Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Laitetaan tästä vielä Gattikselle muistin virkistystä

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08 ... pakolaiset

Luulin, että vanhat ihmiset muistaisivat nimenomaan lapsuutensa asiat, vaikka nykyistä presidenttiä eivät välttämättä muistakaan :twisted:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: Menetkö vielä niin pitkälle, että olisit valmis sanomaan, että sodan tai vainon sattuessa saattaisit lähteä itse pakoon, mutta et halua ottaa vastaan muita ihmisiä, jotka tekevät niin?
Rationaalinen ihminen lähtee tietenkin pakoon, jos on sodan, puutteen ja kurjuuden sijaan saatavilla rauhaa ja yltäkylläisyyttä.

Peruskukkahattuargumentti on, että mitäs jos itse. Mitä vittua se tähän liittyy? Tekisin itse päätöksen vallitsevien olosuhteiden myötä. Luultavasti lähtisin (tai ehkä pikemminkin lähden) Suomesta jo ennen kun olot menevät aivan mahdottomiksi.Kun täällä alkaa kalifaatin ja aborginaalien sota ja päättäisin lähteä niin tokihan lähtisin kohdemaahan, jossa minulla olisi parhaat oltavat: jos jossain annettaisiin ilmainen vastikkeeton elatus ja taskurahaa niin luultavasti menisin sinne ennemmin kuin ankealle pakolaisleirille, missä haisee paska, taudit leviävät eikä ole sähköä; olisin valmis investoimaan aika paljonkin, että pääsisin edelliselle.

Pointti kuitenkin on, että on täysin epäoleellista mitä itse tekisin. Kyse on siitä, mitä rationaalinen toimija tekisi. Miksi Wahlroos jättäisi maataloustuet nostamatta, vaikka hän niitä vastustaakin? Jos minulle tarjottaisiin nyt Suomessa 1500e/netto perustuloa niin luultavasti lopettaisin duunit.

On kyllä shokeeraavaa nähdä, miten melkein ihan järkeviinkin ihmisiin tarttuu kukkahattuaivosyöpä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: Menetkö vielä niin pitkälle, että olisit valmis sanomaan, että sodan tai vainon sattuessa saattaisit lähteä itse pakoon, mutta et halua ottaa vastaan muita ihmisiä, jotka tekevät niin?
Rationaalinen ihminen lähtee tietenkin pakoon, jos on sodan, puutteen ja kurjuuden sijaan saatavilla rauhaa ja yltäkylläisyyttä.

Peruskukkahattuargumentti on, että mitäs jos itse. Mitä vittua se tähän liittyy? Tekisin itse päätöksen vallitsevien olosuhteiden myötä. Luultavasti lähtisin (tai ehkä pikemminkin lähden) Suomesta jo ennen kun olot menevät aivan mahdottomiksi. Jos minulle tarjottaisiin Suomessa 1500e/netto perustuloa nyt niin luultavasti lopettaisin duunit. Kun täällä alkaa kalifaatin ja aborginaalien sota ja päättäisin lähteä niin tokihan lähtisin kohdemaahan, jossa minulla olisi parhaat oltavat: jos jossain annettaisiin ilmainen vastikkeeton elatus ja taskurahaa niin luultavasti menisin sinne ennemmin kuin ankealle pakolaisleirille, missä haisee paska, taudit leviävät eikä ole sähköä; olisin valmis investoimaan aika paljonkin, että pääsisin edelliselle.

Pointti kuitenkin on, että on täysin epäoleellista mitä itse tekisin. Kyse on siitä, mitä rationaalinen toimija tekisi. Miksi Wahlroos jättäisi maataloustuet nostamatta, vaikka hän niitä vastustaakin? Jos minulle tarjottaisiin nyt Suomessa 1500e/netto perustuloa niin luultavasti lopettaisin duunit.

On kyllä shokeeraavaa nähdä, miten melkein ihan järkeviinkin ihmisiin tarttuu kukkahattuaivosyöpä.
Annan pisteen älyllisestä rehellisyydestä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vielä tiivistettynä oma kantani: tulee laatia lista turvallisista maista, joista tulleet turvapaikanhakijat tulee kännyttää nopeasti. Ei-turvallisista maista tulleiden hakemukset tulee käsitellä nopeasti, ja jos maahantulon edellytyksiä ei ole, hakija tulee poistaa maasta nopeasti. Oleskelulupia humanitaarisista syistä tulee myöntää nihkeästi.

