Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ja taas oikein kunnon tuomio oksettavasta teosta:
Mies käytti hyväkseen pikkulasta ja vammaista

:kele:
Paras päivä ikinä.
Bhven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Zeb

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Bhven kirjoitti:Amyn hampaat pian huutokaupassa.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1461626
Joo no ei sillä hyvin mee. Vähän kuin kehitysapua antais jos ostais levyn?
prosessi

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
Bhven kirjoitti:Amyn hampaat pian huutokaupassa.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1461626
Joo no ei sillä hyvin mee. Vähän kuin kehitysapua antais jos ostais levyn?
Tuli mieleen Herra Konnan repliikki Hanna-hiiren kuokkavieraat -sadusta: "Hankala homma, hampaita puuttuu."
Zeb

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:Tuli mieleen Herra Konnan repliikki Hanna-hiiren kuokkavieraat -sadusta: "Hankala homma, hampaita puuttuu."
:D Mistäs sinä olet keksinyt muuten tuollaista kirjallisuutta alkaa lukea?
prosessi

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Tuli mieleen Herra Konnan repliikki Hanna-hiiren kuokkavieraat -sadusta: "Hankala homma, hampaita puuttuu."
:D Mistäs sinä olet keksinyt muuten tuollaista kirjallisuutta alkaa lukea?
Aina minä tuollaistakin olen lukenut, sadut ovat hyvä vaihtoehto kauhuleffoille, kun ne ovat niin täynnä seksiä ja väkivaltaa.
Zeb

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:Aina minä tuollaistakin olen lukenut, sadut ovat hyvä vaihtoehto kauhuleffoille, kun ne ovat niin täynnä seksiä ja väkivaltaa.
Njoo, no mikä jottei mitä nyt ainakin Grimmin veljesten stooreista jotain muistan. Siinä onkin sitten miettiminen mitä satuja viitsii omille lapsilleen tarjoilla. Niissä klassisissa opetukset ovat usein aika raadollisia, raakoja ja stereotypioivia.

Mulle luettiin paljon pienenä iltasatuja varsinkin, vaikka opin itsekin lukemaan aika nuorena. Muistan tykänneeni ainakin Pikku Prinssistä, Lokki Joonatanista, Nalle Puhista, Uppo-Nallesta ja Ruohometsän kansasta. Niitä raakalaisklassikoita löytyi yksi kirjallinen, ja ne oli muistaakseni aika pelottavia.

Näin tajunnanvirtana tuli mieleen lapsuuteni laajasta kirjahyllystä vielä joku sellainen 70-luvun lastenkasvatusopas jota muistan lukeneeni ja tiukasti kritisoineeni suunnilleen ekaluokalla. Ei minuun sen kirjan oppeja kyllä onneksi kukaan yrittänytkään soveltaa.
prosessi

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Aina minä tuollaistakin olen lukenut, sadut ovat hyvä vaihtoehto kauhuleffoille, kun ne ovat niin täynnä seksiä ja väkivaltaa.
Njoo, no mikä jottei mitä nyt ainakin Grimmin veljesten stooreista jotain muistan. Siinä onkin sitten miettiminen mitä satuja viitsii omille lapsilleen tarjoilla. Niissä klassisissa opetukset ovat usein aika raadollisia, raakoja ja stereotypioivia.
Minulta löytyy tämäkin ihana kamaluus:

