Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Yleinen lätinä jä kitinä
masa

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja masa »

1108 kirjoitti:
Odotas nyt poika niin annan esimerkin.

Itselläni on 12 asetta ja luvat, päälle ostolupa haulikkoon. Isällä about 25-32, veljellä joku 18kpl.
.
Älähän nuorempana pojittele, kloppi.

Kysynpä vaan. Mitä ihmettä joku tekee tuollaisella määrällä aseita? Oikeasti?
Geetz

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Vihtahousu kirjoitti:Jos jaksat selventää että mitä ne teki?
Mä käsitin, että hyvin veti kun ketään ei ammuttu.
1108 kirjoitti:Itselläni on 12 asetta ja luvat, päälle ostolupa haulikkoon. Isällä about 25-32, veljellä joku 18kpl.
Ja sit teidän muksut perii kaiken ja voi jösses pitäkää pilleripurkit ja historiankirjat kiinni! 8)
Viimeksi muokannut Geetz, 08.11.2007 10:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zeb

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

masa kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Ei ainakaan kaikissa tapauksissa.
Jepa jep. Pelottavaa.

Tosin hyvin ymmärrettävää nykypäivänä. "Oho, meni kengännauha poikki. Haenpa masennuslääkkeet."
Et vain tiedä mistä puhut.
1108

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja 1108 »

masa kirjoitti:Kysynpä vaan. Mitä ihmettä joku tekee tuollaisella määrällä aseita? Oikeasti?
Metsästys (12 ja 308)
Mustaruuti (3 lajia)
Pistoolilajit (4 lajia)
Kiväärilajit (3 lajia)
Haulikkolajit (2 lajia)

You do the math.
Hermann Hoth

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Zeb kirjoitti:
masa kirjoitti:Ei siihen kuvittelua tarvita. Niistä saa lukea joka viikko iltalehdistä.
Mun tarvii kuvitella, koska en lue iltalehteä. Ne lööpitkin ärsyttää jo riittämiin. En lue myöskään Alibia, Nykypostia, Ohoa tai Seiskapäivää. Ihmekös olenkin uutispimennossa :D
Pitää kompata. Sen voin tunnustaa, että iltapäivälehtien lööppejä katselen, ne kun on niin selkeästi kaupoissa ja katukuvassa esillä. En edes muista, milloin olisin ostanut ja noita muita lehtiä en ole ostanut koskaan. Ei vaan innosta.
1108

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Geetz kirjoitti:Ja sit teidän muksut perii kaiken
MITÄ VITTUA ONKS MUIJA PAKSUNA!??!?!?!?!
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti: Kysynpä vaan. Mitä ihmettä joku tekee tuollaisella määrällä aseita? Oikeasti?
Mitä kukaan tekee useammalla kuin yhdellä autolla, tai makaroonilaadulla? Oikeasti.

Jos olet ase-,veitsi-, pelikonsoli- tai cocacolapullo-harrastaja, niin saatat tehdä paljonkin niillä eri esineillä. Jokainen eri malli saattaa olla hyvinkin erilainen luonteeltaan ja harrastajalle tulla mielihyvää siitä, että pelaa jotain vanhaa konsolipeliä sillä retro konsolilla emulaattorin sijaan tai vastaavasti saa ampua radalla eri aseilla.

Huonoa provoilua numballe masa.
NuoriDaavid

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aseet eivät tapa. Ihmiset tappavat. Toisaalta, ilman asetta on vaikeampaa tappaa kahdeksaa ihmistä.

Pitäisikö aseiden myyntiä rajoittaa? En tiedä.

Lääkärin (psykiatrinkaan) tsekkaus ennen aseen myyntiä ei auttaisi. Harva kertoisi aikeistaan suorittaa joukkomurha.
safi

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja safi »

Jahas täällä on taas päästy itse asiaan eli lääkkeiden käyttöön. Eikö edes joskus olisi syytä pysähtyä miettimään, että mikä helvetti tässä yhteiskunnassa oikein mättää, kun asioita ei kyetä enää ratkaisemaan millään muulla tavoin ja jo ennakolta.

Miten lapsilta voi vaatia täysjärkisyyttä, kun edes vanhemmat eivät enää kykene selviämään elämästään edes suurinpiirtein kunnialla ja jo pelkät lemmikit saavat perheissä ylivallan. Oikein suututtaa, koska ihmiset eivät tunnu kestävän ainuttakaan vastoinkäymistä elämässään, vaan kaiken tulisi olla simppeliä ja siistiä. Tuntemuksia ei haluta käsitellä edes omassa mielessä rauhassa pois päiväjärjestyksestä. Suoraan vaan lekurille ja nappia naamaan, niin kyllä helpottaa kaikki maailman tuska.

