Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Suvinen aikaisemmin totesi, että pääty nostettu mutta kun tytsä pyörii sängyssä. Samoin meidänkin, joten ei siitä mitään apua oikein ole.

Mutta tosiaan, nyt mies eritekurssille, lapsen kanssa tuo ei pitemmän päälle tule toimimaan.

Norossa kun oltiin niin tytsä paskoi, mies vaihtoi vaippaa oksentaen samalla ja minä yökkäilin toisaalla. Sitä se on pahimmillaan, mutta pakko mikä pakko.
masa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja masa »

Suvinen, vaihtaako se "miehesi" edes vaippoja, vai joudutko senkin tekemään yksin?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Mies ei toimenpiteessä voi auttaa, olen varmaan jo maininnut että kaikki eritteisiin liittyvä saa sen oksentamaan, ja lapsen huutoitku on sille aivan sietämätöntä.
Siis voi jumalauta mikä "mies" sulla on. Vai että tekee pahaa auttaa nenän putsaamisessa kun oma jälkikasvu meinaa tukehtua räkään.
RP kirjoitti:Norossa kun oltiin niin tytsä paskoi, mies vaihtoi vaippaa oksentaen samalla ja minä yökkäilin toisaalla.
Meinasin kirjoittaa että "no hän oksentaa sitten, mutta osallistuu kuitenkin", mutta ehditte ensin. Siis mitä JOS sulle käy jotain että joudut jättään kakaran ja miehes keskenään ja sit lapselle tulee vaiks ripuli? Mitä sitte? Se mieskö antaa lapsen maata paskoissaan ihan vaan sen takia et "oksettaa". Ja joo tosiaan, vaihtaako se ees vaippoja vaikka ei ripsaa olekaan...
:shock:

Ja vielä että huutoitku on sietämätöntä? Tulpat korviin vaan ja toimeksi!

Mun on hyvä kommentoida ku mulla ei oo lapsia 8)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Oliskohan mun pitänyt jättää poika niistämättä kokonaan, koska oksensin joka ikinen niistokerta? Mulle tulee räästä oksennusreaktio, en tiedä miksi. En voi edes nähdä sitä tavaraa, kun meinaa vatsa tyhjentyä. Silti sissinä, helvetti sentään, oman lapsen takia!

Kun harjoittelette kuivaksi, jättääkö se mies ne paskat ja pissat lattialle ja juoksee partsille kunnes sinä tulet kotiin? Argh.


Suvinen, jaksuja. Sä kuulostat tosi väsyneeltä :boohoo:
The great club outshines the individual, always and forever.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Luultavasti mies suoriutuisi pakon edessä tuosta kaikesta lapsensa vuoksi (saattaisi jopa keksiä ne korvatulpat tai pyykkipojan, eucalyptukset ja mitä kaikkea) mutta nythän ei tarvitse. Niinhän se menee. Olen itsekin allerginen perunoiden kuorimiselle.
masa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja masa »

Elppis kirjoitti:koska oksensin joka ikinen niistokerta?
Tarpeeksi monta kertaa kun oksentaa, on vatsa tyhjä eikä mitään oksennettavaa. Sittenhän se niistäminen hoituu helpolla!

****

En minäkään aluksi voinut sietää huutoitkua millään. Kun tarpeeksi kauan ja tarpeeksi sitkeästi istuin poika sylissä sängyn laidalla tämän huutaessa kuin palosireeni, ja kun poika viimein nukahti syliin, tuli itselle itku ja maailman hienoin fiilis. Sen jälkeen ei ole huutoitkut paljoa häirinneet.

Suvinen. Sä päästät sen selittelevän ja vastuuta pakoilevan ukkos ihan liian helpolla. Laita se saatana vieköön hoitamaan oma osuutensa tai nakkaa pihalle. Tarpeeton vetelys tuollainen tapaus on.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Suvinen, miten teillä jaksellaan?
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Täällä korvatulehduslapsen kans. Meni sit plörinäks tavata pojan yks isosiskoista tänään. Mut aika pirtee tuo pentu on, tiskas jo kovasti ja leikkii leluillaan. Räkänen on ja hirvee yskä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Sairaat vauvat on surkeutta =/ Itse muistelen, että maitotuotteet lisää liman eritystä, eli niitä voi karsia flunssan ajaksi. Mutta hyvä, että jo parempi!

