Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Kuukauaitskierto puolessa välissä.. tai joku.. ja sattuu NIIN saatanasti, mutta nyt ei särje non-stoppina, vain jos mä liikun tai muutan asentoa .. tää on jo absurdia. Alan kohta kääntyä pillerien puoleen, jos nää säryt vaan muuttuu hirveämmiksi kuukausi kuukaudelta, 2 viikkoa sikaa siten menkkoihin vielä .. pylly!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

DitaVonShagwell kirjoitti: 2 viikkoa sikaa siten menkkoihin vielä .. pylly!
Sika raukka :(
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

^ Juuuuh .. röh!

Aikaa.. 2 viikkoa aikaa. Kohta iskee totaalisensuuri.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Endometrioosi?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lolita kirjoitti:Endometrioosi?
Mä mietin vähän samaa... tai myooma/kysta-meininki.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

No joo, siis.. jotain tuolla on pakko olla vialla.. Varmaan pitää käydä gynellä. Varsinkin ne kivut, mitkä pisti oksentamaan viime kuukautisten alkessa olivat pienestä pelottavat.

edit: varsinkin kun nyt on sellaisia noi vatsakivut, että on vatsa kosketusarka..
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

Onko jollain kokemusta mykoplasma-bakteerista?

Aloitettiin lääkitys siihen tänään, epäilynä että on sydämessä, ja testien vastauksethan saa vasta parissa viikossa mutta hoitohan aloitettava heti. Itsellä oireena siis rintakipu (jota ei pysty varmaksi laskemaa esim. lihaskivuksi), rytmihäiriötuntemuksia (ei ole saatu filmissä kiinni), tasaista pientä lämpöilyä, hengenahdistusta yms. Takana kaksi peräkkäistä flunssaa kuukauden sisään.

Perjantaina menen moneen muuhunkin testiin tämän lisäksi (keuhkokuvat, sydänfilmi, helikobakteeri (kovan närästyksen vuoksi).

Mä vaan nyt äkkiä lueskeltuna sain käsityksen että hankala häätää? Monella tämän kantajalla kuulemma tosi pitkittynyttä yskää ja muuta oireistoa. Itselläni ei nyt yskää, mutta kurkku on jo useamman kuukauden ollut ajoittain kipeä, mutta voipi johtua tuosta närästyksestä.

Mutta, vituttaa. Varsinkin kun pitää jälleen odotella noita muita testejä pyhän takia. Muutenkin tuntuu että oon henkisesti ihan loppu tähän stressiin ja huoleen mitä oon koko tämän ajan tuntenut.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Mun siskollani todettiin se muutama vuosi sitten. Sittemmin on todettu myös krooninen väsymysoireyhtymä, jonka syntyyn mykoplasma voi liittyä läheisesti. Systeri on ollut ajoittain tosi huonossakin kunnossa ja opinnot ovat kärsineet. Suunnitteli jopa muuttamista äitin luo, jotta joku pitäisi huolta.

http://cfs.gehennom.org/?mykoplasma

Ei kuulosta kovin mukavalta... toivottavasti sinä tulet kuntoon.
Zeb

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Zeb »

RP kirjoitti:Onko jollain kokemusta mykoplasma-bakteerista?

Aloitettiin lääkitys siihen tänään, epäilynä että on sydämessä, ja testien vastauksethan saa vasta parissa viikossa mutta hoitohan aloitettava heti. Itsellä oireena siis rintakipu (jota ei pysty varmaksi laskemaa esim. lihaskivuksi), rytmihäiriötuntemuksia (ei ole saatu filmissä kiinni), tasaista pientä lämpöilyä, hengenahdistusta yms. Takana kaksi peräkkäistä flunssaa kuukauden sisään.

Perjantaina menen moneen muuhunkin testiin tämän lisäksi (keuhkokuvat, sydänfilmi, helikobakteeri (kovan närästyksen vuoksi).

Mä vaan nyt äkkiä lueskeltuna sain käsityksen että hankala häätää? Monella tämän kantajalla kuulemma tosi pitkittynyttä yskää ja muuta oireistoa. Itselläni ei nyt yskää, mutta kurkku on jo useamman kuukauden ollut ajoittain kipeä, mutta voipi johtua tuosta närästyksestä.

Mutta, vituttaa. Varsinkin kun pitää jälleen odotella noita muita testejä pyhän takia. Muutenkin tuntuu että oon henkisesti ihan loppu tähän stressiin ja huoleen mitä oon koko tämän ajan tuntenut.
Rintakipu voi johtua siitä närästyksestäkin, se on ainakin tavallinen rintakivun syy. Rytmihäiriötuntemukset voivat liittyä stressiin, tekee ilmeisen hyvänlaatuisia lisälyöntejä itsellekin tuo stressi.

Jos nyt kova epäily olisi infektioon liittyvästä sydänlihastulehduksesta, niin silloin kyllä yleensä otetaan samantien se sydänfilmi, labrat, keuhkokuva jne. Ilmeisesti sinun lääkärisi on pitänyt vaihtoehtoa epätodennäköisenä, päätellen siitä että kokeet vasta perjantaina.

Minun päässäni olevan tiedoston mukaan mykoplasma hoituu kyllä viikon-parin antibioottikuurilla, kunhan on valittu sellainen antibiootti joka kyseiseen pöpöön puree. Yskänärsytys voi toki jatkua muutaman viikon vielä kuurin jälkeenkin, muttei loputtomiin. Jos yskä jatkuisi kuukausitolkulla niin lähtisin hakemaan muuta syytä kuten vaikka astmaa. Tupakka ei tietty asiaa auta.

Kroonista väsymysoireyhtymää pidetään länsimaisen lääketieteen parissa vähän niinku hömpänsuuntaisena ainakin, ja moni näkee sen psyykkisenä ongelmana. Eipä toki näitä kaikkia pöpöjen jälkivaikutuksia vielä kunnolla tunneta, mutten siltikään itse osaisi olla etukäteen huolissani mistään jälkiseuraamuksista vaikka itsellä mykoplasma todettaisiinkin.

Onkos sinulla Pupu vatsaa koskaan tähystetty? Sellainen voisi olla sinun ikäiselläsikin aiheellinen jos tämä happaman nousu (ja rintakivut) ovat pitkäaikainen ongelma ja lääkekuuritkin kokeiltu.
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

Mulla on otettu jo se sydänentsyymi koe sekä kaksi sydänfilmiä tämän kuun aikana, rintakipua ei uskaltanut laittaa närästyksen piikkiin koska on tuota tasaista lämpöä yms. oireita eikä lihaksissa ole kosketusarkuutta. Lisäksi rinta/sydänoireet ilmenivät ennen närästyksen alkua (ts. ainakin ennen kuin itse tunsin nämä. Toki on ollut tiedossa että stressi yms. voi vaikuttaa. Mutta yli kuukausi näillä menty, somackuuri ollut päällä yms. niin haluaa tutkia ja epäilee tuota myplasmaa muidenkin juttujen vuoks.
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

Niin, unohdin vielä vastata ettei ole tähystetty, mutta veikkaan että sinne olen piakkoin menossa. Oireet on kuitenkin jo aika kovat; nielemisvaikeuksia on muutaman kerran ollut, juuri mitään ei voi syödä saati juoda. Rintalasta huutaa hoosiannaa. Polttelu sentään laantuu lääkkeillä, mutta ennemminkin tunnen sen takaisinvirtauksen kuin ns. närästyksen.

Tuosta mykosta vielä, niin itsehän en ollut aikaisemmin edes kuullut kyseisestä pöpöstä. Tämä lekuri on ilmeisesti hoitanut näitä potilaita useamman ja koki tarpeelliseksi ottaa mykotesti (ja sulki samalla laajan sydänlihastulehduksen pois, koska ne-jotkut-entsyymit ok) koska se ei kuulemma näy useinkaan muilla tavoin. Muissa labroissa on vaan "hiukan" jotain poikkeavaa, ei mitään hälyyttävää. Ja aloitti tähän tehoavan lääkityksen, toki se näyttää muutakin poistavan, voi kaiketi olla muuallakin.
Zeb

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Joo, siltä kuulostaa, että tähystykseen vaan minusta kunhan tuo akuutti tilanne laukeaa.

