Punttisali
Re: Punttisali
Onkos kukaan palstalaisista tutustunut HST-treeniin?
Itse jouduin taas lyömään ohjelman uusiksi erinäisten vaivojen takia ja päätin mennä Arnoldin Golden Six -tyyppisellä ohjelmalla ja nimenomaan yksijakoisella seuraavaksi eteenpäin.
Olen nyt selvitellyt noita HST:n maksimipainoja ja maanantaina aloitan varsinaisen ohjelman. Mutta nyt jo täytyy todeta että HST tuntuu soveltuvat minulle hyvin. Homma tuntuu melkoisen aerobiselta treeniltä verrattuna peruspunttailuun ja treenin jälkeen on hiestä märkä ja kroppaa jomottaa kuin olisi auton alle jäänyt. Lisäksi rikkoontunut olkapää ja kierukkavaivainen polvi oireilee huomattavasti vähemmän tämän treenitavan kanssa kuin perinteisen.
Saas nähdä mitä seuraavat 6 viikkoa tuo tullessaan ja kestääkö roppa ja pää.
Itse jouduin taas lyömään ohjelman uusiksi erinäisten vaivojen takia ja päätin mennä Arnoldin Golden Six -tyyppisellä ohjelmalla ja nimenomaan yksijakoisella seuraavaksi eteenpäin.
Olen nyt selvitellyt noita HST:n maksimipainoja ja maanantaina aloitan varsinaisen ohjelman. Mutta nyt jo täytyy todeta että HST tuntuu soveltuvat minulle hyvin. Homma tuntuu melkoisen aerobiselta treeniltä verrattuna peruspunttailuun ja treenin jälkeen on hiestä märkä ja kroppaa jomottaa kuin olisi auton alle jäänyt. Lisäksi rikkoontunut olkapää ja kierukkavaivainen polvi oireilee huomattavasti vähemmän tämän treenitavan kanssa kuin perinteisen.
Saas nähdä mitä seuraavat 6 viikkoa tuo tullessaan ja kestääkö roppa ja pää.
-
- Kitisijä
^En ole tutustunut. Lueskelin läpi ja jäin miettimään, pausseja. Mainittiinko niitä missään, ovatko ne puoli minuuttia vai kaksi ja puoli?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
^ Hyvä kysymys. Jostain on jäänyt muistikuva että olisi minuutin paussilla, mutta en nyt löytänyt tähän hätään sitä mistään.. Tutkitaans lisää..
Tossa calculaattoria
http://www.hypertrophy-specific.info/hst_calc.html
Tossa calculaattoria
http://www.hypertrophy-specific.info/hst_calc.html
-
- Kitisijä
Heikkenen silmissä, ei mene enään CoC 1.5 kiinni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Mä päätin, että mun punttitreeni alkaa taas juhannuksena kun Fressin uima-allas menee kiinni. Siihen asti käyn vesijuoksemassa ja -jumpassa joka päivä. Ennen treeniä pitää aina muistaa tehdä niitä kiertäjäkalvosinliikkeitä.
-
- Kitisijä
I'm back in business! Tein perjantaina tosi kovan treenin, tuntui aivan mahtavalta ja olkapääkään ei vihoitellut pätkääkään.
Ne kiertäjäkalvosinliikkeet tietty unohdin.
Ne kiertäjäkalvosinliikkeet tietty unohdin.
-
- Kitisijä
Aloitteluviikko menossa, vielä en ole saanut mitään rikki.
Tuli taas yksi kakkamainen ominaisuus esiin kauppakeskuksessa sijaitsevasta kuntosalista. Ruokakauppojen jäähdytysmasiinat syö kaiken veden, suihkusta tuli vain onneton loro.
Tuli taas yksi kakkamainen ominaisuus esiin kauppakeskuksessa sijaitsevasta kuntosalista. Ruokakauppojen jäähdytysmasiinat syö kaiken veden, suihkusta tuli vain onneton loro.
