Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Lisäisin tuohon vielä yhden sanan; kappalejako.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16786
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Diddley Bow kirjoitti:Lisäisin tuohon vielä yhden sanan; kappalejako.
Jos viittaat minun viestiini tässä ketjussa, niin veikkaan, että luet tätä puhelimella.

Minun koulunkäyntiaikoinani kappalejakoa ohjeistettiin siten, että kappale muodostaa ajatuksellisen (ja osin visuaalisen) kokonaisuuden, eikä muutaman virkkeen kappale ollut mitenkään liian pitkä. Tänä pienikokoisten mobiililaitteiden aikana normit alkavat selkeästi muuttua ja kappaleen ensisijaisena kriteerinä on ajatuskokonaisuuden sijaan yhä enemmän visuaalinen kokonaisuus - ja nimenomaan lyhyyttä korostava mobiiliaitevisuaalisuus, joka suosii hyvin lyhyitä yhden/kahden virkkeen kappaleita. Kiinnostavaa (eikö?), miten teknisen kehityksen tuottamat uudet reunaehdot muokkaavat sivistyneen kirjoittamisen sisällöllisiä normeja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16786
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Olen tehnyt havainnon, että kun vaan linkittää ketjun aiheeseen sopivan linkin yrittämättä järkeillä mikä siinä kinnostaa jättää vähemmän varaa henkilökohtaisille (yleensä väärille kuviteltuun ennakkasenteeseen perustuville) tulkinnoille kirjoittajan omista ajatuksellisista motiiveista.
Mun mielestä on aivan selvää, että tosiasiassa tämä menee täysin päinvastoin.

Sen kyllä ymmärrän, että pelkän linkin postaaminen jättää postaajalle enemmän tilaa suojautua kritiikiltä, koska ei tosiaan ole sanonut suoraan yhtään mitään. Eri asia sitten, mikä arvo tällaisella keskustelustrategialla on (ei mikään).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Saahan sitä haluta mitä vaan, mutta kun heittelee faktoiltaan metsässä olevia aivopieruja keskustelupalstalle jossa suurin osa jengistä pitää sinua urpona, ei kannata kauheasti pidättää hengitystään että aivopieru jää vastaamatta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

urpiainen kirjoitti:Minun koulunkäyntiaikoinani
Niin. Ja muu maailma se vaan menee eteenpäin.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16786
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Diddley Bow kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Minun koulunkäyntiaikoinani
Niin. Ja muu maailma se vaan menee eteenpäin.
Älä koeta omia Daven maneeria!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9532
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Lisään, että erityisen usein palstan historiassa (hiljattainen tennisvääntö hyvänä esimerkkinä) sitä vaan haluaisi kertoa asian tai heittää one linerin jostakin (joka sinällään heijastelee ajatusmaailmaa) ja vaikka jättää sen siihen.
Ei kannata provoilla, jos ei halua keskustelua (hiljattainen tennisvääntö hyvänä esimerkkinä). Jos tavoitteena ei ole ärsyttää, niin kannattaa asetella mielipiteensä hieman vähemmän kärjistävään muotoon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti:Ei kannata provoilla, jos ei halua keskustelua (hiljattainen tennisvääntö hyvänä esimerkkinä). Jos tavoitteena ei ole ärsyttää, niin kannattaa asetella mielipiteensä hieman vähemmän kärjistävään muotoon.
Lisään vielä, ettei jatkuvasti kannata laukoa paikkaansa pitämättömiä, kieroutuneita taikka kieltäytyä ymmärtämästä vastapuolta, vaikka mikä olisi. Se on sanalla sanoa idiotismia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti:Mua jostain ihme syystä harmittaa pienesti Gatin PetriFB-henkinen tapa copy-pasteilla joidenkin blogien tekstejä kokonaisuudessaan Kitinään ilman, että lisää näihin teksteihin mitään keskustelupalstapostauksen oikeuttavaa keskustelunavauksellista elementtiä. Oikea tapa olisi tietysti laittaa pelkkä linkki haluamaansa blogiin, ja sitten kirjoittaa ihan itse Kitinään auki se keskustelullinen avaus, minkä haluaa blogitekstin pohjalta tehdä. Samalla argumentilla aivan samanlaista pientä harmitusta aiheuttaa Gatin sielunveljien Bluntlyn ja exPertin (ainakin, varmaan muutkin - ehkä jopa minä itse - näitä tekee) tapa postailla pelkkiä linkkejä keskustelupalstalle ilman sitä omin sanoin kirjoitettua keskustelunavausta, jossa eksplikoisi, mikä linkatussa tekstissä kiinnostaa ja miksi. Onneksi harmitus on kuitenkin tosiaan niin pientä, että siitä päässee yli scrollamaalla näiden urpopostausten yli ja nauttimalla kupin työpaikan automaatin pahaa kahvia.
Kyllä mä just äsken laitoin mamukeskusteluun ennen kopypastausta vertailua suomalaisten perinteiseen lisääntymistapaan Itä-uudellamaalla.

