Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Iran: Saudi-Arabian koneet pommittivat Jemenin-lähetystöämme
Saudi-Arabia on pitänyt itseään sunnalaisuuden johtomaana ja Iran shiialaisuuden. Välirikon onkin pelätty vaikuttavan uskonhaarojen suhteisiin koko Lähi-idässä.
Missä kohtaa tuossa on se huono juttu?
Mä olin sun aiemmista jutuista saanut jotenkin sen käsityksen, että et olisi esimerkiksi ollut niin kovin innoissasi Lähi-idän kasvavien levottomuuksien liikkeelle sysäämistä kansainvaelluksista.
Ja jos lähi-itä syttyy isompaan tuleen, niin öljyn hinta nousee, millä on suora vaikutus globaaliin talouskasvuun ja esim. Wärtsilän voimalakauppoihin alueelle. Pelkkä prospekti levottomuuksista on nostanut öljyn hintaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Iran: Saudi-Arabian koneet pommittivat Jemenin-lähetystöämme
Saudi-Arabia on pitänyt itseään sunnalaisuuden johtomaana ja Iran shiialaisuuden. Välirikon onkin pelätty vaikuttavan uskonhaarojen suhteisiin koko Lähi-idässä.
Missä kohtaa tuossa on se huono juttu?
Mä olin sun aiemmista jutuista saanut jotenkin sen käsityksen, että et olisi esimerkiksi ollut niin kovin innoissasi Lähi-idän kasvavien levottomuuksien liikkeelle sysäämistä kansainvaelluksista.
Juu. Tuskin uusi sota ainakaan vähentäisi pakolaismääriä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti:Mä olin sun aiemmista jutuista saanut jotenkin sen käsityksen, että et olisi esimerkiksi ollut niin kovin innoissasi Lähi-idän kasvavien levottomuuksien liikkeelle sysäämistä kansainvaelluksista.
Vaikka konfliksi leviäisikin koko Lähi-Itään, niin tulijamäärä lasketaan kymmenissä miljoonissa. Mikä on kärpäsenpaska verrattuna Afrikasta tulijoiden määrään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mä olin sun aiemmista jutuista saanut jotenkin sen käsityksen, että et olisi esimerkiksi ollut niin kovin innoissasi Lähi-idän kasvavien levottomuuksien liikkeelle sysäämistä kansainvaelluksista.
Vaikka konfliksi leviäisikin koko Lähi-Itään, niin tulijamäärä lasketaan kymmenissä miljoonissa. Mikä on kärpäsenpaska verrattuna Afrikasta tulijoiden määrään.
Mä kyllä mielummin näkisin ne kymmenet miljoonat elämässä omissa nurkissaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti:Mä kyllä mielummin näkisin ne kymmenet miljoonat elämässä omissa nurkissaan.
Tämän suhteen peli taitaa olla menetetty, sota tai ei.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Mä kyllä mielummin näkisin ne kymmenet miljoonat elämässä omissa nurkissaan.
Tämän suhteen peli taitaa olla menetetty, sota tai ei.
Sanoisin, että tulijoiden määrä korreloi aika rapsakasti konflikteihin. Suuria turvapaikanhakiajamääriä: Somalia, Afganistan, Irak, Syyria. Iran on Irakiin nähden väestöltään melkoinen (79 vs 32 milj.), Irakilaisia koskien 2553 päätöstä ja Irania 80. Nigeriassa on 162 miljoonaa ihmistä, tp-päätöksiä 150. Tansanissa 43 miljoonaa, päätöksiä 9. Somalia 10 miljoonaa, konflikti, päätöksiä 566. Gambia alle 2 milj kääpiö, jossa levotonta, päätöksiä 40.

Porukan insentiivi lähteä tai uska ihmissalakuljettajien lupauksiin on lähdön helppouden lisäksi lienee aika pitkälti kiinni siitä, että mikä meininki maassa on. Toivoisin talouskasvua ja rauhaa kaikkialle, ihan riippumati uskonnosta ja ihonväristä.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, mun on vähän vaikea tässä nyt hahmottaa, minkä kannan puolesta ja miksi Bluntly nyt argumentoi kriitikoita vastaan. Ilmeisesti puolustettu kanta on, että Saudi-Arabian ja Iranin välillä kiristyvä jännite, joka joidenkin tahojen mukaan alkaa muodostaa jopa sodan uhkaa, on hyvä asia, koska, niin, miksi? Ilmeisesti tämän hyvän on oltava jotain oikein poikkeuksellisen hyvää, koska hyvyys kompensoi uhkaavan öljykriisin ja miljoonien pakolaisvyöryn aiheuttamat haitat (puhumattakaan mahdollisen eskaloituvan konfliktin aiheuttamasta välittömästä inhimillisestä hädästä ja kärsimyksestä paikan päällä).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Rättipäitä kuolee, daah!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Rättipäitä kuolee, daah!1
No minäkin kyllä vähän pelkäsin, että kyseessä olisi pelkkä rasistis-sadistinen turahdus, mutta kun mulle on toistuvasti todisteltu, että tästä tässä nykypatriotismissa ei suinkaan ole kyse.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18767
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6691
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja aasi »

http://www.abc.net.au/news/2016-01-11/e ... ce/7076924

Ruotsissa maahanmuuton myötä miehiä naista kohti enemmän kuin Kiinassa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:o
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kaikenmaailman dosentteja ei ole kiinnostanut antaa lausuntoja hallituksen ehdotuksiin

http://www.hs.fi/kotimaa/a1452569505559 ... usimmat-#5

Ihan hyvää kuittia. Aika noloa ensin haukkua ja sitten pyytää ilmaisiin töihin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

aasi kirjoitti:http://www.abc.net.au/news/2016-01-11/e ... ce/7076924

Ruotsissa maahanmuuton myötä miehiä miestä kohti enemmän kuin Kiinassa.
Everything went better as planned?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18767
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nyt kun Sipilä määritteli VOK asukkaiden keppostelun paimentamisen olevan poliisin tehtävä, olisi varmaan hyvä saada niitä poliiseja pysyvästi kaikkiin VOK kaupunkeihin ja kuntiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4306
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Bluntly kirjoitti:Nyt kun Sipilä määritteli VOK asukkaiden keppostelun paimentamisen olevan poliisin tehtävä, olisi varmaan hyvä saada niitä poliiseja pysyvästi kaikkiin VOK kaupunkeihin ja kuntiin.
Parempi olisi pystyttää jonnekin Vaasan pellolle aidattu pakolaistelttaleiri uusille turisteille ja siirtää nykyisetkin sinne. Siihen kylkeen joku poliisin parakkikioski.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ei helvetin helvetti? Ilmeisesti kokkarit ja demarit ovat ihan unessa.

Kaupungillistumisen vauhdittaminen olisi niitä ainoita poliittisia keinoja nousta tästä suosta. Annettaisiin tuppukylien näivettyä ja ihmisten muuttaa kaupunkeihin, jolloin infran rakentaminen pistäisi pyörät pyörimään ja työpaikat kohtaisivat työntekijät.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Minkähänlainen laki pystyisi länsimaisessa oikeusvaltiossa kieltämään julkisella paikalla kävelemisen? Liikkumis- ja kokoontumisvapaus ovat demokratian perusasioita.

Pidän aivan mahdottomana, että voitaisiin tehdä laki, jolla olisi mitään vaikutusta.

Toki voidaan tehdä laki, joka kieltää liikkumisen ryhmissä julkisella paikalla ilmeisessä rasistisessa tarkoituksessa, mutta ko. lailla ei ole mitään merkitystä, koska näyttö jää riittämättömäksi ja epäselvissa tapauksissa päätetään syytetyn eduksi. Ajatusrikoksia laki ei tunne.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
Minkähänlainen laki pystyisi länsimaisessa oikeusvaltiossa kieltämään julkisella paikalla kävelemisen? Liikkumis- ja kokoontumisvapaus ovat demokratian perusasioita.