Jumalauta, jos saisin päättää niin yksikään mielialanappeja popsiva ei saisi lisääntyä ja jo olemassa olevat pennut välittömästi huostaan. Selkärangaton, omia tuntemuksia pakoileva ihminen ei missään tapauksessa ole kykenevä kasvattamaan ainuttakaan omilla jaloillaan vahvasti seisovaa/ itseään kuuntelevaa pentua tähän maailmaan ja sillä hyvä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Vihtahousu kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: Hyvin ne veti tällä kertaa.
Siis tarkoitat ilman mitään takaa-ajatuksia että hyvin meni? En tiedä mitään karhun osallisuudesta ja jäbän kriittinen mielipide kiinnostaa aina :)
Toi "hyvin ne veti" oli oikeasti pisteitten myöntöä virkavallalle. Mukava katsoa että osattiin arvioida tilanne rauhallisesti ja sovittaa toimet sen mukaan, ettei menty american malliin iskuryhmä-tyyliin rytinällä sisään ja laitettu homma haisemaan.

Kiitos myös siitä ettei päätetty pitää ylimääräisiä harjoituksia karhuryhmälle, niinkuin tehtiin JOUHAN kanssa tsadissa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja huima »

Geetz kirjoitti: Ja sit teidän muksut perii kaiken ja voi jösses pitäkää pilleripurkit ja historiankirjat kiinni! 8)
Tähän liittyen Kitinä tekisi todellisen lahjan ihmiskunnalle, jos kustantaisi joululahjaksi sterilisaation kummallekin.
masa

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja masa »

Zeb kirjoitti:
Et vain tiedä mistä puhut.
Te lääkärit näköjään tiedätte, kun määräätte niitä niin paljon. Ei ole sellaista ongelmaa tai vastoinkäymistä, johon nykylääketiede tarjoaisi ratkaisuksi masennuslääkkeitä.
Otto von Pickelhaube

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja Otto von Pickelhaube »

Zeb kirjoitti:
masa kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Ei ainakaan kaikissa tapauksissa.
Jepa jep. Pelottavaa.

Tosin hyvin ymmärrettävää nykypäivänä. "Oho, meni kengännauha poikki. Haenpa masennuslääkkeet."
Et vain tiedä mistä puhut.
Helpointa onkin jeesustella asioista, joista ei tiedä mitään. Silloin kaiken voi jakaa siististi mustaan ja valkoiseen ilman mitään hankalia harmaasävyjä siinä välissä.
(Minkä safikin tuli näköjään taas kerran todistamaan.)
masa

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti: Huonoa provoilua numballe masa.
Ei se ole mitään provoilua. Mulle vaan riittää paljon pienmpi määrä aseita metsästyksen harrastukseen.

Kaveri hankki justiin 357 käsiaseen. Tuli kuulemma hirven lopettamistarkoitukseen. :roll:
Geetz

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Kun nyt lääkäreitä seassa ja pillerivastainen linja päällä, ja vielä haemiskin joka löytää aina parhaat linkit mitä tulee kemiaan ja FAKTOIHIN... Määrätäänkö masennuslääkkeitä ilman valvontaa, tai siis seurantaa? Ilman terapiaa tai muuta hoitoa lääkkeiden rinnalla? Itselleni ei ole nimittäin koskaan tarjottu vain lääkkeitä. Ei edes typerien ruksaa oikea kohta -lomakkeiden täytön jälkeen tosta vaan... Rauhoittavia olen kyllä saanut aina "tosta vaan".
NuoriDaavid

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

safi kirjoitti: Jumalauta, jos saisin päättää niin yksikään mielialanappeja popsiva ei saisi lisääntyä ja jo olemassa olevat pennut välittömästi huostaan. Selkärangaton, omia tuntemuksia pakoileva ihminen ei missään tapauksessa ole kykenevä kasvattamaan ainuttakaan omilla jaloillaan vahvasti seisovaa/ itseään kuuntelevaa pentua tähän maailmaan ja sillä hyvä.
Minä syön mielialalääkettä. Olen syönyt jo seitsemän vuotta. Minulla on kolme lasta.
1108

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja 1108 »

masa kirjoitti:metsästyksen harrastukseen.
Harrastan paljon muutakin.
Hermann Hoth

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Geetz kirjoitti:Miksei poliisilla ollut hyvää ampujaa siis telottamassa heti päähän kun sieltä se laukaus tuli?
Ei kai oo meillä päin ensimmäisenä toimintatapana. Joskus vois kyllä olla toimiva ratkaisu. Mut en nyt tiedä, mikä on ollut juttu nyt, että kuinka monta oli jo teloitettu, ennen kuin yhtään kyttää oli paikalla?
Zeb kirjoitti: Päähän teloituksesta en tiedä, mutta eikö joku kunnon sniperi voisi ampua vaikka polvilumpiot paskaks? Tai Jack Baueri pelastaa koulun ja maailman? Mäkin olen varmaan katsonut muutaman telkkuohjelman liikaa.
JB olis kyllä homman hoitanut. 8) no en nyt tiedä oikeasti. ja ei se ihan kaikkia vastaantulijoita tainnut randomina ampua, mitä ymmärsin hesarin sivuilta ...
nokkaelain

