Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Yleinen lätinä jä kitinä
NuoriD

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bliss kirjoitti:Mä en aja ylinopeutta. En vaan keksi turhempaa rahanmenoa kuin joku sakko.
Eikä oo niin kiire. Jos on oikeesti kiire, pitää ottaa taksi tai ambulanssi :)
Joo, ei siinä järkeä ole. Ajan ylinopeutta, vaikka ei olisi kiirekään. Ajotyyli on kuin käsiala, vaikea muuttaa.
elco

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja elco »

Ajan Länsiväylää ja Kehää I/II joka päivä liikennevirtaa vastaan. Vakionopeudensäädin osoittaa 23 yli nopeusrajoituksen aina.

11kk ko. performanssia takana eikä sakon sakkoa.
Kai Nalo

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

elco kirjoitti: Vakionopeudensäädin osoittaa 23 yli nopeusrajoituksen aina..
Ja mittarivirhe on?
elco

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja elco »

Kai Nalo kirjoitti:
elco kirjoitti: Vakionopeudensäädin osoittaa 23 yli nopeusrajoituksen aina..
Ja mittarivirhe on?
Satasessa 4km/h.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Joo, ei siinä järkeä ole. Ajan ylinopeutta, vaikka ei olisi kiirekään. Ajotyyli on kuin käsiala, vaikea muuttaa.
Itse ajan ~aina pientä ylinopeutta, joku 10-15 km/h. Poikkeuksena pikkutiet ja ruuhkat. Jos kerran käytäntö ja yleinen moraali tämän sallii, miksen tätä käyttäisi edukseni? Eihän tässä voi kun voittaa, aikaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kai Nalo

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

elco kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:
elco kirjoitti: Vakionopeudensäädin osoittaa 23 yli nopeusrajoituksen aina..
Ja mittarivirhe on?
Satasessa 4km/h.

Jätkää pelaa pilkulleen. Mä ajelen vaan 5 kmh mittarivirhellä 20 kmh ylinopeutta.

Ainiin. Motarille oli tullut 120 lätkät. Sweet.
elco

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja elco »

Kai Nalo kirjoitti: Jätkää pelaa pilkulleen.
Ei oo mikään jaguaari kato alla.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:Joo, ei siinä järkeä ole. Ajan ylinopeutta, vaikka ei olisi kiirekään. Ajotyyli on kuin käsiala, vaikea muuttaa.
Kuitenkin kaikki tuntuvat mainitsevan ylinopeuden riskinä vain tuon sakon. Mitens tää sopii sen kanssa, että esim. raskaus ja alkoholi -väännössä pidit väkevänä argumenttina sitä, että vaikka rajoitettu kohtuukäyttö ei lisää riskejä, ongelmien ilmaantuessa jostain muusta syystä nautittu alkoholi nostaisi syyllisyystuntemukset niin sietämättömiksi, että alkoholista kannattaa tämän takia pidättäytyä vaikka tiedetään, että se ei riskejä nosta. Toisaalta ylinopeuden tiedetään nostavan riskejä merkittävästi - etkö ole huolissasi, että ajat ylinopeutta jonkun pienen Martti-Katariinan ylitse, ja sitten alkaa syyllisyys kalvaa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Joo, ei siinä järkeä ole. Ajan ylinopeutta, vaikka ei olisi kiirekään. Ajotyyli on kuin käsiala, vaikea muuttaa.
Kuitenkin kaikki tuntuvat mainitsevan ylinopeuden riskinä vain tuon sakon. Mitens tää sopii sen kanssa, että esim. raskaus ja alkoholi -väännössä pidit väkevänä argumenttina sitä, että vaikka rajoitettu kohtuukäyttö ei lisää riskejä, ongelmien ilmaantuessa jostain muusta syystä nautittu alkoholi nostaisi syyllisyystuntemukset niin sietämättömiksi, että alkoholista kannattaa tämän takia pidättäytyä vaikka tiedetään, että se ei riskejä nosta. Toisaalta ylinopeuden tiedetään nostavan riskejä merkittävästi - etkö ole huolissasi, että ajat ylinopeutta jonkun pienen Martti-Katariinan ylitse, ja sitten alkaa syyllisyys kalvaa?
Näkökantasi on varteenotettava ja minun täytyy tutkia tätä kysymystä sydämessäni.

Väliaikavastauksena totean, että koska pidän epätodennäköisenä, että olisin koskaan raskaana, minun on helppoa antaa raskautta koskevia ehdottomia ohjeita.
elco

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Veikkaan ettei Elco aja koko ajan keskustassa vakkari päällä 23 km/h ylinopeutta. :D
Kaupungissa nopeus vaihtelee enemmän. Kaupungissa päiväsakkoraja paukkuu käytännössä jatkuvasti - ei toki vakionopeudensäätimen kanssa.