Meillä opittiin vihdoin ajamaan ilman appareita, sangen kypsässä iässä :D Ei vaan oo jaksettu harjotella, ja muksu on muutenkin tyyppiä, joka tekee asiat sitten kun osaa ne täydellisesti, mitäs sitä huonosti tekemään. Asenne ei tule vanhemmilta, ainakaan toivottavasti.

Unohdin kypärän. Unohdan sen tosi usein. Varmaan, koska omassa lapsuudessa sellaista ei ollut. Mutta eipä oo sitten kaatunu tosiaan kertaakaan. Ihan eri luonne tuolla kuin mulla, hassua :)
Prepare for the worstest.
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Joo, tuo hampainen tulo samaan aikaan on niin kinkkinen juttu. Kun ei oikein tiedä kummasta kiukuttelu tai itkut johtuu vai kummastakin. Nuhaakin voi hampaiden kasvun aikana tulla.

Meillä tytsä teki/tekee samaan aikaan hampaita nro 9 ja 10. Nämä tuntuu olevan pahimmat. On takahampaat, toki isommat kuin nuo kahdeksan etuhammasta.

Tosiaan, nyt olen itse myös kipeä. Ihan samanlaiset oireet kuin tytsällä ja voin kyllä todeta, että jumalauta on kipeä kurkunpää. Yskiminen on yhtä tuskaa. Kovaa kipua ja kirvelyä, nenä hiukan vuotaa. Muuta ei ole.

Hyvä, että tytsänne on piristymään päin, se on aina hieno hetki, huomata taudin olevan pikkuhiljaa takanapäin. Tytsällä vielä ihan pientä nuhaa, ja muutama yskänkohtaus ollut. Nyt tulossa täyteen melkein toinen viikko.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

nowaysis kirjoitti:Meillä opittiin vihdoin ajamaan ilman appareita, sangen kypsässä iässä :D Ei vaan oo jaksettu harjotella, ja muksu on muutenkin tyyppiä, joka tekee asiat sitten kun osaa ne täydellisesti, mitäs sitä huonosti tekemään. Asenne ei tule vanhemmilta, ainakaan toivottavasti.
Meillä just harjotellaan, likkaa ei oikein innosta touhu mut iskänsä mieliks tuolla... Käyn kohta rykäsemässä ne jätskille ja sit haastan futikseen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Suvinen, jos laps ei tykkää olla vaakatasossa, sillä on 99% varmuudella korvatulehdus.
Kiva että yö meni paremmin :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Meillä kahden muksun kanssa näiden vuosien aikana 1 korvatulehdus mut noin kymmeniä räkätauteja, eikä ikinä ole tykätty olla makuullaan. En mäkään tykkää siitä räkäpaineesta sairastaessa.
bliss

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja bliss »

Suvinen kirjoitti:Eikö korvatulehdus nosta kuumetta?
Ei välttämättä.
Nimim. 9 tai 10 korvatulehdusta peräjälkeen ennen putkia :roll:

Kannattaa ne korvat kyllä käydä näyttämässä pitkään jatkuneen flunssan jälkeen. Ihan varmuuden vuoksi.
Viimeksi muokannut bliss, 21.04.2010 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja masa »

Suvinen kirjoitti: En tiennytkään. Eikö korvatulehdus nosta kuumetta? .
Hampaiden tuleminen myös, ja kuumottaa poskia kovin.


..jos ei ollut vielä mainittu..en jaksanut kahlata läpi..
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Hampaiden tulokin voi vaikuttaa makaamishaluihin, painetta ikeniin. Korvatulehdukset voivat myös olla kivuttomia. Joten jännää tämä lapsielämä.
Zeb

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Toipumisia Suvisen poikaselle. Meillä ei ole vielä mitään tarttuvaa esiintynyt. Masuhuudotkin on ollu vähäisempiä. Ja viime yönä jopa nukkui yhteen menoon 9 tuntia, meinasin silmäni tiputtaa kun aamulla katsoin kelloa. Sopivaa korviketta meillä ei kuitenkaan edelleenkään ole, eikä yhtään sopivaa kiinteää. 5 kk ikää siis nyt. Kasvaa kuitenkin hyvin näilläkin eväillä, paino 5 kk neuvolassa oli hiukan päälle 8 kg. En ollut kuitenkaan alun perin ajatellut imettää mitään vuotta tai yli, mutta eipä tässä vaihtoehtojakaan toistaiseksi ole. Ehkäisynkin olisi syytä toimia, muuten loppuu lapselta nimittäin ruoka.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Meillä hampaita on tehty taas viime aikoina hartaasti. Voi sanoa, että ruokahalu on taas laskenut selvästi, kuten itkuherkkyyskin. Aivan kuin lapsi olisi kipeä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dumis

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Tätä lukemalla kyllä mahdollinen vauvakuume laskee aika nopsakasti.
Ajatus siitä että toinen itkee vieressä, eikä kaikkiin asioihin juuri voi vaikuttaa hirvittää ehkä eniten vanhemmuutta miettiessä.

Eipä muuta, kunhan lueskeskelen välistä teidän juttujanne, niin piti kommentoida omasta vinkkelistä.
masa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja masa »

Dumis kirjoitti: Ajatus siitä että toinen itkee vieressä, eikä kaikkiin asioihin juuri voi vaikuttaa hirvittää ehkä eniten vanhemmuutta miettiessä.

Siihen tottuu, aivan kuten nalkutukseenkin. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dumis kirjoitti:Tätä lukemalla kyllä mahdollinen vauvakuume laskee aika nopsakasti.
Ajatus siitä että toinen itkee vieressä, eikä kaikkiin asioihin juuri voi vaikuttaa hirvittää ehkä eniten vanhemmuutta miettiessä.

Eipä muuta, kunhan lueskeskelen välistä teidän juttujanne, niin piti kommentoida omasta vinkkelistä.
Sulonen :) Se taitaakin olla varmaan kauheinta vanhemmuudessa, ettei aina voi 100% olla toiselle avuksi, oli sitten kipeä, kykenemätön ilmaisemaan itseään josta turhautuu tmv.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Tätä lukemalla kyllä mahdollinen vauvakuume laskee aika nopsakasti.
Ajatus siitä että toinen itkee vieressä, eikä kaikkiin asioihin juuri voi vaikuttaa hirvittää ehkä eniten vanhemmuutta miettiessä.

Eipä muuta, kunhan lueskeskelen välistä teidän juttujanne, niin piti kommentoida omasta vinkkelistä.
Sulonen :) Se taitaakin olla varmaan kauheinta vanhemmuudessa, ettei aina voi 100% olla toiselle avuksi, oli sitten kipeä, kykenemätön ilmaisemaan itseään josta turhautuu tmv.
:komp:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti:
Dumis kirjoitti: Ajatus siitä että toinen itkee vieressä, eikä kaikkiin asioihin juuri voi vaikuttaa hirvittää ehkä eniten vanhemmuutta miettiessä.
Siihen tottuu, aivan kuten nalkutukseenkin. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vanhemmuutta usein markkinoidaan tai siitä keskustellaan niin, että sitten kun se lapsi syntyy alkaa järjetön hulabaloo, kaikki muuttuu ja Ruotsinlautat ajaa karille. Paljon uutta tulee, mutta maalaisjärjellä ja kärsivällisyydellä pärjää melkein kokonaan. Ei niitä uusia asioita heti kukaan opi, eikä niistä kyllä ylimääräistä stressiä kannata ottaa. Pikkuhiljaa, lähes automaagisesti huomaa rutinoituvansa asioissa, kun vaan ALKAA TEHDÄ NIITÄ, eikä sysää toisen vastuulle liikaa. Sitä vauvaa ja hänen itkuaan oppii tulkitsemaan varsin nopeasti.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 22.04.2010 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Huoh. Kaverille syntyi 3 kk liian aikaisin pieni poika 1200 g ja 40 cm. Kaksi päivää sitten. Teho-osastolla pieni. Voi herranjumala et voi tulla paha mieli. Siellähän hää joutuu olemaan ainakin seuraavat 3 kk, jos edes selviää.

Kamalaa :cry:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tsemppiä Ninnin kaverin vauvalle! :(

Keskosseurantaan joutuu pitkäksi aikaa, hyvät mahikset sillä on selvitä noiden mittojen varassa, ja jos viikolla 27-28 syntyi, mahikset on sellaset 50/50.
The great club outshines the individual, always and forever.