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

safi kirjoitti:Jumalauta, jos saisin päättää niin yksikään mielialanappeja popsiva ei saisi lisääntyä ja jo olemassa olevat pennut välittömästi huostaan. Selkärangaton, omia tuntemuksia pakoileva ihminen ei missään tapauksessa ole kykenevä kasvattamaan ainuttakaan omilla jaloillaan vahvasti seisovaa/ itseään kuuntelevaa pentua tähän maailmaan ja sillä hyvä.
Mutta sinä et siitä päätä ja hyvä niin. Se nyt vaan on omiin tuntemuksiisi perustuvaa mutua, että kaikki olisivat jotenkin sekärangattomia.
NuoriDaavid

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
Et vain tiedä mistä puhut.
Te lääkärit näköjään tiedätte, kun määräätte niitä niin paljon. Ei ole sellaista ongelmaa tai vastoinkäymistä, johon nykylääketiede tarjoaisi ratkaisuksi masennuslääkkeitä.
Itsemurhien määrä suomessa on puolittunut samanaikaisesti kun masennuslääkkeiden käytön määrä on tuplaantunut. Todennäköisesti näillä asioilla on kausaalinen yhteys, ei pelkkä tilastollinen korrelaatio.

Tällä tavalla arvioiden lisääntynyt masennuslääkkeiden käyttö estää suomessa 500 itsemurhaa vuodessa.
masa

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja masa »

Otto von Pickelhaube kirjoitti: Helpointa onkin jeesustella asioista, joista ei tiedä mitään.
Tiedän sentään jotain.

Läheiseni meni tuohon masennuslääkekoukuun 73 vuotiaana jä kävikin todella syvällä niiden kanssa. Lekuri määräsi pillereitä pillereiden perään, erilaisia, eri tarkoitukseen ja varmaan jo erimakuisinakin. Ei puhettakaan että mitään muuta ratkaisua olis tarjottu vanhuksen mastuneeseen tilaan.

Vanhus veti vuoden verran kaikia mahdollisia onninappeja ja valui aina vaan syvemmälle ja suurempiiin annoksiin. Vasta vanhuksen tyttärien puuttumine asiaan sai miehen järkiinsä. Pillerit roskiin ja eteenpäin läheisten avulla ja ottamalla itseä niskasta kiinni.
masa

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja masa »

1108 kirjoitti:
masa kirjoitti:metsästyksen harrastukseen.
Harrastan paljon muutakin.
Ok. Tämä asia selvä.
Geetz

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja Geetz »

NuoriDaavid kirjoitti:
safi kirjoitti: Jumalauta, jos saisin päättää niin yksikään mielialanappeja popsiva ei saisi lisääntyä ja jo olemassa olevat pennut välittömästi huostaan. Selkärangaton, omia tuntemuksia pakoileva ihminen ei missään tapauksessa ole kykenevä kasvattamaan ainuttakaan omilla jaloillaan vahvasti seisovaa/ itseään kuuntelevaa pentua tähän maailmaan ja sillä hyvä.
Minä syön mielialalääkettä. Olen syönyt jo seitsemän vuotta. Minulla on kolme lasta.
Itseäni pelottaa lasten kasvatuksessa enemmän ne ihmiset, jotka asettavat itsensä sen kaiken pilleripopsijamassan yläpuolelle, asettuvat sinne omaan ylhäyteensä kaikessa upeudessaan ja komeudessaan. Ehkä jopa teilaavat osan siitä säälittävänä pitämästään massasta (niin kuin eilen)...
Zeb

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Minä syön mielialalääkettä. Olen syönyt jo seitsemän vuotta. Minulla on kolme lasta.
Nyt kun itse toit asian esiin, niin tuli mieleen, että voisi laittaa vielä äänestyksen pystyyn siitä kelle mieluiten myöntäisitte aseenkantoluvan, jos vaihtoehdot ovat Numba, Masa ja ND.
Zeb

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Geetz kirjoitti:Itseäni pelottaa lasten kasvatuksessa enemmän ne ihmiset, jotka asettavat itsensä sen kaiken pilleripopsijamassan yläpuolelle, asettuvat sinne omaan ylhäyteensä kaikessa upeudessaan ja komeudessaan. Ehkä jopa teilaavat osan siitä säälittävänä pitämästään massasta (niin kuin eilen)...
Tiukka komppaus tähän.