Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 12.03.2021 9:57 Mä olen ollut siinä käsityksessä, että sukupuolella ja rodulla ei ole merkitystä.
Mun täytyy sanoa, että yleensä suhtaudun lähtökohtaisesti myönteisesti tähän uuteen halukkuuteen tehdä valtapositioista ja niiden uusintamisen mekanismeista näkyviä. Selvästi sille on tarvetta. Vaikea kuvitella, että kukaan muu kuin espoolainen LSVHM olisi siinä käsityksessä, että sukupuolella ja etnisellä taustalla ei olisi nyky-yhteiskunnassa merkitystä. Valitettavasti niillä on, ja paljon on tasa-arvotyötä jäljellä. Aika usein on vielä niin, että keskustelunavauksiin ei oikeasti liity sellaisia cancel-vaatimuksia tai vastaavia, joista persumieliset fantasioivat. Vaikka toki typeriä avauksia ja ylilyöntejäkin on, kuten kaikessa liikehdinnässä.

Tästä huolimatta täytyy sanoa, että tää runokääntämiskeissi on ensi kuulemalta aika hämmentävä. (Ainakin yleisellä tasolla, koska en tunne yksityiskohtia.) Tosi vaikea nähdä, miten runoutta erilaisille pienille marginaalikielille kääntävät tyypit olisivat erityisessä taloudellis-poliittisessa valtapositiossa.

Varmaan tämä kuitenkin on osin omaa näkemättömyyttäni; epäilemättä tälläkin alalla on omat rakentensa. Tarkemmin ajatellen en hirveästi ihmettelisi, vaikka miesneroajattelu eläisi vahvanakin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25842
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Voisiko ehkä kenties mahdollisesti joskus hyvääkin asiaa ajettaessa tapahtua ylilyöntejä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 11:37 ^Voisiko ehkä kenties mahdollisesti joskus hyvääkin asiaa ajettaessa tapahtua ylilyöntejä?
Ai tarkoitatko kantaa, jonka joku voisi kirjoittaa vaikka näin:
urpiainen kirjoitti: 12.03.2021 11:16 Vaikka toki typeriä avauksia ja ylilyöntejäkin on, kuten kaikessa liikehdinnässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 12.03.2021 11:16 Mun täytyy sanoa, että yleensä suhtaudun lähtökohtaisesti myönteisesti tähän uuteen halukkuuteen tehdä valtapositioista ja niiden uusintamisen mekanismeista näkyviä. Selvästi sille on tarvetta. Vaikea kuvitella, että kukaan muu kuin espoolainen LSVHM olisi siinä käsityksessä, että sukupuolella ja etnisellä taustalla ei olisi nyky-yhteiskunnassa merkitystä. Valitettavasti niillä on, ja paljon on tasa-arvotyötä jäljellä. Aika usein on vielä niin, että keskustelunavauksiin ei oikeasti liity sellaisia cancel-vaatimuksia tai vastaavia, joista persumieliset fantasioivat. Vaikka toki typeriä avauksia ja ylilyöntejäkin on, kuten kaikessa liikehdinnässä.

Tästä huolimatta täytyy sanoa, että tää runokääntämiskeissi on ensi kuulemalta aika hämmentävä. (Ainakin yleisellä tasolla, koska en tunne yksityiskohtia.) Tosi vaikea nähdä, miten runoutta erilaisille pienille marginaalikielille kääntävät tyypit olisivat erityisessä taloudellis-poliittisessa valtapositiossa.

Varmaan tämä kuitenkin on osin omaa näkemättömyyttäni; epäilemättä tälläkin alalla on omat rakentensa. Tarkemmin ajatellen en hirveästi ihmettelisi, vaikka miesneroajattelu eläisi vahvanakin.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuo hollantilainen kääntäjä oli muunsukupuolinen tai nainen. Mä en oikein hahmota miten voisi olla molempia samaan aikaan, vaikka mielestäni näin asiasta on uutisoitu.