Kuulostaa kyllä siltä että olet hyvissä käsissä. Huoli siis pois!
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

No voi hyvä tavaton! Aika selkeää tuo on: Palleatyrä, jossa osa mahalaukkua joutunut pallealihaksen alle ja ruokatorven ja mahalaukun välinen sulkijalihas ei toimi.

Inhottavat oireet, mutta sydäntuntemukset aika tyypillisiä. Luulen, että kuumeilu ja muut pahemmat ovat stressin aiheuttamia. Gastroskopia olisi nyt hyvä. Sitten vaan Puppeli muistat ette kuole hapenpuutteeseen gastroskopiassa vaikka se siltä tuntuukin! Ja sitten tulee TÄMÄNVÄRISTÄ NESTETTÄ MAHASTA...

Leikkauskin palleatyrässä mahdollinen mutta konservatiivisella hoidolla jatketaan aluksi ellei tilanne ole todella paha.

Mutta sitten on mahdollisuus, ettei ole palleatyrää! Joooo. Epäilen, että on, ja siihen siis yhdistyy ruokatorven varmaan aika pahakin tulehdustila joka aiheuttaa polttoja, sano. Ruokatorvessa ei ole sitä suojelevaa suolahappoa kuin mahassa. mahahappo ei ole tarkoitettu ruokatorveen ja siksi se pitäis peittää jollain liuoksella tai sitten vähentää mahan suolahappopitoisuutta (Somac).

MUTTA luonnollisesti kaikki vakavammat kuten sydänasiat ensin tutkittava!!

Sekö sinulla oli silloin kun seuraavana päivänä et palannut asiaan. Ymmärrän, hihii. :h:


Hyvää :h: sulle Puppeli. Pidä itsesi koossa!
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

Nyt olen syönyt Nexium 40mg muutaman päivän; olen taivaissa. Voin syödä normaalisti, makuaistikin alkanut palautua. Toki pientä poreilua ja "kirvelevää" kipua ajoittain vatsassa, mutta voi johtua ihan noista vahvoista antibiooteistakin. Anyway, olo on kummasti kohentunut sen vaivan osalta.

Rintakipua on edelleen, mutta mielestäni on myös kipeät kohdat kosketusarkoja ns. vihlaisee koskiessa. Toisaalta rinta on "muhkuraisen" oloinen joten olisikohan rauhaset ärtyneet vaikkapa tuosta flunssailusta.

Mitä maalikkona katsoin sydänfilmiä niin näytti normaalilta, syke oli tosin 86. Mutta on se ollut 92 pahimmillaan vaikka silloin olin maannut jo puoli tuntia paikoillaan. Saattaa selittyä ihan flunssalla tuokin, ja nyt toki olin kantanut tytsää yms. Kunto ei ihan paras mahdollinen yli kuukauden makaamisen jälkeen.

Toivon että kyseessä on närästyksen ja lihasten aiheuttamia kiputiloja, hengenahdistus voi johtua kai närästyksestäkin ja toisaalta kylmästä ilmastakin. Miehellä usein talvisin hengenahdistusta jota tietty tutkittukin aikoinaan eikä sen enempää mitään löytynyt. Allerginen persoona hänkin.

Oikeastaan noita keuhkokuvia jännitän, onko kipu lihasperäistä vaiko keuhkoista tulevaa. Kymmenen putkiloa otettiin verta joten kai sieltä aika lailla testejä sitten on merkitty.

Päivällä pitäisi lekurin soittaa, joten josko hiukan pääsisi hengähtämään; joko kaikki ok tai sitten tietäisi ainakin mitä on, jos on.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

RP kirjoitti:Nyt olen syönyt Nexium 40mg muutaman päivän; olen taivaissa. Voin syödä normaalisti, makuaistikin alkanut palautua. Toki pientä poreilua ja "kirvelevää" kipua ajoittain vatsassa, mutta voi johtua ihan noista vahvoista antibiooteistakin. Anyway, olo on kummasti kohentunut sen vaivan osalta.