http://www.parkkinen.org/joro_jukka.html
Mulle luettiin paljon pienenä iltasatuja varsinkin, vaikka opin itsekin lukemaan aika nuorena. Muistan tykänneeni ainakin Pikku Prinssistä, Lokki Joonatanista, Nalle Puhista, Uppo-Nallesta ja Ruohometsän kansasta. Niitä raakalaisklassikoita löytyi yksi kirjallinen, ja ne oli muistaakseni aika pelottavia.
Meilläkin luettiin paljon ja monenlaista, ja tosiaan myös noita romaaneja jatkokertomusperiaatteella. Mieleen tulee paljonkin sellaisia joista tykkäsin, mutta ei juurikaan sellaisia joista en olisi tykännyt. Ehdottomat suosikit olivat kuitenkin äidinäitini ulkomuistista kertomat sadut, jotka muuttuivat vähän kertomiskerrasta toiseen. Välillä ne olivat todella pitkiä ja vaiherikkaita, välillä minuutin satuja. Äitini löysikin noiden satujen alkuperän pari vuotta sitten, kyseessä oli isoäitini koulukirja.
Näin tajunnanvirtana tuli mieleen lapsuuteni laajasta kirjahyllystä vielä joku sellainen 70-luvun lastenkasvatusopas jota muistan lukeneeni ja tiukasti kritisoineeni suunnilleen ekaluokalla. Ei minuun sen kirjan oppeja kyllä onneksi kukaan yrittänytkään soveltaa.
:P Minua yritettiin kasvattaa, pikkusisaruksiani ei. Huonommin minä olen tainnut tähän maailmaan sopeutua kuin sisarukseni...
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Zeb kirjoitti:Joo no ei sillä hyvin mee. Vähän kuin kehitysapua antais jos ostais levyn?
Samaan tapaan kuin pultsarille annettu ege menee takuuvarmasti kahviin tai yömajan maksuihin?
Paras päivä ikinä.
prosessi

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Riemumieli kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Joo no ei sillä hyvin mee. Vähän kuin kehitysapua antais jos ostais levyn?
Samaan tapaan kuin pultsarille annettu ege menee takuuvarmasti kahviin tai yömajan maksuihin?
Onko mikään taloudellinen hyväntekeväisyys koskaan hyvästä kohteelleen? Vai onko kyseessä aina mielenrauhan ostaminen piittaamatta siitä, että todellisuudessa kohteen maksa pettää nopeammin, jos siltä rahalla ostaa sitä mielenrauhaa?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Helsinkiin tulee sata uutta valvontakameraa

Helsingin järjestyspoliisi saa kaupungilta arviolta 100–150 järjestyksenvalvontaan tarkoitettua kameraa. Valvontakameroita asennetaan ylikomisario Mika Pöyryn mukaan alueille, joilla järjestyshäiriöiden mahdollisuus on suuri.

-HS

http://tinyurl.com/3yjsmc

Kylläpäs ärsyttää. Brittilä, tuo valvontakamerojen ygöslinnake, on teettänyt monia tutkimuksia valvontakameroiden vaikutuksesta. Lausunnot vaihtelee, mutta linja on sama; Kamerat eivät vähennä rikollisuutta.

Itseasiassa KATUVALOT toimivat vaarallisilla alueilla väkivaltaisuutta vähentävästi, kun taas kamerat ei. Tutkintaa kyllä helpottaa, mutta ei mitenkään estä niitä tapahtumasta.


--
CCTV is not as useful in the fight against crime as was previously thought, according to government research.

The cameras, which have been placed at the heart of crime prevention policy, may be more effective as a detection tool than as a deterrent, researchers found.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/2192911.stm
--

Ja jos brittien kaiken kattava, sisäisesti kommunikoiva, naamat tunnistava CCTV kamerajärjestelmä EI oikeasti vähennä rikollisuutta, niin mihin suomen vastaava karvalakkimalli pystyy?

Paitsi tietty orwellimaiseen valvontayhteiskunnan vankentamiseen?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriDaavid

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haemaeraemies kirjoitti:

Ja jos brittien kaiken kattava, sisäisesti kommunikoiva, naamat tunnistava CCTV kamerajärjestelmä EI oikeasti vähennä rikollisuutta, niin mihin suomen vastaava karvalakkimalli pystyy?

Paitsi tietty orwellimaiseen valvontayhteiskunnan vankentamiseen?
Mutta onko niistä kameroista varsinaisesti haittaa? Toki yhteiskunnan olisi syytä investoida hyödyllisiin kohteisiin ja sikäli valvontakameroihin laitettu raha saattaa mennä hukkaan, mutta jos tämä asia unohdetaan, niin mitä haittaa niistä on?
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Mutta onko niistä kameroista varsinaisesti haittaa?
Varmaan sitten, jos koko ajan joutuu olemaan pelko persiisssä, että pian isoveli tulee ja nappaa mut.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti: Mutta onko niistä kameroista varsinaisesti haittaa? Toki yhteiskunnan olisi syytä investoida hyödyllisiin kohteisiin ja sikäli valvontakameroihin laitettu raha saattaa mennä hukkaan, mutta jos tämä asia unohdetaan, niin mitä haittaa niistä on?
No,ajatus siitä, että me kaikki tarvitsemme valvontaa, on heti alkuun ongelmallinen mielestäni, mutta ainahan minä hypetän turhien vapauksien puolesta.