Mä oon ymmärtänyt, että myös espoolaiset LSVHM olisi yksilöitä ja vain pieni marginaali olisi missään valta-asemassa. Mutta jos tuolle linjalle lähtee, niin ei kannattaisi alkaa olettamaan toisten positioita :kele: Mä en ole tietääkseni kertaakaan väittänyt olevani hetero joskaan en ole myöskään kieltänyt sen olevan mahdollista. En vaan koe tarpeelliseksi lokeroida itseäni, enkä näe miksi kenenkään muunkaan pitäisi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25842
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 12.03.2021 11:39
James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 11:37 ^Voisiko ehkä kenties mahdollisesti joskus hyvääkin asiaa ajettaessa tapahtua ylilyöntejä?
Ai tarkoitatko kantaa, jonka joku voisi kirjoittaa vaikka näin:
urpiainen kirjoitti: 12.03.2021 11:16 Vaikka toki typeriä avauksia ja ylilyöntejäkin on, kuten kaikessa liikehdinnässä.
:oops:

Ps. ehdotan vastaukseksi, että tämä on ylilyönti, jossa
ei ole järkeä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 12.03.2021 11:39 Mutta jos tuolle linjalle lähtee, niin ei kannattaisi alkaa olettamaan toisten positioita :kele: Mä en ole tietääkseni kertaakaan väittänyt olevani hetero joskaan en ole myöskään kieltänyt sen olevan mahdollista. En vaan koe tarpeelliseksi lokeroida itseäni, enkä näe miksi kenenkään muunkaan pitäisi.
Tosiaan. Pahoittelut. Tuo on hieno piirre sun taiteilijakuvassasi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 12.03.2021 11:47
Vagabondo kirjoitti: 12.03.2021 11:39 Mutta jos tuolle linjalle lähtee, niin ei kannattaisi alkaa olettamaan toisten positioita :kele: Mä en ole tietääkseni kertaakaan väittänyt olevani hetero joskaan en ole myöskään kieltänyt sen olevan mahdollista. En vaan koe tarpeelliseksi lokeroida itseäni, enkä näe miksi kenenkään muunkaan pitäisi.
Tosiaan. Pahoittelut. Tuo on hieno piirre sun taiteilijakuvassasi.
Ei ongelmaa. Halusin vaan tuoda esiin, ettei noiden valta-asemien heittely ole mikään selkeä juttu ja homogeeniseltäkin näyttävä yhteisö koostuu yksilöistä. Lisäksi tuossa valtapositioteoriassa mua häiritsee suunnattomasti se, että vanhempien synnit siirretään lapsien viaksi.

Mun maailmankuvassa siinä kohtaa kun ammattitaidon ja osaamisen sijaan johonkin toimeen valittaessa aletaan tuijottaa ihonväriä, sukupuolta tai seksuaalista suuntautumista ollaan menossa pois päin tasa-arvosta. Syrjintä ei ole koskaan positiivista, vaikka jotkut koittavatkin nuo sanat yhdistää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 12.03.2021 11:16 Vaikea kuvitella, että kukaan muu kuin espoolainen LSVHM olisi siinä käsityksessä, että sukupuolella ja etnisellä taustalla ei olisi nyky-yhteiskunnassa merkitystä. Valitettavasti niillä on, ja paljon on tasa-arvotyötä jäljellä.
Mitäs merkitystä noilla tekijöillä nyt sitten on yhteiskunnassa? Vakioidaan siis taustamuuttujat tietenkin tässä tarkastelussa, jotta voidaan keskittyä siihen etnisyyteen ja sukupuoleen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

En olekaan tehnyt niin paljon virheitä kun luulin!
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset ... 215a1e70f1
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.03.2021 13:47 En olekaan tehnyt niin paljon virheitä kun luulin!
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset ... 215a1e70f1
Ei hätää. Tuossa asiassa olen tehnyt virheitä monen edestä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2873
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 9:00 Millä logiikalla maksu lähetettiin? Teettekö jotain videoita tms, joissa musiikkia?

Mä en ole moista maksua koskaan saanut, en kyllä myöskään käytä musiikkia missään.

Tuossa mahdolliset maksulliset käytöt
https://www.teosto.fi/musiikin-kayttolu ... tarvitaan/

Jos musiikkia soitettaisiin asiakastiloissa, pitää olla lupa. Jos soitetaan pelkästään firman toimistolla, lupaa ei ymmärtääkseni tarvita.
Itse asiassa kirjoitin alun perin jo laajemmin asiasta, mutta muokkasin viestiä sitten. Videoitakin tosiaan tehdään, mutta niistä maksetaan erikseen korvaukset mm. musiikista.

Sivuhommana, jolla on lähinnä mainosarvoa, pidetään yllä yhtä nettisivustoa. Vuosittain on järjestetty käyttäjille miitti - kokoluokka on pienempi kuin isoimmat kity-miitit aikoinaan, mutta totta kai Teosto siitä tarvitsee omansa.