Kopypastaan, koska en itsekään läheskään aina jaksa klikata täällä tyrkytettyjä linkkejä, mutta upotus on pakko nähdä. Paitsi sun silmät tahallaan lipsuvat yli.

No, koetan parantaa tapani.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Nytkin se paljastui huonoksi ideaksi.
Suhteettoman usein, kun kerrot palstalla jotakin kantaaottavaa, aiheutuu konflikti. Näyttäisi siltä, että olet yksi huono idea koko mies. Jumala loi ihmiselle aivot, käytä niitä!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9532
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Vaga, (ko tapauksessa) tarkoitus ei ollut provosoida...
Silloin kannattaa hieman harkita miten asiat muotoilee. Valitsemasi lähestymistapa oli kokolailla täydellinen provo. Itsekin harkitsin useampaan otteeseen siihen tarttumista, mutta ajattelin, että suurinpaan osaan urheilijoista kohdistamasi loukkaus ei ollut tahallinen ja luultavasti et edes tajunnut tekoasi, niin annoin sen olla, vaikka koin sen kohdistuvan myös omaan persoonaani.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Sopisi kohta jo lopettaa aiheen tiimoilta.
Sinähän koko ajan tähän palaat.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9532
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:...loukkaus ei ollut tahallinen ja luultavasti et edes tajunnut tekoasi...
Öh 'suurimpaan osaan urheilijoista kohdistuva'? Waat?
MOT

Olin oikeassa. Taas :mrgreen:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16786
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Jossakin toisaalla (ei savossa) psykologi puheli että nettiyhteisöt pikku hiljaa muuttuvat samanmielisten hiekkalaatikoiksi, joista eri mieltä olevat karkoitetaan. Nythän jo useammalle on herännyt huoli sielustansa, että josko s samanmielisyys olisikin perttiyttä eikä paradigman mukaisuutta. :)
Mä nyt koen, että sananvalinta sotkee minua tähän, jolloin on kai syytä korostaa, että en erityisemmin koe olevani erityisen samanmielinen So Hardin kanssa tai muutenkaan jakavani samoja hiekkalaatikoita hänen kanssaan elämän suuressa päiväkotipihassa. Eli siltä kannalta pointtisi taitaa jäädä suutariksi.

Mutta toisessa mielessä nostamasi esimerkki sopii kyllä aiheeseen: Kommentoit ajankohtaista poliittista asiaa ja esitit tulkinnan siitä, mitä tämän poliittisen päätöksen taustalla voisi olla tai mistä siinä voisi tosiasiassa olla kyse. Tartuin tähän kirjoittamalla, että ensilukemalta Pertin tulkinta kuulostaa uskottavalta. Mutta palstahistoriasi tuntien - et anna faktojen vaikuttaa intuitiivisiin ennakkoluuloihisi, vai miten sen itse muotoilitkaan - esitin varauksen, että näinköhän asia kuitenkaan tosiasiassa on. So Hard ystävällisesti sitten valisti minua siitä, mistä asiassa todella on kyse. Ja kuinka ollakaan, kun SH jaksoi kaivaa faktat esiin, Perttitulkinta osoittautui aivan perusteettomaksi.

Minusta tämä on hyvä esimerkki siitä, miten keskustelupalsta parhaimmillaan toimii: laiska ajattelu ammutaan alas ja oikeat faktat - ja niiden perustelema laajempi kanta - tuodaan esiin. Sen perusteella, mitä olet nyt tähän ketjuun kirjoittanut, sinun näkökulmastasi tämä oli kai päinvastoin esimerkki keskustelupalstan toiminnasta pahimmillaan: halusit vain heittää ideologisten ennakkoluulojesi mukaisen onelinerin ja jättää sen siihen, mutta sitten ilonpilaajat tulivat paikalle ja osoittivat, että onelinerisi oli epätosiin uskomuksiin perustuva väärintulkinta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pertti on jo niin syvällä kuopassa siilipuolustuksensa kanssa, että ei enää tiedä haluaako vain jättää ideologisisa onelinereitä sileensä vai tietoisesti manata pimeitä voimia keskustelunavauksillaan. Kaipa se niin on, että joka keskustelupalstalla pitää kylähullunsa olla.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23568
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti:Kaipa se niin on, että joka keskustelupalstalla pitää kylähullunsa olla.
Ja kitinä tarttis edes yhden normaalin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25904
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joku puhelinluettelohuijari soitti. Kertoi soittavansa Espoon puhelinluettelopalveluista. Riittääkö yritykselleni N.N:lle pelkkä perusnäkyvyys, vai haluanko laajempaa näkyvyyttä.

