Ukrainan ja Venäjän sota

Yleinen lätinä jä kitinä
Haemaeraemies
Kitisijä

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.02.2025 9:00
Haemaeraemies kirjoitti: 20.02.2025 8:53
James Potkukelkka kirjoitti: 20.02.2025 8:49 https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art- ... 46524.html

Tämä on aivan /c:stä. Ensin ajattelin kirjoittaa, että neljä vuotta menee kuitenkin ohi lopulta, mutta eikös MAGA piireissä ajatella, että Vance olisi sitten seuraavat 8 vuotta?
Katsotaan miten menee, Trump lupaili kyllä vaalien aikaan että tämän jälkeen ei tarvi enää äänestää. En yllättyisi vaikka pitäisi sanansa, tai ainakin pyrkisi siihen kovasti.
En usko, että Trump tuohon pystyy, vaikka haluaisikin.
Olet varmasti oikeassa, en vaan jaksa pitää enää mitään toivoa yllä niiden suhteen :D
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Haemaeraemies kirjoitti: 20.02.2025 7:57 Sanoin jo edellisen hulluuden aikana että Trump on syvällä Putinin taskussa, mutta minua pidettiin vainoharhaisena vasurina. Ei siis täällä, mutta noin yleisesti.

En ois halunnut olla näin oikeassa, ja samaan aikaan väärässä.
Kyllä. Aika monessa yhteydessä myös ne, jotka näkivät Trumpin olevan Putinin taskussa, spekuloivat kovasti sillä, että Putinilla täytyy olla vaikka jotain videomateriaalia Trumpista, jolla häntä kiristää. Hirveän vaikea oli ihmisten nähdä sitä, että Trump myötäilee Putinia, koska haluaa. He ovat samalla puolella liberaalia demokratiaa vastaan.

Risto jne. Penttilä sanoi radiossa jo viikko-pari sitten, että Trump on trotskilainen vallankumouksellinen siinä tarkkaan rajatussa mielessä, että katsoo vallankumouksen (Trumpilla siis autoritäärisen ja kansalliskonservatiivisen kumouksen) onnistumisen edellyttävän sitä, että kumous ei jää yhden valtion sisään vaan laajenee globaaliksi liikkeeksi. Niinpä nyt Trump ja apurinsa Musk ja Vance kiertävät tukemassa globaalisti aateveljiään eli kansalliskonservatiivista populistioikeistoa. AfD on ajankohtaisin esimerkki.

Tämä on nähdäkseni tällä kaudella yksi sellainen asia, joka ihmisten pitäisi pystyä näkemään ja myöntämään itselleen, vaikka koville ottaisi. Persut ja aateveljensä ovat, vaikka Ukrainaa tukisivatkin, isommassa kuvassa Trumpin ja Putinin puolella liberaalia demokratiaa vastaan ja osa Euroopan vihollisrintamaa. Saa nähdä, miten tämän tunnistaminen ja tunnustaminen onnistuvat Suomessa.

Alku oli ainakin surkea. Persut menivät täysillä Vancen kulttuurisotarintamaan, kun tämä muutti Munchenin turvallisuuskokouksen hyökkäykseksi eurooppalaista liberaalidemokratiaa vastaan. Ja ainakin nämä kokoomuksen sammallahdet, paasit ja muut menivät empimättä mukaan. Nyt olen aistivinani pientä perääntymistä, Jani Mäkelä meinaa jäädä vähän yksin. Ehkä Venäjän pelko on osaltaan siunaus suomalaisille ja estää pahimman hulluuden täällä, vaikka tähän asti ollaankin oltu sekoilun eturintamassa ottamalla trumpilainen äärioikeisto hallitukseen.
Viimeksi muokannut urpiainen, 20.02.2025 9:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 20.02.2025 8:49 https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art- ... 46524.html

Tämä on aivan /c:stä. Ensin ajattelin kirjoittaa, että neljä vuotta menee kuitenkin ohi lopulta, mutta eikös MAGA piireissä ajatella, että Vance olisi sitten seuraavat 8 vuotta?
Joo. Aika luopua Teslasta?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 20.02.2025 9:17

Joo. Aika luopua Teslasta?
No en autoa myymään ala, mutta uuden ostaminen ei varmasti tällä hetkellä tule kyseeseen. Sama osakkeiden suhteen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
James Potkukelkka
Kitisijä

Eurooppalaisten (itsekin olen eurooppalainen) on vaikea tajuta, että Eurooppa on vain yksi Yhdysvaltojen intresseistä. Luonnollisesti itse ajattelemme olevamme maailman napa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mä oon pikkuisen vielä sen kannalla että tässä on enin osa kepillä muurahaispesään sohimista ja showta, jotta Eurooppa / EU alkaa tosissaan hoitamaan hommaa itse, ja että lopulta se Yhdysvaltojen käytännön tuki kranaattien ja aseiden muodossa ei välttämättä lopu - EU voi siitä joutua maksamaan, mutta kyllähän täällä pitäis riittää oligarkeilta haltuunotettavaa omaisuutta jos siihen vain on poliittista tahtoa. Vetämällä homma näin överiksi saadaan koottua rivit ilman että Yhdysvaltojen tarvitsee olla sitä vetämässä ja ottamassa jotain johtajan roolia, ja ei tarvitse varsinaisesti olla kohta rauhaakaan välittämässä kun lasketaan pian olevan Venäjän puolella.. Jos USA olisi oikeasti vaihtamassa puolta, niin kaikki olisi varmaan tapahtunut ilman mitään ennakkospektaakkelia - pakotteet purkuun ja aseviennit seis.

Varmaan suurin osa tarvittavista vienti-/myyntiluvista yms. on voimassa joten ei tarvitse varsinaisesti päättää mitään, tai vaikka tarvitsisikin, niin kyllähän myyntiluvat Trump saa kongressilta ja sopii Trumpille diiliksi.

Showssa on se hyvä puoli että se ohjaa kansalaisiakin muodostamaan mielipiteensä, ei se toimi pidemmän päälle että poliitikot päättävät tuesta omassa kuplassaan, joko demokratioista löytyy tarvittava kansalaisten tuki ja se näkyy myös äänestyksissä tai voidaan unohtaa koko homma.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No on tuolla vielä tolkun ihmisiä:

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
urpiainen
Kitisijä

aasi kirjoitti: 20.02.2025 9:56 Mä oon pikkuisen vielä sen kannalla että tässä on enin osa kepillä muurahaispesään sohimista ja showta, jotta Eurooppa / EU alkaa tosissaan hoitamaan hommaa itse,
Showta ja sohimista ilman muuta, mutta en usko, että sen takana on joku nerokkaasti auki keriytyvä 4d-shakkisuunnitelma. Mutta en myöskään usko (ehkä vastoin jotain tapaa lukea omia viestejäni), että Trump kokisi itse olevansa Putinin puolella. Uskon, että hänen päämääränsä on maksimoida opportunistisesti Amerikan etu niin kuin hän sen ymmärtää. Siksi olen kuitenkin aika ymmärtäväinen sitä kohtaan, miten Euroopan johtajat varovat sanomasta ääneen mitä Trumpin hallinnosta ajattelevat. Hyvin Trump voi vielä päätyä yhteistyöhön länsi-euroopan kanssa. Syvä kuilu Euroopan ja Amerikan välillä olisi Putinin etu, siksi teeskennellään viimeiseen asti, että sellaista ei ole repeämässä, jotta sitä ei lopullisesti ehkä repeäisikään. Mutta on tämä oikeistopopulismin nousu länsimaissa aika ikävä juttu.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

On naiivia ajatella, että Trumpilla olisi juurikin joku nerokas suunnitelma tälle kaikelle sekoilulleen. Itse ymmärrän strategian niin, että hajoita ja hallitse-muodossaankin se on edes jotenkin toteutettavissa ja prosessi hallittavissa. Tämä mad-as-hell pressa voi toki kuvitella mitä vaan, mutta todellisuudessa tapahtumasarja, jossa hän kuvittelee olevansa masters mind ja käsikirkoittajaohjaaja on jo nyt lähtenyt hallitsemattomaksi ja vaaralliseksi näytelmäksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Haemaeraemies
Kitisijä

Mä olen alkanut taipumaan pian siihen suuntaan, että Ukrainen-liikkeet ovat itseasiassa false flag - liike minkä tarkoitus on kiinnittää muun maailman huomio muualle, samalla kun Project 2025 advokantit pilkkoo USA:n oikeuslaitoksen ja demokratian niin kuin me se tunnetaan.

Mikään muu ei selitä tätä kaikkea epämääräistä joka suuntaan sohimista.
James Potkukelkka
Kitisijä

^Ei Trumpilla ole halua/kykyä noin pitkän tähtäimen suunnitelmiin. Mutta ei tietysti poissulje sitä, ettei jollain voi olla.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.02.2025 11:28 ^Ei Trumpilla ole halua/kykyä noin pitkän tähtäimen suunnitelmiin. Mutta ei tietysti poissulje sitä, ettei jollain voi olla.
Tämä. Trump ajaa ensisijaisesti omaa ja lähipiirinsä etua. Kaikki muu on alisteista sille.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Eräs inteletku kommentoi kauan sitten että humanoidien sanoma ihmiskunnalle on lopettakaa sotiminen mutta hänen mielestään pitäisi sen sijaan ratkaista joku matemaattinen tehtävä.
Väärin. Ko. imperatiivi on yksinkertainen mutta elämän perustotuudet ovat vaan aivan yksinkertaisia.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Haemaeraemies
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 20.02.2025 11:28 ^Ei Trumpilla ole halua/kykyä noin pitkän tähtäimen suunnitelmiin. Mutta ei tietysti poissulje sitä, ettei jollain voi olla.
Sä pelaat oletuksella että Trump vetetee naruista, mä olen siirtynyt siihen että näkymätön käsi, joka ei ole Elon myöskään, ohjaa Trumppia.
Haemaeraemies
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.02.2025 11:49
Tämä. Trump ajaa ensisijaisesti omaa ja lähipiirinsä etua. Kaikki muu on alisteista sille.
Mä oletan että Trumo on narsisti, jonka palkkio on olla paperilla kuningas ja huudella pitkin pallon medioita mitkä nyt suuhun sattuu tulemaan. Ohjaava käsi hakee muutosta koko kansakuntaan, tavoitteena ääri-kristittyjen kapitalistinen versio Handmade Talesta, jos noin vähän saan kärjistää.

