Orpon hallitus 2023-

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

On muuten ollut harvinaisen tyyntä jo jonkin aikaa. Eivätkö ihmiset enää osaa OSINT:a kaivella? Herätys, vassarit, mistä teille oikein maksetaan?!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16792
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 08.08.2023 10:09 Persujen selkeä taktiikka on pitkään ollut takertua rasismin määritelmään, jotta koko asiasta saadaan hähmäinen ja tulkinnanvarainen keskustelu. He kiertävät kannaltaan kuumottavia kysymyksiä ja vaativat tätä määritelmää, jotta suostuvat asiasta mitään sanomaan.
Tää ihan hyvä teksti hakee samaa ajatusta, jonka ilmaiset tuossa yllä tiiviimmin: https://www.polemis.fi/post/paskaan-huk ... trategiana
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21555
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Persujen meno on loogista jatkoa toisen laidan vihapuheille ja turvallisille tiloille.

Epäselvä lässytys on ihan perseestä. Minua kiinnostaa tehokas hallinnon ja palveluiden järjestäminen, verotus ja talouskasvu. Noista saisi puhua mahdollisimman selvin sanoin ja konkretian kautta.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4319
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.08.2023 9:57 ^Naurettavaa. Mutta toki voi olla toimiva taktiikka samoin kuin huomion siirtäminen jäätelöpuikkoihin ja Afrikan tähteen.
Kyse ei ole huomion siirtämisestä. Vasemmisto on vaan niin vitun sekaisin, että näkevät rasismia kaikkialla ja kaikessa.

Toiseen aiheeseen.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21555
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
On se aika karmeaa, jos kännyjä varten tarvittiin laki. Sitten jos lapset innostuvat jojoilemaan opetuksen aikana, niin tarvitaan laki jojojen käytön kieltämiseksi tunnilla.

Ihan yhtä karmeaa on, että aletaan noudattaa jotain etelä-karjalan mallia ja tehdä rikosilmoituksia kiusaamisista. Kuinka vitun lapasia muiden lasten vanhemmat oikein ovat? Jos meidän lapsemme kokisi koulussa väkivaltaa, niin lähdettäisiin saman tien pyhään sotaan ja rikosilmoitus olisi vain ensimmäinen bulletti listalla.

Suomalaiset eivät enää osaa edes elää.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.08.2023 23:31On se aika karmeaa, jos kännyjä varten tarvittiin laki.
Eduskunta ei ole ymmärtääkseni hyväksynyt yhtään uutta lakia vielä.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21555
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ korjataan sitten: "tarvitaan". Ainakin suunnitelmissa oli.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16792
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hallitus | Rkp:n Henriksson: Jos rasistiset kirjoitukset olisivat olleet tiedossa, tuskin olisimme lähteneet hallitus­neuvotteluihin: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009777248.html

