Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
SingleMalt

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

KGrilli kirjoitti:miehet eivät yksinkertaisesti "pärjää" ilman naista. - Ja koko loppu viesti
Ihanan katkeraa ja myös totaalisen täyttä paskaa.
Viimeksi muokannut SingleMalt, 24.10.2005 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KGrilli

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

SingleMalt kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:miehet eivät yksinkertaisesti "pärjää" ilman naista. - Ja koko loppu viesti
Ihan katkeraa ja myös totaalisen täyttä paskaa.
no mut toihan kommentti just todisti sun kyvyn sisällökkääseen ilmaisuun. häpäisit juuri koko mieskunnan, lukuunottamatta ehkä noita ketjun alkupuolella ajatuksensa hienosti ilmaisseitta, ajattelutaitoisia nuoria miehiä. pointsit heille ja sulle pitkä miikka. mut sähän ootkin single.
Faghag

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Lilo kirjoitti:Aika hauska ketjunavaus. Ja ihanan stereotyyppisiä "naiset-nyt-on-vaan-niin-paljon-parempia-selviämään-kaikesta"-kommentteja Knkyltä. :D Puhumattakaan Feizin yhtä stereotyyppisestä "sinkkunaiset-on-jollain-tapaa-hulluja-ja vähintään-pettävät-itseään"-postauksesta
Mutta täytyy tunnustaa, että tämä keskusteluketju tuntuu pitkästä aikaa mielenkiintoisimmalta, mitä olen pitkään aikaan Kityssä lukenut. Siitä nimenomaan kiitos KGrillin, Feizin ja SingleMaltin kärkeville kommenteille. Tätä lisää!!
SingleMalt

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

KGrilli kirjoitti: no mut toihan kommentti just todisti sun kyvyn sisällökkääseen ilmaisuun. häpäisit juuri koko mieskunnan, lukuunottamatta ehkä noita ketjun alkupuolella ajatuksensa hienosti ilmaisseitta, ajattelutaitoisia nuoria miehiä. pointsit heille ja sulle pitkä miikka. mut sähän ootkin single.
Voi itku. Pitäsköhän mun nyt nostaa kytkintä palstalta kun näin haukutaan ja kiusataan. Enhän mä raukka yksin pärjää..
Lilo

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Faghag kirjoitti:
Mutta täytyy tunnustaa, että tämä keskusteluketju tuntuu pitkästä aikaa mielenkiintoisimmalta, mitä olen pitkään aikaan Kityssä lukenut. Siitä nimenomaan kiitos KGrillin, Feizin ja SingleMaltin kärkeville kommenteille. Tätä lisää!!
:komp:

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Dumari

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Liityn kanssa totaaliseen paskaan jengiin. Olen ollut sinkku vuoden alusta saakka, jolloin hiukan jotain seukkailin. Eikä ollut ketään, kenen sänkyyn olisin hypännyt heti nedin jätettyäni. Enkä halunnutkaan hypätä, koska oli niin huono olo siitä päätöksestä, jonka tein.

Toistaiseksi olen mielestäni pärjännyt kohtuullisesti sinkkuna, on auto,kämppä, työ, harrasteita ja kavereita. Ensi vuonna ajattelin liittyä superluuseri jengiin ja ostaa BMW:n, jos saan rahoituksen kuntoon ja löydän sopivan auton (fråm deutsche).

ps. eilen olin mummillani kylässä, jolta sain tehokkaita tahranpoistovinkkejä paitani rasvatahroihin :wink:
Viimeksi muokannut Dumari, 24.10.2005 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HoundDog

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

KGrilli kirjoitti:mutta kyllähän säkin tiedät että suuri osa eroavista miehistä siirtyy aina vain suoraan uuteen suhteeseen. uusi kumppani on jo valmiiksi katsottuna, odottamassa ja ottamassa vastaan että mies todellakin sitten uskaltaa irtautua ja erota. ja tämähän viittaa juuri siihen mistä alussa puhuin. kyvyttömyyteen kohdata oma itsensä ja elämä sellaisena kuin se on, ilman toisen ihmisen tuomaa sisältöä.
Huh! Tälle kaipaan perusteluja. Mistä moinen käsitys kumpuaa? Poikkeuksiakin aivan varmasti on, mutta yleisenä linjana tuo kuulostaa aivan mahdottomalta ollakseen totta. Ja omaan tuttavapiiriin peilattuna, oma käsitykseni sen mahdottomuudesta vain vahvistuu.
Geetzu

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Taidan olla ainoa, joka tietoisesti varoo asumasta näihin Knkyn provomiinoihin. Toisaalta oletin aikanaan Aarnenkin vievän meitä jokaisella viestillään, mutta ajatukseni ja olettamukseni menivät aivan vinksalleen... Mutta kyllä: yleisesti nainen pärjää paremmin ilman miestä kuin mies ilman naista. Ja tämän olen huomioinut keski-ikäisten ihmisten keskuudessa. (Oman ikäiseni ovat tietenkin kaikki yhtä pihalla sukupuolesta riippumatta.)
Lilo

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Dumari kirjoitti: Eikä ollut ketään, kenen sänkyyn olisin hypännyt heti nedin jätettyäni.
Päätit sitten tulla ulos kaapista...? :D
SingleMalt

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Ehkä kinkyn pitäsisi lopettaa katkeroituminen vanhasta ukosta, joka on jo löytänyt uuden tai sitten lopettaa ressukoiden äidinpoikien keräily.
Viimeksi muokannut SingleMalt, 24.10.2005 13:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja martza »

KGrilli kirjoitti: good for you, mutta kyllähän säkin tiedät että suuri osa eroavista miehistä siirtyy aina vain suoraan uuteen suhteeseen. uusi kumppani on jo valmiiksi katsottuna, odottamassa ja ottamassa vastaan että mies todellakin sitten uskaltaa irtautua ja erota. ja tämähän viittaa juuri siihen mistä alussa puhuin. kyvyttömyyteen kohdata oma itsensä ja elämä sellaisena kuin se on, ilman toisen ihmisen tuomaa sisältöä
Please, äläkä taas yleistä, että kaikki eronneet miehet ryhtyvät uuteen suhteeseen heti eron jälkeen. Tätä samaa voi sitten myös yleistää naisiin.
Ero on suuri prosessi ja yksi siitä selviämisen ehto on, että käy eroon liittyvät tuntemukset läpi itsekseen tai sitten ystäviensä tai ammattiauttajien avustuskella. Tähän joillain menee vähemmän aikaa ja joillain hieman kauemmin ja jotkut eivä selviä erostaan koskaan. Tässä ei ole eroa edelleenkään, onko mies tai nainen. Kuitenkin että nämä asiat on käytävä läpi. Olet ilmeiseti kohdannut tällaisiä miehiä ,jotka etsivät heti uutta suhdetta. Meitä on paljon miehiäkin, jotka ovat selvinneet erostaan ihan ehjin nauhoin ja ruvenneet uuteen suhteeseen vasta sitten kun on selvinnyt edellisestä.
KGrilli kirjoitti: ja mitenkään nykyistä "suhdettani" (sen laatua sen enempää tässä määrittelemättä, niitäkin kun voi naisella olla niin monelaisia) kommentoimatta totean, että onhan noita itsenäisiä ja ei-läheisriippuvaisia, suhteellisen omatoimisiakin miehiä tullut kohdattua. vähemmistön oikeuden kuitenkin suotaisiin heillekin. sen verran harvinainen "minority" kun ovat.
No niin. Joten aikamoinen yleistys miehiä kohtaan oli avauskirjoituksesi. Jos tähän laittaisi vähän provosoiden miehistä, kun kirjoitit, että miehet eivät pärjää ilman naisia tai eivät osaa tehdä mitään itse. Niin miksihän mailman parhaat kokit ovat miehiä, maailman parhaat kampaajat, miehiä, teknologian huiput miehiä, suurin osa maiden että yritysten johtajista ovat miehiä jne. Tätä listaahan voisis jatkaa loputtomiin. Vaikka naisia on paljon paljon enemmän maailmassa niin miehet ovat kuitenkin omineet tiettyjä asioita.
Tämä oli todellakin nyt yleistämistä niin kuin sinäkin yleistit mieidät miehet.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
AarneAnkka

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Geetzu kirjoitti:Mutta kyllä: yleisesti nainen pärjää paremmin ilman miestä kuin mies ilman naista. Ja tämän olen huomioinut keski-ikäisten ihmisten keskuudessa. (Oman ikäiseni ovat tietenkin kaikki yhtä pihalla sukupuolesta riippumatta.)
Niin... mahtaakohan tuo päteä enää silloin kun Kityläiset ovat keski-ikäisiä? Nämä mies-nais-asenteet kun tuntuvat vielä olevan myllerryksessä. :think:
Dumari

