Facebook

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Facebookissa

Joo
64
49%
Ei
66
51%

Ääniä yhteensä: 130

Savannah

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Savannah »

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Face ... 5231264096

Laittakaa vain niitä tietojanne sinne nettiin.
swirl
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mun profiilini on ainakin suljettu muilta kuin kavereiltani, enkä hyväksy mitään random-ihmisiä kavereiksi. Tai no, yksi on mutta se voi nähdä vaan osan mun profiiliani. Sen pystyy rajoittamaan ihan henkilökohtaisesti. Eikä sinne nyt ihan kaikkia tietoja kannata laittaa...
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Rouva Pupu kirjoitti:Kovasti satelee kutsuja tuonne, mutta en mä kyllä jaksa lähtee mukaan. Se vie vaan aikaa, tyydyn meseen.
Edelleen samaa mieltä eli dissaan ne kutsut. Usotkaa ny!
William Somerset

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

Savannah kirjoitti:Laittakaa vain niitä tietojanne sinne nettiin.
Pikaisesti kun asiaan perehtyi, niin eihän tuossa ollut mitään uutta auringon alla. Onhan tuota tietojen kalastelua harrastettu monin muinkin keinoin, kuin vain Facebookin avulla. Ihan hyviä kommentteja asian tiimoilta uutisen alla. Yleisvarovainen saa olla nykyään jo kun puhelimitse kysellään tietoja, mutta turha kait on alkaa isommin skitsoilemaan?
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

swirl kirjoitti:Mun profiilini on ainakin suljettu muilta kuin kavereiltani, enkä hyväksy mitään random-ihmisiä kavereiksi. Eikä sinne nyt ihan kaikkia tietoja kannata laittaa...
Just näin.

Käväisin katsomassa, mitä kaikkea siellä kysytään ja mitä kaikkea sinne on tullut laitettua. Ei noilla tiedoilla tee juuri yhtikäs mitään ja niistäkin vähistä suurin osa näkyy vain kavereille.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Savannah

Viesti Kirjoittaja Savannah »

William Somerset kirjoitti:..mutta turha kait on alkaa isommin skitsoilemaan?
No en ainakaan suosittele skitsoilua, mutta jos tunnet pakottavaa tarvetta niin anna mennä vain.
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Ilmiönä ehkä vastenmielisimpiä Facebookin toimintoja ovat nuo Score me! ja toi, missä vertaillaan kahta frendiä toisiinsa.
Mitä tarkoitusta se nyt sitten palvelee tietää, että asteikolla 0 - 10 Facebook-tuttuni antavat älykkyydelleni 8 pistettä? (Vielä eilen pisteitä oli 9, kiitti pärkkeleesti viimeisimmälle äänestäjälle :evil: ) Tai mitä vaistoja se ihmismielessä ruokkii, että juuttuu tarkastelemaan tilastoa, jonka mukaan viidestä äänestäjästä neljä on valinnut minut ohi jonkun toisen kohdassa "rather live with" ja nolla vastaajaa yhdestä kohdassa "more tech-savvy"?
swirl
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Se on ihan oma valinta, ottaako nokkiinsa tuommoisista. Munkin älykkyys on näköjään laskenut ysistä kasiin, mutta minä tiedän ja varmasti kaikki mut oikeasti tuntevat ihmiset tietävät, että olen fiksumpi 8)
Storia

Viesti Kirjoittaja Storia »

Aito_Johanna kirjoitti:Ilmiönä ehkä vastenmielisimpiä Facebookin toimintoja ovat nuo Score me! ja toi, missä vertaillaan kahta frendiä toisiinsa.
:D yhdyn tähän. Mun mielestä toi on lapsellinen sovellus, mutta sitäkin on tullut klikkailtua vaan muiden ohessa, ajattelematta kyllä yhtikäs mitään. Itse en voi sietää noita vampyyreita ja ihmissusia sekä sitten tämä Top Friends -application; ei jaksa arvottaa ihmisiä ja laittaa johonkin järjestykseen, että hei, kattokaa, nää on nyt sit mun PARHAITA kavereita..! Ne voi onneksi poistaa aina sitä mukaa sieltä applications kohdasta, kun huomaa, että on tullut virhearviointi ja on hyväksynyt ensin jonkun siihen, jolla ei sitten teekään yhtikäs mitään.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Nämä vertailut, pisteyttämiset ja most likelyt vielä kestän, kun en sen enempää mieti niitä, mutta vampyyrit, ihmissudet ynnä muuta perunat jäävät kyllä väliin. Paljonhan siellä on "turhia" lisukkeita ja aina vaivihkaa niitä poistelen, kun olen turhaksi havainnut.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Vituttaa kun kutsuja satelee eikä kiinnosta. LinkedIn:istäkin poistuminen oli hankalata, nämä paskapalvelut pitäisi kieltää lailla.
Storia

Tix kirjoitti:Vituttaa kun kutsuja satelee eikä kiinnosta. LinkedIn:istäkin poistuminen oli hankalata, nämä paskapalvelut pitäisi kieltää lailla.
Yeah right. Sitä ollaan ihan tietäjä-ässää. Mikään ei ole naurettavampi kuin tyyppi, joka arvostelee ilman oman käden kokemusta jotain asiaa ylimielisesti.

