Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:Onko Ninnillä minkäänlaista minäkuvaan viittaavaa epäselvyyttä? Minusta näin intterwebin kautta ainakin hänen identiteettinsä vaikuttaa hyvin selkeältä. Myöskin näen, että siihen asti kunnes Rekkis tuli kuvioihin ja kaikki män vituix, eleli enimmäkseen aika tavallista perhe-elämää miehensä ja lapsensa kanssa.

Nytkin, kun tilanne on aika lailla hankalin mahdollinen, Ninni on kuitenkin edelleen hoitanut velvollisuutensa vanhempana aikamoisen stressin alla, lapsiinsa keskittyen.
Onhan internetissä helppo antaa vähän minkälaista kuvaa tahansa omasta identiteetistä ja supermutsiudesta, mutta ei se silti poista sitä faktaa, että ninnin käytös on äärimmäisen impulsiivista ja läheisille vahingollista.

Mä en kyllä ihan sellaista selkeää käsitystä ninnin identiteetistä ole saanut, mihin viittaat. Kyllä ninnin identiteetti nimenomaan minun mielestäni aika tavalla seilaa edestakaisin sellaisella pyykkiä pesevä superkotiäiti vs. en välitä edes vuokranmaksuistani vittujakaan jos muut eivät sitä mun puolesta tee -akselilla. Oman minän puolet eivät tunnu saavuttavan oikein mitään järjellistä balanssia, vaan jatkuvasti mennään täysillä joko syteen tai saveen.

Jos nää ongelmat ovat alkaneet mielestäsi esiintyä vasta rekkiksen yhteydessä, niin sulla on lyhyt muisti. Mä kyllä muistan esimerkiksi eräänkin UK:n, äidin ja veljen julkiset haukkumiset ja välien poikkipistämiset täällä ennen kun rekkiksistä oli tietoakaan. Ainoa yhteinen tekijä näissä toimimattomissa ja epävakaissa ihmissuhteissa on ninni.

Ois muutenkin ihan kiva tietää kenen etua ja hyvinvointia sä ajat tällä sun ainaisella "ei mitään oo vialla" -hyssytyksellä, kun sitä vikaa ihan selvästi on, ja paljon.
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Lilo kirjoitti:Ah, tää oli kyllä omahyväisyydessään ehkä loistavin kommentti tässä ketjussa.
Ei elcokaan ihan huonoilla korteilla kisaile. Yleensäkin posse joka tulee Shrinkkiin ainoastaan aukomaan päätä, on vähän surullista sellaista.

Vai onko esmes elcolta nähty yhtäkään rakentavaa kommenttia tässä aiheympäristössä verrattuna rajanvetoihin missä itseä nostatellaan mielenvikaisen roskasakin yläpuolelle? Pieni pippeli.
Toimistorotta

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

nowaysis kirjoitti:Se, kumpi tässä on kyseessä, vaatisi vähän enemmän asiantuntijapanosta kuin mitä meillä täällä on antaa.
Yritätkö sanoa, ettei googleatrian tohtorius olekaan riitävä pätevään diagnoosiin? Johan sillä voidaan korvata neuvolatoimintakin, miksei siis mielenterveyspuolen osaaminenkin ja kaikenlaiset hankalat tutkimukset. Stetson-Harrisonin menetelmällä ja hakukoneiden valikoivalla käytöllä on saavutettu tuloksekkaasti useita webdiagnooseja, joilla itselle liki tuntemattomia ihmisiä on luokiteltu jo usean vuoden ajan mm. eri tavalla narsistisesta tai epävakaasta persoonallisuudesta kärsiviksi reppanoiksi.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Lähinnä varmaan Ninnin lapsien etua. Minusta elämässä on hurjasti harmaan sävyjä, ja yritän aina ymmärtää miksi ihmiset toimivat kuten toimivat, oli sitten kyseessä puolison pettäminen tai vaikkapa sarjamurhaaminen. Ymmärtäminen ei tarkoita hyväksymistä, vaan sitä, että pystyn katsomaan teon ja sen tuomitsemisen taakse ja etsimään niitä motiiveja. Ihminen toimii AINA niin kuin parhaaksi katsoo, syyt voivat sitten olla enemmän tai vähemmän järkeviä jälkikäteen tarkasteltuina..