Sosiaaliturvan taso turvapaikkaa odottavilla tulee olla mahdollisimman alhainen, jotta se ei muodosta vetovoimatekijää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:Laitetaan tästä vielä Gattikselle muistin virkistystä

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08 ... pakolaiset

Luulin, että vanhat ihmiset muistaisivat nimenomaan lapsuutensa asiat, vaikka nykyistä presidenttiä eivät välttämättä muistakaan :twisted:
Jaa 79 on vielä 70-lukua? Taisin muistella Vietnamin sodan aikoja (rauha 1975) ja sitten legendaarista Biafran sotaa Nigerian suunnalla. Nuo vietnamilaispakolaiset taas eivät olleet oikeasti pommitettuja vietnamilaisia, vaan Vietnamin KIINALAISIA komukoita paeten. Niillä on hampurilaismesta Orimattilassakin. Paskaa safkaa tekevät, mutta kas, ei senvärisistä ole ongelmia kuten musulmaaneista. Jopa osaavat lukea ja työtäkin tekevät. Joten eipä rasismistakaan taida olla kyse.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Laitetaan tästä vielä Gattikselle muistin virkistystä

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08 ... pakolaiset

Luulin, että vanhat ihmiset muistaisivat nimenomaan lapsuutensa asiat, vaikka nykyistä presidenttiä eivät välttämättä muistakaan :twisted:
Jaa 79 on vielä 70-lukua? Taisin muistella Vietnamin sodan aikoja (rauha 1975) ja sitten legendaarista Biafran sotaa Nigerian suunnalla. Nuo vietnamilaispakolaiset taas eivät olleet oikeasti pommitettuja vietnamilaisia, vaan Vietnamin KIINALAISIA komukoita paeten. Niillä on hampurilaismesta Orimattilassakin. Paskaa safkaa tekevät, mutta kas, ei senvärisistä ole ongelmia kuten musulmaaneista. Jopa osaavat lukea ja työtäkin tekevät. Joten eipä rasismistakaan taida olla kyse.
Eli otettiinko 70-luvulla siis pakolaisia Suomeen vai ei?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Vielä tiivistettynä oma kantani: tulee laatia lista turvallisista maista, joista tulleet turvapaikanhakijat tulee kännyttää nopeasti.
Kuten jo aiemmin totesin, yli 99% tulee turvallisista maista. Muutama hassu tulee lentokoneella vaarallisista maista. Kyse on elintason perässä tulemisesta.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Sosiaaliturvan taso turvapaikkaa odottavilla tulee olla mahdollisimman alhainen, jotta se ei muodosta vetovoimatekijää.
Taaskin kyse on siitä, että olet pakolaisleirillä perheesi kanssa. Toisessa maassa, koska "on pakko", on tarjolla lämmin asunto, koulutusta jne. tavallista elämää organisoituneessa yhteiskunnassa. Jos vaan pääset perille, saat raahata koko perheesi mukana. Vetovoimatekijä on olemassa, koska Suomessa ei ole pakolaisleiriä vaan normaalit olot. Vaikka euroakaan ei tulisi cäshiä. Joku muu maksaa ne normaalit olot.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Vielä tiivistettynä oma kantani: tulee laatia lista turvallisista maista, joista tulleet turvapaikanhakijat tulee kännyttää nopeasti.
Kuten jo aiemmin totesin, yli 99% tulee turvallisista maista. Muutama hassu tulee lentokoneella vaarallisista maista. Kyse on elintason perässä tulemisesta.
Viittaat Dublinin sopimukseen. Tarkoitin lähtömaata.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Vielä tiivistettynä oma kantani: tulee laatia lista turvallisista maista, joista tulleet turvapaikanhakijat tulee kännyttää nopeasti.
Kuten jo aiemmin totesin, yli 99% tulee turvallisista maista. Muutama hassu tulee lentokoneella vaarallisista maista. Kyse on elintason perässä tulemisesta.
Viittaat Dublinin sopimukseen. Tarkoitin lähtömaata.
Pakolaisuus loppuu sillä hetkellä, kun olet paikassa jossa on rauha. Sen jälkeen kyse on enää elintason valinnasta. Minusta on älyllistä epärehellistä puhua siitä, että Unkarissa juna-asemalle rynnäköivät pakenevat sotaa ja nyyhkiä hukkuneesta lapsesta merellä. Lapset hukkuvat merellä, koska tämä mekanismi on olemassa ja on jengiä joka tekee sillä profittia. En ole valmis importtaamaan paskamaiden väestöä enää yhtään lisää kuin sen vaikutus Suomeen on hyvin selvillä. Rahaa saa mun puolesta laittaa sotapakolaisten auttamiseen, rauhanturvaamiseen jne. mutta importtamisessa ei ole minkään sortin järkeä kenellekään pl. niille, jotka tänne pääsevät.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun kantani on se, että jos hätä on tarpeeksi suuri, tulee auttaa, vaikka siitä tuleekin itselle kustannuksia ja vaivaa.