Toimistolla on kolme firman osakasta ja säännöllisesti ainakin yksi friikku, joten ei tule täyteen se 25.

Edit: eihän tuollainen summa tunnu missään liiketoiminnan kuluissa, mutta korpeaa Teoston asenne ja siksi tuli halu kitistä. Ja onko asenne sama niitäkin firmoja kohtaan, joiden varsinaista bisnestä on tapahtumien järjestäminen: Olette ennenkin järjestäneet, joten tässä lasku. Jos koronan takia ei voikaan, se on harmillista.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Olenko mä nyt ymmärtänyt oikein, että nimenomaan kokoomus vastustaa tässä surullisenkuuluisassa sotehommassa kategorisesti maakuntaverolle rakentavaa rahoitusmallia? Onko tässä joku argumentti takana, vai vain joku yleinen epäluulo kaikkia uusia verotustasoja kohtaan? Ajattelisin, että maakuntavero on aivan keskeinen edellytys homman toimimiselle, koska varmaan vain se antaa insentiivin tehostaa toimintaa maakunnissa kuluja säästämällä. Olisi ehkä luullut, että jos joku veroa vastustaa, niin kepu. Mitä en nyt ymmärrä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 12.03.2021 16:56 Olenko mä nyt ymmärtänyt oikein, että nimenomaan kokoomus vastustaa tässä surullisenkuuluisassa sotehommassa kategorisesti maakuntaverolle rakentavaa rahoitusmallia? Onko tässä joku argumentti takana, vai vain joku yleinen epäluulo kaikkia uusia verotustasoja kohtaan? Ajattelisin, että maakuntavero on aivan keskeinen edellytys homman toimimiselle, koska varmaan vain se antaa insentiivin tehostaa toimintaa maakunnissa kuluja säästämällä. Olisi ehkä luullut, että jos joku veroa vastustaa, niin kepu. Mitä en nyt ymmärrä?
Ongelma on, että maakuntien väliset tuloerot on niin suuret, että maakuntaveroa varten pitäisi luoda uusi tasausjärjestelmä, kun nykyiset ei riitä tämän eron kattamiseen, eikä sitä tasausjärjestelmää ehditä tässä vaiheessa leipomaan kasaan. Tästä oli just joku uutinen eilen tai tänään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Mut siis käsitin, että ääripäät ovat vihreiden ja vasemmistoliiton kanta, että maakuntavero pian, ja kokoomuksen kanta, että ei mitään maakuntaveroa edes pidemmällä aikavälillä. Muut puolueet sitten tuolla kannalla, että pidemmän valmisteluajan kautta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 12.03.2021 17:33 Joo. Mut siis käsitin, että ääripäät ovat vihreiden ja vasemmistoliiton kanta, että maakuntavero pian, ja kokoomuksen kanta, että ei mitään maakuntaveroa edes pidemmällä aikavälillä. Muut puolueet sitten tuolla kannalla, että pidemmän valmisteluajan kautta.
Olisko maakunnat helpompi purkaa, jos niillä ei ole tuloja? Mutta periaatteessajan veroja pitää aina vastustaa jos suinkin vain mahdollista, joten kokoomuksen kanta on ihan oikea ja järkevä. Kerran, edes tilapäiseksi, luodusta verosta kun tuntuu olevan mahdoton päästä eroon.

Kun nyt vaan saisivat soten ja maakunnat nurin. Saa mennä hallituskin samalla :pliis:

Sitä toivoo, että vois luvata olla äänestämättä mitään nyt hallituksessa olevaa puoluetta, mutta kun ei nuo ole ennenkään olleet vaihtoehto :doh:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tosi vaikea nähdä, miten verorahoitusratkaisu, jossa on heikompi säästöohjausvaikutus, pitäisi verotustarpeen matalampana kuin verorahoitusratkaisu, jossa säästöinsentiivit ovat mukana.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2873
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 12.03.2021 17:47 Tosi vaikea nähdä, miten verorahoitusratkaisu, jossa on heikompi säästöohjausvaikutus, pitäisi verotustarpeen matalampana kuin verorahoitusratkaisu, jossa säästöinsentiivit ovat mukana.
Ehkä tässä pelätään myös julkisen puolen kasvua. Jos maakunnille annetaan jotain päätäntävaltaa, ne tarvitsevat lisää virkamiehiä.

