urpiainen kirjoitti: Tässä kohtaa kai voisi myöntää, että kyseistä pääkirjoitusta lukiessani sama oivallus tuli kyllä myös minun mieleeni!
Jos näin arvovaltaiselta taholta on päädytty samaan loogiseen johtopäätökseen, niin kyllä sen on pakko olla faktaa.
Hyvin oot kyllä hämänny. Oon aikaisemmin kuvitellut sut paljon nuoremmaksi ja työnkuvankin ihan erilaiseksi. Pukeutuminen on kaiketi niin olennainen osa imagoa, että siinä et ole osannut valehdella.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Joo. Veljekset Elco ja So Hard ovat ehkä enemmän sellaisia Sampo Terhon nettisivupersoonia. Olisiko niin, että stubbilaisuus ei oikein ole edustettuna Kitinässä? Siis näkökulma, joka yhdistää Etelärannasta saneltua yhteiskuntapolitiikkaa, tinkimätöntä arvoliberaaliutta ja vahvaa sitoumusta komission politiikkaan kansainvälisissä yhteyksissä (mukaan lukien eurokriisin hoito)? Vagabondo on tietty Lepomäki, ja James tuntee itsensä niin huonosti, että lulee olevansa joku Wahlroos, vaikka oikeasti on Mikael Jungner.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
exPertti kirjoitti:En ole tosiasiallisesti eronnut mistään. Henkisesti olen tehnyt moneenkin paikalleen jämähtäneeseen asiaan eroa. Siitä tämä pohdiskelu.
Mä en ole pitkään aikaan ymmärtänyt, miksi oleilet palstalla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
exPertti kirjoitti:En ole tosiasiallisesti eronnut mistään. Henkisesti olen tehnyt moneenkin paikalleen jämähtäneeseen asiaan eroa. Siitä tämä pohdiskelu.
Olishan täällä ilman perttiä tylsempää. Sen verran vähän aktiivikirjoittajia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
Olishan täällä ilman perttiä tylsempää. Sen verran vähän aktiivikirjoittajia.
Tulokulmani oli Pertin OMAT syyt. Miten se voi jäädä kaikesta plussan puolelle?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Oon ehdottomasti sitä mieltä, että jos täällä pyöriminen tuottaa jollekin pahoinvointia, niin sitten kannattaa pyöriä jossain muualla. Ihmisten kanssa toimiminen on vuorovaikutuksellinen tilanne, joka tarjoaa mahdollisuuden oppimiselle. Kyseessä ei kuitenkaan ole automaatio, oppimista ei tapahdu jos siihen ei ole valmis tai sitä ei ota vastaan. Mikäli Pertti sinulle onnellisuuden edellytys on se, että sinä koet olevasi oikeassa, olivat asiaa koskevat faktat, tutkimukset, enemmistön empiiriset kokemukset tai vaikka yleinen asenneilmapiiri täysin päinvastaisia, niin helpoimmalla pääset kun et lähde testaamaan näitä hypoteesejasi yleisölle. Tai toisaalta, varmasti jokaiselle väittämällesi hoitovirheestä väärin perustein tehtyihin huostaanottoihin ja feminismin rappiolliseen luonteeseen löydät jostain viiteryhmän, joka jakaa saman asenneilmapiirin. Tämä palsta se ei näemmä ole.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
exsu kirjoitti:Oon ehdottomasti sitä mieltä, että jos täällä pyöriminen tuottaa jollekin pahoinvointia, niin sitten kannattaa pyöriä jossain muualla. Ihmisten kanssa toimiminen on vuorovaikutuksellinen tilanne, joka tarjoaa mahdollisuuden oppimiselle. Kyseessä ei kuitenkaan ole automaatio, oppimista ei tapahdu jos siihen ei ole valmis tai sitä ei ota vastaan. Mikäli Pertti sinulle onnellisuuden edellytys on se, että sinä koet olevasi oikeassa, olivat asiaa koskevat faktat, tutkimukset, enemmistön empiiriset kokemukset tai vaikka yleinen asenneilmapiiri täysin päinvastaisia, niin helpoimmalla pääset kun et lähde testaamaan näitä hypoteesejasi yleisölle. Tai toisaalta, varmasti jokaiselle väittämällesi hoitovirheestä väärin perustein tehtyihin huostaanottoihin ja feminismin rappiolliseen luonteeseen löydät jostain viiteryhmän, joka jakaa saman asenneilmapiirin. Tämä palsta se ei näemmä ole.
Tämä on jokseenkin älykkäin pätkä tekstiä mitä kitinässä on pariin vuoteen kirjoitettu.
exsu kirjoitti:Oon ehdottomasti sitä mieltä, että jos täällä pyöriminen tuottaa jollekin pahoinvointia, niin sitten kannattaa pyöriä jossain muualla. Ihmisten kanssa toimiminen on vuorovaikutuksellinen tilanne, joka tarjoaa mahdollisuuden oppimiselle. Kyseessä ei kuitenkaan ole automaatio, oppimista ei tapahdu jos siihen ei ole valmis tai sitä ei ota vastaan. Mikäli Pertti sinulle onnellisuuden edellytys on se, että sinä koet olevasi oikeassa, olivat asiaa koskevat faktat, tutkimukset, enemmistön empiiriset kokemukset tai vaikka yleinen asenneilmapiiri täysin päinvastaisia, niin helpoimmalla pääset kun et lähde testaamaan näitä hypoteesejasi yleisölle. Tai toisaalta, varmasti jokaiselle väittämällesi hoitovirheestä väärin perustein tehtyihin huostaanottoihin ja feminismin rappiolliseen luonteeseen löydät jostain viiteryhmän, joka jakaa saman asenneilmapiirin. Tämä palsta se ei näemmä ole.
Tämä on jokseenkin älykkäin pätkä tekstiä mitä kitinässä on pariin vuoteen kirjoitettu.
+1
exPertti kirjoitti:Täällä ajaudun järjettömän kärjistäviin keskusteluihin enkä osaa lopettaa niitä mitenkään järkevällä tavalla tai järkevillä argumenteilla. Ja jostakin syystä se tuntuu keskustelu keskustelulta pahevan.
Aivan. Kyllä täällä moni kärjistää ja trollaa(kin!). Omasta mielestäni paikoitellen myös ExPertti.
Niin metsä janiinedelleen..
exPertti kirjoitti:
Selvitettävä kysymys on mielestäni tekeekö täällä pyöriminen hyvää yksilölle erikseen vai tekeekö se sitä kenellekään täällä olevalle. Todistusaineisto on kaikkien luettavana täällä jos vaan joku siihen haluaisi paneutua.
Vaatii melko sokean riitan nähdä tässä joku mielipidekysymys. Sinä se olet joka kokee jatkuvaa KSE:n rajalla keikkuvaa suhteeni palstaan - internettuskaa ja harjoittaa hyväksynnänhakua. En suoraan sanoen ymmärrä mikä sinua täällä roikuttaa, siis muu kuin muutama toivoton kaukoihastus palstan neiteihin. Ei taida moni muukaan.
Kai se sitten on helpompaa hyväksyä oma internettuskansa kun kuvittelee sen kollektiiviseksi ilmiöksi ja itsensä kärsivien hiljaisten massojen esitaistelijaksi.
Mua pikkasen häiritsee, että täällä muutama nimimerkki hyökkää aika voimakkaasti, etten peräti sanoisi aggressiivisesti, experttiä vastaan aina tilaisuuden tullessa ja oikein koittavat savustaa expertti KSE:n muodossa pihalle palstalta. Jos tavoite on olla lukematta expertin kommentteja, niin mielestäni kohteliaampi lähestymistapa olisi norata kuin kiusata. Silloin toki jäisi se toisen härnäämisestä saatava nautinto pois, mutta kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ilman moista nautintoa pystyä elämään, kun sitä lapsiltakin nykyään vaaditaan.
Täällä ei myöskään ole niin paljon kirjoittajia, että ehdoin tahdoin pitäisi vähäisiä aktiivisia potkia pihalle. Vaikka expertin olemassa olo tuntuu kovasti osaa kirjoittajista häiritsevän, niin se ei kuitenkaan koske kaikkia. Musta hän on ihan hyvä lisä palstan pieneen joukkoon ja ihan mielelläni vastakin luen hänen kommenttejaan. Tälläisiä KSE vai ei, kun ihmiset on ilkeitä -ketjuja en kylläkään haluaisi lueskella.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Sitä niittää mitä kylvää. Jos joku tyyppi täällä provoaa tai muuten hölmöilee niin sitten on parempi olla pateja ottaa vastaan vittuilua. Toinen vaihtoehto on olla hiljaa. En oikein arvosta sellaista keskustelupalstakulttuuria, jossa ainoa vastinemahdollisuus on painaa tykkää-namiskuukkelia.
Onhan poikuudellekin vittuiltu aika vahvasti jo suunnilleen 15 vuotta ja edelleen sillä menee vaffasti!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vagabondo kirjoitti:Mua pikkasen häiritsee, että täällä muutama nimimerkki hyökkää aika voimakkaasti, etten peräti sanoisi aggressiivisesti, experttiä vastaan aina tilaisuuden tullessa ja oikein koittavat savustaa expertti KSE:n muodossa pihalle palstalta. Jos tavoite on olla lukematta expertin kommentteja, niin mielestäni kohteliaampi lähestymistapa olisi norata kuin kiusata. Silloin toki jäisi se toisen härnäämisestä saatava nautinto pois, mutta kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ilman moista nautintoa pystyä elämään, kun sitä lapsiltakin nykyään vaaditaan.
Täällä ei myöskään ole niin paljon kirjoittajia, että ehdoin tahdoin pitäisi vähäisiä aktiivisia potkia pihalle. Vaikka expertin olemassa olo tuntuu kovasti osaa kirjoittajista häiritsevän, niin se ei kuitenkaan koske kaikkia. Musta hän on ihan hyvä lisä palstan pieneen joukkoon ja ihan mielelläni vastakin luen hänen kommenttejaan. Tälläisiä KSE vai ei, kun ihmiset on ilkeitä -ketjuja en kylläkään haluaisi lueskella.
+1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
Case Perdessä alkaa olla vaffasti maku, jossa Perde yrittää viimeiseen asti välttää itse pihvin, vastuun ottamisen tai minkäänlaisen itsereflektion. Sen sijaan hän höpisee esasaarismaisen kryptisesti jostain prosesseista ja palapeleistä. Ei helvetti.
Vagabondo kirjoitti:Mua pikkasen häiritsee, että täällä muutama nimimerkki hyökkää aika voimakkaasti, etten peräti sanoisi aggressiivisesti, experttiä vastaan aina tilaisuuden tullessa ja oikein koittavat savustaa expertti KSE:n muodossa pihalle palstalta. Jos tavoite on olla lukematta expertin kommentteja, niin mielestäni kohteliaampi lähestymistapa olisi norata kuin kiusata. Silloin toki jäisi se toisen härnäämisestä saatava nautinto pois, mutta kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ilman moista nautintoa pystyä elämään, kun sitä lapsiltakin nykyään vaaditaan.
+1
Myönnän vihamielisyyden aina välillä. Kun huumori loppuu, se loppuu.