Okei, meillä on yksi false negative joka tappoi maailmassa, hieno argumentti. Pelkästään Suomessa nukahtaneita, sairauskohtauksen saaneita tai pimeässä hirvieläimeen ajavia on riittämiin. 2014 oli 6900 hirvikolaria jotka tappoivat kaksi ja vammauttivat 145 ihmistä. Kun tähän lisätään reaktionopeudelta hitaat vanhukset ja tyypit jotka jäpättää luuriin ajaessa, en ihan heti lähtisi tyrmäämään automaattijarruttamista - semminkin kun systeemi varmaan näkee, onko joku ajamassa takaa hanuriin.sivustahuutaja kirjoitti:Jos kuski ei omilla pikku silmillään havaitse rekkaa suoraan edessä, niin kyllä se hälytys on parempi kuin ei mitään. Autopilotin kanssakin kuski on vastuussa kuljettamisesta.
Meillä on tässä käsissä yksi keissi, jossa false-negative on aiheuttanut törppökuskin kuoleman. Tuohon nähden tuntuisi huonolta idealta lisätä false-positive äkkijarrutuksia.
Järjestelmät kehittyvät kun niitä käytetään. Ergo, kannatan niiden käyttämistä vaikka ne tekisivät joskus virheitä. Ihmiset tekevät varmuudella virheitä.