Mielestäni jokapaikan kameroittamisesta tulee ajatus että kaikkia tulee valvoa, syystä tai toisesta. Syytön kunnes toisin todistetaan, mutta kameroiden ympäröimänä tulee nurinkurinen fiilis. Ihan kuin olisin syyllinen kunnes toimillani todistan toisin.

Väärinkäytön mahdollisuus: Kun tuntee vartijoita henkilökohtaisesti ja "saanut etuoikeuden" kuunnella kamerapäivystys työvuoroista tarinaa.
Periaattellinen ajatus siitä että joku jantteri jolla on kaksinumeroinen Äö ja kolminumeroinen palkkakuitti, kykenee tahtoessaan salakatselemaan minun rutiinejaan laajalta alueelta. Ei kiitos.

Tekniikan kehittyessa on myös helppo opettaa kameroille kasvojen tunnistusta, mikä mielestäni on ongelma. Valta korruptoi.

Kamerat luovat myös valheellista turvallisuuden tunnetta, jota suomalaiset eivät tarvitse yhtään enempää. Jalkauttakaa lisää virkavalta kadulle, se toimii paljon paremin.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mutta onko niistä kameroista varsinaisesti haittaa?
Varmaan sitten, jos koko ajan joutuu olemaan pelko persiisssä, että pian isoveli tulee ja nappaa mut.
Niin, kukaan muu kuin rikollinen ei ole huolissaan vapauksissaan. Ois hieno nähdä missä leirissä masa menisi, jos vaikka kansallissosialistit päättäisi ottaa vallan vastaavalla tavalla kuten natsisaksassa aikoinaan.
Eli pikkuhiljan rajoittamalla vapauksia ja hoitamalla erinmoisia epämiellyttäviä kansanryhmiä huonoon valoon.

Varmasti olisit ensimäisten joukossa ilmiantamassa lehdistön jäseniä kun kirjoittivat valtiosta väärään sävyyn.

Mielumin olen likainen kivenheittelijä vastarannankiiskii kun auktoriteetille heti käskystä perseensä levittävä lammas, jolta puuttuu kaikki kyky kyseenalaistaa.
Viimeksi muokannut Haemaeraemies, 03.12.2007 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

Haemaeraemies kirjoitti: Niin, kukaan muu kuin rikollinen ei ole huolissaan vapauksissaan. Ois hieno nähdä missä leirissä masa menissä, jos vaikka kansallissosialistit päättäis ottaa vallan vastaavalla tavalla kuten natsisaksassa aikoinaan.
Oletkohan nyt katsellut hieman liikaa shokkidokumentteja?
NuoriDaavid

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mutta onko niistä kameroista varsinaisesti haittaa? Toki yhteiskunnan olisi syytä investoida hyödyllisiin kohteisiin ja sikäli valvontakameroihin laitettu raha saattaa mennä hukkaan, mutta jos tämä asia unohdetaan, niin mitä haittaa niistä on?
No,ajatus siitä, että me kaikki tarvitsemme valvontaa, on heti alkuun ongelmallinen mielestäni, mutta ainahan minä hypetän turhien vapauksien puolesta.

Mielestäni jokapaikan kameroittamisesta tulee ajatus että kaikkia tulee valvoa, syystä tai toisesta. Syytön kunnes toisin todistetaan, mutta kameroiden ympäröimänä tulee nurinkurinen fiilis. Ihan kuin olisin syyllinen kunnes toimillani todistan toisin.

Väärinkäytön mahdollisuus: Kun tuntee vartijoita henkilökohtaisesti ja "saanut etuoikeuden" kuunnella kamerapäivystys työvuoroista tarinaa.
Periaattellinen ajatus siitä että joku jantteri jolla on kaksinumeroinen Äö ja kolminumeroinen palkkakuitti, kykenee tahtoessaan salakatselemaan minun rutiinejaan laajalta alueelta. Ei kiitos.

Tekniikan kehittyessa on myös helppo opettaa kameroille kasvojen tunnistusta, mikä mielestäni on ongelma. Valta korruptoi.

