Tuon kuvan perusteella pakko myöntää että kyllä. En ole itse ajanut kuin puulla verhoiltuja. Ei taidettu muita oikeen tuodakaan suomeen yhdessä vaiheessa. Ainakaan itse en nähnyt yhtäkään tuollaista muoviversiota, vaikka noita myyvässä liikkeessä olin töissä. Ei se mun mielestä jalopahvisisustalla ollut yhtään hölmömmän näköinen laite sisältäkään.Onslow kirjoitti:
Toi syslerin kabiini on sisältä kuin venäläinen maitoauto tai 83 vuosimallin tojota corolla. Kammottavan muovinen
Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Jep. Itse taidan valita loppujen lopuksi SantaFe:n, kun aika tulee.Monsieur Manala kirjoitti: No jos mun pitäis 33 tonnilla valita..
Re: Autoilu 2
No oho perkele? Aika uutta että (mikään) Subaru pärjää missään autovertailussa, vaikka niiden ajo-ominaisuuksia, koria ja alustaa aina hehkutetaankin, varsinkin niissä koeajoraporteissa. Uusin teknari taitaa olla mulla autoon unohtuneena ja lukematta jääneenä. On tullu viimiset 20+ vuotta wanhuksien osotteeseen mun nimellä, enkä oo jaksanu kääntää omaan osoitteeseen, niin tuppaa monesti unohtumaan autoon samalla kun käy morjestamassa ja ottamassa lehdet talteen. *lähtee painelee autolle*Dumis kirjoitti:Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.Monsieur Manala kirjoitti: Subaru on muuten siitä omituinen auto, että kaikissa perheautovertailuissa se jää aina viimeiselle sijalle, mutta koeajoraporteissa sitä hehkutetaan kilpailijoihin verrattuna ihan estoitta.
Re: Autoilu 2
Tuli lukastua. Ihmetyttää, että ne valitsi ton iänikuisen 2 litrasen bensasyöpön tuohon vertailuun. Toi uusi boxerdieselhän olis ollut paljon fiksumpi vaihtoehto vertailuun, kun talviautovertailussa tupataan aina vertailemaan "uusia juuri tulleita" autouutuuksia.Dumis kirjoitti:Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.
Legacy olis kyllä ollut mielenkiintosempi auto muutenkin kuin toi Impreza omaan makuun tuohon testiin. En tiedä onko tää uusin Legacy ollut missään TM:n talviautovertailussa edes. Ei ole ainakaan silmään pistänyt, eikä taaksepäin mennessä vuoteen 2006 saakka ole ollut yhtäkään toista Subarua TM:n talviautovertailussa mukana vaikka ne joka vuosi sellasen ulos puskee. Vuodesta 2005 en sitten enää löytänytkään mitään talviautovertailua netistä niin googlella kuin TM:n sivuiltakaan.
-
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Re: Autoilu 2
Totta vai tarua: pidemmän ajon jälkeen autoa tulee pitää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa moottorin? Ilmeisesti jotta se jäähtyisi hieman hallitummin tms., kuulemma moottorille pahaksi jos samantien sammuttaa sen ajon jälkeen.
Ensimmäistä kertaa kuulin tällaisesta. Onko suositus sama diesel- ja bensamoottoreille? Jos totta, mihin tämä perustuu ja mitä pahaa moottorille voi käydä jos näin ei tee? Kuinka kauan täytyy pitää tyhjäkäynnillä?
Vittu.
Ensimmäistä kertaa kuulin tällaisesta. Onko suositus sama diesel- ja bensamoottoreille? Jos totta, mihin tämä perustuu ja mitä pahaa moottorille voi käydä jos näin ei tee? Kuinka kauan täytyy pitää tyhjäkäynnillä?
Vittu.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
-
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Re: Autoilu 2
Sama efekti oli ainakin entisessä Volkkarissani, hurisi vielä jonkin aikaa parkkeeramisen jälkeen. Toiotalla en ole havainnut samaa, tai sitten en vain kuule.exPertti kirjoitti:Muistan, että bensa saabissa sähköflekti pyöri tarvittaessa kesäkuumalla vaikka virrat oli koneesta sammutettu.
Figures sinänsä, tuon neuvon kuullessani kyseessä nimittäin olikin turbodiesel. Luulin ensin että ajaja oli vain äärimmäisen laiska kun jätti auton käyntiin parkkeerattuaan ja noustuaan ulos autosta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Re: Autoilu 2
Ei mitään tekemistä normiautojen/normaalin ajon kanssa. Koskee ainoastaan vanhoja turboautoja ja todella kovaa ajoa. Turbo voi käydä punahehkuisena kovan ajon jälkeen ja paistaa laakerit rasvoineen jos vedenkierto/vesipumppu pysäytetään äkisti kun turbo on vielä naantalin auringon värinen.Frederik Krueger kirjoitti:Totta vai tarua: pidemmän ajon jälkeen autoa tulee pitää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa moottorin? Ilmeisesti jotta se jäähtyisi hieman hallitummin tms., kuulemma moottorille pahaksi jos samantien sammuttaa sen ajon jälkeen.
Ei siis mitään huolta edes näillä nykyisillä pienpaineturboilla/turbodieseleillä ja normaalilla ajolla. Saati sitten vapaasti hengittävien moottoreiden kanssa. Yleensä suositellaan viiden minuutin tyhjäkäyttämistä jos tuollainen em. erikoistilanne turboautolla syntyy. Itse olen kerran tai kaksi tainnut omaa turbokatiskaa tyhjäkäyttää parin minuutin verran kun on tullut pikkusen rajummin rässittyä.
Kyllä ne noita turboja paskaksi saa ajettua vielä tänäkin päivänä noilla saksan autobaanoilla. Lapikas lattiassa -ajoa vaan puoli tuntia ja suoraan parkkiin ei kyllä tee hyvää millekään turbokoneelle. Siksi sieltä kannattaakin tuoda noita turboja aika varauksellisesti käytettyinä maahan.
Re: Autoilu 2
Taidan varmuuden vuoks tyhjäkäyttää autoni aina ennen Valintataloon nousemista.
Re: Autoilu 2
Opelin kohdalla auto kannattaa kyllä jättää tyhjäkäyntiin koko kauppareissun ajaksi.Fcuk kirjoitti:Taidan varmuuden vuoks tyhjäkäyttää autoni aina ennen Valintataloon nousemista.
Re: Autoilu 2
Se varastettais! Et uskokaan miten moni silmäpari (16-19v abouts) aina kääntyy tölläämään kun ajan tohon kaupalle!Monsieur Manala kirjoitti:Opelin kohdalla auto kannattaa kyllä jättää tyhjäkäyntiin koko kauppareissun ajaksi.Fcuk kirjoitti:Taidan varmuuden vuoks tyhjäkäyttää autoni aina ennen Valintataloon nousemista.
Viimeksi muokannut Fcuk, 12.02.2009 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Autoilu 2
Nokun ne kaikki oli pensakoneita?Monsieur Manala kirjoitti:Tuli lukastua. Ihmetyttää, että ne valitsi ton iänikuisen 2 litrasen bensasyöpön tuohon vertailuun.Dumis kirjoitti:Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.
Re: Autoilu 2
Se tuskin johtuu autosta...Fcuk kirjoitti:Se varastettais! Et uskokaan miten moni silmäpari (16-19v abouts) aina kääntyy tölläämään kun ajan tohon kaupalle!Monsieur Manala kirjoitti:Opelin kohdalla auto kannattaa kyllä jättää tyhjäkäyntiin koko kauppareissun ajaksi.Fcuk kirjoitti:Taidan varmuuden vuoks tyhjäkäyttää autoni aina ennen Valintataloon nousemista.

Re: Autoilu 2
^ Itseasias johtuu! Mut katseet saattaa vähentyä nyt kun autosta poistettiin hieman tarroja. :p
Re: Autoilu 2
No viime vuonna ainakin taisi olla dieseleitä kehissä. Ja joku vuosi sitä aiemminkin diesel voitti vertailun jossa oli molempia mukana. Kuvittelin että pointtina on ottaa tohon posseen lähinnä autoja jotka on julkastu vuoden aikana ulos riippumatta käyttövoimasta.Dumis kirjoitti:Nokun ne kaikki oli pensakoneita?Monsieur Manala kirjoitti:Tuli lukastua. Ihmetyttää, että ne valitsi ton iänikuisen 2 litrasen bensasyöpön tuohon vertailuun.Dumis kirjoitti:Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.
Re: Autoilu 2
Ai säkö sillä Kinder-autolla ajelit? Tuleeko tarrat takas pääsiäiseksi?Fcuk kirjoitti:^ Itseasias johtuu! Mut katseet saattaa vähentyä nyt kun autosta poistettiin hieman tarroja. :p
Re: Autoilu 2
Pitäis kuulemma olla tulossa loppuvuodesta. Siis 2010-malliin.Onslow kirjoitti:Subaru olis varsin asiallinen peli, mut kun tuohonkaan ei saa perskeles automaattilaatikkoa. Ja se on ISO miinus mun käytössä.
Re: Autoilu 2
Jaahas, hieno homma.Monsieur Manala kirjoitti: Pitäis kuulemma olla tulossa loppuvuodesta. Siis 2010-malliin.
Saas nähdä missä vaiheessa tojotakin luovuttaa automaattilaatikkoestojensa suhteen.
Re: Autoilu 2
http://www.iltasanomat.fi/autot/1643766
Kuva 3: "Insightin takapenkki ei ole aikuista varten."
Koskahan tämä viistopallomuoti oikein loppuu? Ehkä joku pitää hakata kuoliaaksi ensin.
Kuva 3: "Insightin takapenkki ei ole aikuista varten."
Koskahan tämä viistopallomuoti oikein loppuu? Ehkä joku pitää hakata kuoliaaksi ensin.
-
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Re: Autoilu 2
Ei tarvitse, rukouksiisi on vastattu:Bhven kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/autot/1643766
Kuva 3: "Insightin takapenkki ei ole aikuista varten."
Koskahan tämä viistopallomuoti oikein loppuu? Ehkä joku pitää hakata kuoliaaksi ensin.
http://www.iltalehti.fi/autot/200902069023269_au.shtml
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Re: Autoilu 2
No en harrasta rukoilua, mutta Caddy on itseasiassa parahin mahdollinen pikkuauto (kaikki alle viisimetriset autot on pikkuautoja) ja suurella todennäköisyydellä ostoslistallani in da future.Frederik Krueger kirjoitti: Ei tarvitse, rukouksiisi on vastattu:
http://www.iltalehti.fi/autot/200902069023269_au.shtml
Re: Autoilu 2
Heti kun alat katsomaan farmareita.Bhven kirjoitti:Koskahan tämä viistopallomuoti oikein loppuu?
Re: Autoilu 2
No ainakin tämä postaamasi vaihtoehto on juurikin viistopallo. http://www.nettiauto.com/chrysler/300c/2298053. Tulee ikävä vanhoja Volvo 245:ia. Siinä oli järkiauto, jossa funktio pesee muodon 6-0.Monsieur Manala kirjoitti: Heti kun alat katsomaan farmareita.
Re: Autoilu 2
Onko sillä mitään väliä jos sinne takapenkkiläisten päät kuitenkin mahtuvat? Siitähän tässä taisi olla kysymys?Bhven kirjoitti:No ainakin tämä postaamasi vaihtoehto on juurikin viistopallo. http://www.nettiauto.com/chrysler/300c/2298053.Monsieur Manala kirjoitti: Heti kun alat katsomaan farmareita.
Re: Autoilu 2
No juurikin näin. En olisi itse osannut paremmin sanoa.Monsieur Manala kirjoitti: Onko sillä mitään väliä jos sinne takapenkkiläisten päät kuitenkin mahtuvat? Siitähän tässä taisi olla kysymys?