Outo kaksinaismoraali? Missä kohtaa olen hyväksynyt ihmisten tappamisen?exPertti kirjoitti:Koetin vain arvailla mihin suuntaan ND:n outo kaksinaismoraali mahtaisi kääntyä.urpiainen kirjoitti:Erikoiseen suuntaan nämä intuitiot vetävät. Mulla menee - taas kerran - ihan päinvastoin kun Pertillä, ja ilmeisesti siis myös Davella. Voin hyvin kuvitella, että jos kuulisin anonyymisti riitelyn ääntä kerrostalolähiössä, niin voisin hyvinkin saada itseni ihan vilpittömästi uskomaan, että en kuullut mitään hälyttävää. Varsinkin, jos moisilla äänillä on pitkä historia ja niihin on ikään kuin totuttu, kun ne eivät poliisin tutkimisestakaan huolimatta ole mihinkään johtaneet. Jos taas todistaisin ihan näköhavainnollisesti pahoinpitelyä kuvatulla tavalla, niin ilman muuta puuttuisin asiaan. Menisin paikalle, en vain soittaisi poliisille. Se, että myös minut nähdään todistamassa tapahtumaa on pitkälti irrelevanttia, mutta jos sillä joku vaikutus on, niin kyllä se pikemminkin lisää insentiiviä puuttua asiaan kuin vähentää sitä. Outoja ovat kitinäläiset.
Päivän uutiskatsaus
-
- Kitinä VIP-jäsen
Re: Päivän uutiskatsaus
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
Hmm. Pertin tilannekuvauksessa oli kuitenkin klausuuli, jonka mukaan kyseessä olisi siis arvostamani, arvatenkin tuttu, naapuri. Monessa muussa tapauksessa jättäisin varmaan paikalle menon poliisille.KKK kirjoitti:Näin minäkin kerran.
Vahingosta viisastuneena otan seuraavan kerran automaattiaseen mukaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Mäkin menin joskus väliin Börssissä kun joku hormonipelle pahoinpiteli muijaansa. Seuraavaksi löysinkin itseni lattialta otsassa iso kuhmu.KKK kirjoitti:Näin minäkin kerran.urpiainen kirjoitti:Menisin paikalle, en vain soittaisi poliisille.
En mene enää.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Fionan avassa poltetaan tupakkaa!11exPertti kirjoitti: ND:n outo kaksinaismoraali
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Tai sitten hän yrittää selittää itselleen.Fiona kirjoitti:Naapuri kertoi, että: "siellä on säännöllisesti ollut riitaa, juotu aika paljon viinaa ja poliisit ovat käyneet siellä ennenkin". En usko, että hän ymmärsi jonkun pääsevän hengestään tällä kertaan.NuoriDaavid kirjoitti:Mikä siinä nyt on niin vaikea soittaa, jos kuulostaa, että seinän takana tapetaan joku?
-
- Kitisijä
Tää on ollut alan ammattilaisten tiedossa pitkään, hyvä että (/jos) aiheesta saadaan myös julkista keskustelua. Ihmiset, jotka ei läträä näiden päihdehommien kanssa työkseen kannattavat yleensä juuri sitä ns. perinteistä valistusta, ja pitävät kaikkea muuta ehkäisevää työtä humpuukina. Multakin yritetään säännöllisesti tilata "huonohampaisia narkomaaneja" lapsia pelottelemaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
-
- Kitinän uhri
Törkeä idiootti vai tilanteen väärin arvioinut jälkiviisastelija, kas siinäpä pulma. Olen talitintin kanssa samoilla linjoilla, paitsi sitä en osaa sanoa menisinkö itse fyysisesti väliin vai soittaisinko vain poliisit, jos näkisin lähietäisyydeltä joidenkin tappelevan.NuoriDaavid kirjoitti: Tai sitten hän yrittää selittää itselleen.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
-
- Kitinä VIP-jäsen
Hmm. Miten se perinteinen huumevalistus nyt lisäisi kannabiksen käyttöä? Toki on typerää niputtaa kaikki aineet kannabiksesta suonensisäiseen heroiinin yhteen, mutta miten se nyt lisäisi kannabiksen käyttöä.exsu kirjoitti:
Tää on ollut alan ammattilaisten tiedossa pitkään, hyvä että (/jos) aiheesta saadaan myös julkista keskustelua. Ihmiset, jotka ei läträä näiden päihdehommien kanssa työkseen kannattavat yleensä juuri sitä ns. perinteistä valistusta, ja pitävät kaikkea muuta ehkäisevää työtä humpuukina. Multakin yritetään säännöllisesti tilata "huonohampaisia narkomaaneja" lapsia pelottelemaan.
Oma poikani on multa muutaman kerran kysynyt, olenko koskaan polttanut. Aina olen valehdellut, että en ole!
