Miksi? Jos ostaa isoruutuisen iPhonen, varsinkin iPad minin lisäarvo laskee tavattomasti. Sillä ei voi soittaa.James Potkukelkka kirjoitti:Mutta vielä tuosta, että iPadien myynti laskee, mutta iPhonen kasvaa. Mun mielestäni outo juttu.
Nokiaa vai iUskovaisuutta?
-
- Kitisijä
Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^ tabletissa ipad differoituu vähemmän ja toisaalta kinkit ovat tableteissa vielä kovempi haastaja kuin luureissa. Netin ja median hoitaa halpis-androidillakin ihan kivasti.
Tablettia ei myöskään ole tarve päivittää niin usein kuin luuria. Varsinkaan, jos se on alun perinkin ihan pelittävä ipad.
EDIT: piti ihan tarkistaa. Tablettimyynti siis laski maailmanlaajuisesti, eli iPad seuraa markkinaa:
http://www.digitaltrends.com/mobile/glo ... irst-time/
Laskumarkkinassa on ompunkaan vaikea kasvattaa myyntiä.
Tablettia ei myöskään ole tarve päivittää niin usein kuin luuria. Varsinkaan, jos se on alun perinkin ihan pelittävä ipad.
EDIT: piti ihan tarkistaa. Tablettimyynti siis laski maailmanlaajuisesti, eli iPad seuraa markkinaa:
http://www.digitaltrends.com/mobile/glo ... irst-time/
Laskumarkkinassa on ompunkaan vaikea kasvattaa myyntiä.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Patenttihakemus paljasti uusia suunnitelmia – Apple saattaa hylätä tutun reiän
http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka ... an-6000167
Eikös Tim Cook ollut homo?
http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka ... an-6000167
-
- Kitisijä
En kyllä tajua, miksi Apple ei koskaan halua noudattaa standardeja. Toki firma tuottaa kymmeniä miljardeja vuodessa, eli mun tajuamisellani ei ole merkitystä. Riittää, että itse tajuavat.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
nykyinen reikä on liian iso. Cook haluaa pienemmän.sivustahuutaja kirjoitti:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitinä VIP-jäsen
Onhan tuo nyt ihan selvä. Saadaan varmistettua rahan tulo myös lisälaitteista, kun tuotteeseen käy vaan joko omat tai lisenssillä valmistetut tuotteet. Lisäksi sitoo käyttäjiä merkkiuskollisuuteen, kun vaikeuttaa toisen toimittajan laitteeseen siirtymistä. Toimiakseen toki vaatii kuluttajia, jotka ovat valmiita maksamaan tuollaisesta perseilystä ja hyväksymään kapeamman lisälaitevalikoiman. Applella niitä on toistaiseksi riittänyt.James Potkukelkka kirjoitti:En kyllä tajua, miksi Apple ei koskaan halua noudattaa standardeja. Toki firma tuottaa kymmeniä miljardeja vuodessa, eli mun tajuamisellani ei ole merkitystä. Riittää, että itse tajuavat.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Juurikin noin. Appleidareista on ilmeisesti vaan hienoa, että erotutaan massasta. Apple on mennyt omia polkujaan tietokoneissakin, omien liittimien keksiminen ei ole mikään uusi juttu.Vagabondo kirjoitti:Onhan tuo nyt ihan selvä. Saadaan varmistettua rahan tulo myös lisälaitteista, kun tuotteeseen käy vaan joko omat tai lisenssillä valmistetut tuotteet. Lisäksi sitoo käyttäjiä merkkiuskollisuuteen, kun vaikeuttaa toisen toimittajan laitteeseen siirtymistä. Toimiakseen toki vaatii kuluttajia, jotka ovat valmiita maksamaan tuollaisesta perseilystä ja hyväksymään kapeamman lisälaitevalikoiman. Applella niitä on toistaiseksi riittänyt.James Potkukelkka kirjoitti:En kyllä tajua, miksi Apple ei koskaan halua noudattaa standardeja. Toki firma tuottaa kymmeniä miljardeja vuodessa, eli mun tajuamisellani ei ole merkitystä. Riittää, että itse tajuavat.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Apple itse tietysti sanoo, että sen omat ratkaisut ovat parempia. Mutta kyllähän se varmaan noin on.
-
- Kitisijä
Kyllä mä enemmän luulen, että Apple haluaa luoda omia standardejaan koska avoimilla standardeilla on vaikea erottua ja tehdä rahaa. Jos erilainen ratkaisu osoittautuu hyväksi ja muut lähtevät Applen kelkkaan, Apple saa vielä patenttilisenssit kaupan päälle muiltakin valmistajilta oheistuotteiden lisäksi. Ei ole mitään järkisyytä, miksi Apple laturi on omanlaisensa eikä usb. Fyysisesti se on samankokoinen, teknisesti samanvertainen.James Potkukelkka kirjoitti:Apple itse tietysti sanoo, että sen omat ratkaisut ovat parempia. Mutta kyllähän se varmaan noin on.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^ Kategorian 5 peranoia havaittu.
Jollei CIA:n masinoima salaliitto ollut syynä niin olisiko bisneksen sakkaamiseen mahdollisesti voinut olla syynä, ettei kukaan vaan halunnut enää ostaa symbian-hardisnäppis-matopelipuhelimia kun Applen ja Androidin tuotteet olivat kaupoissa?
Jollei CIA:n masinoima salaliitto ollut syynä niin olisiko bisneksen sakkaamiseen mahdollisesti voinut olla syynä, ettei kukaan vaan halunnut enää ostaa symbian-hardisnäppis-matopelipuhelimia kun Applen ja Androidin tuotteet olivat kaupoissa?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
Mitä jos Nokia ei antanut NSA:lle takaluukkua ja firma päätettiin tästä syystä tuhota? Joku asiaa tunteva voisi kertoa toimitettiinko avaimet NSA:lle vai ei?elco kirjoitti:^ Kategorian 5 peranoia havaittu.
-
- Kitisijä
Ehkä Ollilan homokammo ei antanut myöden antaa takaluukkua.sivustahuutaja kirjoitti:
Mitä jos Nokia ei antanut NSA:lle takaluukkua ja firma päätettiin tästä syystä tuhota? Joku asiaa tunteva voisi kertoa toimitettiinko avaimet NSA:lle vai ei?
-
- Kitisijä
Symbian security on nevöhöörd. Blackberryhän sen tontin hoisi, kunnes aika ajoi ohi.exPertti kirjoitti:Symbianin security oli käsittääkseni ainut oikeasti secure smartphone os. Androidhan sai selinuxin viitosesta alkaen oikeasta linuxista periytyneenä, apple on kait ollut tarkoituksella reikäinen aina.sivustahuutaja kirjoitti:Mitä jos Nokia ei antanut NSA:lle takaluukkua ja firma päätettiin tästä syystä tuhota? Joku asiaa tunteva voisi kertoa toimitettiinko avaimet NSA:lle vai ei?elco kirjoitti:^ Kategorian 5 peranoia havaittu.
Itse kysymykseen seuraamussuhteineen ei mitään hajua.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Joo. Taitaa olla taru lopussa. Nokia teki varmasti SUomen yrityshistorian parhaat kaupat. Toki ennen sitä oli tehty Suomen yrityshistorian suurimmat munaukset, mutta ei nyt mennä siihen 

