Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus
Ihan vilpittömästi, en ymmärrä, miksi loukkaantua, jos evakkoa kutsutaan pakolaiseksi. Ryssäähän he pakoon lähtivät?
Onko tässä nyt joku pelko siitä, että sekoitetaan hiekkaneekeriin?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Kyllä Syyriassakin puhutaan maan sisäisistä pakolaisista. Ei se ole loukkaus.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Mä en kanssa ymmärrä loukkaantumista tässä yhteydessä ollenkaan. Mutta muuten mä olen kyllä ollut pääsääntöisesti siinä mielessä Perden linjoilla, että nyt päällä olevan pakolaistilanteen vertaaminen karjalaisevakkojen asuttamiseen tai sotalapsien lähettämiseen Ruotsiin ei ole kovinkaan avartavaa tai ymmärrystä lisäävää. Huonot analogiat vain sotkevat asioita, ja kaikki nämä kolme asiaa ovat niin perustavanlaatuisesti erilaisia, että en oikein ymmärrä analogian hyödyllisyyttä.James Potkukelkka kirjoitti:Ihan vilpittömästi, en ymmärrä, miksi loukkaantua, jos evakkoa kutsutaan pakolaiseksi. Ryssäähän he pakoon lähtivät?
Keskustelun kannalta tietysti voisi sitten yrittää etsiä niitä puolia analogiasta, mitkä saattavat toimia, ja sitten myös avata sitä, mitkä asiat eivät ole mielekkäästi analogisia. Mutta että loukkaantua. Perttireaktio ("helvetin korkeimman asteen koulutettu persläpi. Haista paska äijä") on nyt ainakin aivan älytön. Onhan tuollainen aggressiivinen uhriutuminen persupiireissä nykyisin toki suosittua, mutta kumminkin. Ja karjalaisvihasta puhuminen on tietysti täyttä peranoiaa. Tosin onhan se tavallaan avartavaa ja lisää analogian ensinäkemältä kätkettyä sopivuutta, että Perde muistaa puhista tästä traumasta siitä, että ruotsinkieliset kunnat eivät halunneet vastaanottaa suomenkielisiä karjalaisia vaan katsoivat, että heidät pitää sijoittaa alueille, joille heidän tulonsa ei olisi niin suuri kielellinen ja kulttuurinen shokki ja peräti muuttaisi perinteisiä kielisuhteita päälaelleen. Itse asiassa, tuon tyyppinen argumentaatio kuulostaa aika ajankohtaiselta.
Mitä tulee Perden käsitykseen siitä, että humanistinen yliopistosivistys ei olisi koskaan saanut mitään merkittävää hyvää aikaan Suomessa, niin mun täytyy kyllä myöntää, että vaikka nämä leijonakoruilevat hommaurpot koettavatkin nykyisin parhaan kykynsä mukaan liata isänmaallisuuden, niin en mä silti kykene näkemään suomalaisen kansakunnan, suomen kielen, koulujärjestelmän ja mitä näitä onkaan luomista sen enempää merkityksettöminä kuin yksinomaan kielteisinäkään saavutuksina.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Ihan kiinnostava kysymys. Tuossa linkkaamassasi artikkelissa sanotaan noin niinku pääpiirteissään, että Suomesta(kin) löytyy sellaisia mielenterveysongelmallisia, aika surkeita tyyppejä, jotka kokevat vetoa erilaisiin fantasioihin joukkosurmista ja muista väkivallanteoista, joiden kautta he jotenkin kieroutuneesti kostaisivat yhteiskunnalle kokemansa välinpitämättömyyden ja pakottaisivat yhteiskunnan tunnustamaan heidän merkityksensä ja valtansa siten, että he kerrankin saisivat olla huomion keskipisteenä ja pelon kohteena. Ja että internetin aikakaudella nämä muuten tyypillisesti yksinäisyyteen vajoavat syrjäytyneet löytävät uusia tapoja ruokkia toinen toistensa epäterveitä valtafantasioita. Edelleen jutussa todettiin, että poliisi oli yhyttänyt yhden tällaisen tapauksen Turusta, mutta oikeusjutulle ei ollut katetta, koska tyypin toimet eivät osoittaneet mitään merkkejä fantasiatason konkretisoitumisesta teoiksi, ja itse tyyppikin on nyt psykiatrisessa hoidossa.
Noin siis itse jutussa. Palstahistoriasi valossa veikkaisin kuitenkin, että sinä luit juuri, että poliisi oli juuri saamaisillaan kiinni Turussa helsinkiläisperäisen maahanmuuttajan, oikein tyypillisen miesvihaaja-naispaholaisen, joka oli tappamassa joukkoa lapsia, jotta saisi vietyä joukolta isiä mahdollisuuden viettää aikaansa jälkikasvunsa kanssa. Ja juuri kun poliisi oli tekemässä pidätystä, paikalliset punavihreät virkamiehet, jotka ovat myös humanististen tieteiden kukkahattutäti-dosentteja, saivat laskettua talvinopeusrajoitukset niin alhaisiksi, että poliisi ei kerinnytkään ajoissa paikalle, ja miesvihaajaterroristi saatiin pelastettua sosiaaliviranomaisten hyysäyksen turviin. Tästä tuohtuneena muuttaisit Saksaan, jos se ei edellyttäisi muuttoa ulkomaille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
urpiainen kirjoitti: Noin siis itse jutussa. Palstahistoriasi valossa veikkaisin kuitenkin, että sinä luit juuri, että poliisi oli juuri saamaisillaan kiinni Turussa helsinkiläisperäisen maahanmuuttajan, oikein tyypillisen miesvihaaja-naispaholaisen, joka oli tappamassa joukkoa lapsia, jotta saisi vietyä joukolta isiä mahdollisuuden viettää aikaansa jälkikasvunsa kanssa. Ja juuri kun poliisi oli tekemässä pidätystä, paikalliset punavihreät virkamiehet, jotka ovat myös humanististen tieteiden kukkahattutäti-dosentteja, saivat laskettua talvinopeusrajoitukset niin alhaisiksi, että poliisi ei kerinnytkään ajoissa paikalle, ja miesvihaajaterroristi saatiin pelastettua sosiaaliviranomaisten hyysäyksen turviin. Tästä tuohtuneena muuttaisit Saksaan, jos se ei edellyttäisi muuttoa ulkomaille.

