Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
AngryBird

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Melnais kirjoitti: Tuskin jokainen lapsensa muskariin vievä on vouhottava kakspluskana. Tai edes iso osa.
En mä sitä tarkoittanutkaan. Kaksi tai kolme ryhmässä riittää jo ja se määrä valitettavasti löytyy jokaisesta lapsi+vanhempi-ryhmästä :?
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

RP kirjoitti:Neuvolatäti muisti nytkin muistuttaa että pitäisi ajatella tytsän parasta eikä omaani.
Näitä joutuu juu kuulemaan. Jokainen terveydenhoidon ammattilainen on aina mielestään paras asiantuntija siinä, mikä on sinun lapsellesi parasta. IMHO täysipäinen vanhempi tietää kyllä jotain näistä asioista itsekin.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

RP kirjoitti:^^Juuri noin. Itsekin olen tutustuttanut tytsää esim. luontoon. Tunnistaa jo erilaisia lintuja ja kukkia yms..

Jokainen tyylillään.
Mutta kaverit? Vaikka itseä vituttais istua kuuntelemassa saapastyhmien superäitien kotkotuksia, niin eikö se lapsen kannalta kuitenkin ole tärkeää saada sosiaalisia kontakteja, joita tunturivaelluksella äipän kanssa ei välttämättä niin synny?
AngryBird

^ Sosiaalisia kontakteja tulee -ylläriylläri- mm. päiväkodissa tavattoman paljon. Ja sitten niissä ei-toiminnallisissa jutuissa, joiden seuran voi ihan itse valikoida :)
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:
RP kirjoitti:^^Juuri noin. Itsekin olen tutustuttanut tytsää esim. luontoon. Tunnistaa jo erilaisia lintuja ja kukkia yms..

Jokainen tyylillään.
Mutta kaverit? Vaikka itseä vituttais istua kuuntelemassa saapastyhmien superäitien kotkotuksia, niin eikö se lapsen kannalta kuitenkin ole tärkeää saada sosiaalisia kontakteja, joita tunturivaelluksella äipän kanssa ei välttämättä niin synny?
No tota meinaat että muskari on ainoa vaihtoehto tähän vai? Tytsällä on jokaikinen päivä leikkiseuraa kun nokkansa laittaa ulos, siellä voivat tanssia, leikkiä ja mitä vain niin kuin tekevätkin. Kamoon taas.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

küllküll kirjoitti: Näitä joutuu juu kuulemaan. Jokainen terveydenhoidon ammattilainen on aina mielestään paras asiantuntija siinä, mikä on sinun lapsellesi parasta. IMHO täysipäinen vanhempi tietää kyllä jotain näistä asioista itsekin.
Näinhän se menee.

En kertakaikkiaan viihdy mammaporukoissa, mutta olen silti tytsää vienyt leikkipuistoihin yms. ja möllinyt itse sitten kauempana kun on saanut puuhastella muiden lasten kanssa. Toki olen yrittänyt kontaktia myös vanhempiin mutta ei vaan ole sitä yhteyttä tullut. Olen siis useimmiten möllöttänyt.

Nyt on sentään muutama naapuri sellainen että tykkään itsekin joten omasta puolestani olen aktiivisempi nykyään, mutta se ei sinänsä liity tytsään, sillä on aina niitä leikkikamuja ollut, äiti on vaan ollut ilman frendejä, nyyh :)
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Lapsen kanssa tärkeintä on jatkuva älyllinen diskurssi ja sen opettaminen, että dorkien kanssa ei kannata olla. Muskarit sun muut ovat useimmiten täynnä dorkia (hippejä ja muita tuottamattomia yksilöitä), joten laalaa vain.

Toki taidejuttujen opettaminen on tärkeää, mutta luulisin, että jollei Mozartiksi halua, myöhemminkin ehtii.
Paras päivä ikinä.
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Riemumieli kirjoitti:Lapsen kanssa tärkeintä on jatkuva älyllinen diskurssi ja sen opettaminen, että dorkien kanssa ei kannata olla..

Mitä jos kersas kasvaa kelaamaan että vittu miten dorka faija, onneks sen kans ei tarvi olla?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Manaaja

RP kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:

Jokainen tyylillään.
No tota meinaat että muskari on ainoa vaihtoehto tähän vai?
En?
Riemumieli
Kitisijä

Haemaeraemies kirjoitti:Mitä jos kersas kasvaa kelaamaan että vittu miten dorka faija, onneks sen kans ei tarvi olla?
Sen verran pitää olla itseluottamusta, ettei pidä tällaista skenaariota mahdollisena. Toisaalta jos päätös perustuu tilastolliseen päättelyyn, niin minkäs sille sitten voi.
Paras päivä ikinä.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Riemumieli kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Mitä jos kersas kasvaa kelaamaan että vittu miten dorka faija, onneks sen kans ei tarvi olla?
Sen verran pitää olla itseluottamusta, ettei pidä tällaista skenaariota mahdollisena. Toisaalta jos päätös perustuu tilastolliseen päättelyyn, niin minkäs sille sitten voi.
Eikös Riemis ole absolutisti, juristi ja ekonomi samassa paketissa? Kyllähän se nyt on parasta seuraa, mitä lapsi voi saada.
Haemaeraemies
Kitisijä

Dave kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:
Eikös Riemis ole absolutisti, juristi ja ekonomi samassa paketissa? Kyllähän se nyt on parasta seuraa, mitä lapsi voi saada.
Kyllä, kuulostaa hauskalta kuin raastinraudalla runkkaaminen.
Riemumieli
Kitisijä

Dave kirjoitti:Eikös Riemis ole absolutisti, juristi ja ekonomi samassa paketissa? Kyllähän se nyt on parasta seuraa, mitä lapsi voi saada.
Puhe ei ollut parhaasta seurasta, vaan dorkien torppaamisesta oman ystäväpiirin ulkopuolelle. Dorkuus ei katso koulutusta, vaan yleisesti ottaen mielen köyhyyttä tyyliin aina samat kännipuheet vielä viisikymppisenä. "Oltiin niin kännissä, juotiin niin saatanasti viinaa, oksensin sinne ja tänne. Seuraavana päivänä lapsen itku vitutti, menin ottamaan krapuladrinkkejä paikalliseen." Equals dork.
Paras päivä ikinä.
Haemaeraemies
Kitisijä

Riemumieli kirjoitti:
Dave kirjoitti:Eikös Riemis ole absolutisti, juristi ja ekonomi samassa paketissa? Kyllähän se nyt on parasta seuraa, mitä lapsi voi saada.
Puhe ei ollut parhaasta seurasta, vaan dorkien torppaamisesta oman ystäväpiirin ulkopuolelle. Dorkuus ei katso koulutusta,

Nyt kun tarkensit, niin joo voin olla samaa mieltä kanssasi. Dorkan määritelmä oli vaan aika suht leväperäinen ennen tarkennusta.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:
RP kirjoitti: No tota meinaat että muskari on ainoa vaihtoehto tähän vai?
En?
No mikä tässä sitten on issue oikein? Se että joku käy eräilemässä lapsen kanssa yksin eikä kaupungin järjestämissä mammatapaamisissa vaan hoitaa sen puolen jollain muulla tavalla? Siis mikä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suvinen kirjoitti:Jaksa nyt käydä muutaman kerran, äkkiä siihen pääsee mukaan.
Ei ole jaksamisesta kyse, yritän olla pioneerihenkinen lapsenhoitojutuissa ja teenkin käytönnössä mitä vaan. Olen vain muskariaikaan lähes aina töissä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Haemaeraemies kirjoitti:Miksi sua vituttais alusta loppuun satasella jos lapsellasi olisi hauskaa? Etkö kykene vetämään tunniksi hymyä naamalle siksi että lapsi tykkää,vai mikä tässä on takana?
Mielestäni jokaisella lapselle tulee olla oikeus mitä erilaisimpiin kokemuksiin huolimatta siitä kiinnostaako tuo kokemus vanhempia. Kyllä se on vanhemman tehtävä joustaa. Toki jokaisella on tässä omia rajoitteita.

Kyse ensimmäisessä postauksessani oli juuri kesken kauden ajoittuneesta ensimmäisestä kerrasta. Toisella kerralla homma on jo varmasti mukavampi kokemus. En nyt vaan töiden vuoksi pääse kovin usein muskariin.

Muskarihan meillä kestää puoli tuntia, siellä ei juuri muuta ehdi kommunikoimaan kuin sanoa moro muille vanhemmille.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Haemaeraemies
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Miksi sua vituttais alusta loppuun satasella jos lapsellasi olisi hauskaa? Etkö kykene vetämään tunniksi hymyä naamalle siksi että lapsi tykkää,vai mikä tässä on takana?
Mielestäni jokaisella lapselle tulee olla oikeus mitä erilaisimpiin kokemuksiin huolimatta siitä kiinnostaako tuo kokemus vanhempia..
Vaikka monesta olen täysin eri mieltä sinun kanssa, en kyllä voi sanoa etten pitäisi sinua hyvänä isänä.

Keep up the good work, jätkäl on hyvä asenne.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No ilmankos oon tällanen epämusikaalinen ja muutenkin taiteellisesti lahjaton erakko, kun en oo ollu muskarissa enkä taideleireillä, en edes päiväkodissa/tarhassa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

RP kirjoitti:No mikä tässä sitten on issue oikein? Se että joku käy eräilemässä lapsen kanssa yksin eikä kaupungin järjestämissä mammatapaamisissa vaan hoitaa sen puolen jollain muulla tavalla? Siis mikä.
Se nyt oli ihan yleinen huomio lähinnä siltä pohjalta mitä oon seurannut oman tätini kasvatusmetodeja, eikä ketään kohtaan mikään henkilökohtainen hyökkäys tai väite siitä että jos ei käy jossain pyhäkoulupiirissä, niin kersa kasvaa vinoon.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Suvinen kirjoitti:
Ehkä se on sitten taas sitä turhaa kulttuuriviherpiiperrysfeministihösötystä vaan. Nekin rahat voisi antaa vaikka jollekin sotaveteraanille tai heinäpeltoja maalaavalle taiteilijalle.
Nääh.. meidän MLL (Mannerheimin Lastensuojeluliitto) muskari maksoi 55€/kausi, ei mun mielestä mikään huono juttu 10-12 kerrasta siitä, että kersa saa soitella eri soittimia, istua metrossa menossa mummolaan jne. :)
The great club outshines the individual, always and forever.
nowaysis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

AngryBird kirjoitti:ja taivasteluja ja kuiskuttelua (kyllä, aikuiset ovat saastaisen ennakkoluuloisia) oman lapseni vammaisuudesta.
Uskoisin, että myös vammaisille lapsille löytyy monenmoista muskari- ja muutakin harrasteryhmää, jos tuo on kynnyskysymys. Toki kaikkia ei noi ryhmähommelit vapaalla vaan kiinnosta, eikä siinä mittään. Se kavereiden merkitys ja välttämättömät kodin ulkopuoliset sosiaaliset kontaktit on sitten vähän isompien juttu, ainakin noista taaperoikäisistä puhuttaessa.

Olin muuten aikas ylpeä, kun eilisissä leikeissä (pehmolelut Lintsillä rotkokeinussa) mukana oli kolmijalkainen jääkarhu, jolle muksu tuli pyytämään pyörätuolia, että sekin vois lähtee. Pieni kuppi pyörätuolinaan se sitten pääsi rotkokeinumaan siinä missä muutkin :) Kysyin myös, haluaako että neljäs jalka ommellaan kiinni. Ei tarvinut, se voi ihan hyvin olla vähän erilainen ja pyörätuolissa, ei haittaa :h:

Mama proud!
Prepare for the worstest.
AngryBird

nowaysis kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:ja taivasteluja ja kuiskuttelua (kyllä, aikuiset ovat saastaisen ennakkoluuloisia) oman lapseni vammaisuudesta.
Uskoisin, että myös vammaisille lapsille löytyy monenmoista muskari- ja muutakin harrasteryhmää, jos tuo on kynnyskysymys.
Onhan niitä mutta niissä on ongelmana se, että ne ovat n. 99% tarkoitettu kehitysvammaisille eikä niissä sitten ajatella sitä, että joku voi olla ainoastaan liikuntavammainen ja älyltään täysin normaali tai normaalia näppärämpi. Vaikea juttu tämä cp-vamma.

Ainoa paikka, jossa tuo poikanen otettiin huomioon omana itsenään -liikuntarajoituksineen-, oli kuntokeskuksen 3-5-vuotiaiden lasten jumppa. Valitettavaa, että ryhmä lopetettiin, kun sen erittäin motivoitunut ohjaaja muutti ulkomaille :/
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

nowaysis kirjoitti: Olin muuten aikas ylpeä, kun eilisissä leikeissä (pehmolelut Lintsillä rotkokeinussa) mukana oli kolmijalkainen jääkarhu, jolle muksu tuli pyytämään pyörätuolia, että sekin vois lähtee. Pieni kuppi pyörätuolinaan se sitten pääsi rotkokeinumaan siinä missä muutkin :) Kysyin myös, haluaako että neljäs jalka ommellaan kiinni. Ei tarvinut, se voi ihan hyvin olla vähän erilainen ja pyörätuolissa, ei haittaa :h:
Aaaw! :h:
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Suvinen kirjoitti:tiedä sitten onko muskarin ansiota vaiko luontaista lahjakkuutta :P
Veikkaan luontaista, tytsä nimittäin on erittäin musikaalinen persoona, ollut sitä mielestäni vauvasta asti. Taitonsa ja halunsa kehittyvät ja yltyvät mitä enemmän ikää tulee.

Lauletaan, tanssitaan ja soitetaan soittimia päivittäin koska haluaa ja nykyään toki osaa jo itse pyytääkin jos niikseen tulee. Pitkien sormien takia moni povaisi pianistia, mutta on ainakin vielä vahvasti kitaratyttöjä.