Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23568
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Viimeksi muokannut Bluntly, 24.10.2014 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9536
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä lähtisin hieman eri linjalle, kun halutaan kompaktia kokoa ja hyvää zoomia ja tarjoisin tarkasteluun näitä Sonyn malleja, jotka hyödyntää älypuhelinta näyttönään. Sony Cyber-shot DSC-QX30 oli dpreview:n ykkössuositus kun haeskeli superzoom kompakteja. Ilmeisesti aikalaisen tuore malli, joten en ole ihan varma sen saatavuudesta suomesta. Onko jo markkinoilla vai vasta tulossa.

Viime vuonna julkaistua Sony Cyber-shot DSC-QX10, jossa on kyllä huomattavasti rajatumpi zoom toiminto lähtee rajalasta 179 euron hintaan musta tai valkoisena.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16789
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kiitos!
So Hard kirjoitti:sulla on kaksi vaihtoehtoa
Mikä mua erityisesti jäisi harmittamaan, jos hankkisin tällaisen kertaluokkaa tai paria halvemman kameran, kuten (ihan summassa):
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... mera-musta
tai
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... mera-musta
Viimeksi muokannut urpiainen, 24.10.2014 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:Mä lähtisin hieman eri linjalle, kun halutaan kompaktia kokoa ja hyvää zoomia ja tarjoisin tarkasteluun näitä Sonyn malleja, jotka hyödyntää älypuhelinta näyttönään. Sony Cyber-shot DSC-QX30 oli dpreview:n ykkössuositus kun haeskeli superzoom kompakteja. Ilmeisesti aikalaisen tuore malli, joten en ole ihan varma sen saatavuudesta suomesta. Onko jo markkinoilla vai vasta tulossa.

Viime vuonna julkaistua Sony Cyber-shot DSC-QX10, jossa on kyllä huomattavasti rajatumpi zoom toiminto lähtee rajalasta 179 euron hintaan musta tai valkoisena.
Ihan mielenkiintoinen ratkaisu, mutta ehkä humanistille liian insinöörimallia. Itse en löytänyt myynnistä Suomesta, mutta Saksan amazonista 299 + postikulut.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16789
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Ihan mielenkiintoinen ratkaisu, mutta ehkä humanistille liian insinöörimallia.
Kuin omalta näppikseltäni!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Kiitos!
So Hard kirjoitti:sulla on kaksi vaihtoehtoa
Mikä mua erityisesti jäisi harmittamaan, jos hankkisin tällaisen kertaluokkaa tai paria halvemman kameran, kuten (ihan summassa):
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... mera-musta
tai
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... mera-musta
Ei välttämättä mitään, olosuhteet missä haluat kuvata ovat haastavat isommallekin kameralle. Uskoisin silti, että noissa kahdessa on silti laadukkaampi optiikka. Jos itselleni ostaisin tuontyyppistä kameraa, niin ostaisin sen TZ-60:n. Se on sekä tekniikaltaan että optiikaltaan jo kertaluokkaa parempi. Todennäköisyys saada onnistunut kuva on siis isompi. Verkkokaupassa sitä myydään 399, notta markantalosta säästää jo 40 €.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16789
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, en epäile noiden kalliimpien paremmuutta, mutta oikeasti kuvaukseni on tosi satunnaista räpisimistä ja tarpeisiini nähden hyvin olen pärjännyt vanhoillakin kameroilla, jotka eivät edes ostoaikoinaan olleet mitään high end -tuotteita. Lisäksi mulla on testaamatta useampi Helsingin kiinnostava ravintola, eli 150-200 euroa halvempi hinta olisi aika tervetullut.

Täytyy miettiä viikonlopun yli ja sitten katsoa, mihin lompakko tässä asiassa taipuu. Meneekö noissa kalliimmissa se zoomi siististi sinne rungon sisään (kokoaspekti on kuitenkin aika tärkeä - jos ei housuntaskuun niin ainakin takin kännykkätaskuun)?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9536
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Ihan mielenkiintoinen ratkaisu, mutta ehkä humanistille liian insinöörimallia.
Kuin omalta näppikseltäni!
:sir:

Kuinka tärkeä se zoom toiminto on? Nokian 808 on poistanut multa täysin pokkarin tarpeen helposti mukana kuljetettavana kamerana. Parasta siinä oikeastaan on, että puhelimen kiinteänä osana se on aina matkassa, vaikka ei muistaisi yhtään ennakoida kuvaamista. Lumia 1020 on nimenomaan hämäräkuvauksessa selvästi parempi.

