Kiville ei ole mitään käyttöä: mikset möisi?James Potkukelkka kirjoitti:^Esinahan voisin myydä, jos olisi hätätilanne ja hinta hyvä!
Autoilu 2
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 25821
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Ne on lainan vakuutena, ei voi myydä.elco kirjoitti:Kiville ei ole mitään käyttöä: mikset möisi?James Potkukelkka kirjoitti:^Esinahan voisin myydä, jos olisi hätätilanne ja hinta hyvä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 25821
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Hyvä idea! Jakamistalous on tosiaan tätä päivää.sivustahuutaja kirjoitti:Esinahka-as-a-Service on enemmän tätä päivää.James Potkukelkka kirjoitti:^Esinahan voisin myydä, jos olisi hätätilanne ja hinta hyvä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 25821
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Teslalta uusi malli P100D, jonka 0-60mph 2.5 sek. (ex- 1 ft roll out). Jos jätetään jenkkityylinen 1 ft roll out pois, niin lienee 2.6 sek ja 0-100 ilman roll outia lienee 2.7 sekuntia.
https://www.tesla.com/fi_FI/blog/new-te ... -car-world
Kyseessä on kaikkien aikojen kolmanneksi nopein tuotantoauto ja nopein tällä hetkellä tuotannossa oleva. Edelle pääsevät LaFerrari ja Porsche 918 Spyder jotka molemmat olivat pienen tuotansarjan autoja, jotka maksoivat yli miljoonaan. Näihin nähden P100D 135 k USD on sikahalpa.
Toki ottaisin mielummin LaFerrarin, mutta se maksaa siis 10 kertaa enemmän.
Radalla Ferrari ja Porsche ovat tietysti nopeampia, mutta toisaalta Model S on viisipaikkainen sedan runsaalla tavaratilalla.
Polttomoottori on tosi vanhanaikainen kapistus.
https://www.tesla.com/fi_FI/blog/new-te ... -car-world
Kyseessä on kaikkien aikojen kolmanneksi nopein tuotantoauto ja nopein tällä hetkellä tuotannossa oleva. Edelle pääsevät LaFerrari ja Porsche 918 Spyder jotka molemmat olivat pienen tuotansarjan autoja, jotka maksoivat yli miljoonaan. Näihin nähden P100D 135 k USD on sikahalpa.
Toki ottaisin mielummin LaFerrarin, mutta se maksaa siis 10 kertaa enemmän.
Radalla Ferrari ja Porsche ovat tietysti nopeampia, mutta toisaalta Model S on viisipaikkainen sedan runsaalla tavaratilalla.
Polttomoottori on tosi vanhanaikainen kapistus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 25821
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Porschen 2020 tuleva Mission E luvataan olevan 0-100 3.5 sekuntia. Varmasti Porschella revitään hiuksia päästä. 2020 tulossa oleva malli häviää mallille, jonka voi Teslalta tilata tänään ja jonka Yhdysvalloissa saa ensi kuun lopulla...
Kun Mission E viimein 2020 tulee, niin maali on takuulla siirtynyt taas kauemmaksi.
Kun Mission E viimein 2020 tulee, niin maali on takuulla siirtynyt taas kauemmaksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 16745
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Autoilu 2
Voi tietysti olla, että malli on saapuessaan jo jäänyt kehityksen kärjestä. Tuo kiihtyvyyslukema tuskin kuitenkaan sitä osoittaa - en oikein näe, että noilla lukemilla se on enää kenellekään kovin keskeinen tekijä, vaan tuo taso riittää.James Potkukelkka kirjoitti:Porschen 2020 tuleva Mission E luvataan olevan 0-100 3.5 sekuntia. Varmasti Porschella revitään hiuksia päästä. 2020 tulossa oleva malli häviää mallille, jonka voi Teslalta tilata tänään ja jonka Yhdysvalloissa saa ensi kuun lopulla...
Kun Mission E viimein 2020 tulee, niin maali on takuulla siirtynyt taas kauemmaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
Uskon sitten kun Le Mansin 24h:n kymmenen kärjessä kaikki ovat sähkövempeleitä.James Potkukelkka kirjoitti: Polttomoottori on tosi vanhanaikainen kapistus.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 25821
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Kun puhutaan reilusti yli 100k- yli miljoona maksavista autoista, niin on aika epäoleellinen kysymys, mikä riittää. Dacia varmasti riittää autona kaikille.urpiainen kirjoitti:Voi tietysti olla, että malli on saapuessaan jo jäänyt kehityksen kärjestä. Tuo kiihtyvyyslukema tuskin kuitenkaan sitä osoittaa - en oikein näe, että noilla lukemilla se on enää kenellekään kovin keskeinen tekijä, vaan tuo taso riittää.James Potkukelkka kirjoitti:Porschen 2020 tuleva Mission E luvataan olevan 0-100 3.5 sekuntia. Varmasti Porschella revitään hiuksia päästä. 2020 tulossa oleva malli häviää mallille, jonka voi Teslalta tilata tänään ja jonka Yhdysvalloissa saa ensi kuun lopulla...