-
- Kitisijä
^ eikös nykyinen tekohengitys ole vain isojen poikien naamanpelastuspeliä? Nokian osat divestoidaan ihan pian, mutta sitä ei voinut tehdä ihan heti oston jälkeen ettei näytettäisi ihan idiooteilta. Nadella ei kai koskaan olisi halunnut nokiaa.
-
- Kitisijä
Seitsemän miljardia on taskurahaa siitä, että saa Ballmerin olemaan hetken hiljaa.
-
- Kitisijä
Onhan se köyhälle kallista. Rikkaalle tai demarille 7 miljardia muiden rahaa on ihan nappikauppaa.exPertti kirjoitti:Kalliit ovat isojen poikien kasvot.
-
- Kitisijä
Tämä johtaa siihen, että Apple on ainoa, jolla on koko setti pöytäkoneesta läppäriin, tablettiin, kännyyn ja kelloon.
En sitten tiedä, onko se merkittävää vai ei. En koe nykyään ongelmaksi, että luuri ja tabletti on anteroa ja puucee ja läppäri wintoosaa ja pelikonsoli Sonya.
Muuttuisiko kaikki jotenkin paremmaksi, jos mulla olisi omppu pöytäkone, läppäri, tabletti, känny ja kello. Ainakin rahaa palaisi
En sitten tiedä, onko se merkittävää vai ei. En koe nykyään ongelmaksi, että luuri ja tabletti on anteroa ja puucee ja läppäri wintoosaa ja pelikonsoli Sonya.
Muuttuisiko kaikki jotenkin paremmaksi, jos mulla olisi omppu pöytäkone, läppäri, tabletti, känny ja kello. Ainakin rahaa palaisi

-
- Kitisijä
Käyttääkö joku chromebookia?exPertti kirjoitti:Kuinni? Toki Sampalta saa joko chromebookin (jossa pystyy nykyään ajamaan samat appit kuin firman android luureissa) tai jonkun pakollisen winkkarilaitteen kaikista hintaryhmistä.James Potkukelkka kirjoitti:Tämä johtaa siihen, että Apple on ainoa, jolla on koko setti pöytäkoneesta läppäriin, tablettiin, kännyyn ja kelloon.
Samppa on ainut jolta saa lisäksi television ja pesukoneen. *ba da tsim*
Windows kännyjä tuskin pitkään enää saa.
-
- Kitisijä
Olen hyvin hämmästynyt, että chromebookkeja myytäisin noin paljon... En kyllä ihan heti usko ilman toistakin lähdettä.
-
- Kitisijä
Gartnerin mukaan 2015 myytäisin noin 7 miljoonaa chromebookia vs yhdessä kvartaalissa Q3 2015 yli 70 miljoonaa PC:tä.
Eli Chromebookkeja myydän 2-3% PC_koneiden määrästä.
Lähteet
http://www.gartner.com/newsroom/id/3058517
http://www.engadget.com/2015/10/10/pc-s ... n-q3-2015/
Eli Chromebookkeja myydän 2-3% PC_koneiden määrästä.
Lähteet
http://www.gartner.com/newsroom/id/3058517
http://www.engadget.com/2015/10/10/pc-s ... n-q3-2015/
-
- Kitisijä
Miksi joku ostaa chromebookin? Windows lisenssin hinta on varmaan muutama kymppi laitevalmistajalle. Säästääkseen sen muutaman kympin?
-
- Kitisijä
Nyt innostuin itse Chromebookista 
Käyn ehkä ostamassa tämän koulutehtävien tekoon lapsille
http://www.gigantti.fi/product/tietokon ... -valkoinen

Käyn ehkä ostamassa tämän koulutehtävien tekoon lapsille
http://www.gigantti.fi/product/tietokon ... -valkoinen