Kodin remonttiketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
sivustahuutaja
Kitisijä

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Joko tuo keittiöremppa siis on tehty?
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei. Jää tekemättä.

Haitat > hyödyt
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bluntly
Kitisijä

Olenhan minä semmoisesta puupalikkaseinästä haaveillut, mutta onkohan sekään kovin käytännöllinen? Vähän horjahtaa niin naama auki niissä palikoissa.

Ja se nyt ihan pakosti vaatisi valaistuksen.
Bluntly
Kitisijä

Taloyhtiön hallitus päätti antaa vahvan suosituksen osakkaille toteuttaa kylpyhuoneremppa, taloyhtiö kompensoi eristykset yms. Kuntotutkimuksesta tulos oli, että mun on ihan hyvässä kunnossa niin en nyt kiirehdi. Kuitenkin himoittaisi päästä eroon valkoisista laatoista ja hankkia laadukkaampia kalusteita, varsinkin suihkukaappi.

Lisäksi tuli ajatus, että muuttaisi saunan vaatehuoneeksi.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Eikö taloyhtiö siis kustanna pintoja alkuperäiseen tasoon? Onko teillä joku hyvitysjärjestelmä käytössä, jos joku jättää rempan tekemättä ja lasku aikanaan kaatuu taloyhtiölle?
Bluntly
Kitisijä

Pinnat ei kuulu taloyhtiön vastuulle. Kuitteja vastaan korvataan max. €2,5k vesieristyksestä ja tarkastuksista.

Ei hajua miten toimitaan jos joku jättää tekemättä. Osassa suositeltiin tehtäväksi 1-3 vuoden välillä, kai siihen täytyy puuttua jos laistavat. Tässähän juuri maksettiin kahden huoneiston vesivahingot.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Meidän taloyhtiössä jouduttiin yhtiön toimesta remppaamaan pari kylppäriä ja muut osakkaat olivat jo aiemmin rempanneet kylppärinsä. Niinpä otettiin käyttöön tuo hyvitysjärjestelmä ja silloin suurin osa kustannuksista meni näille, joiden kylppärit rempattiin.
sivustahuutaja
Kitisijä

^^
Käsittääkseni rakenteiden uusimisesta johtuvassa rempassa taloyhtiö maksaa myös pinnat perustasoon asti ja tässä ollaan samaa mieltä:

Jos taas remontti johtuu rakenteiden tulosta käyttöikänsä päähän tai hajoamisesta, joka ei ole ollut asunnon omistajan vika, taloyhtiö maksaa korjaukset perustasoon saakka. Taloyhtiön tulee tällöin maksaa myös kylpyhuoneen pintojen ennallistaminen perustasoon asti, jos remontti edellyttää pintojen purkamista.
https://www.heikkilaco.fi/taloyhtion-va ... eremontti/

Hyvitysjärjestelmä on noissa hyvä systeemi, koska silloin suositellun rempan väliin jättäneiden myöhemmin taloyhtiön vastuulle kaatuvat rempat eivät rasita muita osakkaita. Suosittelisin käsittelemään hyvitysjärjestelmän käyttöönoton jo nyt, koska silloin kukaan ei kuvittele, että saisi tehtyä oman remppansa yhtiön piikkiin halvalla. Siitä on vain riesaa ja riskiä, jos vuosia kyttäillään muutaman kylppärin kuntoa.