Ota nessu.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Storia kirjoitti:Ota nessu.
Storia 10 Tix 0
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Storia kirjoitti:Yeah right. Sitä ollaan ihan tietäjä-ässää. Mikään ei ole naurettavampi kuin tyyppi, joka arvostelee ilman oman käden kokemusta jotain asiaa ylimielisesti.
No kerrohan miten Facebook eroaa Linkedistä, muuten kuin sillä että se on tarkoitettu teineille ja Linked valkokaulusporukalle. Sama idea, eri toteutustapa?
Storia

masa kirjoitti: No kerrohan miten Facebook eroaa Linkedistä, muuten kuin sillä että se on tarkoitettu teineille ja Linked valkokaulusporukalle. Sama idea, eri toteutustapa?
No mitä säkin siihen tuut jauhamaan? Miten tämä kysymys liittyy alkuperäiseen asiaan? En mä ole arvostellut Linkedia ja voin ihan suoraan sanoa, etten tiedä siitä mitään. Tixuliini voi tulla tänne heittämään joka väliin noita "ei kiinnosta" kommenttejaan varsin hyvin sitten, kun on rekkautunut sinne sisään ja [/i]tietää mistä puhuu. Huhupuheet ja toisen käden tieto on aina toisen käden tietoa ja sillä voi pyyhkiä persettä tai nenää...ihan kumpaa vaan..
masa

Storia kirjoitti: No mitä säkin siihen tuut jauhamaan?
Paha päivä vai?

Tixihän sanoi että se on samanalaista huttua kuin Linkedin. eikö sitä olisi saanut sanoa vai?
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Njoo. Ylipäätään ääneen hymyilyttää nää "Mulla on kyllä pirusti kavereita, jotka koko ajan kutsuu mua tonne, mut mua ei kyl kiinnosta. Ihan lapsellista touhua, ja mä oon niinku teidän kaikkien yläpuolella."
Storia

masa kirjoitti:
Paha päivä vai?

Tixihän sanoi että se on samanalaista huttua kuin Linkedin. eikö sitä olisi saanut sanoa vai?
EI, koska kertomansa mukaan Tix ei varmasti tiedä mistä hutusta on kyse.

Ja kiitos kysymästä, kyllä, vituttaa niin ettei veri kierrä.
masa

BettyB. kirjoitti:Njoo. Ylipäätään ääneen hymyilyttää nää "Mulla on kyllä pirusti kavereita, jotka koko ajan kutsuu mua tonne, mut mua ei kyl kiinnosta. Ihan lapsellista touhua, ja mä oon niinku teidän kaikkien yläpuolella."
Mitäs ihmeellistä siinä on. Noita samoja linked-kutsuja tippuu minullekin vähän väliä, ja vituttaahan se jatkuvasti olla selittämässä että: "Ei kiitos. En ole kiinnostunut moisesta touhusta"

Enemmänkin naurattaa se, että jotkut tuntuvat mittaavan elämäänsä kaverilistojen perusteella, eivätkä kirveelläkään meinaa uskoa että joillekin riittää livetapaamiset ja puhelut ylläpitämään niitä kaverisuhteita, joita kaipaa.
Duckzilla

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Mulle ei oo tullu ainuttakaan Facebook -kutsua, mutta ihan sama, koska mua ei kiinnosta.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

masa kirjoitti:Mitäs ihmeellistä siinä on.
Ei siinä ihmeellistä olekaan. Ihmettelen vaan että sitä pitää oikeen erikseen mainostaa. Mutta kai se on jonkinlaista egobuustausta sekin.
Storia

masa kirjoitti:Enemmänkin naurattaa se, että jotkut tuntuvat mittaavan elämäänsä kaverilistojen perusteella, eivätkä kirveelläkään meinaa uskoa että joillekin riittää livetapaamiset ja puhelut ylläpitämään niitä kaverisuhteita, joita kaipaa.
Juntti. Et vaan tajuu.
irmelianneli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Mulle on tullu kaks. Toinen kaverilta (joka me yhessä rekattiin sinne), ja toinen serkulta, enkä mä ymmärrä miten se on mut muka sieltä löytäny.. Mä en osaa kyl ettiä sieltä mitään enkä ketään.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Storia kirjoitti:
masa kirjoitti:
Paha päivä vai?

EI, koska kertomansa mukaan Tix ei varmasti tiedä mistä hutusta on kyse.

Ja kiitos kysymästä, kyllä, vituttaa niin ettei veri kierrä.
Otappa se pipo pois päästä, voi helpottaa kun ei ole ylikireää isoäidin neulosluomusta tukkimassa verenkiertoa. Ei noin vanhalle ole muutenkaan hyväksi tollainen kiihtyminen. Luuletko, että johkin palveluun tutustuminen vaatisi itse rekisteröitymisen? Olen katsellut touhua jo useammalla kaverilla kun he ovat yrittäneet käännyttää.

Ihan sama rahantekoidea kuin LinkedIn:issä, keksitään ihmisille tarve josta uskotellaan olevan iloa ja hyötyä, mutta tosiasiassa vain tehdään rahaa luomalla markkinointikanava.

Työnnä se nessu sinne pipariis, tekstin perusteella alkaa menkat olla lähellä.
Viimeksi muokannut Tix, 26.10.2007 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

BettyB. kirjoitti:hmettelen vaan että sitä pitää oikeen erikseen mainostaa.
Ollaanpas sitä nyt niin herkkänahkaista että.