Kun Mission E viimein 2020 tulee, niin maali on takuulla siirtynyt taas kauemmaksi.
Mutta toki kiihtyvyys on vain yksi auton ominaisuus. Voi hyvin olla, että Porschen Mission E on radalla parempi ja polttomoottori-Porschet tietysti ovat radalla ja autobahnhalla Teslaa parempia. Mutta toisaalta, emme tiedä, mitä Tesla tarjoaa 2020.
Teslan _ensimmäinen_ auto Tesla Roadster meni 0-60mph 3.7 sekuntia
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster
Olisi mielenkiintoinen nähdä, minkälaisen suorituskyvyn Tesla Roadster saisi nykytekniikalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 25821
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
On aikoihin eletty, kun joutuu kannattamaan kepuliskon ehdotusta
http://www.hs.fi/autot/a1472003579136
Mulla syy on tietysti puhtaan itsekäs, en muuta väitä.
http://www.hs.fi/autot/a1472003579136
Mulla syy on tietysti puhtaan itsekäs, en muuta väitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 14934
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
-
- Kitisijä
- Viestit: 25821
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Njoo, ei ole mikään huono pointti tuokaan. Mulle riittäisi, kunhan poistaisivat autoveron sähköautoilta kokonaan. On se tosin pieni jo nytkin, mutta silti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 14934
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
On typerää liikennepolitiikkaa verottaa kaikkia perkeleesti ja antaa sitten tietyille hyväosaisille teknologianörteille rahasumma siitä hyvästä, että he yksityisautoilevat. Jos ihmisten annettaisiin pitää omat rahansa verottamisen sijaan, kaikkien tilanne olisi parempi pl. hyväosaiset teknologianörtit.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25821
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Kyllä mun mielestäni hyvinvointivaltion tärkein ominaisuus on hyväosaisten teknologianörttien tukeminen!So Hard kirjoitti: . hyväosaiset teknologianörtit.
No joo. En pidä huonona, että autovero (jos sellainen on) on porrastettu CO2-päästön mukaan. Toki koko vero tulisi poistaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 14934
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Jos tavoiteena on minimoida co2-päästöt niin se lienee politiikkakeinona ihan fiksu sinänsä, olkoonkin että raipan määrä on aika raju. Olkoonkin että sivuseurauksena on mielikuvituksellisesti ilmoitetut kulutus/päästölukemat.James Potkukelkka kirjoitti:No joo. En pidä huonona, että autovero (jos sellainen on) on porrastettu CO2-päästön mukaan. Toki koko vero tulisi poistaa.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25821
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Mutta ovat ne varmaankin toisiinsa verrattavissa, ts. jos toisen auton ilmoitettu CO2 päästö on 100g ja toisen 200g, niin varmaankin jälkimmäisen todellisetkin CO2-päästöt ovat selvästi ensimmäistä isommat.So Hard kirjoitti:. Olkoonkin että sivuseurauksena on mielikuvituksellisesti ilmoitetut kulutus/päästölukemat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 14934
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Varmasti näin, mutta kyllä mua tietysti kuluttajana kiinnostaisi tietää paljonko ne oikeassa ajossa syö löpöä. Esim. jos tarttee kalkyleerata kannattaako diesel, bensiini vaiko sähkö.James Potkukelkka kirjoitti:Mutta ovat ne varmaankin toisiinsa verrattavissa, ts. jos toisen auton ilmoitettu CO2 päästö on 100g ja toisen 200g, niin varmaankin jälkimmäisen todellisetkin CO2-päästöt ovat selvästi ensimmäistä isommat.So Hard kirjoitti:. Olkoonkin että sivuseurauksena on mielikuvituksellisesti ilmoitetut kulutus/päästölukemat.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21492
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Pieni verotus tietty on kaikista paras, mutta jos verottaa pitää, niin haittaverot ovat hyvä vaihtoehto.So Hard kirjoitti:On typerää liikennepolitiikkaa verottaa kaikkia perkeleesti ja antaa sitten tietyille hyväosaisille teknologianörteille rahasumma siitä hyvästä, että he yksityisautoilevat. Jos ihmisten annettaisiin pitää omat rahansa verottamisen sijaan, kaikkien tilanne olisi parempi pl. hyväosaiset teknologianörtit.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25821
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Kyllä kelpaa ajaa pillurallia
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001247779.html
Luultavasti löytyy kyytiin tulijoita
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001247779.html
Luultavasti löytyy kyytiin tulijoita
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 25821
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Kaikkea se saksalainen keksii!
http://www.bosch-mobility-solutions.com ... injection/
Vesi-injektio parantaa korkeaviritteisen ahdetun bensamoottorin tehoa ja hyötysuhdetta. Ensimmäinen ajatus on, että onko nyt aprillipäivä; suihkutetaan moottoriin vettä ja teho nousee ja päästöt alenevat.