Toki mulla on sitten järkkäri tukemassa niitä tilanteita, kun on vakaa tarkoitus ottaa kuvia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Täytyy miettiä viikonlopun yli ja sitten katsoa, mihin lompakko tässä asiassa taipuu. Meneekö noissa kalliimmissa se zoomi siististi sinne rungon sisään (kokoaspekti on kuitenkin aika tärkeä - jos ei housuntaskuun niin ainakin takin kännykkätaskuun)?
Kaikista löytyy kuvia joka kulmasta auki ja sulki kun iskee googleen ja valitsee kuvahaku. Tuolla on ruodittu Tz-60 ja siitä näkyy myös millainen se on linssi kiinni.

http://www.ephotozine.com/article/panas ... view-23968

Mun elon oppimäärä kameroiden suhteen on se, että onnistuneet kuvat ovat ne mistä on iloa ja mitä huonompi kamera, sen harvemmin niistä kuvista on iloa, koska niiden laatu ei riitä oikein mihinkään käyttöön. Kameran laatu on ihan valintakysymys. Jos uskoo pärjäävänsä 200 kameralla, kannattaa ostaa 200 kamera.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16789
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Ihan mielenkiintoinen ratkaisu, mutta ehkä humanistille liian insinöörimallia.
Kuin omalta näppikseltäni!
:sir:

Kuinka tärkeä se zoom toiminto on? Nokian 808 on poistanut multa täysin pokkarin tarpeen helposti mukana kuljetettavana kamerana. Parasta siinä oikeastaan on, että puhelimen kiinteänä osana se on aina matkassa, vaikka ei muistaisi yhtään ennakoida kuvaamista. Lumia 1020 on nimenomaan hämäräkuvauksessa selvästi parempi.

Toki mulla on sitten järkkäri tukemassa niitä tilanteita, kun on vakaa tarkoitus ottaa kuvia.
No kyllä tässä on taas vähän sama, että humanistille kamera kamerana ja puhelin puhelimena. Zoom on tärkeähkö ja myös se, että kameraa voi lainailla toisille vapaammin kuin puhelintaan. Olin muuten tässä viikko-pari takaperin keskisessä Euroopassa, ja siellä oli nähtävyyyksiä katselemassa useita itä-aasialaisia ryhmiä. Aluksi vähän ihmettelin, kun melkein jokaisella heistä oli sellainen karttakepin näköinen teleskooppitikku kädessään. Kävi ilmi, että ne olivat jonkinlaisia selfie-avustimia: kuvattavan kohteen tullessa vastaan puhelin kiinnitettiin kepin nokkaan, jolla saatiin otettua selfie käsivarren mittaa kauempaa siten, että kuvaan mahtuu hyvin ottaja kavereineen sekä taustalla oleva nähtävyys. Taas ajattelin, että miten kivikautinen olenkaan. Nyt mä koen vähän vastaavaa, kun en oikein ymmärrä, viittaako SH:n "elon oppimäärä" Efraimiin vai elämänkokemukseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Nyt mä koen vähän vastaavaa, kun en oikein ymmärrä, viittaako SH:n "elon oppimäärä" Efraimiin vai elämänkokemukseen.
Nyt ollaan humanistisen kameranoston ytimessä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9536
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Mikä mua erityisesti jäisi harmittamaan, jos hankkisin tällaisen kertaluokkaa tai paria halvemman kameran
Kun sulla oli tuota hämäräkuvausta painotettu valintakriteereissä, niin sellaisia oleellisia informaatioita kameraa valitessa on linssin aukko (pienempi f arvo sitä enemmän linssin läpi tulee valoa) ja kennon koko (Mitä isompi sitä parempi).

Mitä enemmän pikseleitä sitä helpommin kuva tärähtää. Suuresta pikselimäärästä ei perusnäppäilyssä ole oikein muuta hyötyä kuin digitaalinen zoom/ kuvan croppaaminen. 5-8 MPa on mun mielestä jo ihan riittävästi. Se on kuitenkin jo enemmän kuin mitä nyt yleistymässä oleviin 4K näyttöihin mahtuu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25908
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Aluksi vähän ihmettelin, kun melkein jokaisella heistä oli sellainen karttakepin näköinen teleskooppitikku kädessään. Kävi ilmi, että ne olivat jonkinlaisia selfie-avustimia: kuvattavan kohteen tullessa vastaan puhelin kiinnitettiin kepin nokkaan, jolla saatiin otettua selfie käsivarren mittaa kauempaa siten, että kuvaan mahtuu hyvin ottaja kavereineen sekä taustalla oleva nähtävyys..
Ei hitto. Alkaa usko ihmiskuntaan mennä, kun joka toinen nettivitsiksi lukemani asia tuntuu olevan totisinta totta. Viimeaikoina Ron de Jeremyn kuvan bannaus ja nyt tämä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos ei halua tehdä valtavaa määrää jalkatyötä, keskimäärin kannattaa luottaa ammattilaisten arvioihin.

http://www.kamera-lehti.fi/valokuva-ala ... 2014-2015/

Panasonic on ollut matkakameroiden sarjassa uranuurtaja alusta saakka. Joten ei ole ihme, että se jälleen kiilaa terävimpään kärkeen uudella LUMIX TZ60 -mallillaan. Tässä uusimman sukupolven matkakompaktissa on elektroninen etsin ja raw-tiedostotuki sekä kehittyneet videokuvausominaisuudet. Kinokoossa 24–720-millistä vastaavan 30-kertaisen Leica DC Vario-Elmarit -zoomin valovoima on F/3,3–6,4. Erityisesti videointiin suunniteltu 5-suuntainen optinen kuvanvakaaja tuottaa tarkkoja kuvia pitkillä polttoväleillä myös valokuvattaessa. Matkalaisen elämää helpottaviin TZ60:n ominaisuuksiin kuuluvat myös GPS-paikannus ja Wi-Fi-yhteydet NFC-kytkennällä.

Jos noista palkituista ominaisuuksista mikään ei kiinnosta, voi ostaa halvemman hyvällä omallatunnolla ja käyttää 160 egeä ravinteliin.
Viimeksi muokannut So Hard, 24.10.2014 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9536
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Olin muuten tässä viikko-pari takaperin keskisessä Euroopassa, ja siellä oli nähtävyyyksiä katselemassa...
Mä odotin, että tarina olisi jatkunut iPadillä kuvaavilla turisteilla. IMHO hitusen hölmän näköistä sen ison laatan kanssa huseeraaminen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Olin muuten tässä viikko-pari takaperin keskisessä Euroopassa, ja siellä oli nähtävyyyksiä katselemassa...
Mä odotin, että tarina olisi jatkunut iPadillä kuvaavilla turisteilla. IMHO hitusen hölmän näköistä sen ison laatan kanssa huseeraaminen.
Hölmön näköistä ja hyödytöntä. iKuvat on järjestään ihan paskoja.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16789
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Jos ei halua tehdä valtavaa määrää jalkatyötä, keskimäärin kannattaa luottaa ammattilaisten arvioihin.
No hei, enks mä just kysy Kitinästä!
http://www.kamera-lehti.fi/valokuva-ala ... 2014-2015/

Panasonic on ollut matkakameroiden sarjassa uranuurtaja alusta saakka. Joten ei ole ihme, että se jälleen kiilaa terävimpään kärkeen uudella LUMIX TZ60 -mallillaan. Tässä uusimman sukupolven matkakompaktissa on elektroninen etsin ja raw-tiedostotuki sekä kehittyneet videokuvausominaisuudet. Kinokoossa 24–720-millistä vastaavan 30-kertaisen Leica DC Vario-Elmarit -zoomin valovoima on F/3,3–6,4. Erityisesti videointiin suunniteltu 5-suuntainen optinen kuvanvakaaja tuottaa tarkkoja kuvia pitkillä polttoväleillä myös valokuvattaessa. Matkalaisen elämää helpottaviin TZ60:n ominaisuuksiin kuuluvat myös GPS-paikannus ja Wi-Fi-yhteydet NFC-kytkennällä.

Jos noista palkituista ominaisuuksista mikään ei kiinnosta, voi ostaa halvemman hyvällä omallatunnolla ja käyttää 160 egeä ravinteliin.
Kiitos, täytyy perehtyä lisää. Mulla ei ole mitään käsitystä, mikä raw-tiedostotuki edes voisi olla, eli tuskin sitä osaan kaivata. Videokuvaamista en aio harrastaa. GPS ja WiFi eivät minun maailmassani liity kameraan, enkä muutenkaan koeta paikallistaa mitään Nebraska Fried Chickeniä vaan pyrin reissussa syömään paikallisissa pikkukuppiloissa. Alkaa kuulostaa siltä, että voin hyvin tyytyä halvempaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Kiitos, täytyy perehtyä lisää. Mulla ei ole mitään käsitystä, mikä raw-tiedostotuki edes voisi olla, eli tuskin sitä osaan kaivata. Videokuvaamista en aio harrastaa. GPS ja WiFi eivät minun maailmassani liity kameraan, enkä muutenkaan koeta paikallistaa mitään Nebraska Fried Chickeniä vaan pyrin reissussa syömään paikallisissa pikkukuppiloissa. Alkaa kuulostaa siltä, että voin hyvin tyytyä halvempaan.
GPS tallentaa joka kuvaan sijainnin missä se on otettu ja Wifi meinaa että kuvat saa siirrettyä koneelle ilman muistikortin esiin kaivelua. Raw-kuvaaminen meinaa sitä, että kamera tallettaa sinne raa'an käsittelemättömän version siitä mitä kenno saa tallennettua. Merkityksellinen niille jotka osaavat kuvansa itse käsitellä.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16789
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Olin muuten tässä viikko-pari takaperin keskisessä Euroopassa, ja siellä oli nähtävyyyksiä katselemassa...
Mä odotin, että tarina olisi jatkunut iPadillä kuvaavilla turisteilla. IMHO hitusen hölmän näköistä sen ison laatan kanssa huseeraaminen.
No joo, olisi se tuohonkin voinut tosiaan jatkua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9536
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Kiitos, täytyy perehtyä lisää. Mulla ei ole mitään käsitystä, mikä raw-tiedostotuki edes voisi olla, eli tuskin sitä osaan kaivata.
Joo, et kaipaa RAW formaattia. Jos kaipaa RAW formaattia, ostaa järjestelmäkameran. Sanoisin.

Alan kallistua SH:n linjoille, kun oot tyrmännyt mun vaihtoehtoiset ideat. Teinkin sulle tälläsen näppärän vertailun Panasonicin Lumix DMC-jotain kameroista parin viimevuoden ajalta. Mielestäni kannaltasi oleelliset tiedot noissa kaikissa on riittävällä tarkkuudella samat, joten noista suosittelisin ostamaan minkä halvimmalla saa.

EDIT: Ei noita vanhempia taida enää ainakaan suomesta saada. En jaksa alkaa ulkomaisia kauppoja kelaamaan :(
Viimeksi muokannut Vagabondo, 24.10.2014 16:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16789
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kiitos, täytyy perehtyä lisää. Mulla ei ole mitään käsitystä, mikä raw-tiedostotuki edes voisi olla, eli tuskin sitä osaan kaivata.
Joo, et kaipaa RAW formaattia. Jos kaipaa RAW formaattia, ostaa järjestelmäkameran. Sanoisin.

Alan kallistua SH:n linjoille, kun oot tyrmännyt mun vaihtoehtoiset ideat. Teinkin sulle tälläsen näppärän vertailun Panasonicin Lumix DMC-jotain kameroista parin viimevuoden ajalta. Mielestäni kannaltasi oleelliset tiedot noissa kaikissa on riittävällä tarkkuudella samat, joten noista suosittelisin ostamaan minkä halvimmalla saa.
Kiitos taas. Noista halvimmalta vaikuttaa tuo zs35, mikä Euroopassa kai kulkee koodilla TZ55, parin sadan pintaan pitäisi lähteä. Nyt mä lähden ottamaan pari neuvoa antavaa ja palaan asiaan ensi viikolla. Kiitos avusta!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9536
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Noista halvimmalta vaikuttaa tuo zs35, mikä Euroopassa kai kulkee koodilla TZ55, parin sadan pintaan pitäisi lähteä.
Jatkoin vielä vähän etsiskelyä. TZ55 tuntuu olevan vähän nihkeästi kotimaassa, mutta CDON tarjoaa 219€ hintaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25908
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Älä unohda tätä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

TZ-55 on selfie-kamera kun ruutu kääntyy. Siinä voi ottaa luontokuvan ja sitten ihastella kun samassa kuvassa on sekä kurppa että kääpä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9536
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:TZ-55 on selfie-kamera kun ruutu kääntyy.
Katoin samaa. Aletaan kaikki sit seuraamaan urpiaisen instakanavaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.