Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Jostain kylkiluiden ympäriltä ahdistaa niin, että on hankala hengittää ja on sellainen yleislevoton, omituinen olo. Sattuu mutta ei kuitenkaan satu. :?
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Johnny Winter

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Kroppa on ihan romuna. Taidan pitää pari viikkoa taukoa kaikesta liikunnasta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vetäsin tuossa en käteen vaan päiväunet. Herätessä heräsin syyhyyn eli kutinaan ihan joka paikassa. Iholle nousi matalaa appelsiinirypylää. Koetin olla raapimatta, mutta en ihan voinut. Nyt se on onneksi jo rauhoittumassa.

Mitä lienee?
Allerginen reaktio, vaikka ei minulla sellaisia homosairauksia pitäisi olla? Vaika huikauhia ensioire maksan poksahtamisesta?
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Gat kirjoitti:Allerginen reaktio, vaikka ei minulla sellaisia homosairauksia pitäisi olla? Vaika huikauhia ensioire maksan poksahtamisesta?
Haiman tilanteesta voisit myös olla huolissasi. Tulehdus aiheuttaa sitä ripulointia jne. Johtaa lopulta sellaiseen homosairauteen kuin diabetes.
masa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja masa »

Sanokaas mistä johtuu pistely jaloissa.

Olen nyt käynyt lenkillä kuukauden verran ja viimeisen viikon on ollut aika saatanallisia kipuja jaloissa. Lenkkien jälkeen annan kylmää ja venyttelen sääriä/pohkeita pitkät tovit ja se kyllä tuntuu jollain lailla auttavan, mutta taas tänäaamuna alkoi 15 minsan kävelyn ja sen perään 25 minsan juoksun jälkeen pistelemään jaloissa ihan simona. Siis pistelee siten, kuin veri ei kiertäisi kunnolla. Juoksin väkisin 30 minsaa ja kävelin radalta kotiin, jolloin pistely taas katosi.


Onko toi pistely jotain 40 vuoden aikana aiheutetun verisuonten tukkimisen tulosta, vai onko lihakset vaan niin jumissa, vaiko vaan puutoksia jossain hivenaineissa?

Penikkavaivat ja kivut pohkeissa alkaa olla jo voiton puolella, mutta tuo pistely pistää miettimään että ollaankos sitä pian jonkun laskimoveritulpan kanssa tennarit ojossa pururadan pientareella.

Lääkäriin? En jaksais.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^ Tämä on ihan villi veikkaus, mutta kyse voi olla ihan muusta kuin jaloista. Ts. jos selässä on joku hermo painuksissa tms.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti:Sanokaas mistä johtuu pistely jaloissa.
Pystytkö tarkentamaan eli tuleeko pistely lihaksista, nivelistä vai mistä ja minkälaista sen on? Koska ilmenee ja kauanko kestää?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Pystytkö tarkentamaan eli tuleeko pistely lihaksista, nivelistä vai mistä ja minkälaista sen on? Koska ilmenee ja kauanko kestää?

No siis pistely tuntuu jalkapohjissa ja varpaissa. Pari päivää sitten jalat oli juostessa niin tunnottomana, ettei oikein edes jalan osuminen maahan välittynyt tuntemuksena.

Ilmenee juoksun puolivälissä ja loppuu kun vaihtaa kävelyyn noin 10 minsan sisään.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Jtk verenkierron estymiseen liittyvää, luultavasti. Kuukletinkin, mut oire näyttäis sen luontoiselta, et lekurille mars.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Masa: sinulla tuo voisi olla hermosto-oire eikä lihaksissa tai verenkierrossa. Hermosolujen tarvitsemien B-vitamiinin, kaliumin tai natriumin puute tms.
Noppaelain kirjoitti:
Gat kirjoitti:Allerginen reaktio, vaikka ei minulla sellaisia homosairauksia pitäisi olla? Vaika huikauhia ensioire maksan poksahtamisesta?
Haiman tilanteesta voisit myös olla huolissasi. Tulehdus aiheuttaa sitä ripulointia jne. Johtaa lopulta sellaiseen homosairauteen kuin diabetes.
Nuo onkin homoja sairauksia. Minä vaikka olen niin nörtin näköinen, minulla ei ole ollut allergiaa, laktoosi-intoleranssia, keliakiaa, diabetesta ym, vain likinäköisyys. Mutta pelkäänpä että tuo vaiva on tavalla tai toisella alkoholismin aiheuttamaa, ja maksa tai haima vetelevät viimeisiään.

Eilispäivänä kun en ollut olustellut, kuitenkin (tietenkin vain tsekatakseni onko kyseessä krapulaoire) Idolisia ja Indiana Jonesia katsoessani kippasin huom vain yhden isotölkkisixpäkin. Ja rauhoittuihan iho! Mutta nukkumaan mennessä alkoi taas aivan sathanallinen kutina, suorastaan kipu. Tasaisesti kaikkialla. Sydänkin esitti välilyöntejä, onneksi ilman rintakipua. Neljän aikaan otin jostain saamani oxepamin ja voitelin nahkani jollain perusrasvalla, ja sain sentään unta. Aamulla ei niin pahasti kutissut, mutta heikotti ja oudosti jalatkin jäykkinä.

Mutsi mutsi tsökaa eldis lamppaan, mä kohta delaan veks!
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Tein ns. Bluntlyt. Astuin korjattavana olleen eMacin reunaan. Isovarvas aukesi ja verta tuli kuin tapetusta siasta. Vappuna on varmaan muita asiakkaita ensiavussa :D
"säteilyä opiskelemaan pakotettu poliisiopistolainen"
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:Vetäsin tuossa en käteen vaan päiväunet. Herätessä heräsin syyhyyn eli kutinaan ihan joka paikassa. Iholle nousi matalaa appelsiinirypylää. Koetin olla raapimatta, mutta en ihan voinut. Nyt se on onneksi jo rauhoittumassa.

Mitä lienee?
Allerginen reaktio, vaikka ei minulla sellaisia homosairauksia pitäisi olla? Vaika huikauhia ensioire maksan poksahtamisesta?
Urtikaria.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti:Urtikaria.
No niinpäs taisi ollakin. Se on nyt toivoisin ohi tai melkein ohi tai oli jo eilen.
Syyhän tuossa jää useimmiten hämäräksi. Epäilen joo elämäntapojani.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dlk00458
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dlk00419
("Kuolemanpelkokin" oireena jälkimmäisessä linkissä :D No kutittihan se)

Kummiskin toipuessa olustelin kohtuullisesti, muistin syödä JA otin apteekin käsikauppatavarana myytävää Cetirizin-ratiopharmia. Taidanpa nielaista vielä yhden tabletin kun pikkasen kutittaa.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

^Virus tai autoimmuunisairaus. Mutta eihän sinulla jälkimmäisiä homosairauksia ole.
"säteilyä opiskelemaan pakotettu poliisiopistolainen"
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Noppaelain kirjoitti:^Virus tai autoimmuunisairaus. Mutta eihän sinulla jälkimmäisiä homosairauksia ole.
No voihan tuollaisia "kovilla jätkilläkin" (hahahhaha) olla piilevänä, mutta ehkä he eivät ole niin helposti oireilevia? :D Kyse varmaan myös mikä on laukaissut oireet, oli syy kumpi vain. Noissa linkeissä mainitaan henkinen stressikin laukaisevana tekijänä. Myönnän, että minulla arkaparka-jänishousuna on taipumusta psykofyysisen oireiluun. Tällä kertaa ei darraa lukuunottamatta ollut mitään erityistä yli normaalivitutuksen ja kalvavan pelon. Mutta aiemmin minulla on esiintynyt esim. lämmönnousua ihan vain jännityksestä, pulssin nousua, kylmää hikeä joka puskee vahvasta antiperspirantistakin läpi ja muinoin ylioppilaskirjoitusten aikaan olin ihan varma, että olin kehittänyt nivelreuman. Raajat kun jäykistyivät ja sormien nivelet paisuivat silminnähden. Silloin lupasin itselleni etten enää stressaannu, mutta eipä ole toiminut.

Niin ja voi näihin osittain laskea sydäninfarktioireet juuri Käräjäoikeuden istunnon alla, monta isän tai enovainaan nitroa meni. Onneksi ei ole uusinut.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kävin tänään gynellä lisääntymisvaikeusasioissa. Ultrassa selvisi ainakin, että ainoa munarakkula, joka löytyi, ei kooltaan vastaa lähellekään sitä, mitä tässä kohtaa kiertoa pitäisi olla. Tutkimusta jatketaan lisälabrojen jälkeen, mutta jollekin nappikuurille tässä ilmeisesti pääsee.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

^Yksi kaveri yritti 10 vuotta. Oli sitten "putket tukossa", joten olisi tarvittukin ihme luonnollista kautta lapsen saannille. Kaksi lasta heillä nyt kuitenkin on jo.
"säteilyä opiskelemaan pakotettu poliisiopistolainen"
masa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:Kävin tänään gynellä lisääntymisvaikeusasioissa.
Tsemiä kovasti. Uskon että vielä jonain päivänä olet siinä tilanteessa että haluaisit tunkea sen aamu neljältä huutavan rääpäleen takas sinne mistä se tulikin.

************

Omista vaivoistani, diagnoosinne tuntuvat menneen pieleen. Kylmähoito, venyttely, magnesium ja kalsium ovat poistaneet sätimisen miltei kokoonaan. Tänäaamuna ei ollut muuta ongelmaa kuin vasemman jalan pohjelihaksen jomotus.

Mulla on siis iiisot pohjelihakset ja ne on todella pahasti jumissa. Uskoisin että vika on vaan niissä. Jatkan kylmähoitoa ja nappikuuria.
masa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja masa »

McJanne kirjoitti: Tämän perusteella kaksi vahvinta arvausta tuntuvat olevan oikein :>
Ai siis iskias vai?

En usko, kun ainostaan yksi oire täsmää.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

masa kirjoitti:
McJanne kirjoitti: Tämän perusteella kaksi vahvinta arvausta tuntuvat olevan oikein :>
Ai siis iskias vai?

En usko, kun ainostaan yksi oire täsmää.
Hivenaineet sentään auttavat? Minä kuitenkin väärinveikkasin natriumia ja kaliumia, koska paljon liikkuessa suolan puute (natrium) se rasittaa ja vuorikiipeilijät kuulemma vetävät kaliumia ihan tabletteina. Hermosolujen toiminta kun perustuu natrium-kalium-pumppuihin, ja jos ne aineet ovat huuhtoutuneet pois, loppuu liikkuminen siihen vaikka Rambolta.

Itsekin kokenut kun Kebnekaisella taisin juoda liikaa vettä, niin kaikki huiput kierrettyäni seuraavana aamuna en päässyt edes tavallisen polun kivien yli, jalat ei vaan totelleet.
masa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:Hivenaineet sentään auttavat?
Totta puhuakseni en ole varma mikä yhdistelmässä on auttanut. Kylmä ainakin vie jomotusta pois ja venytyksessä katoaa kireyttä.

Pitäsi varmaan mennä hierojalle noiden pohkeiden kanssa..
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti:
Gat kirjoitti:Hivenaineet sentään auttavat?
Totta puhuakseni en ole varma mikä yhdistelmässä on auttanut. Kylmä ainakin vie jomotusta pois ja venytyksessä katoaa kireyttä.

Pitäsi varmaan mennä hierojalle noiden pohkeiden kanssa..
Hyvä idea, kuten myös venyttely.

Kannattaa myös muistaa periaate, että jonkun lihaksen kireys ja ongelmat voi johtua ihan muista lihaksista, jotka vetävät ko. lihaksen/lihakset jumiin. Esimerkiksi jalan isot lihakset voivat usein aiheuttaa hassuja ongelmia pienempiin lihaksiin, selkään jne.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Jeps, oma venymisguruni Fatima Witick aina muistuttaa, että kun venyttelee reidet, peban ja lonkankoukistajat, ei enää jumita myöskään niska ja hartiat. Erillisiä niskavenytyksiä ei tarvitse. :paavi:
Prepare for the worstest.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Oh shit, taas pykii. Iho-oire eli mahdollinen nokkosrokko ei ole toistunut. Mutta eilispäivänä aloin tuntemaan jomotusta vasemmassa käsivarressa, mikä on sydäninfarktin merkkejä. Nukkumaan mennessä iski aikas kova kipu sekä siihen käteen että rintakehään vasemman keuhkon alueelle. Kuitenkaan ei spesifisti sydämeen (sellaisenhan olen kokenut) ja lisäksi kipu tuntui pahemmin sisään hengittäessä, mikä viitannee keuhkoihin. Lämpö oli vain 36.2! Vähän hädissäni olin joutuuko teholle pyrkimään, mutta Ketorinia vedettyäni kivut lievenivät lähes kokonaan ja sain nukuttua. Aamulla sitten kipua ei enää käsivarressa, vaan laajemmin molemmissa keuhkoissa ja lähinnä sisään hengittäessa. Toivottavasti vain tulehdus keuhkoissa, vaikken mene takuuseen etteikö se sydänkin voisi olla.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Leaving Las Varkaus alkaa olla siis kohta loppukohtauksissa.

Muista tehdä testamentti ajoissa.
Universaali disclaimer.