Orpon hallitus 2023-

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En nyt muista, kuka tätä argumenttia vast'ikään käytti, mutta mielestäni se on yksi osuvimmista, kun ollaan käyty keskustelua persuista, kielenkäytöstään ja rasismistaan viime aikoina. Se kuului jotenkin niin, että tällä hetkellä vaikuttaa vahvasti siltä, että persuissa ei ole päässyt johtavaan asemaan, ellei ole kirjoitellut ihan kunnolla rasistisia. Samalla laillahan Hakkarainenkin tässä menettelee. Että Riikka aika pitkään saat ihmisille ja hallituskumppaneille vakuutella, kuinka irtisanoudut nyt pakon edessä tästä kaikesta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 18.07.2023 12:26
James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2023 12:08 Rasimiskohu näyttää nyt laantuvan, jos persut vain ymmärtävät olla hiljaa. Toisaalta he tietysti elävät rasismikohuista...
RKPn kipuilu sen sijaan tuntuu jatkuvan.
Jep. Nyt kokoontuu jopa puoluehallitus ylimääräiseen keskusteluun, jonka lopputulemana todetaan, että tilanne on vakava ja hankala, mutta RKP jatkaa hallituksessa edellyttäen kuitenkin, että Orpo keskustelee Purran kanssa ja vahtii nollatoleranssia paitsi rasismille niin myös Hakkaraisen RKP-vihalle.

Hallitus | Rkp:n puolue­hallitus kokoontuu poikkeuksellisesti loppu­viikolla: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009730039.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4306
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Ehkä viimeinkin tulee päätös Freudenthal mitalin lakkauttamisesta.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 19.07.2023 16:02
So Hard kirjoitti: 18.07.2023 12:26
James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2023 12:08 Rasimiskohu näyttää nyt laantuvan, jos persut vain ymmärtävät olla hiljaa. Toisaalta he tietysti elävät rasismikohuista...
RKPn kipuilu sen sijaan tuntuu jatkuvan.
Jep. Nyt kokoontuu jopa puoluehallitus ylimääräiseen keskusteluun, jonka lopputulemana todetaan, että tilanne on vakava ja hankala, mutta RKP jatkaa hallituksessa edellyttäen kuitenkin, että Orpo keskustelee Purran kanssa ja vahtii nollatoleranssia paitsi rasismille niin myös Hakkaraisen RKP-vihalle.

Hallitus | Rkp:n puolue­hallitus kokoontuu poikkeuksellisesti loppu­viikolla: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009730039.html
Ei pidä unohtaa, että hallitus perustaa rasismin vastaisen työryhmän!

Lisäksi valtioneuvoston jäsenet suorittavat rasismin vastaisen verkkokoulutuksen, jonka läpäisseet voivat tulostaa itselleen sertifikaatin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Haluisin kiihkeästi myös nähdä juhlatilaisuuden, jossa hallitus vannoo antirasistisen valan. Juhlavieraiden joukossa haluisin nähdä Paavin, Äiti Teresan ja Nelson Mandelan!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.07.2023 8:40 Haluisin kiihkeästi myös nähdä juhlatilaisuuden, jossa hallitus vannoo antirasistisen valan. Juhlavieraiden joukossa haluisin nähdä Paavin, Äiti Teresan ja Nelson Mandelan!
Hallitus voisi luoda Nollatoleranssimies-supersankarin, joka suurtuotannossa taistelisi rasismia vastaan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Juu!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4306
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tampereella kasvanut Nuorgam on kertonut kiinnostuneensa saamelaisaktivismista tultuaan äidiksi kymmenen vuotta sitten. Hän on päässyt saamelaiskäräjien vaaliluetteloon pohjoissaamea äidinkielenään puhuvan isänsä ansiosta. Hän itse osaa kielestä vain muutamia sanoja.
– Tiedän, että KHO:n kautta vaaliluetteloon on päässyt henkilöitä, jotka ovat vasta viime vuosina identifioituneet saamelaisiksi. Ei asia voi olla niin, että yhtenä aamuna herään ja tunnen, että tänään olen saamelainen.
Joo. Normi vasurointia kaksilla eri säännöillä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Menkääs nyt vaikka sinne whataboutismi-ketjuun siitä pelleilemästä vakavassa asiaketjussa!

Mutta siis asiaan: Vaikka tuossa yllä vähän naureskelimme RKP:n puoluehallituksen vakavalle keskustelulle, niin olen vähän kuulevinani sellaistakin, että ainakin Uudenmaan RKP:ssä niillä tahoilla, jotka eivät päässeet kiinni hillotolppaan tässä jaossa, voisi olla vähän intoa haastaa johdon halukkuutta pysyä kiinni Orpon sirkuksessa. Kiinnostavaa ja toiveita herättävää, eli kohta saa taas pettyä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^JOS noin kävisi, olisi viihdearvo kyllä iso. Sitten vähemmistöhallitus tai kepu tilalle näyttämällä
isoa lypsyämpäriä?