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Lilo kirjoitti:
Dumari kirjoitti: Eikä ollut ketään, kenen sänkyyn olisin hypännyt heti nedin jätettyäni.
Päätit sitten tulla ulos kaapista...? :D
Neidin jätettyäni, smartypants!

ps. tulin kaapista jo toissaviikolla :wink: http://kity.kicks-ass.net/viewtopic.php?t=699
Faghag

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Geetzu kirjoitti:Taidan olla ainoa, joka tietoisesti varoo asumasta näihin Knkyn provomiinoihin.
Heh, minä astun niihin ihan tarkoituksella ja nautin joka hetkestä. Monipuoliseen, eri näkökulmia omaavaan keskusteluun kaivataan ja tarvitaan tulisieluisia ihmisiä, jotka uskaltavat sanoa ääneen ne kärkevät mielipiteet, joita monet diplomaattisemmat keskustelijat eivät tohdi lausua. Näin saadaan asiasta parempi kokonaiskuva kuin että 20 samanmielistä ihmistä sanoo yhteen ääneen:"Jaa".
pertzi

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Geetzu kirjoitti:Mutta kyllä: yleisesti nainen pärjää paremmin ilman miestä kuin mies ilman naista. Ja tämän olen huomioinut keski-ikäisten ihmisten keskuudessa. (Oman ikäiseni ovat tietenkin kaikki yhtä pihalla sukupuolesta riippumatta.)
Vähän luulen, että keski-ikäinen mies selviää keskimäärin oikein hyvin ilman naista. Käytännön syyt kuitenkin estävät häntä elämästä sellaista elämää. Naisen kanssa on aika mukavaa, ja jos pitäisi erota, niin samalla menisi rivitalo, plasma-tv ja yhteiset ystävät. Sen sijaan keski-ikäinen mies hommaa harrastuksen tai piilopirtin, jossa hän saa viettää aikaa itsekseen tai kavereiden kanssa.

Aika paljon on myös naisia, jotka eivät halua lähteä väkivaltaisesta hyväksikäyttävästä suhteesta pois. Tämä jos mikä viittaa siihen, että nämä naiset eivät pärjää yksin. Sen sijaan vastavia tarinoita miehistä en ole kyllä kuullut...

p.
Faghag

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

AarneAnkka kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Mutta kyllä: yleisesti nainen pärjää paremmin ilman miestä kuin mies ilman naista. Ja tämän olen huomioinut keski-ikäisten ihmisten keskuudessa. (Oman ikäiseni ovat tietenkin kaikki yhtä pihalla sukupuolesta riippumatta.)
Niin... mahtaakohan tuo päteä enää silloin kun Kityläiset ovat keski-ikäisiä? Nämä mies-nais-asenteet kun tuntuvat vielä olevan myllerryksessä. :think:
Varhaiskeski-ikäisenä vastaisin, että mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä suvaitsevaisemmaksi olen muuttunut niin muiden elämäntapojen kuin toisen sukupuolen ominaisuuksia ja edesottamuksia kohtaan. Kusipäillä en juuri päätäni vaivaa ja ystävistä ja hyvistä tyypeistä pidän kahdella kädellä kiinni, olivat mitä sukupuolta tahansa.

Koska en enää ole kaikkien pahimmassa parinmuodostamisvimmassa ja munimisiässä (itse asiassa viimeinen käyttöpäivämäärä lähenee koko ajan), on minun helpompaa suhtautua mieheen ystävänä ja ihmisenä, jonka persoonallisuus on tärkeämpää kuin hänen sterotyyppiset ominaisuutensa, jotka liittyvät geenien luovuttamiseen, perheen elättämiseen tms.

Pihalla tosin olen, aivan ihanalla tavalla, koko elämän suhteen. Ikä ei välttämättä tee kenestäkään viisampaa, se vain vanhentaa pakkausta.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12430
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Mies selviää ilman naista, jos on tervekätinen... :cheer: :cheer: :cheer: :rofl:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
KGrilli

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

martza kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:
Please, äläkä taas yleistä, että kaikki eronneet miehet ryhtyvät uuteen suhteeseen heti eron jälkeen. Tätä samaa voi sitten myös yleistää naisiin.



Olet ilmeiseti kohdannut tällaisiä miehiä ,jotka etsivät heti uutta suhdetta. Meitä on paljon miehiäkin, jotka ovat selvinneet erostaan ihan ehjin nauhoin ja ruvenneet uuteen suhteeseen vasta sitten kun on selvinnyt edellisestä.


Niin miksihän mailman parhaat kokit ovat miehiä, maailman parhaat kampaajat, miehiä, teknologian huiput miehiä, suurin osa maiden että yritysten johtajista ovat miehiä jne. Tätä listaahan voisis jatkaa loputtomiin. Vaikka naisia on paljon paljon enemmän maailmassa niin miehet ovat kuitenkin omineet tiettyjä asioita.
heh, se on täysin yleinen käsitys naisten joukossa, että jos mies jättää naisen niin sillä on taatusti uusi jo valmiina. se on ihan selvä asia. kokemusta, ympärtiston tarkkailua ja tietenkin kaikki lööpit.

ja miksi mun pitäisi olla kohdannut yhtään minkäänlaisia miehiä voidakseni muodostaa mielipiteitä asioista? pitääkö kaikki olla aina jonkun empiirisen tutkimuksen tai paskan kohtelun tulosta? eikö normaaliälyinen ( ? ) ihminen pysty muodostamaan käsityksiä maailmasta ihan vain puhtaasti tarkkailemalla ja havainnoimalla?


ja tuossa lopussahan tulikin tuo miesten ylivertaisuus jo suustasi. eipä siihen sitten sen kummempaa.

suuria turkulaisia artisteja siteeraten : "kaiken takana on Nainen" !!!
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja martza »

KGrilli kirjoitti: heh, se on täysin yleinen käsitys naisten joukossa, että jos mies jättää naisen niin sillä on taatusti uusi jo valmiina. se on ihan selvä asia. kokemusta, ympärtiston tarkkailua ja tietenkin kaikki lööpit.
Voi eiiiiiiii... Jos yleinen naisten käsitys eronneista tai muuten vaan miehistä on tällainen. Kyllä me miehet sitten ollaan aika surkimuksia teidän naisten rinnalla. Ihan häpeän mieskunnan ja itseni puolesta.
Sille en minä voi mitään, että olet ollut tekemisissä kirjoittamasi tyyppisten miesten kanssa. Toivottavasti et näitten surkimusten perusteella yleistä koko mieskuntaa . Minunkin olisi silloin helppo yleistää tiettyjen naisihmisten käyttäytymisen perusteella, että naiset ovat sellaisia sikoja jne.

Se on mukavaa kuitenkin, että me ollaan erillaisia vikoinemme ja hyveinemme ja uusia pareja syntyy, toiset ovat sinkkuja jne. Jokainen elää omalla parhaaksi katsomallaan elämän tavalla.
Naiset ovat ihania, jopa sinäkin vaikka pidät meitä miehiä ns. surkimuksina
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
AarneAnkka

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

KGrilli kirjoitti:heh, se on täysin yleinen käsitys naisten joukossa, että jos mies jättää naisen niin sillä on taatusti uusi jo valmiina. se on ihan selvä asia. kokemusta, ympärtiston tarkkailua ja tietenkin kaikki lööpit
Pitää paikkansa. Tämä johtuu siitä, että miehen on pakko varmistaa uuden saaren olemassaolo ennen kuin lähtee ajelehtimaan vanhalta saarelta pois, muuten kuolee kituen tyveneen ulapalla. Naisen ei tarvi, kun on kuitenkin aina 20 äijää vonkaamassa ja vinkumassa ja kinuamassa, sen kun vaan sanoo "aletaax hei olee?" sille jonossa seuraavalle.

Vai...? :lol:
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Geetzu kirjoitti:Mutta kyllä: yleisesti nainen pärjää paremmin ilman miestä kuin mies ilman naista. Ja tämän olen huomioinut keski-ikäisten ihmisten keskuudessa. (Oman ikäiseni ovat tietenkin kaikki yhtä pihalla sukupuolesta riippumatta.)
Sa-maa miel-tä!

Minustakin KGrillin yleistykset pätevät aika hyvin keski-ikäisiin, ainakin niihin keski-ikäisiin joihin itse olen ollut kosketuksissa. Omasta sukupolvestani sen sijaan en missään tapauksessa lähtisi tuollaisia yleistyksiä tekemään.

