Maailmanmestaruus maanantai!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Siis olihan toi voitto "ihan kiva". Katoin vikan erän vikat 12 minsaa(ja söin paketillisen parsoja, sekin varmaan väärin) kun leffa "Naiset" oli loppunut. Toki siis ehdottomasti oon sitä mieltä, että paras vaihtoehto oli Suomen voitto, mutta en vaan voi käsittää miten se saa ihmiset jotka ei oo mitään sen voiton eteen tehny riekkumaan puolialasti kylmässä vedessä keskellä yötä kännissä kaupungin keskustassa.

Tulin siihen tulokseen, että mun elämässä on niin helvetisti tunnekuohuja ja jännitystä muutenkin, etten kaipaa sitä minkään ulkopuolisen objektin välityksellä hakea. Mutta on se hienoa, että suomalaiset miehetkin pääsevät kerran kuuteentoista vuoteen olemaan avoimesti onnellisia, riehakkaita ja halailemaan toisiaan (aluksi) selvin päin. En edes yritä ymmärtää.

Se tuntui toki makealta, kun sotimattomat ruotsalaiset ottivat kunnolla nekkuun, mutta kokonaissaldo kertoo silti, että svedut ovat kuitenkin niskan päällä tässä lajissa. Tää homma ei vaan aukene mulle. Olen kerrankin tunneköyhä, jei!


:wink:
Prepare for the worstest.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja Lilo »

nowaysis kirjoitti: kännissä
Löysit sen avainsanan! :wink:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja huima »

^ Senkin tunneköyhät harpyijat. Te ette vaan ymmärrä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

huima kirjoitti:^ Senkin tunneköyhät harpyijat. Te ette vaan ymmärrä.
Hiekkaa siellä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mut siis nehän teki sen saman just pari viikkoo sitten vappuna. Does not compute :roll:
Prepare for the worstest.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja Bhven »

nowaysis kirjoitti:Toki siis ehdottomasti oon sitä mieltä, että paras vaihtoehto oli Suomen voitto, mutta en vaan voi käsittää miten se saa ihmiset jotka ei oo mitään sen voiton eteen tehny riekkumaan puolialasti kylmässä vedessä keskellä yötä kännissä kaupungin keskustassa.

Mutta on se hienoa, että suomalaiset miehetkin pääsevät kerran kuuteentoista vuoteen olemaan avoimesti onnellisia, riehakkaita ja halailemaan toisiaan (aluksi) selvin päin. En edes yritä ymmärtää.
Tilanteen analysointia hommafoorumilla:

HS: Äärinationalistien mielenosoitus Helsingissä
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
RP

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja RP »

No se on se jokin mikä tällä kertaa yhdisti kansan, siis mehän ollaan kansa. Semmosta kansallisylpeyttä se vaan. Joillekin se semmonen on kirosana, ei siinä mitään.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriDaavid kirjoitti:
huima kirjoitti:^ Senkin tunneköyhät harpyijat. Te ette vaan ymmärrä.
Hiekkaa siellä.
Noh noh pojat, keskittykääs nyt niihin helikoptereihin!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja huima »

Bhven kirjoitti:Tilanteen analysointia hommafoorumilla:

HS: Äärinationalistien mielenosoitus Helsingissä
Lollasin.

Eiköhän tuo kerro ihan riittävästi hommalaisista.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mut siis jonkun kumilätkän hoonaaminen verkkomaaliin? Mulle se kansallistunne syntyy eri asioista, ei niinkään muiden omasta mielestäni epäolennaisilla saavutuksilla juhlimisesta. Toki hienoa, että baarit saivat rahaa ja ihmisillä on hyvä mieli, mutta vähän semmosta leipää ja sirkushuveja, unohtakaa hei lainaongelmat, me ollaan maailmanmestareita.

Mun simpukkaa koskettais enemmän vaikka se, että jokainen kansalainen siivoais sata roskaa viikon aikana tai kaikki auttais jotain joka tarvii apua. Siitä tulis tunne, että suomen kansa on tehnyt jotain hyvää yhdessä, sellaista josta voi olla ylpeä ja kansallistunne ja yhteishenki ja niin edelleen. Mutta kukin tavallaan.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Mut siis jonkun kumilätkän hoonaaminen verkkomaaliin? Mulle se kansallistunne syntyy eri asioista, ei niinkään muiden omasta mielestäni epäolennaisilla saavutuksilla juhlimisesta. Toki hienoa, että baarit saivat rahaa ja ihmisillä on hyvä mieli, mutta vähän semmosta leipää ja sirkushuveja, unohtakaa hei lainaongelmat, me ollaan maailmanmestareita.

Mun simpukkaa koskettais enemmän vaikka se, että jokainen kansalainen siivoais sata roskaa viikon aikana tai kaikki auttais jotain joka tarvii apua. Siitä tulis tunne, että suomen kansa on tehnyt jotain hyvää yhdessä, sellaista josta voi olla ylpeä ja kansallistunne ja yhteishenki ja niin edelleen. Mutta kukin tavallaan.
Cat lady huudettu!
So Hard

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nowaysis kirjoitti:Mut siis jonkun kumilätkän hoonaaminen verkkomaaliin? Mulle se kansallistunne syntyy eri asioista, ei niinkään muiden omasta mielestäni epäolennaisilla saavutuksilla juhlimisesta. Toki hienoa, että baarit saivat rahaa ja ihmisillä on hyvä mieli, mutta vähän semmosta leipää ja sirkushuveja, unohtakaa hei lainaongelmat, me ollaan maailmanmestareita.

Mun simpukkaa koskettais enemmän vaikka se, että jokainen kansalainen siivoais sata roskaa viikon aikana tai kaikki auttais jotain joka tarvii apua. Siitä tulis tunne, että suomen kansa on tehnyt jotain hyvää yhdessä, sellaista josta voi olla ylpeä ja kansallistunne ja yhteishenki ja niin edelleen. Mutta kukin tavallaan.
Onks ongelma nyt siinä et laji oli väärä?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nowaysis kirjoitti:Mut siis jonkun kumilätkän hoonaaminen verkkomaaliin? Mulle se kansallistunne syntyy eri asioista, ei niinkään muiden omasta mielestäni epäolennaisilla saavutuksilla juhlimisesta.
Lämmittää, kun osaat olla iloinen meidän muiden puolesta, sillee aidosti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
RP

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja RP »

nowaysis kirjoitti:Mut siis jonkun kumilätkän hoonaaminen verkkomaaliin? Mulle se kansallistunne syntyy eri asioista, ei niinkään muiden omasta mielestäni epäolennaisilla saavutuksilla juhlimisesta. Toki hienoa, että baarit saivat rahaa ja ihmisillä on hyvä mieli, mutta vähän semmosta leipää ja sirkushuveja, unohtakaa hei lainaongelmat, me ollaan maailmanmestareita.

Mun simpukkaa koskettais enemmän vaikka se, että jokainen kansalainen siivoais sata roskaa viikon aikana tai kaikki auttais jotain joka tarvii apua. Siitä tulis tunne, että suomen kansa on tehnyt jotain hyvää yhdessä, sellaista josta voi olla ylpeä ja kansallistunne ja yhteishenki ja niin edelleen. Mutta kukin tavallaan.
On se väärin, on se niin väärin. Mullekin syntyy kansallistunne ah niin monista erinäisistä asioista. Mutta merkkaan tämän muistiin, oikeita tapoja, oikeita aikoja.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Henk. koht en näe mitään pahaa siinä että suomalaiset vähän riehaantuu. Go for it ja silleen!

Mutta en mä nyt koe olevani harpyija/hiekkapillu, jos en koe itse tarvetta hypätä alasti suihkulähteeseen sen takia. Vaikka ihan kiva tietty, että te pojat ootte sen takia enemmän niinQ pettyneitä sen sijaan että huokaisisitte vaan helpotuksesta!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Hieno juttuhan tuo oli ja voi sitä sitten riehuakin.

V95 alkoi mahtava nousukausi noin yleensä ja omissakin elämässäni se näkyi, joten toivottavasti toistuu.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja huima »

RP kirjoitti:No se on se jokin mikä tällä kertaa yhdisti kansan, siis mehän ollaan kansa. Semmosta kansallisylpeyttä se vaan. Joillekin se semmonen on kirosana, ei siinä mitään.
No, mutta toisaalta kansallisvaltiot ovat jo niin passe juttu.

Ja tämä voitto on kaikessa makeudessaan silti fifty sixty, jos jotkut imbesillit sen varjolla maalailevat kaljahuuruissa ylimääräisiä ajatuksia ihmisten paremmuuksista suhteessa toisiin - kun tämä olisi sen sijaan mahdollisuus vapautua niistä omista rajoitteistaan ja kahleista.

Mä tsiigasin tätä voittoa iloisena ja juhlivalla mielellä sen takia, että tämän pitäisi vapauttaa suomalaiset siitä vuoden 95 muistelusta ja osoittaa, että täältäkin voidaan ponnistaa yhdessä onnistuen. Ettei Suomen tarvitse olla vain yksittäisten osaajien viejä ja synnyttäjä, vaan Suomessa pystytään luomaan ja toimimaan yhdessä ihan yhtä hyvin kuin muuallakin maailmalla. Että me emme ole sen huonompia kuin muut, meillä on oikeus ja mahdollisuus kuulua siihen samaan maailmanyhteisöön ja onnistujien joukkoon kuin kaikki muutkin.

Ei tarvitse olla maailman isoin, nopein, taitavin tai kaunein - kunhan tekee hommansa suurella sydämellä loppuun asti ja koko porukka tukee toisiaan. Voittajat ovat syöneet samanlaista kaurapuuroa nuoruudessaan ja ovat samanlaisista oloista kotoisin, kuin suuri osa meistä. Siitä on syytä olla hyvällä mielellä ja olla onnellinen, että suomalainen maajoukkue onnistui. He ovat ponnistaneet samanlaiselta pinnalta, ja onnistuneet. Miksemme me muutkin voisi onnistua omissa jutuissamme.

Ehkä se maajoukkueen onnistuminen auttaa kaventamaan taas ihmisten ajatuksissa ja mielikuvissa sitä kuilua, mikä muun sivistyneen maailman ja Suomen välillä on ollut. Poistamaan mentaaliblokkeja ja antamaan uskoa onnistumisen mahdollisuuksiin. Ja ehkä se inspiroi ja motivoi jengiä nousemaan ja tekemään jotain muutakin, kuin vittuilemaan ruotsalaisille Facebookissa.

Jonain päivänä tällaisia juttuja näytetään ja käytetään ihmisiä yhdistävänä tekijänä - ei erottavana tekijänä. Että voidaan olla ylpeitä ja iloisia, ja iloita myös muiden menestyksestä sekä hyvästä kisailusta -- ihmisinä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Hei nuppuset, mixi kiskotte herneitä nenuliin, korostinhan diplomaattiseen tapaani sitä, ettei se ole mitenkään väärä tapa, mä en vaan ymmärrä sitä. Alemmuudentuntoisen loukkistelun sijaan tässä olisi hieno mahdollisuus avoimelle keskustelulle selkeästi kipeästä aiheesta. Tih.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Olen kyllä vilpittömästi iloinen pelaajien ja valmentajien puolesta, tuo oli heille ammatillisesti parasta mitä voivat toivoa. En vaan pysty rileittaan siihen, että koko kansa kokee voiton omakseen. Vaikka tokihan heidät Suomen edustajiksi on valittu. Mutta silti. Tämä merkittäköön Daven kirjaan minun puutteekseni.
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kyllä mä väitän, että omalla kohdalla seura teki aika paljon voittotunnelmasta. Itsekin olisin toki katsonut pelin ja iloinnut, mutta nyt kun seurasin kisastudiomme isojen miesten onnenkyyneleitä, niin kyllähän se perhana herkisti. Ja tuolla Tampereen keskustorilla oli aivan mieletön tunnelma, myös niillä jotka eivät olleet humalassa. Että jaettu ilo ja niin edespäin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

huima kirjoitti:Että me emme ole sen huonompia kuin muut, meillä on oikeus ja mahdollisuus kuulua siihen samaan maailmanyhteisöön ja onnistujien joukkoon kuin kaikki muutkin.

