Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16745
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: No taas se Ode on mennyt lueskelemaan Kitinää: http://www.soininvaara.fi/2014/06/15/hi ... -hallitus/
Mikseivät vihreät lähde hallituksesta samoin tein, jos he ovat pääideologinsakin mielestä osallisena historian huonoimpaan halitukseen?
Hyvät työsuhde-edut?
Saattavathan ne vihreät piakkoin lähteäkin. Lisäksi Oden kriteereillähän huonouden merkki on perinteisesti se, että häntä ei kuunnella. Hallituksesta lähteminen ei olisi näin ollen ratkaisu, vaan pikemminkin Ode pitäisi saada hallitukseen. Ja puolueen johtoon; status pääideologina alkaa olla aika rapautunut, pelkään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Jani Toivola voi ottaa pääideologin tehtävät, jos Odesta tehdään toinen sosiaaliministeri tmv.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23548
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://m.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-12 ... st-popular
Kyllä se vaan niin on, että edelleen maailma pyörii pillun ympärillä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nainen tosiaan ottaa rusketusta sinne, minne aurinko ei yleensä paista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

James Potkukelkka kirjoitti:Nainen tosiaan ottaa rusketusta sinne, minne aurinko ei yleensä paista.
Näyttää tosi vaaralliselta harrasteelta..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Captain Stubbingin hymy hyytyy. Jakodemareiden kanssa on veemäistä olla hallituksessa - tai missään muuallakaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:Captain Stubbingin hymy hyytyy. Jakodemareiden kanssa on veemäistä olla hallituksessa - tai missään muuallakaan.
No kyllä jakodemari joskus voisi olla ihan ok tuttavuus!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21494
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ rumallakin demarilla voi olla ihan hyvä jakovara.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Demarit jakaa aina muiden, ei omaansa ja vetää siitä välistä. :pimp:
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21494
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ sutenöörejä siis.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23548
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eikö noita AKT:n kommariryssiä voisi pistää tuijottamaan kiväärinpiippuja, tai ainakin kyyditä itärajalle?

Satamat tukevat Itellan AKT:läisten lakkoa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9496
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Jos nyt yhdestä kännykän käytöstä lähtisi kortti olisi elämä todellinen seikkailu.
Linkkaamassasi artikkelissa sanotaan, että tekstiviestin kirjoittamisesta ajonaikana lähtee Sveitsissä kortti pois kerrasta, mikä sinänsä ei liene liioittelua, jos poliisi pystyy näkemään sinut näpyttelemässä tekstiviestiä ajon aikana. Puhelimeen puhumisesta vastaavat rangaistukset kuin Suomessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16745
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Jos nyt yhdestä kännykän käytöstä lähtisi
Linkkaamassasi artikkelissa sanotaan, että
No justhan Perde avautui miten on vanhemmiten todennut, että perttimielipiteistä on helpompi pitää kiinni, kun ei lue niihin liittyviä tai edes itse kommentoimiaan uutisia, muiden viestejä tai vastaavia paria sanaa pidemmälle. Kukin tavallaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tiedän, että tämä ei ole oikeuden vika, vaan eduskunnan ja meidän äänestäjien, jotka olemme äänestäneet eduskuntaan kansanedustajia, jotka säätävät tällaisia lakeja

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014062 ... 0_uu.shtml

IMHO on aivan absurdia, että raja tapon ja murhan välillä menee siinä, montako kertaa halolla lyötiin ja kauanko uhri kärsi. Nyt siis tiedämme, että tappaminen lyömällä halolla kahdeksan kertaa päähän ei ole erityisen raakaa ja julmaa.