Rintakipua on edelleen, mutta mielestäni on myös kipeät kohdat kosketusarkoja ns. vihlaisee koskiessa. Toisaalta rinta on "muhkuraisen" oloinen joten olisikohan rauhaset ärtyneet vaikkapa tuosta flunssailusta.

Mitä maalikkona katsoin sydänfilmiä niin näytti normaalilta, syke oli tosin 86. Mutta on se ollut 92 pahimmillaan vaikka silloin olin maannut jo puoli tuntia paikoillaan. Saattaa selittyä ihan flunssalla tuokin, ja nyt toki olin kantanut tytsää yms. Kunto ei ihan paras mahdollinen yli kuukauden makaamisen jälkeen.

Toivon että kyseessä on närästyksen ja lihasten aiheuttamia kiputiloja, hengenahdistus voi johtua kai närästyksestäkin ja toisaalta kylmästä ilmastakin. Miehellä usein talvisin hengenahdistusta jota tietty tutkittukin aikoinaan eikä sen enempää mitään löytynyt. Allerginen persoona hänkin.

Oikeastaan noita keuhkokuvia jännitän, onko kipu lihasperäistä vaiko keuhkoista tulevaa. Kymmenen putkiloa otettiin verta joten kai sieltä aika lailla testejä sitten on merkitty.

Päivällä pitäisi lekurin soittaa, joten josko hiukan pääsisi hengähtämään; joko kaikki ok tai sitten tietäisi ainakin mitä on, jos on.
Olet ihan selkeästi hermostunut ja pikkuisen kivasti neurositoitunut ja stressihormonit vaikuttaa. Tuo pulssi on ihan pikkujuttu. Pyri rentoutumaan. Hengitä syvään ja älä tarkkaile liikaa itseäsi! Kunhan ensin käyt varmistamassa, että kaikki on hyvin kehossasi niin sitten vain rentoutumaan!
Sydänfilmiä ei maallikko pysty kyllä katsomaan kun ei tavallinen arvauskeskuslääkärikään aina...

Ihminen on psyko-biologis-fyysinen kokonaisuus ja se on muistettava!! Ei yksi ilman toista!!!
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

En mä erityisen stressaantunut ole tällä hetkellä. Kivuliaana olen. No en mä osaa sydänfilmistä tietenkään mitään varmaa sanoa, olen vaan nähnyt niitä elämäni aikana sen verran; niin kohtauksessa, rytmeissä kuin normissakin ettei se ainakaan näyttänyt siltä että olisin infarktin kourissa :D
küllküll

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja küllküll »

RP kirjoitti:Nyt olen syönyt Nexium 40mg muutaman päivän; olen taivaissa.
Hyvä lääke, toimii.
Aika hintava vaan, toivottavasti sen patenttisuoja raukeaa pian.
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

küllküll kirjoitti:
RP kirjoitti:Nyt olen syönyt Nexium 40mg muutaman päivän; olen taivaissa.
Hyvä lääke, toimii.
Aika hintava vaan, toivottavasti sen patenttisuoja raukeaa pian.
Njoo, ei ollut Kela korvattu tuolla annoksella, ilmeisesti olisi ollut 20mg. Kahden viikon kuuri 26€. Lekuri sanoikin että antaa mulle nyt mielestään parhaimman ja vahvimman närästyslääkkeen mitä on. Toki yksilöllistä mikä toimii, mikä ei. Somac on ihan ok pieniin oireisiin, isoihin ei, mutta nyt olen melkein oireeton. Ja mikä parasta, voin syödä! Eli todennäköisesti saan menetetyn vaatekoon takaisin :D
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

Njoo, suurin osa labroista oli ihan ok. Kuvista ja ekg:sta en saanut vielä tuloksia, alahengitystieinfektioihin antibiootit joten sama se on tietääkö keuhkokuumeesta tai ei.