Ehkä olisi parempi, että kaikki päätettäisiin keskitetysti Helsingissä, ja jos jokin sote-alue alkaisi livetä budjetista, Marin tulisi nahkaruoskan kanssa opettamaan tavoille.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 12.03.2021 17:23 Ongelma on, että maakuntien väliset tuloerot on niin suuret, että maakuntaveroa varten pitäisi luoda uusi tasausjärjestelmä, kun nykyiset ei riitä tämän eron kattamiseen, eikä sitä tasausjärjestelmää ehditä tässä vaiheessa leipomaan kasaan.
Noin olen itsekin asian käsittänyt. Jos kuitenkin joudutaan tasailemaan, niin parempi pitää ohjat keskitetysti.

Se ainoa järkevä 5 alueen malli olisi kai nippa nappa toiminut ilman tasailua.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kerrankin kannatan Saarikon lausumia.

Toki sillä edellytyksellä, että tulijat on oikeasti TYÖperäisiä, mieluiten työpaikka taskussa jo ennen maahantuloa. Ja tietenkin tarveharkinnan kautta, pitserioita ei tarvita lisää. Paitsi ehkä persjönsteriin.

Keskustan Annika Saarikko haluaa Suomeen 10 000 työperäistä maahanmuuttajaa lisää vuosittain
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 13.03.2021 13:38 Kerrankin kannatan Saarikon lausumia.
Tuo on ollut vallitseva asiantila ja yleinen mielipide jo pitkään. Mitä kannattamista tuossa edes on, kun kyse on pakkotilanteesta. Persuissa asiaa tietenkin vääristellään, mutta ei kai kukaan järkevä ihminen heitä kuuntele ja usko.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Todettakoon, että jo maassa olevien hankala työllistäminen johtuu myös meidän byrokratiasta. Vaimo usein valittaa kun joutuu migrin kanssa vääntämään eikä työlupia meinaa saada millään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25842
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 12.03.2021 15:01
James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 9:00 Millä logiikalla maksu lähetettiin? Teettekö jotain videoita tms, joissa musiikkia?

Mä en ole moista maksua koskaan saanut, en kyllä myöskään käytä musiikkia missään.

Tuossa mahdolliset maksulliset käytöt
https://www.teosto.fi/musiikin-kayttolu ... tarvitaan/

Jos musiikkia soitettaisiin asiakastiloissa, pitää olla lupa. Jos soitetaan pelkästään firman toimistolla, lupaa ei ymmärtääkseni tarvita.
Itse asiassa kirjoitin alun perin jo laajemmin asiasta, mutta muokkasin viestiä sitten. Videoitakin tosiaan tehdään, mutta niistä maksetaan erikseen korvaukset mm. musiikista.

Sivuhommana, jolla on lähinnä mainosarvoa, pidetään yllä yhtä nettisivustoa. Vuosittain on järjestetty käyttäjille miitti - kokoluokka on pienempi kuin isoimmat kity-miitit aikoinaan, mutta totta kai Teosto siitä tarvitsee omansa.

Toimistolla on kolme firman osakasta ja säännöllisesti ainakin yksi friikku, joten ei tule täyteen se 25.

Edit: eihän tuollainen summa tunnu missään liiketoiminnan kuluissa, mutta korpeaa Teoston asenne ja siksi tuli halu kitistä. Ja onko asenne sama niitäkin firmoja kohtaan, joiden varsinaista bisnestä on tapahtumien järjestäminen: Olette ennenkin järjestäneet, joten tässä lasku. Jos koronan takia ei voikaan, se on harmillista.
Eihän se lasku mitään jumalan sanaa ole. Jos se on aiheeton, yhteys Teostoon. Olisiko noi asiakastilaisuudet maksun perusta aikoinaan ollut? Tai sitten tuo nettisivusto.
Jos ei niitä ole ja videoista maksetaan erikseen, taitaa maksu olla aiheeton. Teosto ottaa maksun musiikin käytöstä (kuten toki tiedät). Ei käyttöä, ei maksua.

Mä en maksa mitään aiheettomia maksuja, olkoon kuinka
pieniä tahansa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kannatan kovasti vetytaloutta, paras paikka mihin nuo EU rahat voi kipata. Vaikka vaatii omasta pussistakin melkoisesti.

Kokonainen vetytalous aiotaan herättää henkiin EU:n elvytysmiljardeilla

Samalla voitaisiin alkaa jo virittelemään tätä vetymäskijuttua.

10 kertaa akkua parempi, 30 kertaa vetyä halvempi, tankkiin puhdasta vettä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei tainnut rukoukset satuolennolle riittää.

Koronaa rukouksin torjunut Tansanian presidentti on kuollut
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."