Ei tarvitse olla maailman isoin, nopein, taitavin tai kaunein
Ehkä mä oon niin stubbilainen, että ajattelen näin jo valmiiksi. Suomi on monilla mittareilla mitattuna hyvä maa, ja niistä hyvistä asioista onkin syytä olla ylpeä. Täydellistä ei ole missään maassa, vaikka toki muissa jutuissa paremmin menestyneiltä tulee ottaa oppia.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lilo kirjoitti:en koe itse tarvetta hypätä alasti suihkulähteeseen sen takia.
Jos mä lämmitän sulle porevaahtokylvyn?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos mä lämmitän sulle porevaahtokylvyn?
Oot niinQ huima, lupaat vaan!1!!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

exsu kirjoitti:Kyllä mä väitän, että omalla kohdalla seura teki aika paljon voittotunnelmasta.
Ehkä mä psykologisoin liikaa, mutta mulla on aina vähän nolo fiilis kun jäbät huutaa ja nousee seisomaan kun tulee MAAAAAAAALIIIIIIII. Mutta tää nyt vaan on sitä, että se ei itsessä synnytä tunteita. Keskustelin juurikin tällaisen tapauksen kanssa siitä, että katsoin synnytysohjelma Sydänääniä ja kyynelehdin kovinkin vuolaasti. Notta kukin liikuttuu siitä mistä liikuttuu, eipä siinä mittään.
Prepare for the worstest.
RP

Re: Maailmanmestaruus maanantai!

Viesti Kirjoittaja RP »

huima kirjoitti:
RP kirjoitti:No se on se jokin mikä tällä kertaa yhdisti kansan, siis mehän ollaan kansa. Semmosta kansallisylpeyttä se vaan. Joillekin se semmonen on kirosana, ei siinä mitään.
No, mutta toisaalta kansallisvaltiot ovat jo niin passe juttu.

Ja tämä voitto on kaikessa makeudessaan silti fifty sixty, jos jotkut imbesillit sen varjolla maalailevat kaljahuuruissa ylimääräisiä ajatuksia ihmisten paremmuuksista suhteessa toisiin - kun tämä olisi sen sijaan mahdollisuus vapautua niistä omista rajoitteistaan ja kahleista.

Mä tsiigasin tätä voittoa iloisena ja juhlivalla mielellä sen takia, että tämän pitäisi vapauttaa suomalaiset siitä vuoden 95 muistelusta ja osoittaa, että täältäkin voidaan ponnistaa yhdessä onnistuen. Ettei Suomen tarvitse olla vain yksittäisten osaajien viejä ja synnyttäjä, vaan Suomessa pystytään luomaan ja toimimaan yhdessä ihan yhtä hyvin kuin muuallakin maailmalla. Että me emme ole sen huonompia kuin muut, meillä on oikeus ja mahdollisuus kuulua siihen samaan maailmanyhteisöön ja onnistujien joukkoon kuin kaikki muutkin.

Ei tarvitse olla maailman isoin, nopein, taitavin tai kaunein - kunhan tekee hommansa suurella sydämellä loppuun asti ja koko porukka tukee toisiaan. Voittajat ovat syöneet samanlaista kaurapuuroa nuoruudessaan ja ovat samanlaisista oloista kotoisin, kuin suuri osa meistä. Siitä on syytä olla hyvällä mielellä ja olla onnellinen, että suomalainen maajoukkue onnistui. He ovat ponnistaneet samanlaiselta pinnalta, ja onnistuneet. Miksemme me muutkin voisi onnistua omissa jutuissamme.

Ehkä se maajoukkueen onnistuminen auttaa kaventamaan taas ihmisten ajatuksissa ja mielikuvissa sitä kuilua, mikä muun sivistyneen maailman ja Suomen välillä on ollut. Poistamaan mentaaliblokkeja ja antamaan uskoa onnistumisen mahdollisuuksiin. Ja ehkä se inspiroi ja motivoi jengiä nousemaan ja tekemään jotain muutakin, kuin vittuilemaan ruotsalaisille Facebookissa.

Jonain päivänä tällaisia juttuja näytetään ja käytetään ihmisiä yhdistävänä tekijänä - ei erottavana tekijänä. Että voidaan olla ylpeitä ja iloisia, ja iloita myös muiden menestyksestä sekä hyvästä kisailusta -- ihmisinä.
En mä kovinkaan monesta asiasta ole eri mieltä, mitä kirjoitit. Snif. Joten mikä issue taas?