Mutta toki voi olla ja saa olla eri mieltä. Mielipidekysymyshän tämä on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Mun kantani on se, että jos hätä on tarpeeksi suuri, tulee auttaa, vaikka siitä tuleekin itselle kustannuksia ja vaivaa.

Mutta toki voi olla ja saa olla eri mieltä. Mielipidekysymyshän tämä on.
Auttamismetodistahan tässä on kyse. Importtaamisesta tulee paljon vaivaa, kustannuksia ja se näkyy kohdistuvan etupäässä hyväosaisiin nuoriin miehiin. Suurin kustannuksia pientä apua survival of the fittest -hengessä ja rahaa mafialle. En keksi huonompaa auttamisen metodia tehon, avun kohdistumisen tai haittojen suhteen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mitä aivan konkreettisesti suosittelisit Syyrian sisällissotaa pakenevien auttamiseksi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Mitä aivan konkreettisesti suosittelisit Syyrian sisällissotaa pakenevien auttamiseksi?
Rahoitetaan jonnekin organisoitu pakolaisleiri. Palautetaan sinne salakuljetetut tapaukset.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti:Mun kantani on se, että jos hätä on tarpeeksi suuri, tulee auttaa, vaikka siitä tuleekin itselle kustannuksia ja vaivaa.
Jos täällä alkaisi kalifaatin ja aborginaalien sota ja minä lähtisin etulinjassa bisnesluokassa maasta pois niin pitäisikö minulle antaa oleskelulupa, "ohjausta" ja vastikkeeton koti sekä elatus? Minulla olisi sanojeni mukaan vaara joutua Suomessa hullujen uskovaisten vainon ja väkivallan kohteeksi. Hätäni olisi sanojeni mukaan suuri, mutta olisin maksanut bisnesluokan lipusta 50 000 jenkkitaalaa ja perheeni olisi edelleen sotatoimialueella.

On mielestäni aivan pähkähullua, jos vastaus on kyllä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mitä aivan konkreettisesti suosittelisit Syyrian sisällissotaa pakenevien auttamiseksi?
Rahoitetaan jonnekin organisoitu pakolaisleiri. Palautetaan sinne salakuljetetut tapaukset.
Ok. Eli järjestettäisiin kansainvälinen kilpailutus siitä, kuka maa ottaa alueelleen esim. 40 000:n hengen pakolaisleirin (=Suomen vuotuinen pakolaismäärä tällä hetkellä). Vastaanottava maa vaatisi tietenkin takuut siitä, että se ei joutuisi ottamaan pakolaisia omalle kontolleen missään tilanteessa.

Yhtään tällaista sopimusta ei liene tällä hetkellä olemassa ja onkohan se kansainvälisen oikeuden mukaan mahdollista? Ymmärtääkseni se vaatisi sekä Suomen että vastaanottavan maan irtautumista Geneven pakolaissopimuksesta.

Eli sanoisin, että ideasi on periaatteessa hyvä, mutta mitä ilmeisimmin käytännössä mahdoton toteuttaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mun kantani on se, että jos hätä on tarpeeksi suuri, tulee auttaa, vaikka siitä tuleekin itselle kustannuksia ja vaivaa.
Jos täällä alkaisi kalifaatin ja aborginaalien sota ja minä lähtisin etulinjassa bisnesluokassa maasta pois niin pitäisikö minulle antaa oleskelulupa, "ohjausta" ja vastikkeeton koti sekä elatus? Minulla olisi sanojeni mukaan vaara joutua Suomessa hullujen uskovaisten vainon ja väkivallan kohteeksi. Hätäni olisi sanojeni mukaan suuri, mutta olisin maksanut bisnesluokan lipusta 50 000 jenkkitaalaa ja perheeni olisi edelleen sotatoimialueella.

On mielestäni aivan pähkähullua, jos vastaus on kyllä.
Suomessahan oleskeluluvan tai turvapaikan saaneet saavat saman sosiaaliturvan kuin muutkin ja kertomasi perusteella vaikuttaa siltä, että varallisuutesi olisi niin iso, että et olisi oikeutettu suomalaisen systeemin mukaiseen toimeentulo- tai asumistukeen.

