suojeleminen), toteutus paha (pahoinpitely). Olisin tajunnut jos se kiusattu olisi vetänyt kiusaajaa kuonoon, mutta että aikuinen ihminen 12-vuotiaan raivelissa. Herranjumala!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.