Yritän vain tässä välittää sitä, millaisena itse näen tilanteen. En väitä tietäväni mikä totuus on, koska en Ninniä ja muita tarinan sankareita irl tunne. Täytyy vielä mainita sekin, että moni tällä palstalla kirjoittavista käyttäytyy täällä ja myös irl toisinaan ihan *kukkuu*, mutta koska syyllistyn siihen itsekin, katson sen olevan osa normaalia ihmiselämää. Joskus mänöö vituix, joskus ei.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

I know crazy, when I see crazy 8)

Välillä pidän itseäni täysin hulluna, mutta se on ohimenevää.
Prepare for the worstest.
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:Minusta elämässä on hurjasti harmaan sävyjä
Aivan. Opetathan sen ninnillekin?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Jotenkin musta tuntuu, että Ninni tietää sen jo :)
Prepare for the worstest.
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jotenkin musta tuntuu, että tää hyssyttelylinja ei tuu tuomaan onnea sen enempää ninnille, ukkokullalle kuin lapsillekaan. Jos ninnillä olis edes yksi aivosolu herännyt hakemaan apua ja pyytää ukkokultaa siihen mukaan, niin nää väliin törkätyt pätemiset ja hyssyttelyt kyllä aika tehokkaasti kastaa ruudin moisesta toiminnasta.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

No onko Ninni sanonut että ehdottomasti ei ole menossa uk:n kanssa jutteleen jonnekin ammattilaiselle? En tosin ole viime aikoina kauhean aktiivisesti seuraillut palstaa, joten siksikin tiedoissani voi olla aukkoja!11
Itse jos koittaisin lämpätä uk:ta takaisin, ottaisin varovaisesti ja etenisin hänen ehdoillaan. Miehet noin niinq yleisesti ottaen taitavat inhota parisuhteesta puhumista ja "keskusteluapua" yleensäkin.
Prepare for the worstest.
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Voihan nyt krooh. Ninnin tässä apua tarvitsee hakea, ei UK:n. Puhuin UK:n toimimisesta läheisenä tukihenkilönä.

Mä veikkaan muutenkin että ninnille on yhtä helppoa edetä jonkun toisen ehdoilla kuin skorpionille on ratsastaa kilpikonnan selässä joen yli pistämättä sitä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tästä minä olin eri mieltä, kuten aiemmassa tekstissäni jo ilmaisin.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

No äläs nyt. Mun on vaikea ymmärtää sun halusi auttaa Ninniä, kun puhut hänestä koko ajan tosi rumasti. Tiedätkö, ettei se tunnu kivalta? Ja ihmiseltä, joka koko ajan vittuilee ja haukkuu, ei kenenkään tee mieli ottaa hyviäkään neuvoja vastaan.
Prepare for the worstest.
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^^ Senpä vuoksi ninni ei tule sinun ohjeillasi ikinä minnekään elämässään pääsemäänkään, vaan kaikki jää kiertämään sitä samaa rataa kuten niin monta kertaa aiemminkin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ahaa, hienoa että näet tulevaisuuteen!

En myöskään oleta, että minun ohjeeni koituisivat kenenkään absoluuttiseksi pelastukseksi.
Viimeksi muokannut nowaysis, 09.04.2010 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:No äläs nyt. Mun on vaikea ymmärtää sun halusi auttaa Ninniä, kun puhut hänestä koko ajan tosi rumasti. Tiedätkö, ettei se tunnu kivalta? Ja ihmiseltä, joka koko ajan vittuilee ja haukkuu, ei kenenkään tee mieli ottaa hyviäkään neuvoja vastaan.
No eihän tuon farssin seuraamisesta voi nauttia kuin sadisti. Se on kauheen ikävää, etten oo aina osannut puhua pelkkien kukkaketojen kautta, kun aikuinen ihminen aiheuttaa toimillaan tuskaa läheisilleen.
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:Ahaa, hienoa että näet tulevaisuuteen!
Niinpä. Eikä tässä tapauksessa tarvitse edes olla ruudinkeksijä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Sinun pitää opetella erottamaan ihminen ja hänen tekonsa. Tässä juuri tarvitaan sitä kykyä olla näkemättä maailma mustavalkoisena. :paavi:

Ihmeellistä determinismiä..
Prepare for the worstest.
elco

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja elco »

Manaaja kirjoitti:^^ Senpä vuoksi ninni ei tule sinun ohjeillasi ikinä minnekään elämässään pääsemäänkään, vaan kaikki jää kiertämään sitä samaa rataa kuten niin monta kertaa aiemminkin.
En taida päästä rakentavuudessa mitenkään tasollesi, mutta oletko sinä vakuuttunut, että tämä sinun Kova Linjasi korjaa asiat?

Mihin olet itse päässyt elämässäsi?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Tuo vuokrajuttu ja kämpän meneminen alta kuulostaa omituiselta. Ei kai joka kuukausi voi käydä niin, että homma menee perseelleen? Tuet tulevat, vuokra maksetaan ja sillä siisti. Jos vuokra on maksettaa ennen tukien saapumista, kannattaa yrittää sopia toisin. Ei elämä voi olla jatkuvaa kaaosta muutosta niin kuin elokuvissa, päähän siinä sekoaa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja martza »

Kyllä munkin mielestä Ninniä pitää herätellä toimimaan eikä vain hyssytellä, että kyllä ne asiat siitä ihan itsekseen selviää.