Seuraava ajatus oli, miksi näin hyvin tehoavaa ja suht yksinkertaista ideaa ei ole keksitty ja toteutettu aiemmin. No sitten opin, että se oli käytössä jo toisen maailmansodan aikaan lentokoneissa. Jostain toisaalta luin, että litratehon pitää olla vähintään 107hp ennenkuin tästä on hyötyä.
Eli idea on vanha, mutta aiemmin normaalissa katukäytössä ei ole ollut niin korkeaviritteisia moottoreita kuin nykyään.
http://www.bosch-mobility-solutions.com ... injection/
Vesi-injektio parantaa korkeaviritteisen ahdetun bensamoottorin tehoa ja hyötysuhdetta. Ensimmäinen ajatus on, että onko nyt aprillipäivä; suihkutetaan moottoriin vettä ja teho nousee ja päästöt alenevat.
Seuraava ajatus oli, miksi näin hyvin tehoavaa ja suht yksinkertaista ideaa ei ole keksitty ja toteutettu aiemmin. No sitten opin, että se oli käytössä jo toisen maailmansodan aikaan lentokoneissa. Jostain toisaalta luin, että litratehon pitää olla vähintään 107hp ennenkuin tästä on hyötyä.
Eli idea on vanha, mutta aiemmin normaalissa katukäytössä ei ole ollut niin korkeaviritteisia moottoreita kuin nykyään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 4952
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Autoilu 2
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23547
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Toivottavasti myy ja Neste maksaa kunnon osingot.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25821
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Tesla aikoo tehdä nykyiseen autopilotiin merkittävän softapäivityksen lähiviikkoinen (Elon sanoo 1-2 viikkoa, mutta hänen aikataulunsa tulee aina vähintään kertoa kahdella).
Muutama kuukausi sitten tapahtuneessa kuolonkolarissa AP ei jarruttanut, koska kamera ei pystynyt tunnistamaan rekan vaaleaa kylkeä riittävän luotettavasti. Tutka kyllä antoi kaiun, mutta nykyinen hätäjarrutus ei jarruttanut, koska kamera ei vahvistanut asiaa.
Nyt Tesla aikoo ryhtyä jarruttamaan pelkän tutkakaiun perusteella, mutta se vaatii paljon työtä väärien hälytysten estämiseksi.
https://www.tesla.com/blog/upgrading-au ... orld-radar
Muutama kuukausi sitten tapahtuneessa kuolonkolarissa AP ei jarruttanut, koska kamera ei pystynyt tunnistamaan rekan vaaleaa kylkeä riittävän luotettavasti. Tutka kyllä antoi kaiun, mutta nykyinen hätäjarrutus ei jarruttanut, koska kamera ei vahvistanut asiaa.
Nyt Tesla aikoo ryhtyä jarruttamaan pelkän tutkakaiun perusteella, mutta se vaatii paljon työtä väärien hälytysten estämiseksi.
https://www.tesla.com/blog/upgrading-au ... orld-radar
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21492
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ Eikös olisi fiksumpaa antaa kuskille varoitus tutkan perusteella, jolloin kuski voi varmistaa havainnon ja jarruttaa? Kyse kun on ajoavusta, eikä automaattisesta kuskista.
-
- Kitisijä
- Viestit: 14934
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Ensin pitää rekisteröidä varoitus, sitten havainnoida ja vielä reagoida. Varmaan 1-3 sekuntia lisää jarrutuksen alkamiseen joka meinaa 120 km/h nopeudessa usein eroa hengenlähdön ja selviämisen välillä jos eteen tulee vaikka hirvi.sivustahuutaja kirjoitti:^ Eikös olisi fiksumpaa antaa kuskille varoitus tutkan perusteella, jolloin kuski voi varmistaa havainnon ja jarruttaa? Kyse kun on ajoavusta, eikä automaattisesta kuskista.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21492
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Jos kuski ei omilla pikku silmillään havaitse rekkaa suoraan edessä, niin kyllä se hälytys on parempi kuin ei mitään. Autopilotin kanssakin kuski on vastuussa kuljettamisesta.So Hard kirjoitti:Ensin pitää rekisteröidä varoitus, sitten havainnoida ja vielä reagoida. Varmaan 1-3 sekuntia lisää jarrutuksen alkamiseen joka meinaa 120 km/h nopeudessa usein eroa hengenlähdön ja selviämisen välillä jos eteen tulee vaikka hirvi.sivustahuutaja kirjoitti:^ Eikös olisi fiksumpaa antaa kuskille varoitus tutkan perusteella, jolloin kuski voi varmistaa havainnon ja jarruttaa? Kyse kun on ajoavusta, eikä automaattisesta kuskista.
Meillä on tässä käsissä yksi keissi, jossa false-negative on aiheuttanut törppökuskin kuoleman. Tuohon nähden tuntuisi huonolta idealta lisätä false-positive äkkijarrutuksia.