Ainakin kaikki exäni ovat olleet varsin itsenäisiä sekä ennen suhteemme alkua että sen aikana (ja jälkeen!), samoin kuin nykyinen poikaystäväni. Ja tämä siis siitä HUOLIMATTA, että monien heistä äidit (ellei jopa kaikkien) ovat kuin ovatkin paaponeet poikiaan tyttäriä enemmän. Nämä nuoret miehet ovat siis aktiivisesti hankkiutuneet eroon kotoaan saamistaan malleista, koska heistä on oikeudenmukaisempaa olla teettämättä tyttöystävällä samanlaisia laajamittaisia ylläpitotehtäviä joita äiti kotona tarjosi. Tällaista suoraselkäisyyttä ei voi kuin arvostaa. :h:

Keski-ikäisistä voinee käyttää esimerkkinä vaikkapa omia vanhempiani ja poikaystäväni vanhempia. Minä en ollut teini-ikäisenä himpun vertaa kiinnostunut opettelemaan jokanaisen kotityötaitoarsenaalia, eikä äitini huolestuneisuutta voinut peitellä. Taisi pari kertaa jopa päästää suustaan: Miten sinä ikinä voit löytää miehen, jos et ruokaakaan osaa laittaa? Ja kysehän ei tietenkään ollut siitä, ettenkö osaisi laittaa ihan hyvää perusruokaa henkeni pitimiksi (luulisin, että joka ikinen nälkäinen ihminen osaa sen, tai ainakin oppii hyvin nopeasti), vaan siitä että en ollut kiinnostunut opettelemaan kaiken maailman reseptejä ja käyttämään aikaani niiden parissa kiinnostavampien asioiden kustannuksella.

Poikaystäväni äiti taas kylässä käydessämme muistaa välillä vihjailevasti kuvailla, miten hänellä kyllä oli aina aamupala pöydässä kun mies lähti töihin, eväät miehelle mukaan pakattuna ja ruoka valmiina kun tämä tuli kotiin. Ja kyselee, jotta kukas meillä miehen paidat silittää. Luojan kiitos, meillä kotityöt jakaantuvat keskimäärin erittäin tasapuolisesti. Anoppikokelas nyrpeilköön oman kotiorjuutensa kanssa ihan rauhassa. :)

Tuo naisten tapa/velvollisuus paapoa miehiä johtaa tietysti myös siihen, että he näkevät miehen enemmän lapsena kuin tasa-arvoisena ja luotettavana kumppanina. Keski-ikäiset naiset keskimäärin eivät siis arvosta miehiä, mikä taas aiheuttaa suhteeseen kaikenmoista skismaa. Kummallakaan osapuolella ei ole sellaisessa tilanteessa hyvä olla. Aletaan syytellä vastakkaista sukupuolta mitä kummallisimmista asioista ja ryvetään itsesäälissä. En yhtään ihmettele, miksi keski-ikäisillä miehillä on hinku vaihtaa nuorempaan naiseen. Siis sillä kokemuksella mikä minulla keski-ikäisistä naisista on.
Edith

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Musta vaan tuntuu, että kun oikein tarpeeks yleistetään, niin päädytään kuvaamaan tapauksia, joita nyt ainakaan varmasti ei ole olemassa. Tässä keskustelussa sekä miehet että naiset vaikuttaa saman sarjan ääliöiltä kuin maailman kamalimmassa painotuotteessa "Naiset eivät välitä, mitä mieltä mies on politiikasta, kunhan tämä tykkää pikkuhauvoista"-sarjakuvassa Naisen kanssa.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja martza »

EveryWoman kirjoitti: Minustakin KGrillin yleistykset pätevät aika hyvin keski-ikäisiin, ainakin niihin keski-ikäisiin joihin itse olen ollut kosketuksissa. Omasta sukupolvestani sen sijaan en missään tapauksessa lähtisi tuollaisia yleistyksiä tekemään.
Tässä vertasit hyvin. Nimenomaan niihin keski-ikäisiin, joita itse tunnet. Joten ei läheskään kaikki keski-ikäiset miehet ole tämmöisiä kuin KGrilli ja sinä kirjoitit. Onneksi!

Tässä on hyvä aina muistaa tämä pointti, että ei ala vertailemaan tuttaviensa perusteella koko mies- tai naiskuntaa. Sehän on äärettömän helppoa.