https://www.project2025.observer/ Täältä voi seuraa miten pelimerkit tipahtelee paikoilleen.
James Potkukelkka
Kitisijä

Haemaeraemies kirjoitti: 20.02.2025 11:53
Sä pelaat oletuksella että Trump vetetee naruista, mä olen siirtynyt siihen että näkymätön käsi, joka ei ole Elon myöskään, ohjaa Trumppia.
Tuohon juuri viittasin kohdalla "ei tietysti poissulje sitä, ettei jollain voi olla."
Haemaeraemies
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 20.02.2025 12:17
Haemaeraemies kirjoitti: 20.02.2025 11:53
Tuohon juuri viittasin kohdalla "ei tietysti poissulje sitä, ettei jollain voi olla."
Seison korjattuna.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Haemaeraemies kirjoitti: 20.02.2025 11:55 Mä oletan että Trumo on narsisti, jonka palkkio on olla paperilla kuningas ja huudella pitkin pallon medioita mitkä nyt suuhun sattuu tulemaan. Ohjaava käsi hakee muutosta koko kansakuntaan, tavoitteena ääri-kristittyjen kapitalistinen versio Handmade Talesta, jos noin vähän saan kärjistää.

https://www.project2025.observer/ Täältä voi seuraa miten pelimerkit tipahtelee paikoilleen.
Trumppia ei selvästikään voi hallita. Ehkä teoriasi toimisi jotenkin, jos hallintoon olisi saatu ujutettua salaliiton jäseniä, jotka sitten Trumppia täydellisesti myötäillessa toisella kädellä toteuttaisivat käsistä. Kuulostaa liian monimutkaiselta.

Onneksi Trump sai euroopan päättäjät kasvattamaan kivet. Ranska ja UK suunnittelevat ilmajoukkojen lähettämistä Ukrainaan.... sitten kun siellä on rauha!!! Olisin kuvitellut, että Ukraina tarvitsee nyt apua aseita sodankäyntiin, eikä paskapuheita tulavaisuuden rauhanajalle.
https://yle.fi/a/74-20144822
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja
Kitisijä

^
Odotettavissa tihutöiden kiihtymistä. Saadaan vatuloivien europäättäjien paskanjauhantamyllyyn niin paljon lisää kokoustettavaa, että mitään konreettisia toimenpiteitä ei saada aikaiseksi.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mulla on edellisen katkon jäjiltä latenssinmittaus Hetznerin Helsingin salista Nurembergin saliin. Latenssi on edelleen sillä tasolla että C-Lion1 on ehjä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.02.2025 16:42Olisin kuvitellut, että Ukraina tarvitsee nyt apua aseita sodankäyntiin, eikä paskapuheita tulavaisuuden rauhanajalle.
Apupaketti taitaa olla työnalla: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011048098.html

Joku Unkari on uutisen mukaan asettunut heti vastustamaan kaikkea mitä ehdotetaan :perse:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka
Kitisijä

aasi kirjoitti: 21.02.2025 10:58 Mulla on edellisen katkon jäjiltä latenssinmittaus Hetznerin Helsingin salista Nurembergin saliin. Latenssi on edelleen sillä tasolla että C-Lion1 on ehjä.
:sir:
sivustahuutaja
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 21.02.2025 11:00
sivustahuutaja kirjoitti: 20.02.2025 16:42Olisin kuvitellut, että Ukraina tarvitsee nyt apua aseita sodankäyntiin, eikä paskapuheita tulavaisuuden rauhanajalle.
Apupaketti taitaa olla työnalla: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011048098.html
Kovin on pientä edelleen. Saisivat ottaa ryssän takavarikoidut fyrkat hyötykäyttöön.

Tässä on se iso ongelma, että eurooppaan ei synny lisää kapasiteettia ilman pitkä massiivisia tilauksia. Jonkun pitäisi kuitenkin valmistaa ne ukrainaan lähetettävät aseet. Jos eurooppa joka tapauksessa aikoo varustatua ja ottaa vastuuta omasta turvallisuudestaan, niin nyt olisi tilaisuus tehdä ne sitoumukset ja saada teollisuus investoimaan tuotantoon. Puhutaan luokkaa sadoista miljardeista seuraavalle 10 vuodelle.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 21.02.2025 11:08

Kovin on pientä edelleen. Saisivat ottaa ryssän takavarikoidut fyrkat hyötykäyttöön.
On kyllä erikoista, että tuota ei ole pystytty tekemään. Varmaan laitonta, mutta mitä välii. Niin on toiseen maahan hyökkääminenkin.