Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
elco
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Liityn Toveri Kontulan fasisminvastaiseen marssiin heti kun se järjestetään!

Alkaa näiden vasemmistolaisten motiivit paljastua: verot ja kyykytys on vain kansan typerän enemmistön kurjistamiseksi - fiksujen ei tarvitse maksaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
saira
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja saira »

^No, mut jos kirjan mukaan mentäis, niin ystävänpalveluksia ei voisi vuorotellen tehdä, kirpparimyynti on verollista jne. Naurettavaksihan se menee, jos minä laitan meidän kampaajan kynnet ja hän värjää minun pääni, ja molemmat ilmoitamme ne verotettavaksi.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
elco
Kitisijä

^ Niin. Ehkä kannattaisi ennemmin hakea sellaista yhteiskuntamallia, jossa ihmisillä olisi varaa maksaa verot ja veroja kerättäisiin jostain muusta kuin palveluista. Kotitalousvähennys oli aikamoinen boosti pienyritystoiminnalle ja verojen maksamiselle. Nyt sitä ollaan romuttamassa kun pikemminkin sitä pitäisi laajentaa kodin ulkopuolelle.

Tämä case ja nuo sinunkin hourailusi kertovat kuinka tavattoman mädässä yhteiskunnassa elämme ja kuinka perverssi vasemmistolaisten maailmankuva on: Joku toinen aina maksaa verot ja mistään ei saa leikata minkä joku toinen maksaa.

EDIT: Jos teillä olisi 1 km/h nopeusrajoitus niin ei sitä kukaan noudattaisi. Nyt on kityssä 30km/h eikä sitäkään kukaan noudata. Miksi pitää säätää säädöksiä ja lakeja, jotka rajoittavat ja kurjistavat; jotka antavat mahdollisuuden satunnaiseen kansalaisten vainoamiseen ja kyykyttämiseen; ja joita kukaan ei noudata. Verotus on jo kauan sitten ylittänyt pisteen, jossa se vähentää kokonaishyötyä.

Toisekseen, eikö näiden lainsäätäjien edes pitäisi näyttää esimerkkiä?

Kolmanneksi, jos joku perussuomalainen olisi tehnyt moista niin voi sitä hommaurpojen kyykytyksen määrää mitä kaikki mediat kirkuisivat.
saira
Kitisijä

^Kyllä mä veroni maksan, mutta mun mielestä siinä mennään pieleen jos täytyy ruveta keksimään rahallinen arvo palveluksille. Ja nimenomaan palveluksina osa näistä vaihtokaupoista voidaan nähdä. Jos mun naapurin selkä ei esim kestä haravoimista ja haluaa kuitenkin maksaa jollan palveluksen takaisin, niin verollistahan se on. Tässä esimerkkinä. Ja edelleen, en mä veroja vastaan muuten ole, mieluusti pidän veroilla maksetun hyvinvointivaltion. Mut ehkä jotain voisi vielä hioa, ja näistä palveluista poistaa se verotus. Enkä mä ole vasemmistolainen, mä olen puolueista vapaa. :D
~Albert Einstein
saira
Kitisijä

^Näin käsittäisin uutisen perusteella, mun maalaisjärkeni mukaan ei. :D
~Albert Einstein
elco
Kitisijä

Toi vaihtopalveluksista verottaminen on älyttömyys, joka konkretisoi tämän mädännäisyyden aika hyvin, mutta nykyverotuksella homma menee niin, että kun molemmat luovat lumet kerran niin sitä seuraa, että molemmat ovat valtiolle velkaa 2,4 lumenluontia.

Helppoahan se on sanoa, että maksaa veroja mielellään ja muita kaikenmaailman latteuksia. Ongelma ei ole siinä, että joku on niin dorka, että haluaa maksaa veroja. Ongelma on siinä, että verotus tekee hallaa hyvinvoinnille: ei kukaan osta lumenluontia tuolla hinnalla eikä kenelläkään ole varaa työllistää sitä nuorta parin tonnin kuukausipalkalla kun valtio vetää välistä yli kaksi kolmasosaa.
saira
Kitisijä

^Elco, mehän ollaan asiasta aivan samaa mieltä, oltu alusta asti. Miksi hyökkäys?
~Albert Einstein
elco
Kitisijä

Kun jengi ei tajua sitä, miten nykymuotoinen verotus on yksioikoisen paha asia.
saira
Kitisijä

^Edelleen, mä oon samaa mieltä.
~Albert Einstein
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti:Kun jengi ei tajua sitä, miten nykymuotoinen verotus on yksioikoisen paha asia.

No nyt sulla on tilaisuus valistaa taloustyhmää. Miten se pitäisi toimia, muuten kuin siis tasaverotuksen kautta?
elco
Kitisijä

masa kirjoitti: No nyt sulla on tilaisuus valistaa taloustyhmää. Miten se pitäisi toimia, muuten kuin siis tasaverotuksen kautta?
Valtion pitäisi keskittyä välttämättömiin ydinpalveluihin: maanpuolustus, turvallisuus, infra, koulutus, terveydenhuolto jne. Kaikki muut menot pitäisi leikata pois junan lailla etenevällä säästöohjelmalla. Julkisella sektorilla pitäisi leikata palkkoja alkuun jonkin verran ja sitten tarjota tiukkaa nollakorotusta vuosikausia.

Valtiontalouteen tulisi miljardikaupalla liikkumavaraa, mutta toisaalta lyhyellä tähtäimellä talous yskisi kun kaikki elinkelvoton tukiaisbisnes kitukuolisi pois. Palkansaajien ja yritysten verotusta pitäisi keventää aluksi vähän ja kaikki liikenevä ja lisääntyneestä taloudellisesta toimeliaisuudesta poikiva raha pitäisi käyttää verojen laskuun läpi linjan.

En osaa sanoa mihin tarkalleen veronkevennykset pitäisi kohdentaa. Jotenkin niin mikä tukee kasvua, yrittämistä ja työllistämistä.

Ongelma ei ole toteutus vaan väärä visio siitä mikä on oikein, tasa-arvoista ja hyvinvointia.
masa

elco kirjoitti:kaikki elinkelvoton tukiaisbisnes kitukuolisi pois
*Oletus = maatalous*

Millä se jengi elätetään?

Toki uutta keksitään ja kehitetään, muttä äkkiseltään veikattuna se 1 maajussi elättää sivussa 5 muuta. Meinaan vaan, että jos esim toi maataloustuki loppuu, niin tavalla tai toisellaan sitä possea ja niiden työllistämää possea joudutaan tukemaan.

Valtiobyrokratiosta ja hankinnoista samaa mieltä. Siellä palaa rahaa kreikkaluokalla.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:*Oletus = maatalous*

Miksi se jengi pitäisi elättää?
Universaali disclaimer.
masa

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:*Oletus = maatalous*

Miksi se jengi pitäisi elättää?

Niin, miksi.

Mikä on vaihtoehto?
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Mikä on vaihtoehto?
Se, että keksivät itselleen jotain tuottavaa tekemistä tai sitten hoitavat bisneksensä kilpailukykyiseksi.

Mulla on lammasfarmarikaveri, joka pitää tukiaisia täysin turhana ja kilpailua vääristävänä. Kaikki tuotanto myydään vuosiksi eteenpäin, kun tekee hyvin ja kysyttyä tuotetta. Eikä ole ainoa. Vain kitukasvuisten paskapakettipeltojen pientilalliset niitä tarvivat.
Universaali disclaimer.
elco
Kitisijä

masa kirjoitti: Toki uutta keksitään ja kehitetään, muttä äkkiseltään veikattuna se 1 maajussi elättää sivussa 5 muuta. Meinaan vaan, että jos esim toi maataloustuki loppuu, niin tavalla tai toisellaan sitä possea ja niiden työllistämää possea joudutaan tukemaan.
Seuraava askel on sitten se, että lähdetään helvetinmoisella riskillä tukemaan jotain konkan partaalla huojuvaa korealaista telakkafirmaa, että saadaan parituhatta duunaria pidettyä työllistettynä.

Poliitikkojen ei tule sekaantua pennilläkään minkään yritystoiminnan tukemiseen. Ei niillä mitenkään riitä siihen kyvyt. Kaikki tukiraha on verotettu pois terveestä bisneksestä.

En mitenkään jaksa uskoa, että maatalous kuolisi pois, jos sitä ei tuettaisi. Jos olen väärässä niin antaa kuolla vaan.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Liityn Toveri Kontulan fasisminvastaiseen marssiin heti kun se järjestetään!

Alkaa näiden vasemmistolaisten motiivit paljastua: verot ja kyykytys on vain kansan typerän enemmistön kurjistamiseksi - fiksujen ei tarvitse maksaa.
Ei vittu... Tyypillistä vasuria: eihän mun tartte veroja maksaa!? Nallen pitää maksaa!

Herätys: Suomessa veroja maksaa ihan tavalliset pulliaiset. Niitä vitun pyöriä ei huollateta liikkessä, vaan räplätään itse töiden jälkeen. Ei tulisi pieneen mieleenkään ostaa juuri mitään palvelua suomesta. Kaiken mahdollisen kamankin ostan ulkomailta.

Ostaisin suomalaiselta työtä, jos siinä vaihtosuhteessa olisi edes jokin järjen hiven. Tiedän useammankin aika kivassa asemassa olevan äijän, joka on ottanut töistä sapattia rakentaakseen talon itselleen. Työn verotus on niin sairaalla tasolla, että verotettua työtä ei kerta kaikkiaan kannata omalla verotetulla työllä ostaa.
masa

elco kirjoitti: En mitenkään jaksa uskoa, että maatalous kuolisi pois, jos sitä ei tuettaisi. Jos olen väärässä niin antaa kuolla vaan.

Maatalouden sivussa työllistyy lihajalostus, viljajalostus, maitojalostus, esinahkateollisuus, koiranruokateollisuus, lannoiteteollisuus jne.

Mielenkiintoista olis nähdä mikä on kaikkien noiden tulevaisuus jos se maatalous kuolisi*.

*) en tiedä mitä tapahtuu jos tuet loppuu
masa

sivustahuutaja kirjoitti:uote]

Ei vittu... Tyypillistä vasuria: eihän mun tartte veroja maksaa!? Nallen pitää maksaa!
HaaHaa! Jätkä on kännissä!
sivustahuutaja
Kitisijä

elco kirjoitti:Valtion pitäisi keskittyä välttämättömiin ydinpalveluihin: maanpuolustus, turvallisuus, infra, koulutus, terveydenhuolto jne.
Noidenkin kohdalla pitää erottaa tuotanto ja päätöksenteko. Jos valtio voi päättää ja rahoittaa moottoritien rakentamisen ja silti kilpailuttaa tuon urakan, niin mikä estää terveydenhuollon tai koulutuksen yksityistämisen?

Argumentti kalliimmista hinnoista on paska, sillä yhteiskunnan kannalta ainoastaan tehokkuus ratkaisee. Jos joku tekee lekuripalvelut halvemmalla, mutta hinta katteen jölkeen on omaa sairaalaa kovempi, niin tuohan on vain hyvä asia. Kyllä niistä voitollisista bisneksistä irtoaa veroja niiden kovempien kustannusten kattamiseen ja samalla jää yrittäjillekin jotain leivän päälle.
sivustahuutaja
Kitisijä

masa kirjoitti:HaaHaa! Jätkä on kännissä!
Puolikas vinkku ja kepeä enkkusidu ei vielä ole kuin pieni hiprakka.
elco
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Tämä on toinen juttu minkä moni unohtaa, kun pistät kuppaisen tukieuron pyörimään systeemiin se voi tehdä kerrannaisvaikutuksineen 10 euroa bkthen. Eli kun elco ottaa 90% julkistaloudesta pois se tekee (ainakin lyhytaikaisesti, vaikea sanoa kun kukaan ei ole testannut) Suomesta ööö- luokan banaanivaltion.
Olen harvasta asiasta vakuuttuneempi kuin siitä, että verottamaton euro tuottaa enemmän kerrannaisvaikutusta kuin (kepulaisen) poliitikon jakamana.

En minä 90%:ia julkistaloudesta ole ottamassa. Sanoin juuri, että ydintoiminnot pitää säilyttää. Sanotaan nyt niin, että tavoitetila olisi ottaa ehkä 40%. Totta on, että kaiken tukien varassa sinnittelevän bisneksen pitäisi antaa kuolla.
elco
Kitisijä

Halpa hinta maksaa siitä, ettei henkiin jää ainuttakaan kepulaista, kun ne kaikki kuolee nälkään tukien puutteessa.
sivustahuutaja
Kitisijä

elco kirjoitti:Halpa hinta maksaa siitä, ettei henkiin jää ainuttakaan kepulaista, kun ne kaikki kuolee nälkään tukien puutteessa.
Kyllä ne ittelleen perunat kaevoo.
elco
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: Kyllä ne ittelleen perunat kaevoo.
Sori, maatalous kuolee kepulaisten mukaan pystyyn ilman tukiaisia. Joten sitten ei ole enää ainuttakaan perunaa missään rajojen sisäpuolella.