Saattaisit saada oleskeluluvan humanitaarin perustein tai jopa turvapaikan, mutta se kait ei olisi väärin, jos Suomessa riehuisi sota, jonka takia sinulla olisi perusteltu riski joutua vainon kohteeksi.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 03.09.2015 12:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Yhtään tällaista sopimusta ei liene tällä hetkellä olemassa ja onkohan se kansainvälisen oikeuden mukaan mahdollista? Ymmärtääkseni se vaatisi sekä Suomen että vastaanottavan maan irtautumista Geneven pakolaissopimuksesta.
Case Australia, ring a bell? Geneven pakolaissopimus ei edellytä päästämään ketään rajan yli jos tulee turvallisesta maasta. Yli 99% tulee turvallisesta maasta.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

^^^ Peruskukkahattuilua taas: mennään suojaan joidenkin oletettujen kv-sopimusten taakse. Mitä jos Suomen pakolaismäärä nousee kahdella kertaluokalla neljään miljoonaan vuodessa: mitään ei voi tehdä paitsi avata nykymuotoisia vastaanottokeskuksia ja palkata väkeä käsittelemään sopimuksia koska sopimukset ja hukkunut pikkulapsi?

40k on aivan järkyttävä määrä ja kun asetetaan oletus, että puolet pääsee maahan ja odotusaikana palkka juoksee niin ei ole mitään syytä olettaa etteikö määrä kasvaisi kriiseistä huolimatta. Tixin ennuste siitä, että kymmenessä vuodessa Suomi on mamuongelmissa Ruotsi lienee suunnilleen kohdallaan.

Paljonko vuosittainen mamubudjetti on, jolla tuotetaan perheenyhdistämisineen miljoona haittamamua maahan 20 vuodessa?
Viimeksi muokannut elco, 03.09.2015 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: Geneven pakolaissopimus ei edellytä päästämään ketään rajan yli jos tulee turvallisesta maasta. Yli 99% tulee turvallisesta maasta.
Eli ehdotat, että Suomi ratsastaa härskisti sillä tosiasialla, että olemme onneksemme niin kaukana pakolaisvirran lähtömaista, että tänne on mahdotonta päästä kulkematta turvallisen maan kautta?

Ps. Sekoitatko Geneven sopimksen ja Dublinin sopimuksen vai onko Geneven sopimuksessakin maininta siitä, että hakemus tulee käsitellä siinä maassa, johon turvapaikan hakija ensin saapuu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: Eli ehdotat, että Suomi ratsastaa härskisti sillä tosiasialla, että olemme onneksemme niin kaukana pakolaisvirran lähtömaista, että tänne on mahdotonta päästä kulkematta turvallisen maan kautta?
No totta meisselissä! Mitä menee päässä, jos tästä on eri mieltä?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: Eli ehdotat, että Suomi ratsastaa härskisti sillä tosiasialla, että olemme onneksemme niin kaukana pakolaisvirran lähtömaista, että tänne on mahdotonta päästä kulkematta turvallisen maan kautta?
No totta meisselissä! Mitä menee päässä, jos tästä on eri mieltä?
Noh. Mun mielestäni se on epäreilua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Yhtään tällaista sopimusta ei liene tällä hetkellä olemassa ja onkohan se kansainvälisen oikeuden mukaan mahdollista? Ymmärtääkseni se vaatisi sekä Suomen että vastaanottavan maan irtautumista Geneven pakolaissopimuksesta.
Case Australia..
Mitenkäs Astralia onkaan homman käytännössä hoitanut?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Eli ehdotat, että Suomi ratsastaa härskisti sillä tosiasialla, että olemme onneksemme niin kaukana pakolaisvirran lähtömaista, että tänne on mahdotonta päästä kulkematta turvallisen maan kautta?
Mä olen esittänyt importtaamisen bisnescasen heikkouden ja mahdollisen vaihtoehdon, ja nyt sä kutsut mun tehokkaampaa ja suurempaa joukkoa auttavaa ratkaisua härskiksi? Miksi?
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Yhtään tällaista sopimusta ei liene tällä hetkellä olemassa ja onkohan se kansainvälisen oikeuden mukaan mahdollista? Ymmärtääkseni se vaatisi sekä Suomen että vastaanottavan maan irtautumista Geneven pakolaissopimuksesta.
Case Australia..
Mitenkäs Astralia onkaan homman käytännössä hoitanut?
Ei päästä ketään maahan vaan vie käsittelyleirellle -> kauhea droppi tulijoissa.
Universaali disclaimer.