-
- Kitisijä
James Potkukelkka kirjoitti:urpiainen kirjoitti: Noin siis itse jutussa. Palstahistoriasi valossa veikkaisin kuitenkin, että sinä luit juuri, että poliisi oli juuri saamaisillaan kiinni Turussa helsinkiläisperäisen maahanmuuttajan, oikein tyypillisen miesvihaaja-naispaholaisen, joka oli tappamassa joukkoa lapsia, jotta saisi vietyä joukolta isiä mahdollisuuden viettää aikaansa jälkikasvunsa kanssa. Ja juuri kun poliisi oli tekemässä pidätystä, paikalliset punavihreät virkamiehet, jotka ovat myös humanististen tieteiden kukkahattutäti-dosentteja, saivat laskettua talvinopeusrajoitukset niin alhaisiksi, että poliisi ei kerinnytkään ajoissa paikalle, ja miesvihaajaterroristi saatiin pelastettua sosiaaliviranomaisten hyysäyksen turviin. Tästä tuohtuneena muuttaisit Saksaan, jos se ei edellyttäisi muuttoa ulkomaille.

Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Päinvastoin, teksti oli suorastaan nerokkaan kekseliäs ja hauska.exPertti kirjoitti:[Tässä on ehdottomasti paikka lanseerata palstalyhenne UOI.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Urpsu on ihana!exPertti kirjoitti:
Tässä on ehdottomasti paikka lanseerata palstalyhenne UOI.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
-
- Kitisijä
Mä en ole nähnyt sun kirjoittavan noin. Itseasiassa kovin harvan muutenkaan. Urpsulla on lahja!
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Martin Schein on pahoittanut mielensä siitä, että joukkomurhaajia on nimitelty terrroristeiksi 

-
- Kitisijä
Luulen, että Urpsulla on varsin läheinen suhde medialukutaitoon, luetunymmärtämiseen, lähdekritiikkiin ja harkintakykyyn.exPertti kirjoitti: Pienenä ongelmana pidän sitä, että kauan hiottu kommentti liimattiin juuri tuohon kommenttiin kiinni. Olisi edes laittanut johonkin, jossa kritisoin jotakin hänen rakastamaansa.
-
- Kitisijä
Vaikuutaisi siltä, että sinulla itselläsi on epätervein suhde, lauot suustasi mitä sattuu marssiessasi konfliktista konfliktiin. Erikoista, että viihdyt täällä siitä huolimatta vai pitäisikö sanoa sen vuoksi.exPertti kirjoitti:Luulen, että (melkein?) jokaisella kirjoittajalla täällä on epäterve suhde tähän palstaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
http://m.iltasanomat.fi/autot/art-1449809046918.html
Autoliiton kanssa aivan samaa mieltä.
Autoliiton kanssa aivan samaa mieltä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
^ Fiksuinta olisi siirtyä kattavaan keskinopeusvalvontaan. Silloin eliminoitaisiin inhimilliset virheet ja kaikenlainen kameroiden välinen kengurumeininki. Liikenneturvallisuus paranisi roimasti, koska ohittelun ja kiilailun hyöty häviäisi. Sakkotulot tuossa tosin laskisivat, koska kukaan ei koittaisi onneean. Jos verotulot ohjaavat toimintaa, niin keskinopeuskamerat eivät yleisty.
-
- Kitisijä
Mun mielestä säästäminen on ok ja leikkurin kuuluukin heilua. Vaikka sitten jonkun liikenteen haittaveron muodossa. Mutta olen pettynyt tähän jeesustelevaan ja kansan oikeustajun vastaiseen tapaan sakottaa tavan tallaajia, jonka meiningin ei pitäisi Suomen sivistysvaltiossa olla edes mahdollinen vaihtoehto.
-
- Kitisijä
Mun mielestä sellainen olisi hyvä järjestelmä, missä jokainen kojelautakameran omistaja voisi rekisteröityä liikennepoliisiksi. Sitten vain latailisi videoita poliisin vasikkaserverille ja valtion budjetin tulopuoli paisuisi sadalla miljardilla vuodessa.
If you found out that Thomas Edison fucked kids, would you stop turning the lights on?
-
- Kitisijä
Poliisilla ei onneksi ole videoille vasikkaserveriä. Nauhalle voi puhua, linkkiä laittaa ja kuvaa ilmoituksen kylkeen. Saa nähdä, mitä periscope ja muut villitykset tuovat mukanaan.
-
- Kitisijä
http://www.iltasanomat.fi/khl/art-1450061340088.html
Ossi selvästikin nauttii näistä kuvaustilanteista
Ossi selvästikin nauttii näistä kuvaustilanteista

-
- Kitisijä
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 84154.html
"tietynlaista kahden henkilön välistä eripuraa tässä on ollut"
Ja minä kun luulin, että henkilöt ryhtyivät ammuskelemaan toisiaan sen takia, että olivat asioista niin voimakkaasti samaa mieltä..
"Poliisin mukaan välikohtauksesta ei ollut merkittävää vaaraa ulkopuolisille."
Ei ainakaan niin merkittävää, kuin esim 10km:n ylinopeus moottoritiellä
"tietynlaista kahden henkilön välistä eripuraa tässä on ollut"
Ja minä kun luulin, että henkilöt ryhtyivät ammuskelemaan toisiaan sen takia, että olivat asioista niin voimakkaasti samaa mieltä..
"Poliisin mukaan välikohtauksesta ei ollut merkittävää vaaraa ulkopuolisille."
Ei ainakaan niin merkittävää, kuin esim 10km:n ylinopeus moottoritiellä

-
- Kitisijä
eiexPertti kirjoitti:http://www.talouselama.fi/uutiset/polii ... aa-6237201
Pitipä sattua, onko tämä muuten asianomistajarikos?
-
- Kitisijä
Oliko sulla tässä joku ongelma?exPertti kirjoitti:^ mikä rikos tuo sitten on? Siis joku vahingonteko tai ilkivalta tms.
Jospa siellä on vain ollut joku huolimaton lumenluoja, vähän rautakangella kopauttanut jääpaakkuja.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Pariisissa sitten väkästeltiin historiallinen ilmastosopu ja ilmastonmuutos on nyt sitten pysäytetty alle 2 asteeseen. Uutisointi aiheesta on vaan ollut pelkkää diipadaapaa, vaikka tälläinen selkeä raja oli saatu aikaiseksi. Oikein mitään konkreettisia toimenpiteitä ei kuitenkaan ole tullut vastaan.
Luonnollisena selityksenä taitaa olla, että tämäkin sopimus on samaa sontaa kuin aikaisemmat. Kukaan ei oikein lupaa mitään. Ainakaan sitovasti. Paitsi EU, joka haluaa johtaa joukkoja ilmastonmuutoksenvastaisessa taistelussa.
http://www.korhola.com/lang/fi/2015/12/ ... -suomeksi/
Ei hyvältä näytä. Talousongelmissa oleva EU jatkaa itsensä kurittamista ja pahimmat saastuttajat jatkaa entiseen malliin. Ei tälläisissa sopimuksissa ole mitään järkeä.
Luonnollisena selityksenä taitaa olla, että tämäkin sopimus on samaa sontaa kuin aikaisemmat. Kukaan ei oikein lupaa mitään. Ainakaan sitovasti. Paitsi EU, joka haluaa johtaa joukkoja ilmastonmuutoksenvastaisessa taistelussa.
http://www.korhola.com/lang/fi/2015/12/ ... -suomeksi/
Ei hyvältä näytä. Talousongelmissa oleva EU jatkaa itsensä kurittamista ja pahimmat saastuttajat jatkaa entiseen malliin. Ei tälläisissa sopimuksissa ole mitään järkeä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Kun sopimus ei sido ketään eikä mitään, onko se sitten vain lauselma tai tahdonilmaus? Mielestäni sopimus on huono termi.Vagabondo kirjoitti:Ei tälläisissa sopimuksissa ole mitään järkeä.