En ole monenkaan kuullut suosittelevan lisäpainoilla tehtäviä potkimisia taikka lyömisiä. Mutta.....Minusta tuo kuitenkin toimii, kun tekee sen keskittyen tekniikassa enenmmän pysäyttämiseen ja siitä palauttamiseen eikä nopeaan liikkeelle lähtöön.Gat kirjoitti: Edit: entäs sitten ranne/nilkkapainot lyödessä/potkiessa? Itse olin huomaavinani, että niiden jälkeen ainakin heti ne riisuttua löi ja potki tehokkaammin. Kai pistävät kropan miettimään liikerataa ja oman massan siirtoa paremmin tms.
Noissa voi kuitenkin helpolla vammautua niveliä. Olen antanut itselleni kertoa tapaturmista, joissa on väsytetty tekeviä jäseniä pienten lisäpainojen avulla ja painojen jälkeen "nopeustestin" jälkeen otettu sairaslomia ylipaukkuvista polvista, kyynäristä ja olkapäistä.
Kolmas kerta taas varmaan kuukauteen. Enää ollut kauheeta tuskaa ja painoakin alkoi taas jo nousta. Otin silti iisisti edelleen. Nyt taas pitää alkaa kiinnittämään huomiota tankkaukseen, taaskin energiat oli loppu kun 4 tuntia ennen salia oli viimex tankannut :/
-
- Kitisijä
Pidempi tauko oli tehnyt hyvää kyykkytekniikalle. Lantion sai nätisti työnnettyä linjaan tangon kanssa nostovaiheessa. Voi myös johtua pienistä painoista.
-
- Kitisijä
Aika hyvin alkanut paino tarttumaan, ehkäpä kohta ei enään tuuli heittele.
Mul on lähtenyt jokunen kilo kun on vähentänyt mässyttelyä. Myös vyö antaa sen suuntaista tulosta, nytten alkaa sitten syssyn reenikausi ja joluun mennessä painon pitää laskea alle huntin ja penkiltä nousta saman verran useampana toistona.Bluntly kirjoitti:Aika hyvin alkanut paino tarttumaan, ehkäpä kohta ei enään tuuli heittele.
-
- Kitisijä
Voipi alkaa paino tippumaan tässä lähiaikoina, semmoinen epäilys on.
Sen verran pitkä tauko tuli, että aika pienillä painoilla saa leikkiä. Jouluksi tuo useampi toisto huntilla olisi mukava saavutus, mutta päätavoitteena 500kg. Ensi jouluksi sitten 600kg.
Sen verran pitkä tauko tuli, että aika pienillä painoilla saa leikkiä. Jouluksi tuo useampi toisto huntilla olisi mukava saavutus, mutta päätavoitteena 500kg. Ensi jouluksi sitten 600kg.
-
- Kitisijä
Mulla paino viime ajat 79kg, masupatitkin näkyy jo. Oon miettinyt, et 80 on mulla maksimi, jos haluan olla hyvässä aerobisessa kunnossa ja ketterä. Salilla teen nykyään vain vatsoja monipuolisesti ja rinnallevetoa sekä penkkiä ja yhtä taljaa. Hieman olen hämmästynyt, ettei sarjapainot ole laskeneet puoleen vuoteen, vaikka lihasryhmä rasittuu vain kerran kahdessa viikossa.Dumis kirjoitti:Mul on lähtenyt jokunen kilo kun on vähentänyt mässyttelyä. Myös vyö antaa sen suuntaista tulosta, nytten alkaa sitten syssyn reenikausi ja joluun mennessä painon pitää laskea alle huntin ja penkiltä nousta saman verran useampana toistona.Bluntly kirjoitti:Aika hyvin alkanut paino tarttumaan, ehkäpä kohta ei enään tuuli heittele.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Jalat? Vai lasketko, että ne tulee muun liikunnan mukana?Ylermi Ylihankala kirjoitti:Salilla teen nykyään vain vatsoja monipuolisesti ja rinnallevetoa sekä penkkiä ja yhtä taljaa. Hieman olen hämmästynyt, ettei sarjapainot ole laskeneet puoleen vuoteen, vaikka lihasryhmä rasittuu vain kerran kahdessa viikossa.
