Eduskuntavaalit 2011

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23568
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Suvinen kirjoitti:. Muakin kyllä kiinnostaisi kenet sieltä porukasta voisi nostaa ministeriehdokkaaksi Soinin itsensä lisäksi.
Mitkä ovat ministeriuden kriteerit nykypäivänä kun esimerkiksi tissit riittää esimerkkinä Karpela.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12470
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:. Muakin kyllä kiinnostaisi kenet sieltä porukasta voisi nostaa ministeriehdokkaaksi Soinin itsensä lisäksi.
Mitkä ovat ministeriuden kriteerit nykypäivänä kun esimerkiksi tissit riittää esimerkkinä Karpela.
pitää olla "rehellinen ja taitava" suomen kansalainen. Muita vaatimuksia ei taida olla.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Dave

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

Homeboy65 kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:. Muakin kyllä kiinnostaisi kenet sieltä porukasta voisi nostaa ministeriehdokkaaksi Soinin itsensä lisäksi.
Mitkä ovat ministeriuden kriteerit nykypäivänä kun esimerkiksi tissit riittää esimerkkinä Karpela.
pitää olla "rehellinen ja taitava" suomen kansalainen. Muita vaatimuksia ei taida olla.
Eiks se ole syntyperäinen suomen kansalainen? Muistelisin, että tämä on estänyt tekemästä Zyssestä ministeriä?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23568
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kottarainen kirjoitti:No mutta eikö kuitenkin olisi kaikkien etu jos siellä olisi mahdollisimman päteviä ja fiksuja ihmisiä päättämässä meidän asioista?

Minusta itse asiassa koko eduskuntaan pitäisi olla jotkut sisäänpääsykriteerit ettei mitä tahansa tolloja voisi sinne äänestää. .
Näistä kahdesta olen aivan samaa mieltä. Jos me saisimme päättää niin listalla taisi olla hyvinkin erilaisia kriteereitä. Mutta hei, se on demokratiaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dave

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

Kottarainen kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:No mutta eikö kuitenkin olisi kaikkien etu jos siellä olisi mahdollisimman päteviä ja fiksuja ihmisiä päättämässä meidän asioista?

Minusta itse asiassa koko eduskuntaan pitäisi olla jotkut sisäänpääsykriteerit ettei mitä tahansa tolloja voisi sinne äänestää. .
Näistä kahdesta olen aivan samaa mieltä. Jos me saisimme päättää niin listalla taisi olla hyvinkin erilaisia kriteereitä. Mutta hei, se on demokratiaa.
No minkä tyyppisiä kriteerejä sä sitten laittaisit? Sano vaikka joku esimerkki :)
Penkkipunnerrustulos vähintään 150kg.
RP

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

Kottarainen kirjoitti: No minkä tyyppisiä kriteerejä sä sitten laittaisit? Sano vaikka joku esimerkki :)
Koulutuksen tulisi olla kohdallaan, salkusta, vastuualueesta riippuen. Esim. entisen vaalipiirini kansanedustaja oli ammatiltaan juristi, mutta oli selkeästi ulalla sillä hetkellä käsittelyyn tulevista lakiesityksistä. Ei niillä ole aikaa perehtyä, homman hoitaa avustajat yms. Mulla on vielä se sähköpostikeskustelu tallessa myöhempää käyttöä varten. Taitaa vielä olla LV-jäsen, ei lämmittänyt sydäntä, ei.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

http://friends.murrur.fi/stuff/soinikone/

Olen 90% erimieltä asioista Soinin kanssa..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23568
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Hitsi olen vain 80%:sti eri mieltä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

Bluntly kirjoitti:^ Hitsi olen vain 80%:sti eri mieltä.
Ollaan sitten samiksia.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä olen kuin mäkkärin naudanlihapihvi, 100%
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave kirjoitti:Eiks se ole syntyperäinen suomen kansalainen? Muistelisin, että tämä on estänyt tekemästä Zyssestä ministeriä?
Eikös Z:lla ole kroonien päänsärky, joka on torpannut monet urasuunnitelmat? Näin hän joskus haastattelussaan toi esiin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

Haemaeraemies kirjoitti:http://friends.murrur.fi/stuff/soinikone/

Olen 90% erimieltä asioista Soinin kanssa..
Loltsis. Olen vain 100%:sti Soinin kanssa erimieltä :rofl:
Dave

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

80%:sti eri mieltä. Nato-kysymyksessä ja EU:hun töihin menosta olin samaa mieltä.
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

Dave kirjoitti: EU:hun töihin menosta olin samaa mieltä.
Olet siis sitä mieltä, että EU:ta vahvasti vihaava henkilö voi työskennellä kotimaansa parhaaksi EU-virassa?
Manaaja

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Boner kirjoitti:
Dave kirjoitti: EU:hun töihin menosta olin samaa mieltä.
Olet siis sitä mieltä, että EU:ta vahvasti vihaava henkilö voi työskennellä kotimaansa parhaaksi EU-virassa?
Miksi ei? Minun mielestäni EU-kriittinen ihminen on nimenomaan ko. paikkaan parempi kuin EU:n persettä nuoleva. Ensimmäinen todennäköisesti pitää paremmin puolensa oman maansa etujen suhteen, eikö?

Mulla oli 70%. Samat kuin Davella, plus ilmastonmuutos.
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

Manaaja kirjoitti: Miksi ei? Minun mielestäni EU-kriittinen ihminen on nimenomaan ko. paikkaan parempi kuin EU:n persettä nuoleva.
Minusta taas päinvastoin. Harvemmin asiaansa ei-intohimoisesti suhtautuva osaa vetää kaiken hyvän kotiin päin. Valittaa ja lonnia ne kyllä osaa.

Mutta toki jos automaattisesti oletat että kaikki virkaihmiset vaan nuolevat EU:n persettä, niin ymmärrän näkökantasi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23568
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Melkein kaikkihan siellä on vetämässä kotiinpäin. Tai omaan lompsaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Boner kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Miksi ei? Minun mielestäni EU-kriittinen ihminen on nimenomaan ko. paikkaan parempi kuin EU:n persettä nuoleva.
Minusta taas päinvastoin. Harvemmin asiaansa ei-intohimoisesti suhtautuva osaa vetää kaiken hyvän kotiin päin.
Minun mielestäni EU-vastustajat ovat paljon intohimoisempia agendansa suhteen kuin EU-myönteiset, ja varmasti siten pitävät puolensakin paremmin.
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

Manaaja kirjoitti: Minun mielestäni EU-vastustajat ovat paljon intohimoisempia agendansa suhteen kuin EU-myönteiset, ja varmasti siten pitävät puolensakin paremmin.
No ainahan opposition on kovinta meteliä pitänyt ja eniten päätään aukonut. Se on taas sitten eri asia onko sitä ollut mitään hyöyä koskaan.


En kyllä voi mitenkään ymmärtää logiikkaasi, että että eu:ta vastustava on parempi valinta eu-virkamieheksi, kuin eu:n puolesta liputtava. Kuulostaa siltä, kun mustavalkonäon omaava olisi laitettu väritelevisio oy:n toimariksi.
RP

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

^Noh, kritiikin ääntä on aina hyvä olla olemassa. Mustki ois tosi siistii jos esmes maahanmuuttoministeri ois joku vähemmän maahanmuuttoo diggaava, mut en sit tiiä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Boner kirjoitti:Loltsis. Olen vain 100%:sti Soinin kanssa erimieltä :rofl:
Meillä on yhteiset ajatukset :h:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
RP

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

Dave kirjoitti:80%:sti eri mieltä. Nato-kysymyksessä ja EU:hun töihin menosta olin samaa mieltä.
Mennään virtuaalinaimisiin, ollaan niin ihkun samiksii.
Bruce Willisika

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

90% eri mieltä Soinin kanssa. EU duunipaikkana lähensi meitä.
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

Lolita kirjoitti:
Boner kirjoitti:Loltsis. Olen vain 100%:sti Soinin kanssa erimieltä :rofl:
Meillä on yhteiset ajatukset :h:
Joo. Natoa arvoin kauan, mutta siten tulin siihen tulokseen että ei meillä ole varaa siihen. Ei ainakaan nyt kun perse on auki.
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

Btw, kuinka moni persuja äänestämään lupautunut on kääntänyt kelkkansa?

Omia äänestysvaihtoehtoja tutkiessani en vaan ole yksinkertaisesti löytänyt ainuttakaan jota voisin äänestää. Tai olisin, mutta ei omasta vaalipiiristä.

Siispä mennään vanhan tottumuksen mukaan.