Mutta niin, ne labrat kun eivät olleet ok niin lekurin mukaan yhdistettynä oireistoon haisee vielä vahvemmin se mykoplasma. Siitä saa varmistuksen vasta parin viikon päästä. Neljän päivän sisällä pitäisi oireiden helpottua jos tämä antibiootti on pureva. Ja kieltämättä on jo helpottanut sillä tavoin ettei ole enää "flunssainen" olo.

Ihaninta on olla helikovapaa, ei tarvitse aloittaa häätöhoitoa, jippii.
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

Sain tänään tulokset keuhkokuvista. Keuhkot ok, mutta toisessa keuhkoputkessa joitakin muutoksia. Uudet kontrollikuvat kuuden viikon päästä.

Sain myös lähetteen astmatutkimuksiin, ja sitten ajan jollekin röökityypille. Astma tutkitaan sen takia että ollut jo teinistä siihen taipumusta, ja on sitä pariin otteeseen tutkittukin silloin joskus. Röökityyppi on ihan jees vaikka en juurikaan enää tupakoi, mutta tupakoin kuitenkin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16755
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:
annepa kirjoitti:Enää ei yskitä niin kauhiasti mutta yskittää kuitenki. Ja ääni on epäkunnossa, mie raakun.
Sama. Viime viikon lopulta alkaen kurkku on välillä ollut kipeänä, välillä kivuton. Välillä yskittää enemmän, pääsääntöisesti aika hillitysti. Mutta jatkuvana oireena on äänen temppuilu. Välillä pelkkää pihinää, välillä krapulaista kähinää. Siis ilman sitä krapulaa.
Saaga jatkuu. Oireisto on hillittyä mutta laajahkoa, pääasiallisina vaivoina kurkkukipu, sattuva nieleskely, öisin herättävä yskä, tukkoinen nenä sekä uutuutena rintaa (keuhkoputkea?) poltteleva kiusallinen tunne. Kokeillaan yskään yskänlääkettä, nenään sumutetta ja muuten vaan antibioottia. Saa nähdä, joudunko RP:n viitoittamalle tielle vai kuinka käy.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Zeb

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Kauanko oot kipiänä ollut?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

urpiainen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
annepa kirjoitti:Enää ei yskitä niin kauhiasti mutta yskittää kuitenki. Ja ääni on epäkunnossa, mie raakun.
Sama.
Saaga jatkuu.
Yäk. Mulla on ääni kunnossa eikä yskitä muuten juuri muuta kuin silloin kun keuhkoista tulee limaklimppejä. Yäk.

Toivottavasti saat saagalle pikaisen lopun!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16755
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. Kuukausihan tässä pian tulee täyteen. Jään esnsi viikon lopussa lomalle, joten sain vihdoin mentyä työterveyshoitoon, kun pitäisihän sitä nyt saada itsensä lomaa varten kuntoon. Töissä niin väliksi. Onneksi tämä on siis koko ajan ollut aika lievää. Siis lähinnä kiusallista ja ärsyttävää pikemminkin kuin kovasti haitallista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

Jos se polttelu on siinä rintalastan alla niin koita närästyslääkettä :D

Vanhuus ei tule yksin :/

**********************************************************

Nyt mulla vaivaa poskiontelot, eikö tämä paska koskaan lopu. Johtuu varmaan kuivasta ilmasta, koska miehellä on taas silmissä pistelyä (kärsii ajoittain kuivista silmistä), ja mun poskiontelot ärtyy samasta. Silloin kohoaa lämpökin vaikka varsinaista tulehdusta ei olekaan.

Josko kesäksi kuntoon.

Ihan normaalisti mä elän; hoidan kotia yms. mutta on se olo silti paska, ei sitä tartte tarkkailla, sen tuntee. Mykoplasma näyte negatiivinen. Lievää närästystä ollut taas muutaman päivän lääkityksestä huolimatta.

Tänään tilasin ajan kontrolliröntgeniin. Astmahoitajan pitäisi soitella, ei tietoa koska. Ilmeisestikin pitää olla infektiovapaa ennen peffailua (puhaltelua).