-
- Kitinä VIP-jäsen
Olen tähän ajatusmalliin törmännyt kyllä. Mutta tämän logiikan mukaanhan vanhanmallisen huumevalistuksen ei pitäisi kuitenkaan lisätä kannabiksen käyttöä, vaan alentaa kovempien aineiden käyttökynnystä. Jos siis ajateltaisiin, että kun kaveri ei kerran kannabista poltettuaan viillellytkään itseään luulleessaan olevansa appelsiini, niin kait sitä voi heroiiniakin tykittää.exPertti kirjoitti:^ Aikoinaan ainakin puhuttiin, että kun koulussa sanottiin että kun imaiset kerran henkeen saat aivovaurion ja muutut debiiliksi. Ja kun imaiset kerran tuleekin <lisää tähän olo> (en ole kokeillut) niin arvellaan, että kaikki muukin valistus muistakin huumeista on paskaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Ko. artikkelin kommenttipalstalta:
http://ylioppilaslehti.fi/2013/02/yl-ra ... a-turkuun/
"Henkilökohtainen hygienia on patriarkaatin luoma konstruktio, joka uusintaa etnosentristisiä valtarakenteita jaotellen ihmisiä epätasa-arvoisiin kategorioihin kuvitellun puhtauden mukaan. Kyseessä on puhtauden performanssi, jota tuotetaan sosiaalisissa käytännöissä ja diskursseissa normatiivisia puhtaudesta huolehtimisen oppeja toistamalla. Tällaisen paradigman vallitessa housuun kakkaaminen on suorastaan voimaannuttava kokemus! "
Ja toinen
"Two girls and one bus?"
ja kolmas
Onko tämä nyt uuden P-sukupolven lähtölaukaus?"

-
- Kitisijä
Päihteistä puhuminen kasvattaa osalla nuorista kiinnostusta päihdettä kohtaan, ei siinä ole niin eroa onko puhuja joku valistajahenkilö vai Petri Nygård. Käyttöä se voi lisätä niillä, jotka ovat valmiita ottamaan riskejä tai jotka toimivat äärimmäisen spontaanisti. Saatavuus on yksi tärkeimpiä nuorten päihteiden käyttöä säänteleviä tekijöitä.
Mulla suurin huumeaiheinen elämys on ollut teininä Jyväskylän Finnkinossa nähty "Sairaan kaunis maailma"- elokuva. Juonihan on suoraa valistusleffasta, jätkien huumeleikissä käy huonosti, seuraa pahoinpitelyitä, vihaisia diilereitä, seksiä myyvä teinityttö ja psykoosi. Mulle oli koko elokuvan ajan täysin selvää, että tuo on se elämä, jonka haluan. Huumeet ovat olleet tiiviisti kuvioissa siitä saakka, käyttänyt/kokeillut en ole koskaan. En ole sellaista tyyppiä. Teininä olisin todennäköisesti kokeillut amfetamiinia, jos olis ollut tyrkyllä. Ei ollut.
Mulla suurin huumeaiheinen elämys on ollut teininä Jyväskylän Finnkinossa nähty "Sairaan kaunis maailma"- elokuva. Juonihan on suoraa valistusleffasta, jätkien huumeleikissä käy huonosti, seuraa pahoinpitelyitä, vihaisia diilereitä, seksiä myyvä teinityttö ja psykoosi. Mulle oli koko elokuvan ajan täysin selvää, että tuo on se elämä, jonka haluan. Huumeet ovat olleet tiiviisti kuvioissa siitä saakka, käyttänyt/kokeillut en ole koskaan. En ole sellaista tyyppiä. Teininä olisin todennäköisesti kokeillut amfetamiinia, jos olis ollut tyrkyllä. Ei ollut.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mutta ei kait se huumevalistus nyt ole erityisesti lisääntynyt, vai? Kyllä jo meille kävi aikoinaan vuonna nakki ja muusi se kuuluisa huonohampainen ex-narkkari puhumassa.exsu kirjoitti:Päihteistä puhuminen kasvattaa osalla nuorista kiinnostusta päihdettä kohtaan, ei siinä ole niin eroa onko puhuja joku valistajahenkilö vai Petri Nygård. Käyttöä se voi lisätä niillä, jotka ovat valmiita ottamaan riskejä tai jotka toimivat äärimmäisen spontaanisti.
-
- Kitisijä
Ei kai tuossa huumevalistuksen lisääntymisestä puhuttu? Suurin osa kannabiskokeilujen lisääntymisestä johtuu ihan jostain muusta kuin vanhakantaisen huumevalistuksen lisääntymisestä.
-
- Kitinä VIP-jäsen
exsu kirjoitti:Ei kai tuossa huumevalistuksen lisääntymisestä puhuttu? Suurin osa kannabiskokeilujen lisääntymisestä johtuu ihan jostain muusta kuin vanhakantaisen huumevalistuksen lisääntymisestä.