Mutta edelleen; eduskunta säätää lait.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9496
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Siis koska puhelimen kädessä pitämisestä saa rangaistuksen suomessa niin tokihan Suomessa kaikki kädessä pitäminen johtaisi myös kerrasta ajokieltoon.
Voihan se johtaa nyt jo, jos on sopivasti muita liikennesakkoja alla :wink:

Muutenkin käyttämäsi sanamuoto ei taida olla ihan eksakti. Vaatimus taitaa olla, että puhelun aikana ajettaessa on käytössä hands free laite. Käsittääkseni puhelimesta saa edelleenkin valita soitettavan numeron ajon aikana, mutta saatan toki olla väärässäkin, kun minulla ei ole aikomustakaan noudattaa ko. lakia kirjaimellisesti. Lakiosasto tietänee paremmin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Tiedän, että tämä ei ole oikeuden vika, vaan eduskunnan ja meidän äänestäjien, jotka olemme äänestäneet eduskuntaan kansanedustajia, jotka säätävät tällaisia lakeja

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014062 ... 0_uu.shtml

IMHO on aivan absurdia, että raja tapon ja murhan välillä menee siinä, montako kertaa halolla lyötiin ja kauanko uhri kärsi. Nyt siis tiedämme, että tappaminen lyömällä halolla kahdeksan kertaa päähän ei ole erityisen raakaa ja julmaa.

Mutta edelleen; eduskunta säätää lait.
Ei tuomio mielestäni linjaton ole. Sitä paitsi pitäisi tietää koko tuomiolauselma, jotta arviointi olisi järkevää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9496
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Tietenkin voi, mutta kellä nyt olisi kolme peräkkäistä puhelimen havaittua käyttöä?
Ootko tosissas, ettei niitä ynnätä yhteen muiden liikennerikkomusten kanssa :shock:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Tiedän, että tämä ei ole oikeuden vika, vaan eduskunnan ja meidän äänestäjien, jotka olemme äänestäneet eduskuntaan kansanedustajia, jotka säätävät tällaisia lakeja

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014062 ... 0_uu.shtml

IMHO on aivan absurdia, että raja tapon ja murhan välillä menee siinä, montako kertaa halolla lyötiin ja kauanko uhri kärsi. Nyt siis tiedämme, että tappaminen lyömällä halolla kahdeksan kertaa päähän ei ole erityisen raakaa ja julmaa.

Mutta edelleen; eduskunta säätää lait.
Ei tuomio mielestäni linjaton ole. Sitä paitsi pitäisi tietää koko tuomiolauselma, jotta arviointi olisi järkevää.
Enhän mä väittänytkään, että tuomio on linjaton. Kirjoitin, että tuomio on annettu lakien mukaan. Varmasti aivan voimassa olevan lain ja laintulkinnan mukainen tuomio. Kriitiikkini kohdistui lakiin.

On toki varmaankin ok, että muuten tapon tunnusmerkit täyttävä teko voidaan tuomita murhana, jos teko on kokonaisuutena arvostellen törkeä ja erityisen raaka ja julma. IMHO "erityisen raaka ja julma" teon tunnusmerkistö on vain muodostunut naurettavan korkealle, kun 8 haloniskua päähän ei ole erityisen raakaa ja julmaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:IMHO "erityisen raaka ja julma" teon tunnusmerkistö on vain muodostunut naurettavan korkealle, kun 8 haloniskua päähän ei ole erityisen raakaa ja julmaa.
Jossittelen... entäpä, jos halko oli kevyt ja pyöreä. Tai lyönnit sellaisia, että vain yksi osui kovaa ja kunnolla. Näitä ei ole oikein mielekästä punnita, kun ei ole tarkempaa tietoa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Naisia ei juuri murhista tuomita. Kyllähän tuomio on melkein aina tappo jos ei ole ennalta harkittu, Suomessa ihmishenki nyt vaan on halpa. Ensikertalainen istuu usein max 4 vuotta hengen lähdöstä. Pitäisin kaikissa tilanteissa joissa ei puolusteta omaa henkeä ja terveyttä vähimmäisenä 10 vuoden istumista, osta skaalan pitäisi ulottua 50 vuoteen reaali-istumista, tyyliin tämä moninkertainen tappaja joka kylmäsi mäkin autokaistalla 3 lisää. Ekan tuomion jälkeen tokan teon pitäisi johtaa automaattisesti pyttyyn lopuksi ikää + päälle ruoskimista, kuohintaa ja pakkotyötä.
Universaali disclaimer.