Idea tässä tietysti on, että jos olisin sanonut "perusnäkyvyys riittää" ja sulkenut puhelimen, olisivat lähettäneet laskun.

Sanoin kuitenkin "en halua mitään maksullisia luettelopalveluita, kiitos kuulemiin".
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25904
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Joku puhelinluettelohuijari soitti. Kertoi soittavansa Espoon puhelinluettelopalveluista. Riittääkö yritykselleni N.N:lle pelkkä perusnäkyvyys, vai haluanko laajempaa näkyvyyttä.

Idea tässä tietysti on, että jos olisin sanonut "perusnäkyvyys riittää" ja sulkenut puhelimen, olisivat lähettäneet laskun.

Sanoin kuitenkin "en halua mitään maksullisia luettelopalveluita, kiitos kuulemiin".
En hämmästyisi jos lasku tulisi silti. "konsultaatiopalvelut"
Joo, voi toki tulla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon tapellut tuollaisen koijarifirman kanssa joskus. Sanoin, että en halua palvelua. Hän sanoi, että meillä on jo. Kysyin, kuka sopimuksen on tehnyt, kun ei ole kovin monella valtuuksia, sanoi nimeltä meillä useita vuosia aikaisemmin työskennelleen osa-aikaisen tyypin, joka ei tod. ole tehnyt mitään soppareita eikä ole ollut edes nimenkirjoitusoikeutta firman nimissä. "Mä voin irtisanoa tän, mutta tää vuosi pitäisi vielä maksaa". Jollain väännöllä pääsin siitä sitten eroon.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25904
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Mä oon tapellut tuollaisen koijarifirman kanssa joskus. Sanoin, että en halua palvelua. Hän sanoi, että meillä on jo. Kysyin, kuka sopimuksen on tehnyt, kun ei ole kovin monella valtuuksia, sanoi nimeltä meillä useita vuosia aikaisemmin työskennelleen osa-aikaisen tyypin, joka ei tod. ole tehnyt mitään soppareita eikä ole ollut edes nimenkirjoitusoikeutta firman nimissä. "Mä voin irtisanoa tän, mutta tää vuosi pitäisi vielä maksaa". Jollain väännöllä pääsin siitä sitten eroon.
Voi jättää rauhassa maksamatta. En usko, että perintätoimistot lähtevät näitä perimään ja oikeuteen nuo eivät vie, koska tietävät häviävänsä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25904
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Samsung-kännyn kalenteri synkkasi Googlen ja MS:n kalentereiden kanssa. Vaikka yritin joka paikasta ruksia US holidays pois, niin silti näytti sitkeästi St patrik day ja muuta paskaa.

Oli pakko laittaa MS:n kalenterin synkkaus pois kun sillä loppuu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Lapsen ulkoiluhaalari. Reima Oy, Kankaanpää.
MADE IN CHINA
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Yritä tässä nyt sitten suosia kotimaisia tuotteita kun ne perkele tehdään kaukoidässä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei kotimaisia kannata suosia, tuote ratkaisee. Kotimaisuus tarkoittaa useimmiten ylihintaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Juueihän kukaan osta vähän pilaantunutta ruokaakaan sen takia, että symppaa marketinpitäjää enemmän kuin paremman hintalaatusuhteen marketin vastaavaa. Maksamalla ylihintaa paskasta tarkoittaa sitä, että paskan marketin kannattaa jatkaa paskan tarjoilua ja puolestaan toimivan marketin toiminta käy suhteellisesti kannattamattomammaksi. Jos rahat puolestaan kannettaisiin kiltisti kunnon markettiin kuten järkikin sanoo, olisi paskan marketin joko parannettava hintalaatusuhdettaan tahi lopetettava toimintansa siirtäen paukkunsa johonkin, jossa ei ole ihan niin paska. Kaikki voittavat lopulta; kuluttajat välittömästi ja paskan marketin porukka pidemmässä juoksussa. Ihansa samasta syystä tulisi lyödä lihoiksi yritys- ja maataloustuet, ne ovat käytännössä rahan kantamista paskaan markettiin.