Pidän aivan mahdottomana, että voitaisiin tehdä laki, jolla olisi mitään vaikutusta.

Toki voidaan tehdä laki, joka kieltää liikkumisen ryhmissä julkisella paikalla ilmeisessä rasistisessa tarkoituksessa, mutta ko. lailla ei ole mitään merkitystä, koska näyttö jää riittämättömäksi ja epäselvissa tapauksissa päätetään syytetyn eduksi. Ajatusrikoksia laki ei tunne.
Tässä on nyt kyllä Kitinätraditiot arvossaan! Ensin Elco pamauttaa klassisen argumentin siitä, että hallituspuolueen puheenjohtaja ei saisi selvitellä ihmisten turvaamista järjestäytyneiden, anti-demokraattisten terroristijärjestöjen aiheuttamalta uhalta julkisissa tiloissa, koska sotaveteraanien asiat ovat vieläkin rempallaan. Ja siihen sitten Dave komppaa, että mitään parannusta vallitsevaan tilaan olisikin mahdoton tehdä, perusteena joku hommahenkinen väärä yliyksinkertaistus (lainoppineet näkevät tilanteessa vaikeuksista huolimatta paljon enemmän liikkumavaraa).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25844
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^et aivan ymmärtänyt mitä tarkoitin (toki vika saattoi olla täällä päässä). Kirjoitin, että lakia ei voida kirjoittaa niin, että sillä olisi mitään merkitystä.

Toki laki voi kieltää partioinnin julkisella paikalla ilmeisessä rasistessa tarkoituksessa. Mutta kyseisellä lailla ei ole mitään käytännön merkitystä näyttövaikeuksien takia.

Jos pilottitakkinen kaljupäinen leijonakorujoukkio maihareissä kävelee julkisella paikalla, on hyvin vaikea näyttää toteen, että he liikkuvat ilmeisessä rasistessa tarkoituksessa. Onhan heillä esim. oikeus olla iltakävelyllä porukalla. Em. porukalla on kuitenkin oikeus liikkua julkisella paikalla. ELi pitäisi osoittaa, että he ovat liikkeellä nimenomaan rasistisessa mielessä. Epäselvissä tapauksissa tuomitaan syytetyn eduksi.

Eli laki voidaan laatia symbolimielessä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 14.01.2016 9:05. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Joo, tämmöiset pikkuasiat saa mennä taas läpi.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016011 ... 3_uu.shtml
Ei helvetin helvetti? Ilmeisesti kokkarit ja demarit ovat ihan unessa.

Kaupungillistumisen vauhdittaminen olisi niitä ainoita poliittisia keinoja nousta tästä suosta. Annettaisiin tuppukylien näivettyä ja ihmisten muuttaa kaupunkeihin, jolloin infran rakentaminen pistäisi pyörät pyörimään ja työpaikat kohtaisivat työntekijät.
Hesarissakin tästä on nyt keskusteltu. Varmaan keskeisiä isoja kysymyksiä ovat tältä kannalta ainakin se, (i) kuinka taloudellisesti autonomsiia maakunnat ovat (eli elättävätkö Uusimaa ja Pirkanmaaa 16 kepumaakuntaa vai joutuvatko kepureservaatit tulemaan toimeen oman veropohjansa varassa) ja (ii) tuhoutuuko elinkelpoistenkin maakuntien (Uusimaa kärjessä) potentiaali siihen, että keskuskaupunki-veturin tuomat mahdollisuudet vesitetään antamalla kehyskunnille (kepureservaatteja ja kokkari-kermankuorijoita) mahdollisuus kuppaamiseen sekä osaoptimoivaan vapaamatkustamiseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."