Kumpi kulkee kovenpaa, kiihtyy nopeemmin?elco kirjoitti:No kyllä nyt taas kelpaa sun hengittää kun on kokonaista 5hv enempi. Toivottavasti helpottaa.Manaaja kirjoitti:250 hv, 4WD, DSG.
Ei ylläoleva ironiaa ollut. Se oli sarkasmia.
Kerro nyt mikä auto? Joku pappapassatti?
Luonnontieteilijänä mua kiinnostaa muutkin fysiikan suureet kun paino ja kW.. Oikeilla yksiköillä tuo 5hv supistuu 3,67kW mikä alkaa olla aika pieni ero, ajo-ominaisuuksiltaan luulen Porcshen olevan aika paljon parempi kuin..
Tehän tiedätte että hv on muisto jostain hevosavusteisten liikkumavälineitten ajalta, kW pohjaa taas metriseen järjestelmään, jossa kaikki mitattaus pitäsi ilmoittaa..
Enkä ostaisi edes jos siinä olisi vaikkapa 1000hv tai oikeammin 746kW..
Onneksi mulla on nyt sellainen auto jonka tankki vetää ainakin 60l ! Tarkistin 65! Kyllä se on jo auto, kätkee bensaakin vatsaansa noin paljon entinen ei imenyt kuin 40l hyvin hätäisesti() koskaan ei uskaltanut tankata kuin 37,5l sinne, nyt voi heittää tankkiin vaikka 60l kertaalleen! Niin ja sitten kun painaa kaasua oikein kunnolla niin mittari vaan nopeesti tippuu ohden nollaa, vaikka vähänhän se 2,0l DOCH imasee sillä 130 hepalla tai 97 kWllä en pääse oikeen sanoihin kun noilla huurjilla isommilla moteilla keskikulutus 7,7l? Antakaa mun nauraa! Kyllä pitää ainakin 12l hulahtaa satasella. Voin tulla vähän sparraamaan jos ette saa bensaa kunnolla menemään!