RKP:n tukema vähemmistöhallitus voisi olla RKP:lle keino saada edut ja irtisanoutua rasismista :think:
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 20.07.2023 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4306
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ah, olikin vaan joku torspo.
Viimeksi muokannut So Hard, 20.07.2023 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Bhvenin lainaaman tviitin kirjoittanut siis Arto Luukkainen, joka lienee joku nobody? Meinaan, että ei siis Arto Luukkanen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

I was today years old kun opin, että mattojen pesu on rasismia.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuh ... la/8741462
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^
Oltiin muutaman työkaverin kanssa syömässä ja oluella golf-kentän ravintolassa. Mukava rauhallinen ravintolan terassi. Mustalaisporukka möykkäsi vieressä. Veikkaan, että eivät olleet golfaamassa. Voisin kirjoittaa Scriptaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.07.2023 12:25 ^
Oltiin muutaman työkaverin kanssa syömässä ja oluella golf-kentän ravintolassa. Mukava rauhallinen ravintolan terassi. Mustalaisporukka möykkäsi vieressä. Veikkaan, että eivät olleet golfaamassa. Voisin kirjoittaa Scriptaan.
Kävin viime viikolla lähikaupassa mamupainotteisella alueella kahdesti. Ensimmäisellä kerralla todistin kun somalinuori kahmi karkkihyllyltä taskuun kamaa ja meni maksamaan mehun. Toisella kerralla romaniperhe asialla. Ikävää kun 90% pilaa 10% maineen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

20 vuotta asunut mamulandiassa, mikään perseilyn muoto ei ole vieras.

No mamuongelma alkoi vasta joskus 10 vuotta sitten.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4306
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Twitter-juristien mukaan syyttämättäjättämispäätös perustui oleelliseen virheeseen, jonka mukaan raiskausrikosilmoituksen tehnyt (jonka nimen Rydman kirjassaan paljastaa) olisi itse ollut asiassa omalla nimellään julkisuudessa ja twitter-juristien mukaan tämä ei pidä paikkaansa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos näin on, valtionsyyttäjän pitäisi avata asia.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5 ... f1e69b9a5c

Asialla on kai taas se sama toimittaja, jota sekä persujen että kokoomuksen persut maalittivat aika raivolla jo aiemminkin. Hyvää journalismia taas.

Orpon hallituksen karmeimpia seurauksia lienee tämä, että aiemmin maltillisen keskustaoikeistolaisen puolueen pj ja pääministeri joutuu nyt toistuvasti julkisesti väittämään mustaa valkoiseksi, kuten nyt näitä rasistisia oksennuksia tasa-arvoisen yhteiskunnan puolustukseksi. Räikeää ääriajattelun normalisointia ja overtonin ikkunan siirtelyä. Soinin ansiot rasismin normalisoijana alkavat jäädä kakkoseksi kun Orpo panee parastaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^ teksti ei ole vahvaa, kun otsikko on naisten oikeudet ja sekaan on ujutettu translaki joka on naisten oikeuksien vastainen laki. Lisäksi siitä puuttuu analyysi täysin. Olen juristina samaa mieltä siitä, että "perussuomalaisten silloisen puheenjohtajan Jussi Halla-ahon mielestä aloite lisäisi raiskausepäilyjä ja tuomioita, mutta ei turvallisuutta. -- Muidenkin perussuomalaisten mielestä parempi ratkaisu olisi ollut tuomioiden koventaminen."

Minäkin olen samaa mieltä, että oikea resepti olisi ollut nostaa tuomioita. Nyt pitkä ja nöyryyttäävä prosessi päätyy usein ehdolliseen. Se, että helpotetaan syytöksien esittämistä ei auta yhtään siinä asiassa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12440
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Minusta on surullista että kun poliitikkojen toimia arvostellaan huomio kiinnittyy lainsäädännön tarkkaan tulkintaan, ei tulkintojen ja toimien tuloksiin. Onhän tähän syynsä:
1) yletön legalismi
2) syyttelyn riemu
Huvittavaa on sekin että jos presidentti toivottaa puheensa lopuksi siunausta kitistään että ei tuollainen kuulu presidentin tehtäviin.

- Simpsonit on hyvä TV-sarja.
- Presidentin tehtäviin ei kuulu olla TV-kriitikko. :leuhka:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix