Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
MGandhi

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Googlebot kirjoitti: Oikeastaan olen sitä mieltä että yksinpelit yksinpeleinä ja moninpelit moninpeleinä. Turha niitä on aina yrittää sotkea yhteen ja samaan peliin, keskittykööt kerrallaan yhteen osa-alueeseen. On ihan hyvä ettei Bioshockissa ole moninpeliä tai TeamFortress 2:ssa / World of Warcraft:ssa varsinaista yksinpeliä.
Tässä olen täsmälleen samaa mieltä. Ja siksi aiemmin mainitsinkin, että tuntuu että COD4:nkin on yksinpeli ympätty puoliväkisin mukaan. [provo]Yksinpelinähän sitä ei pelaa muut kuin ne, jotka ottavat turpaan kun vastassa ei olekaan ennalta-arvattava botti. [/provo]
masa

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja masa »

Sleazoid kirjoitti: DOD:Source maksaa Steamista ostettuna vissiin 20 dollaria eli ei paljon mitään.
MGandhi kirjoitti:Ja Masa: COD4 pieksee DoD:n (joka sekin on hyvä).
Riittääks tällä sylikoneella specksit noihin peleihin?

Dual Core T2400(1.83GHz), 1500 MB, 128MB ATI Radeon X1400?

Oblivionia kokeilin kerran ja tää masiina junttas kun soneran adsl-linja.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

MGandhi kirjoitti:Tässä olen täsmälleen samaa mieltä. Ja siksi aiemmin mainitsinkin, että tuntuu että COD4:nkin on yksinpeli ympätty puoliväkisin mukaan.
Paskapuhetta.

COD4 yksinpeli on erinomaista tasoa ja itsessään ostamisen arvoinen. Itse asiassa COD4 taitaa olla vuoden paras yksinpeli. Vai mitä muita ehdokkaita on? Episode 2 jää selvästi jalkoihin. Portal oli piristävä, muttei niin mullistava. Bioshock oli ylihypetetty ja tylsä. Pelaamatta on Crysis, joka ei nykynäyttiksellä pyöri ja Dark Avatar, joka ei Dread Lordsin perusteella kiinnosta.

Jos et puhu paskaa, niin luettelet ainakin 5 parempaa yksinpeliä tältä vuodelta.
MGandhi

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

sivustahuutaja kirjoitti: Jos et puhu paskaa, niin luettelet ainakin 5 parempaa yksinpeliä tältä vuodelta.
Kuten sanottu, yksinpelit on paskaa. Kun niistä puhuu, puhuu väkisinkin paskaa.

No paskapuheet sikseen. Ehkä joskus sitten koitan pelata tuon COD4:n kamppanian läpi, jotta voin todeta sen täydellisyyden. Ainakaan sen alku ei vakuuttanut.
bedlam

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Mun suurimmat lempparipelit kautta aikojen on sellaisia, missä ei ole edes mahdollisuutta minkäänlaiseen moninpeliin. Ja ihan varmasti olen nauttinut niistä enemmän kuin nauttisin mistään onlineräiskinnästä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

MGandhi kirjoitti:Kuten sanottu, yksinpelit on paskaa. Kun niistä puhuu, puhuu väkisinkin paskaa.
Mielestäsi COD4:sen moninpeli on sitten jotain mainostamisen arvoista? Onko tuo muka nettiräiskintöjen uusi kuningas ja jos ei ole, niin miksi pelata moista häviäjää?

Kiinnostaisi tietää onko moninpeliräiskintöihin tullut jotain uutta koettavaa sitten doom lan-partyjen.
MGandhi

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

bedlam kirjoitti:Mun suurimmat lempparipelit kautta aikojen on sellaisia, missä ei ole edes mahdollisuutta minkäänlaiseen moninpeliin. Ja ihan varmasti olen nauttinut niistä enemmän kuin nauttisin mistään onlineräiskinnästä.
No se johtuu siitä, että olet väärässä. Kokeile, niin huomaat itsekin asian laidan. Lupaan, etten sano 'told You so'.
MGandhi

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

sivustahuutaja kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:Kuten sanottu, yksinpelit on paskaa. Kun niistä puhuu, puhuu väkisinkin paskaa.
Mielestäsi COD4:sen moninpeli on sitten jotain mainostamisen arvoista? Onko tuo muka nettiräiskintöjen uusi kuningas ja jos ei ole, niin miksi pelata moista häviäjää?

Kiinnostaisi tietää onko moninpeliräiskintöihin tullut jotain uutta koettavaa sitten doom lan-partyjen.
On. COD4 on uusi kuningas.

Saattaa olla hieman erilainen jo pelkkä ohjaustuntuma (joka on mun mielestä FPS-pelin tärkeinpiä ominaisuuksia - esim GRAW2 on ihan nätti, mutta ohjaustuntuma suoraan suolesta) nyky FPS:ssä Doomiin verrattuna. Jonkinlainen hahmon kehittyminen ja hahmon kykyjen modaaminen tuo jonkin verran lisäarvoa verrattuna esim. CS:ään.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

MGandhi kirjoitti:Saattaa olla hieman erilainen jo pelkkä ohjaustuntuma ...nyky FPS:ssä Doomiin verrattuna.
Nettiräiskinnät ovat olleet ihan sitä samaa doomista lähtien. Grafiikat ja pelattavuus parantuneet, pikku jippoja ja uusia aseita. Mitä sisältöä COD4 moninpeli tuo doom-veteraanille kun noita muitakin räiskintöjä on kokeiltu? Vaatiiko COD4 esim. toimivaa tiimipeliä menestyksen tueksi? Vai onko se vain tämän hetken paras doom, joka ei kiinnosta doomiin kyllästynyttä?
SikaMika

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

En ole IKINÄ ostanut yhtään ainoata tietokonepeliä. Never. Ever. Tämän ketjun voi nyt sulkea.
Bliss

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bliss »

SikaMika kirjoitti:En ole IKINÄ ostanut yhtään ainoata tietokonepeliä. Never. Ever.
Meissä on yllättävän paljon yhteistä :h:
MGandhi

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

sivustahuutaja kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:Saattaa olla hieman erilainen jo pelkkä ohjaustuntuma ...nyky FPS:ssä Doomiin verrattuna.
Nettiräiskinnät ovat olleet ihan sitä samaa doomista lähtien. Grafiikat ja pelattavuus parantuneet, pikku jippoja ja uusia aseita. Mitä sisältöä COD4 moninpeli tuo doom-veteraanille kun noita muitakin räiskintöjä on kokeiltu? Vaatiiko COD4 esim. toimivaa tiimipeliä menestyksen tueksi? Vai onko se vain tämän hetken paras doom, joka ei kiinnosta doomiin kyllästynyttä?
Jokainen FPS paranee tiimityöskentelyllä. Jos vastassa on klaani, niin erittäin suurella todennäköisyydellä takkiin tulee pelatessa randomjengissä. Tämä toki pätee mihin tahansa FPS:ään.

Nyt kun olemme molemmat mukavasti kaivautuneet asemiimme, niin sanon enää tämän. Älä kokeile kyseistä peliä. Jää ihmeessä mielipiteinesi poteroosi. Minä menen nyt pelaamaan ja omistamaan peeloja.
SikaMika

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Bliss kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:En ole IKINÄ ostanut yhtään ainoata tietokonepeliä. Never. Ever.
Meissä on yllättävän paljon yhteistä :h:
Älä ala, tai mä ostan sulle pelin! :)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

MGandhi kirjoitti:Nyt kun olemme molemmat mukavasti kaivautuneet asemiimme, niin sanon enää tämän. Älä kokeile kyseistä peliä. Jää ihmeessä mielipiteinesi poteroosi.
Luepa ketju uudestaan ja kerro kumpi meistä camppaa.
MGandhi

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

sivustahuutaja kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:Nyt kun olemme molemmat mukavasti kaivautuneet asemiimme, niin sanon enää tämän. Älä kokeile kyseistä peliä. Jää ihmeessä mielipiteinesi poteroosi.
Luepa ketju uudestaan ja kerro kumpi meistä camppaa.
Ylimielisyyskortti näytetty. Enpä ole lukenut ketjua muutenkaan kuin muutaman sivun taaksepäin. (Seuraava kommentti: Kantsuisko vähän tutustua aiheeseen ennen kuin tulee huutelemaan?)

Voitko tiivistää, ettei tarvitsisi lukeakaan koko ketjua?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

MGandhi kirjoitti:Voitko tiivistää, ettei tarvitsisi lukeakaan koko ketjua?
Sinä: Kuka vittu pelaa yksinpelejä?
Minä: Kukakohan? Yksinpelit ja moninpelit voivat molemmat olla mainioita.
Sinä: Mult1pl4y3r rulez! Pwnd! Lol! Pitäydy vain poterossasi!

En tosiaan katse maailmaa yhdestä poterosta kuten sinä.
MGandhi

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

sivustahuutaja kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:Voitko tiivistää, ettei tarvitsisi lukeakaan koko ketjua?
Sinä: Kuka vittu pelaa yksinpelejä?
Minä: Kukakohan? Yksinpelit ja moninpelit voivat molemmat olla mainioita.
Sinä: Mult1pl4y3r rulez! Pwnd! Lol! Pitäydy vain poterossasi!

En tosiaan katse maailmaa yhdestä poterosta kuten sinä.
Jaa. Minä kun näin tämän enemmänkin näin:
SH: Yksinpeli on ihanaa!
MG: Miksi vitussa?
SH: Moninpelit on yksipiippuista huttua -> ei elämyksiä -> ei 'oikeita' pisteitä
MG: Pelatkaa mitä pelaatte, mutta paljon missaatte pelkästään yksinpelejä pelatessanne
SH: Paskapuhetta!
MG: Sitäpä!
SH: Tuoko COD4 mitään uutta?
MG: Tuo.
SH: Vitut tuo!
MG: *Murjottaa poterossaan*
SH: *on ylimielinen*
MGandhi

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

sivustahuutaja kirjoitti:
En tosiaan katse maailmaa yhdestä poterosta kuten sinä.
LOL! Meinaatko, etten ole yksinpelejä pelannut ja muodostanut mielipidettäni kokemusteni pohjalta?

Mutta kuten sanottu: Jatka ihmeessä valitsemallasi linjalla typerien bottien kyykyttämistä, kun et ihmistä vastaan pärjää. ;)
bedlam

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja bedlam »

MGandhi kirjoitti:No se johtuu siitä, että olet väärässä.
Selvä! Tehtäisiinkö seuraavaksi niin, että listaat minulle hieman musiikkimakuasi ja minä kerron sen jälkeen onko makusi väärä vai oikea?

Mää siis oikeasti tiedän, että teidän nykynuorten on vaikea keskittyä tarinankuljetukseen, mutta kyllä kannattaisi sen päättömän räiskimisen sijaan joskus kokeilla tarinavetoisiakin pelejä.

Yksi kaikkien aikojen lempipeleistäni toimii kyllä paremmin kaksinpelinä kuin yksinpelinä, vaikka on yksinpelinäkin todella toimiva. Kavereiden kanssa porukalla räiskiminen ei kyllä silläkään onnistu erilaisista käyttöjärjestelmistä johtuen, mutta kaksinpeli samalla koneella tarjoaa yksinpeliä enemmän mahdollisuuksia. Pippeli on pelin nimi.
masa

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja masa »

bedlam kirjoitti: Pippeli on pelin nimi.
Mitä skinejä sä käytät?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6691
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja aasi »

Joko pojat suunnittelee yhteistä peli-iltaa?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
masa

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja masa »

aasi kirjoitti:Joko pojat suunnittelee yhteistä peli-iltaa?
Pelataanko pippeliä vai pimppeliä?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

MGandhi kirjoitti:Jaa. Minä kun näin tämän enemmänkin näin
...
Saat nähdä asian ihan miten haluat. Minun kirjoituksissani ei kuitenkaan millään lailla oteta kantaa yksinpelin ylivoimaisuudesta moninpeliin nähden. Muistutukseksi suorat lainaukset:

Sinä: Pelaatteko te tosiaan COD4:n yksinpelikamppaniaa? Siis miksi vitussa?
Minä: Miksiköhän vitussa ihmiset pelaavat yksinpelejä?

Yksinpelikampanjat ja moninpelimatsit ovat kaksi ihan eri pelimuotoa, vaikka moottori olisikin sama. Jos COD4 yksinpeli on minun mielestäni ehkä vuoden paras yksinpeli, niin sitten se minun mielestäni on. Metacritic sanoo samaa, samoin monet pelaajat. Jos COD4:n moninpeliä haluaa johonkin verrata, niin se ei ole COD yksinpeli, vaan TF2, UT3, CS:S, Crysis tai jokin muu.
MGandhi

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

bedlam kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:No se johtuu siitä, että olet väärässä.
Selvä! Tehtäisiinkö seuraavaksi niin, että listaat minulle hieman musiikkimakuasi ja minä kerron sen jälkeen onko makusi väärä vai oikea?

Mää siis oikeasti tiedän, että teidän nykynuorten on vaikea keskittyä tarinankuljetukseen, mutta kyllä kannattaisi sen päättömän räiskimisen sijaan joskus kokeilla tarinavetoisiakin pelejä.

Yksi kaikkien aikojen lempipeleistäni toimii kyllä paremmin kaksinpelinä kuin yksinpelinä, vaikka on yksinpelinäkin todella toimiva. Kavereiden kanssa porukalla räiskiminen ei kyllä silläkään onnistu erilaisista käyttöjärjestelmistä johtuen, mutta kaksinpeli samalla koneella tarjoaa yksinpeliä enemmän mahdollisuuksia. Pippeli on pelin nimi.
Väärä ketju alkaa luettelemaan lempibändejä. Ja sitäpaitsi musiikki ei mua juuri kiinnosta. Tiedän sen olevan sulle elämääkin suurempi asia ja jaksaisit jauhaa siitä hamaan tappiin asti, mutta mun mielestä mikään ei ole tylsempää kuin keskustella musiikista.

Me nykynuoret? Kiitos! Tuo lämmitti vanhaa. Täytynee myöntää kuitenkin, että olet osittain oikeassa. Olen sen verran lyhytpinnainen ihminen, ettei sitä oikeastikaan jaksa aina keskittyä pelien tarinoihin (ADHD?). Varsinkaan niiden suvantovaiheissa. Mä tunnistan kyllä tuon teidän mainitsemanne 'tunnelman' yksinpeleissä, mutta ne ovat nykyisin aika harvassa. Leffonkin katselu vaatii nykyisin ihan omanlaista mielentilaa, jotta jaksaa loppuun asti ykkösellä katsoa.

Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että en voisi enää edes ajatella omistavani konsolia ilman live-pelausmahdollisuutta. Moninpeli rocks! (huomaa musiikkiviittaus!)
BettyB.

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Pupu! Mitäs jos hetkeks keskityttäis tohon Bedlamin lempipeliin, pääsisit säkin tunnelmaan? :]