-
- Kitisijä
Juu, en reenaa salilla. Ne saa monipuolista rasitusta milloin missäkin lajissa. Toisaalta teen kimmoisuus ja ketteryysreenejä, jolloin voi katsoa, että jalatkin saavat punttireenityyppistä ärsykettä.Charles Caldwell kirjoitti:Jalat? Vai lasketko, että ne tulee muun liikunnan mukana?
-
- Kitisijä
Koskapa oli pakko lopettaa sjmv niin yritin tätä. Tulos oli...säälittävä. Muutama vuosi treeniä niin eiköhän tuokin mene.
-
- Kitisijä
Kummasti se vain mave parantaa kaikki vaivat. Ei satu käteen yhtään ja selkäkin tuntuu kuin uudelta.
Tuntuu kivasti selkälapojen kohdalla kun on taas kesäloman jälkeen alkanut mavea tempomaan. Kyllä se tästä, oikeastaan aika kivasti tuntuuBluntly kirjoitti:Kummasti se vain mave parantaa kaikki vaivat. Ei satu käteen yhtään ja selkäkin tuntuu kuin uudelta.

Mä oon muuten nyt jo ihan innoissa taas tuosta salitreenaamisesta. Alatalja on mun uus lemppari.
-
- Kitisijä
Mave tuntui jotenkin hemmetin helpolta tänään. Tauolla kertynyt vauvanahkakin kuoriutui käsistä.
-
- Kitisijä
Olkapää tai kyynärpää ei vihoitellut yhtään kyykystä, eikun lisää rautaa tankoon. Jos vielä jokukerta saisin ne nostokengätkin ostettua.
En käsitä vieläkään. En saa vapailla painoilla enkä butterfly-taljavehkeellä enkä leveällä penkkipunnerruksella juuri minkäänlaista tuntumaa tisseihini, mutta tyttöjen BP-tunnin jälkeen tissit ovat päivän tai kaksi ihan liekeissä. Mitä mä teen väärin, tai pikemminkin mitä mä teen pumpissa vahingossa oikein?
-
- Kitisijä
^ Kokeilehan tehdä varsinaisen penkin jälkeen pari sarjaa giljotiinina eli aavistuksen verran kapeammalla otteella ja laske tanko kaulalle, pitäisi antaa hyvän venytyksen. Ainakin vinopenkissä toimii saakutin hyvin.
^ Täytyy kokeilla. Oon muutenkin tehnyt normaalin ja leveän penkin 75% kerroista noin 15° vinolla (todelliset vinot (45°) ja pystyt (90°) sitten erikseen), mikä on tuntunut antavan piirun verran enemmän tuntoa ainakin ylätissiin, mutta silti on jäänyt jotenkin valjuksi tuntumat.
Viime viikolla tein kolmena päivänä peräkkäin butterfly curleja taljavehkeellä vastus samaan kohtaan väännettynä silleen, että jaksoin tehdä 3 sarjaa putkeen josta ensimmäisellä noin 25 toistoa ja jälkimmäisillä ~20 (lyhyemmät sarjat eivät varsinkaan tunnu yhtään missään). Mulla ei missään vaiheessa ton kolmen päivän aikana tai jälkeen ollut yhtä möyheenä tissit kuin yhden ainoan eilisen tyttötunnin jälkeen, vaikka ton piti olla joidenkin kokemusten mukaan todella tehokas ja superintensiivinen TTT-setti. En tajuu.
Viime viikolla tein kolmena päivänä peräkkäin butterfly curleja taljavehkeellä vastus samaan kohtaan väännettynä silleen, että jaksoin tehdä 3 sarjaa putkeen josta ensimmäisellä noin 25 toistoa ja jälkimmäisillä ~20 (lyhyemmät sarjat eivät varsinkaan tunnu yhtään missään). Mulla ei missään vaiheessa ton kolmen päivän aikana tai jälkeen ollut yhtä möyheenä tissit kuin yhden ainoan eilisen tyttötunnin jälkeen, vaikka ton piti olla joidenkin kokemusten mukaan todella tehokas ja superintensiivinen TTT-setti. En tajuu.