Itse olen keski-ikäinen ja saanut juuri tuollaisen vanhanajan kasvatuksen ja elänyt ns. vanhoillisessa kodissa. Äiti kotona hyysäämässä, isä hoiti työt ja raha-asiat. Todellakaan en saanut opetella kotitöitä nuoruudessani. :wink: Sitä paitsi en olisi ollut niistä kiinnostunutkaan .
Näin se elämä kuitenkin on minua keski-ikäistä miestäkin opettanut hoitomaan kaikki kotiin liittyvät kotityöt ja paljon kodin ulkopuolellakin.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Faghag

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

EveryWoman kirjoitti:Tuo naisten tapa/velvollisuus paapoa miehiä johtaa tietysti myös siihen, että he näkevät miehen enemmän lapsena kuin tasa-arvoisena ja luotettavana kumppanina. Keski-ikäiset naiset keskimäärin eivät siis arvosta miehiä, mikä taas aiheuttaa suhteeseen kaikenmoista skismaa. Kummallakaan osapuolella ei ole sellaisessa tilanteessa hyvä olla. Aletaan syytellä vastakkaista sukupuolta mitä kummallisimmista asioista ja ryvetään itsesäälissä. En yhtään ihmettele, miksi keski-ikäisillä miehillä on hinku vaihtaa nuorempaan naiseen. Siis sillä kokemuksella mikä minulla keski-ikäisistä naisista on.
Ohops!! Yllätettiinpä aina niin diplomaattinen ja kaikkia näkökulmia ymmärtävä EW:kin yleistämisen synnistä :-D Minusta tässä keskustelussa nimenomaan 20+ naiset ja miehet ovat syytelleet toisiaan. Olenpa nähnyt moista käytöstä ihan oman ikäisissäni (30+) ja nuoremmissa naisissa. Enemmän huomauttaisin tässäkin asiassa asuinpaikan vaikuttavan sukupuolirooleihin. Maaseudulla tavat ovat tässäkin tapauksessa erilaiset johtuen ns. naisten ja miesten töistä, joita maatalouteen kuuluu. Monet näistä töistä ovat muotoutuneet lähinnä voimaa vaativien tai hoivaa vaativien satokaudesta selviämiseen kuuluvien työtehtävien kautta. Fyysisesti vahvempana mies on kyntänyt kivisen pellon ja nainen fysiikaltaan heikompana on lasten hoidon yhteydessä leiponut sen leivän.

Mitä tulee oman ikäisiini naisiin, niin viittaan omaan lähipiiriini, jossa 33-41 vuotiailla ystävättärilläni on useimmilla itseään reilusti nuoremmat avomiehet ikäeron liikkuessa 7-13 vuoden hujakoilla. Ja kyseessä ovat nimenomaan pitkäaikaiset suhteet, eivätkä seksiin perustuvat hengailusuhteet. Tämäkin on mielenkiintoinen ilmiö.

Mutta yhdyn EW:n sanoihin äitini ikäisten eli suureen ikäluokkaan kuuluvien naisten ja miesten välisistä, vihamielisistä suhteista. Näkisin tämän takana pikemminkin odotuksiin perustuvat ja ahtaat sukupuoliroolit, joiden takia suuri osa ikäpolven naisista ja miehistä ovat joutuneet uhraamaan omat haavensa ja tulevaisuudenodotuksensa ajan yleisten tapojen suhteen.

Monet heistä tulivat rakennemuutoksen yhteydessä maalta kaupunkiin jättäen taakseen maatalousyhteiskunnan sukupuoliroolit ja muut tutut kuviot. Kaupungistumisen yhteydessä juurettomuus ja yksinäisyys saivat takertumaan kumppaniin suorastaan ahdistavalla riippuvaisuudella. Tietenkin tämäkin on rajua yleistämistä, omakohtaisiin kokemuksiini perustuvaa huomiota lähipiirini aikuisten suhteista.
SingleMalt

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

EveryWoman kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Mutta kyllä: yleisesti nainen pärjää paremmin ilman miestä kuin mies ilman naista. Ja tämän olen huomioinut keski-ikäisten ihmisten keskuudessa.
Sa-maa miel-tä!
Tämän voi myös ymmärtää toisinpäin. Naiset ovat heikommilla eväillä parisuhteessa matkassa. Mies on valmiimpi panostamaan suhteeseen, hyväksymään vikoja, kestämään kiukuttelua, valmiimpi tekemään kompromisseja sekä sopeutuvaisempi ja mukautuvaisempi kuin nainen.

Mies ei lähde suhteesta heti ensimmäisen mutkan tullessa vastaan. Naiset taas nostavat heti kytkintä ensimmäisestä ylitsepääsemättömästä ongelmasta.