Niin. Mä tulkitsin sen niin, että kannabiksen käytön lisääntymisen ajateltiin johtuvan huumevalistuksesta. Mutta eihän siinä tosiaan noin sanottu.
-
- Kitisijä
http://yle.fi/uutiset/vaitos_tietokonep ... en/6480219
Harmi, ettei ko. peliä ole kuvailtu sen tarkemmin.
exsu kirjoitti:http://yle.fi/uutiset/vaitos_tietokonep ... en/6480219
Se on varmaankin joku WoW tyylinen peli. Sen harrastajat välttyvät lähestulkoon 100%:sesti HIV:n saamistilanteilta.
-
- Kitinä VIP-jäsen
masa kirjoitti:exsu kirjoitti:http://yle.fi/uutiset/vaitos_tietokonep ... en/6480219
Se on varmaankin joku WoW tyylinen peli. Sen harrastajat välttyvät lähestulkoon 100%:sesti HIV:n saamistilanteilta.

-
- Kitisijä
Mä jotenkin nään tän tasohyppelynä. Kortsupaketista löytyy yks lisäelämä ja neitsyen raiskaaminen on ansa, josta ei paranekaan vaan joutuu takaisin kentän alkuun.
-
- Kitisijä
Mun mielenterveysongelmainen naapuri heittelee huonekaluja lähes päivittäisellä tasolla ja huutaa ja ölisee (myös naisystävänsä kanssa kilpaa). Pitäisikö mun soittaa joka vitun kerta poliisille, että täällä tää kakoboltsi taas huutaa? Mistä vitusta mä tiedän minä kertana siellä joku pääsee hengestään, kun niitä kertoja on sata vuodessa?NuoriDaavid kirjoitti:No se, että mun moraalinen kompassini näyttää siihen suuntaan, että jos joku on niin törkeä idiootti, että ei soita poliisille, vaikka naapurissa hakataan jotain 15 minuuttia hengiltä, niin hommaa ei pitäisi ohittaa olankohautuksella.
Sitäpaitsi jos ihminen nukkuu ja havahtuu johonkin ääneen, niin on aika helvetin todennäköstä että vaipuu takaisin uneen aika nopeasti, jos ei joku heitä kranaattia huoneeseen. Olen mäkin monta kertaa mm. saanut huutavan herätyskellon sammutettua niin että sitten-oikeasti-herätessä muistikuvia on 0-0,1 tapahtuneesta.
Dave, olet idiootti.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
Mäkin menin joskus kun mies oli menossa muijansa päälle keskellä katua. Mies meni naisensa selän taakse piiloon ku mä avauduin sille.masa kirjoitti:Mäkin menin joskus väliin Börssissä kun joku hormonipelle pahoinpiteli muijaansa. Seuraavaksi löysinkin itseni lattialta otsassa iso kuhmu.KKK kirjoitti:Näin minäkin kerran.urpiainen kirjoitti:Menisin paikalle, en vain soittaisi poliisille.
En mene enää.

"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
~Albert Einstein
-
- Kitinä VIP-jäsen
Miten tämä herätyskello liittyy asiaan?MrM kirjoitti:Mun mielenterveysongelmainen naapuri heittelee huonekaluja lähes päivittäisellä tasolla ja huutaa ja ölisee (myös naisystävänsä kanssa kilpaa). Pitäisikö mun soittaa joka vitun kerta poliisille, että täällä tää kakoboltsi taas huutaa? Mistä vitusta mä tiedän minä kertana siellä joku pääsee hengestään, kun niitä kertoja on sata vuodessa?NuoriDaavid kirjoitti:No se, että mun moraalinen kompassini näyttää siihen suuntaan, että jos joku on niin törkeä idiootti, että ei soita poliisille, vaikka naapurissa hakataan jotain 15 minuuttia hengiltä, niin hommaa ei pitäisi ohittaa olankohautuksella.
Sitäpaitsi jos ihminen nukkuu ja havahtuu johonkin ääneen, niin on aika helvetin todennäköstä että vaipuu takaisin uneen aika nopeasti, jos ei joku heitä kranaattia huoneeseen. Olen mäkin monta kertaa mm. saanut huutavan herätyskellon sammutettua niin että sitten-oikeasti-herätessä muistikuvia on 0-0,1 tapahtuneesta.
Dave, olet idiootti.
-
- Kitisijä
Siten, että ihminen ei ajattele kovin selkeästi/järjellisesti/loogisesti unesta puoliksi havahtuneena.NuoriDaavid kirjoitti:Miten tämä herätyskello liittyy asiaan?
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
-
- Kitinä VIP-jäsen
Hui!