Kamerat luovat myös valheellista turvallisuuden tunnetta, jota suomalaiset eivät tarvitse yhtään enempää. Jalkauttakaa lisää virkavalta kadulle, se toimii paljon paremin.
Minä kannatan toki kansalaisvapauksia ja mielestäni jokaisen tulee saada tehdä mitä haluaa, kunhan ei häiritse muita.

Minä en koe ongelmaksi sitä, jos joku näkee, että tulen kaupasta kassi kädessä. Julkisella paikalla liikkuminenhan aina sisältää sen, että olet muiden katseiden kohteena.

Kasvojen tunnistustakaan en koe ongelmana. Mielestäni siitä ei ole haitaa kuin rikollisille.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

masa kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: Niin, kukaan muu kuin rikollinen ei ole huolissaan vapauksissaan. Ois hieno nähdä missä leirissä masa menissä, jos vaikka kansallissosialistit päättäis ottaa vallan vastaavalla tavalla kuten natsisaksassa aikoinaan.
Oletkohan nyt katsellut hieman liikaa shokkidokumentteja?
Ajatusleikki vaan, mutta jos& kun valtaosa kansasta on sinunlaisia tukareita täynnä, täytyy selvästi alkaa katselemaan nopeamin uutta kotimaata, nimittäin tälläiseen maaperään kylvetään helposti ei demokraattinen & oikeusvaltioon kuulumaton siemen.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

Haemaeraemies kirjoitti: Ajatusleikki vaan, mutta jos& kun valtaosa kansasta on sinunlaisia tukareita täynnä, täytyy selvästi alkaa katselemaan nopeamin uutta kotimaata, nimittäin tälläiseen maaperään kylvetään helposti ei demokraattinen & oikeusvaltioon kuulumaton siemen.
Siitä vaan nokka kohti jotain rakkautta & anarkiaa valtiota. Niissähän ne asiat onkin aina osattu hoitaa todella hyvin.
Pyry-Matias

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

masa kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: Ajatusleikki vaan, mutta jos& kun valtaosa kansasta on sinunlaisia tukareita täynnä, täytyy selvästi alkaa katselemaan nopeamin uutta kotimaata, nimittäin tälläiseen maaperään kylvetään helposti ei demokraattinen & oikeusvaltioon kuulumaton siemen.
Siitä vaan nokka kohti jotain rakkautta & anarkiaa valtiota. Niissähän ne asiat onkin aina osattu hoitaa todella hyvin.
Hämis, kun sitten joskus poistut maasta, niin muistathan, että sitä lähikoulua ei tarvitse räjäyttää.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

masa kirjoitti: Siitä vaan nokka kohti jotain rakkautta & anarkiaa valtiota. Niissähän ne asiat onkin aina osattu hoitaa todella hyvin.
Joo-o, olen kokoajan järjestelemässä asioitani niin ,että voin mennä jonnekin missä on oikeasti valitettavaa asioita.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Pyry-Matias kirjoitti: Hämis, kun sitten joskus poistut maasta, niin muistathan, että sitä lähikoulua ei tarvitse räjäyttää.
Tottakai, kyllhän te mut tunnette. Ja tästähän on ollu puhetta, että pitäydyn vaan henkilökohtaisissa inhokeissani, siis sitten kun laitan listani täytäntöön.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Zeb

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Haemaeraemies kirjoitti:Tottakai, kyllhän te mut tunnette. Ja tästähän on ollu puhetta, että pitäydyn vaan henkilökohtaisissa inhokeissani, siis sitten kun laitan listani täytäntöön.
Vihjaa vähän siitä... listasta. Tv. Nimim. Kauhusta Kankeana
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

Zeb kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Tottakai, kyllhän te mut tunnette. Ja tästähän on ollu puhetta, että pitäydyn vaan henkilökohtaisissa inhokeissani, siis sitten kun laitan listani täytäntöön.
Vihjaa vähän siitä... listasta. Tv. Nimim. Kauhusta Kankeana
Ei kannata. Isoveli valvoo ja pian on karhukopla hämiksen oven takana.
Zeb

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Zeb »

masa kirjoitti:Ei kannata. Isoveli valvoo ja pian on karhukopla hämiksen oven takana.
Aijaa. Mut ei mulla varmaan muutenkaan ole paljoa tekemistä Hämyrin listan kanssa. Kai.