Itsellä hyvä esimerkki omasta erostani. Itse uskottelin pitkään, että kyllä kaikki hyväksi kääntyy, kun vaan jaksaa odotella, että asiat loksahtavat kohdalleen itsekseen.
Kunnes kaikki kaverini ja EX:n sukulaisetkin saivat minut heräämään, että jos ei järkipuhe ei toiselle auta niin ota ero ja ala elämään jo omaa elämääsi. Niinpä sitten lemppasin totaalisesti EX:n ulos enkä päivääkään ole katunut tekoani. Päinvastoin. Olisi pitänyt EX potkaista pelolle paljon aikaisemmin. Lapset saivat rauhassa kasvaa kanssani ja rakensimme omanlaisemme elämän ilman EX:n ongelmia.
Nyt kaikki ovat hyvin elämässäni. Lapset ovat tasapainoisia, iloisia ja opisekeluissan pärjääviä nuoria aikuisia. Noh poika vielä armeijassa, mutta aloittaa teekkarielämän sitten syyskuussa.
Lapseni pitävät yhteyttä hyvin omaan äitiinsä ja se on pääasia. EX:n kanssa meidän puhevälit ovat hyvät. Juttelemme vain lapsiimme kohdistuvista asioista ja tämä toimii vallan mainiosti.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

elco kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:^^ Senpä vuoksi ninni ei tule sinun ohjeillasi ikinä minnekään elämässään pääsemäänkään, vaan kaikki jää kiertämään sitä samaa rataa kuten niin monta kertaa aiemminkin.
En taida päästä rakentavuudessa mitenkään tasollesi, mutta oletko sinä vakuuttunut, että tämä sinun Kova Linjasi korjaa asiat?

Mihin olet itse päässyt elämässäsi?
Olen päässyt elämässäni varsin tyydyttävälle tasolle. Sellaiselle missä ei tarvitse piirrellä rajoja ja tehdä jatkuvasti pesäeroa roskasakkiin tunteakseen olevansa jotakin. Mites sinulla?

Olen vakuuttunut siitä, että jos ninnin saa potkaistua hakemaan apua, siitä on paljon enemmän hyötyä kuin kenenkään yksittäisestä egonnostatuksesta keskustelupalstalla.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kristusmyfuckinggod....

Olin jo postaamassa tähän pojan ihottumajutuista mut hei, jatkakaa toki.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

:D
Prepare for the worstest.
elco

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja elco »

Manaaja kirjoitti:Olen päässyt elämässäni varsin tyydyttävälle tasolle.
Voisin kuvitella ninnin sanovan juuri samoin. Itse olen noin pääsääntöisesti enimmäkseen tyytyväinen elämääni ja suhtaudun positiivisesti tulevaisuuteen.

Tämä sun kaikkien alojen yleis- ja erikoisasiantuntijuus yhdistettynä absoluuttiseen subjektiivisuuteen on vaan se mikä sai minut taas kommentoimaan. En ole mielenterveyden asiantuntija, mutta en minä nettikirjoittelun perusteella näe sinun ja ninnin mielenterveydessä mitään selkeää eroa. Kyllä sun kirjoittelusta niitä narsistisia piirteitä löytyy kappakaupalla: nettiprofiilisi on nimittäin kokolailla tunteeton ja itseriittoinen. Mielestäsi mielenvikaisia täällä ovat ainakin ninni, minä, EW ja urpiainen - ja luultavasti ainakin puoli tusinaa muuta.

En kuitenkaan usko, että olet hullu. Uskon, että olet pätemisentarpeinen, kolmekymppisenä edelleen pikkuvanha juniori, jonka huonoja luonteenpiirteitä netti kommunikaatiokanavana korostaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Riemumieli kirjoitti:Tuo vuokrajuttu ja kämpän meneminen alta kuulostaa omituiselta. Ei kai joka kuukausi voi käydä niin, että homma menee perseelleen? Tuet tulevat, vuokra maksetaan ja sillä siisti. Jos vuokra on maksettaa ennen tukien saapumista, kannattaa yrittää sopia toisin. Ei elämä voi olla jatkuvaa kaaosta muutosta niin kuin elokuvissa, päähän siinä sekoaa.
Veikkaan että tässä on käynyt niin, että vuokrarahoiksi kuuluneet rahat on käytetty etukäteen muuhun äidin luvatessa maksaa vuokra kun eräpäivä tulee. Rahat käytett, mutsi feidaa ja sit ollaan kusessa.
The great club outshines the individual, always and forever.