Jollei autoon pistetä jotain valvontajärjestelmää tai joka kadunkulmaan kameraa niin on täysi mahdottomuus, että ajaisin kortteliakaan 30km/h, jos tie on auki. Koskaan.
Bhven

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Bhven »

elco kirjoitti:Ajan Länsiväylää ja Kehää I/II joka päivä liikennevirtaa vastaan. Vakionopeudensäädin osoittaa 23 yli nopeusrajoituksen aina.

11kk ko. performanssia takana eikä sakon sakkoa.
Paljonko säästät aikaa työmatkoissa vuositasolla?
NuoriD

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:
Jollei autoon pistetä jotain valvontajärjestelmää tai joka kadunkulmaan kameraa niin on täysi mahdottomuus, että ajaisin kortteliakaan 30km/h, jos tie on auki. Koskaan.
Joo. Onhan se helvettiä ajaa kolmeakymppiä tyhjällä kadulla.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Oma ajonopeuteni laski sen jälkeen, kun mies sai ajokortin tammikuussa. Tietenkin se kyttää uuden kuskin innolla omaa nopeuttaan, mutta ei minunkaan tule enää posotettua entistä reipasta ylinopeuttani. Tosin en minä enää usein rattiin pääsekään :roll:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
elco

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja elco »

Bhven kirjoitti: Paljonko säästät aikaa työmatkoissa vuositasolla?
Aivan sama.

EDIT: Lähemmäs vuorokauden!
Kai Nalo

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Suvinen kirjoitti:Meidän perheessä ajonopeus on keskimäärin laskenut.

Yeah. Road rage on laantunut nahkavekkarin myötä huomattavasti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei kiinnosta ylinopeudet. Ooppelilla ei rikota juuri mitään rajoja, motaritkin loppuu ennenkuin ehtii kiihtyä rajoille.

Ainut syy miksi pitäisi ajaa nopeammin johtunee 14 vuotta tällä läskiperseellä kulutetusta penkistä, joka alkaa olemaan aika kasassa eikä mukavuus ole enään ihan huippuluokkaa,
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Sulla on ollut 14 vuotta sama auto?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

exPertti kirjoitti:Tuntuu itsestäkin oudolta, kun ensin juniori sai monessa ennen hermot menettävässä tilanteessa vain hymyilemään. Ja nyt siihen päälle tuli vielä 300kg lisää massaa
Lihavat on lepposii !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Manaaja kirjoitti:^ Sulla on ollut 14 vuotta sama auto?
Kyllä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriD

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Bluntly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:^ Sulla on ollut 14 vuotta sama auto?
Kyllä.
Fiksu mies.
Manaaja

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bluntly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:^ Sulla on ollut 14 vuotta sama auto?
Kyllä.
Tuollaisella uskoutuvuudella ja lojaalisuudella, mihin sä naista enää tarvitset?
NuoriD

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:^ Sulla on ollut 14 vuotta sama auto?
Kyllä.
Tuollaisella uskoutuvuudella ja lojaalisuudella, mihin sä naista enää tarvitset?
Uudella autolla ajaminenhan on tyhmintä mitä voi tehdä housut jalassa. Itse toki ajan, mutta olenkin tymä.
Manaaja

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Uudella autolla ajaminenhan on tyhmintä mitä voi tehdä housut jalassa. Itse toki ajan, mutta olenkin tymä.
En mä tästä varmaan eri mieltä ole ollut. Fiksuintahan sitä olisi ostaa 200 eurolla kerran vuodessa juuri leimattu pommi, ja ajaa se sen leimavuoden jälkeen suoraan mereen. Itse vaan en pystyisi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Manaaja kirjoitti:Itse vaan en pystyisi.
Munansa koosta ja omasta seksuaalisuudestaan varmat pystyy. Vai mitä B?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Itse vaan en pystyisi.
Munansa koosta ja omasta seksuaalisuudestaan varmat pystyy. Vai mitä B?
Sä et nyt selvästi ymmärtänyt. Pointti oli vaihtaa joka vuosi juuri leimattuun romuun, joka vetää viimeistä leimavuottaan liikenteessä. Sellaista ei herra B:kään tee.

Aika huonoa kuittia kyllä aikanaan niin kovin audi-imagohehkuttavalta työsuhdeautoilijalta. Koskas sä oot omistanut alle tuhannen euron arvoista autoa, tai suostunut ylipäätänsä istumaan sellaiseen? Eipä taitais teikäläisellä kantti kestää. Mä olen sentään sellaisen omistanut ja pari vuotta sellaisella ajellut.

Ainiin, ja Skodan kans.