Vähän olen kyllä sitä mieltä, että tässä on nyt melkein kaksinkertainen syy rkp:n riviväelle kaataa hallitus. Ensinnäkin nyt ne kirjoitukset ovat siis Henrikssonillakin tiedossa, joten hallituksesta voi samalla syyllä lähteä. Ja toiseksi, jos rkp:n hallitusneuvottelijat ovat todella olleet noin kuninkaallisen pihalla Suomen poliittisen kentän tilanteesta, on syytä ajatella, että neuvottelun lähtökohtana ollut tilannekuva on läpikotaisin harhainen, mikä vie koko hommalta uskottavuuden.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21555
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Millä logiikalla harhainen puolue sitten osaisi toimia jossain muussa hallituksessa? Eikö olisi parempi vaan laittaa PRH:lle pyyntö lakkautuksesta?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16792
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 9:27 ^ Millä logiikalla harhainen puolue sitten osaisi toimia jossain muussa hallituksessa? Eikö olisi parempi vaan laittaa PRH:lle pyyntö lakkautuksesta?
Joo, siis kyllä mun mielestä tämä on riittävä syy vaihtaa Henriksson. Ja vastaavasti Orpo ja kaikki Junnilan luottamuksen puolesta äänestäneet.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23568
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tämä Piudet voisi perustaa oman vasurihurripuolueen. Ja kadota puoluekartalta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 10.08.2023 23:36
sivustahuutaja kirjoitti: 10.08.2023 23:31On se aika karmeaa, jos kännyjä varten tarvittiin laki.
Eduskunta ei ole ymmärtääkseni hyväksynyt yhtään uutta lakia vielä.
Melko harvoin olen asioista hämmentynyt, mutta tämä kännykkä koulussa asian vatulointi ja saamattomuus on yksi punainen vaate minulle. Elämme sivistysvaltiossa ja usein asiat ovat tarkkaan säädeltyjä, mutta ihmettelyni on jo vuosia koskenut sitä, että mikä helvetti meitä vaivaa, kun niitä ei saada edes paikallisesti sopimalla pois koulupäivän ajaksi? Ja mitä nämä "asiantuntijoiden" jatkuvat kyllä tässä etenkin lapsiakin on kuultava ja asia on vaikea kokonaisuus ja tätä pitää pohtia monesta näkökulmasta- perustelut ovat? Asialle on pitkään ollut kansan syvä siunaus ja lähes jokainen vastuullinen ja selkärankainen vanhempi kyllä ymmärtää ja suostuu siihen, että kapulat saa ottaa koko koulupäivän ajaksi pois.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9540
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 11.08.2023 9:23 Vähän olen kyllä sitä mieltä, että tässä on nyt melkein kaksinkertainen syy rkp:n riviväelle kaataa hallitus. Ensinnäkin nyt ne kirjoitukset ovat siis Henrikssonillakin tiedossa, joten hallituksesta voi samalla syyllä lähteä. Ja toiseksi, jos rkp:n hallitusneuvottelijat ovat todella olleet noin kuninkaallisen pihalla Suomen poliittisen kentän tilanteesta, on syytä ajatella, että neuvottelun lähtökohtana ollut tilannekuva on läpikotaisin harhainen, mikä vie koko hommalta uskottavuuden.
Mua alkaa ärsyttämään tämä RKPn jatkuva säätäminen. Joko ollaan tai ei, mutta tuo tyhmän esittäminen ja jeesustelu on tympeää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21555
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.08.2023 9:55 Asialle on pitkään ollut kansan syvä siunaus ja lähes jokainen vastuullinen ja selkärankainen vanhempi kyllä ymmärtää ja suostuu siihen, että kapulat saa ottaa koko koulupäivän ajaksi pois.
Sitten on tämä pieni äänekäs vähemmistö, jonka Sirkka-Petteria ei kukaan saa määräillä ja komentaa. Löytyy hyvin edustettuna meidänkin kermaperselalueelta. Noille pitäisi vaan sanoa, että "our way or highway".
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.08.2023 9:55
So Hard kirjoitti: 10.08.2023 23:36
sivustahuutaja kirjoitti: 10.08.2023 23:31On se aika karmeaa, jos kännyjä varten tarvittiin laki.
Eduskunta ei ole ymmärtääkseni hyväksynyt yhtään uutta lakia vielä.
Melko harvoin olen asioista hämmentynyt, mutta tämä kännykkä koulussa asian vatulointi ja saamattomuus on yksi punainen vaate minulle. Elämme sivistysvaltiossa ja usein asiat ovat tarkkaan säädeltyjä, mutta ihmettelyni on jo vuosia koskenut sitä, että mikä helvetti meitä vaivaa, kun niitä ei saada edes paikallisesti sopimalla pois koulupäivän ajaksi? Ja mitä nämä "asiantuntijoiden" jatkuvat kyllä tässä etenkin lapsiakin on kuultava ja asia on vaikea kokonaisuus ja tätä pitää pohtia monesta näkökulmasta- perustelut ovat? Asialle on pitkään ollut kansan syvä siunaus ja lähes jokainen vastuullinen ja selkärankainen vanhempi kyllä ymmärtää ja suostuu siihen, että kapulat saa ottaa koko koulupäivän ajaksi pois.
On niitä saatu paikallisesti sopien pois pienemmissä kouluissa joissa on jotain sosiaalista pääomaa. Myös koulu voi periaatteessa tehdä omia sääntöjään, mutta säännöstä ei ole hyötyä jos sitä ei voi valvoa ja opettajilla on varsin rajatut valtuudet ottaa oppilaan omaisuutta pois. Se pitää muuttaa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21555
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Isoissakin kouluissa on sitä pääomaa. Meidän alue taitaa olla ehkä Suomen homogeenisin kermapersepostinumeroalue. Mutta kun koulu on iso, niin osa vanhemmistä on väistämättä ihan vajakkeja.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 12:02 ^ Isoissakin kouluissa on sitä pääomaa. Meidän alue taitaa olla ehkä Suomen homogeenisin kermapersepostinumeroalue. Mutta kun koulu on iso, niin osa vanhemmistä on väistämättä ihan vajakkeja.
Vajakkius on mahdollista vain jos sosiaalinen paine ei vaikuta käytökseen.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16792
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kyselin tästä joskus keväällä keskustelujen käydessä kuumana, ja ainakin minun lähipiirini yläasteikäisille oli espoolaisessa suurkoulussakin aika selvä koulun sääntö, että puhelimet laitetaan tunnin ajaksi johonkin ihme puhelinparkkiin tai vastaavaan, eivätkä ne saa olla tunnilla esillä tai tosiaan edes taskussa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mielestäni kapulat saisivat olla puhelinparkissa välituntisinkin. Kun puhutaan koulun kasvatuksellisesta velvollisuudesta ja tehtävästä, mikä olisikaan kauniimpaa kuin älylaiteeton välitunti, jolloin niko-iidojen valmiiksi kuplivat aivot saisivat toipua ennen seuraavaa oppituntia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21555
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 11.08.2023 12:03 Vajakkius on mahdollista vain jos sosiaalinen paine ei vaikuta käytökseen.
Tyypillisesti nämä ongelmatapaukset räyhäävät suoraan koulun ja opettajien kanssa. Vaikea tuota on dissata, kun ei itse ei ole läsnä, eikä noista mitään nimiä julkaista.

Voin kuvitella tilanteen olevan lähes kaikkialla muualla puhdasta helvettiä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3 ... e700c48639
Maailma on täynnä spontaaneja tekoja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16792
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tää naurattaa vähän: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009782152.html

Eiks Stubb puhunut ihan samalla tavalla, että Soinin persujen ottaminen 2015 hallitukseen maltillistaa puolueen, ja äärioikeistolainen meininki halataan kuoliaaksi?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Kokoomuslaisten sanavalinnoissa kuuluu vahvasti tämän "järki-avioliiton" painolasti ja hinta. Eihän näitä voi tosissaan ottaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21555
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eihän sitä persumeininkiä halattu, vaan puolueen piti ensin hajota, että jarrumiehet saatiin tiputettua eduskunnasta ikuisiksi ajoiksi. Natseja hakattiin halolla ja valtiomiehiä ylistettiin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25909
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ihmisarvo on jakamaton !11111
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja