Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9496
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:nCpapista: ne, joilla uniapnea on, käyttävät sitä mielellään, koska se niin paljon parantaa heidän elämänlaatuaan.
Juu, en luovu ellen pääse hengityskatkoista ja kuorsauksesta eroon. Vasta laitteen saatuani olen tajunnut kuinka monella sektorilla uniapnea on häirinnyt elämää. Vaimonkin viereen oli kiva palata nukkumaan vuosien tauon jälkeen. Ainoa mikä harmittaa on, ettei mennyt tutkimuksiin aikaisemmin, koska kuvitteli Cpapista olevan epämiellyttävä. Toki laitteesta on riesaa, mutta sen kanssa on paljon parempi kuin ilman.

Limakalvojen kuivumisen ja jatkuvan nuhan kanssa oli alkuun ongelmia, mutta niistäkin pääsi eroon, kun sain laitteeseen ilmankostuttimen ja nuhaan lääkityksen.

Onnea tutkimuksiin. Toivottavasti tulee positiivinen tulos :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:.

Onnea tutkimuksiin. Toivottavasti tulee positiivinen tulos :D
Joo. Se olisi hyvä asia, koska tehokasta hoitoa olisi olemassa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:.

Onnea tutkimuksiin. Toivottavasti tulee positiivinen tulos :D
Joo. Se olisi hyvä asia, koska tehokasta hoitoa olisi olemassa.
No et kai nyt sentään toivo uniapneaa! Goog Grief! Onhan se vaivalloista kuitenkin vaikka kuinka on hoito. Eikö väsymyksesi voisi yksinkertaisesti olla vanhenemisesta johtuvaa tahi vaikka stressiä?
Mutta onhan se kiinnostavaa, jos olisi uniapnea ja tosi paha jos se on eikä tutkituta!

Mutta onhan muitakin kuin Cpap- esim hammaskiskot, lievemmille tapauksille.

Muuten nuo Cpapit on kehittyneet valtavasti viime vuosina. Entisethän olivat ladonkokoisia, jotka piti meteliä ja ne kuonokopatovat nykyisin niin pehmeitä. Nykyiset ei pidä ääntä ja ovat pieniä ja keveitä. Sikäli kyllä hyvät.

Nuor Taavi ei vastannut manaukseeni manalan surmapuheista. Kaikki pitää sitä ilmeisesti hyvänä vitsinä ja mun valituksia provoina tms. Voi per...niin sanoakseni!

Mutta antaa olla, antaa olla vaan. Pääasia, että itse tietää elävänsä! Ja rajallinenhan tämä elämä useimpien kohdalla onkin. Mutta jospa minusta ja Nuoresta Daavidista tulisi ensimmäiset kuolemattomat? Jos solumme eivät vanhenisikaan!

Tätä odotellessa. Niin. Juttelin jo Shrink-tai vaivasta, mutta jos antaisin myös oman korteni kekoon. tai ei siis kortetta vaan asian...kaikissa on kaksimielisyyttä, ääh. Mä olen hieman nyt puhditon, mutta se johtuu siitä että olin päivällä liian puhdillinen. Vai mistä SA:n lievä iltalama johtuu?

STADIN OSALAMAINEN LAINEN ARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Manaaja kirjoitti:Toivottavasti niillä on palvelukodin ruokalassa jälkiruokalusikoita.

[youtube]typerä filmi[/youtube]
Kuulepa, sinä saat vaan muovimukeja ja muoviaterimia. Tiedätkö miksi!

(Minulla on kyllä kauniit juomalasit ja kivat aterinsarjat.)
Ja sitäpaisti liioittelin. Minä en rollaattoria käytä, vaan neuvon sut palvelukodin ruokajonossa huoneeseesi, vaputan jarrun ja kerron, että me ollaan jo syöty!

Maltan tuskin odottaa hauskaa piristävää vanhuutta!

Stadin Terästaata
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Manaaja

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Yhyy yhyy, ottakaa kantaa, antakaa sääliä, yhyy yhyy minä pieni reppana marttyyri narsistipoloinen yhyy.

Terveisin,

Kuva S a m i N a r s k u Kuva
--\Internetin aito siniverinen/--
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Manaaja kirjoitti:Yhyy yhyy, ottakaa kantaa, antakaa sääliä, yhyy yhyy minä pieni reppana marttyyri narsistipoloinen yhyy.

Terveisin,

Kuva S a m i N a r s k u Kuva
--\Internetin aito siniverinen/--
Tästä tarinasta puuttuu vain se episodi, jossa joku alkaa säälimään SINUA, vaikka minä olen uhri. Ja kukaan ei näemmä usko, että itsensä surmaamiskehotus kohteelle voisi satuttaa...

Mutta onpas kivat kruunut... nips ja naps

T.

Kuva St a d i N a r s k a Kuva
--\Internetin aito oliivinen/--
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:.

Onnea tutkimuksiin. Toivottavasti tulee positiivinen tulos :D
Joo. Se olisi hyvä asia, koska tehokasta hoitoa olisi olemassa.
Nyt tässä tapahtuu tää tavallinen efekti, että nyt kun oon menossa hakeen laitteet, niin pariin päivään ei oo väsyttänyt yhtään :)

No, hyvä kuitenkin selvittää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

Hellulla oli joku vuosi sitten paha kuorsausongelma ja myös uniapneaa. Laihdutus ei ollut vaihtoehto, koska hänen painoindeksinsä oli ~23. Hänen nielunsa mikrotettiin ja vaiva poistui ensin kokonaan (paranemisen jälkeen tietty, paranemisen aikana kuorsaus oli entistä kovempaa). Nyt kuorsausta on ilmennyt enemmän, mutta se oli ihan odotettavaa, koska mikrotuksen tulos ei ole pysyvä vaan kudos palautuu aikaa myöten. Hyvä operaatio joka tapauksessa ja helppo! CPAP-laitetta ei edes harkittu.
Muistaakseni serkultani on leikkauksella siirretty alaleukaa eteenpäin tms kuorsauksen takia O_o
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

annepa kirjoitti:Muistaakseni serkultani on leikkauksella siirretty alaleukaa eteenpäin tms kuorsauksen takia O_o
Veikkaan, että kielen tyveä. Muistaakseni tuollaista temppua joskus tehdään.

Jos mulla ei ole uniaknea, niin pelkän kuorsauksen takia en viitsi lähteä temppujen tekoon.

Kierran kävin nielun rftt:ssä (kitalakea poltetaan ja yritetään arpeuttaa ja kiinteyttää). Grilliauksen tuoksu tuli tmp:n aikana nenään.

Kuorsaus ei lähtenyt.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

NuoriDaavid kirjoitti:
annepa kirjoitti:Muistaakseni serkultani on leikkauksella siirretty alaleukaa eteenpäin tms kuorsauksen takia O_o
Veikkaan, että kielen tyveä. Muistaakseni tuollaista temppua joskus tehdään.

Jos mulla ei ole uniaknea, niin pelkän kuorsauksen takia en viitsi lähteä temppujen tekoon.

Kierran kävin nielun rftt:ssä (kitalakea poltetaan ja yritetään arpeuttaa ja kiinteyttää). Grilliauksen tuoksu tuli tmp:n aikana nenään.

Kuorsaus ei lähtenyt.
Kuva Mulla muuten on uniaknea (kirjoitit Taavetti väärin ja oli hauska väärinkirjoitus, joka on osittain tosiasiaa Arskan kohdalla). Joskus naamalla on paise aamulla!

Mutta vielä palatakseni tuohon uniapneaan niin Taavetti sun kommenttisi tennispallosta oli hiukan outo, siis et pelaa tennistä!

Ikivanha konstihan on se, että selällään makaamista tulisi välttää ja jos on kyllin pieni voisi nukkua mahallaankin, jolloin painovoima estäisi kitalaen juuttumisen kiinni. Myös kylkimakuuta vois koettaa ja siihenhän suositellaan jotain selkään, reppua tahi tennispalloja ja sitten heräisi kun kääntyy selälleen, immeinen. Mutta KATSOTAAN mikä sulla on kun koklaat rekisteröintilaitteita, sano!

Toinen asia:
Mulla muuten oikeasti on sekin vaiva (nyt mä vain pyydän, että uskotte) että olen hiukan taikauskoinen. Onko teillä ollut koskaan sellaista jutskua, että jos esim. pudotatte jonkun paperin ja sitten vain menette ohi roskiksen, ettekä pane sitä roskikseen niin tulee mieeen, että NYT LAITAN TUON, MUUTEN saattaa käydä hullusti. Ja mä palaan vaikka 50 metriä taakspäin laittamaan paperin roskikseen (ONKO KENELLÄKÄÄN TÄLLAISTA)

NYT TÄÄ MUN INHA ominaisuuteni itselleni kulminoituu RUJOUSKETJUUNI IKILIIKKUJISSA!

Olen saanut päähäni, että seuraa pahaa asiaa minulle, jos vastaan suoraan Manaajan kamalan viestin jälkeen, jossa hän halusi että ammun itseni. En millään pysty jatkamaan vaikka löysin loistavan rujon hauskan jutun!

PYYDÄN JOTAKIN laittamaan rujousketjuuni- ihan mitä tahansa KUNHAN siinä ei ole väkivaltaa!

Sitten voisin jatkaa ketjuani normaaliin tapaan! Kiitän sitä ymmärtävää sielua jo etukäteen. Hän lienee kuitenkin sitten "Arskalainen".

Tämä taikauskoni on vaan valitettavasti totta. JA SOPII muuten hyvin tähän "Kerro vaivasta#- postaukseen!

Mutta se tällä kertaa taas. nauttikaa kesästä, tässä totean viimeksi itselleni ehkä vieraalla, latteuksella, mutta mikä kuitenkin on hyvä tehdä,

NIMITTÄIN ARSKA PAISTAA Kuva
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Stadinarska kirjoitti:Mutta vielä palatakseni tuohon uniapneaan niin Taavetti sun kommenttisi tennispallosta oli hiukan outo, siis et pelaa tennistä!
Se oli vitsi. Ei mua kiinnosta mikään tennispallojen ompelu. Jos mulla on uniapnea, niin se hoidetaan muuten, ja jos ei ole, niin kuorsataan

Kuva
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Vasen ranne tällä kertaa paskana. Ilmeisesti meni kun väänsin Tuska-perjantaina jonkun hurrin kanssa merimies-painia kanttikivetyksellä.

Bonuksena kaadoin kait sen hurrin siskoni nilkan päälle niin että nivelsiteet venyi :oops:
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Dumiz kirjoitti:Vasen ranne tällä kertaa paskana. Ilmeisesti meni kun väänsin Tuska-perjantaina jonkun hurrin kanssa merimies-painia kanttikivetyksellä.

Bonuksena kaadoin kait sen hurrin siskoni nilkan päälle niin että nivelsiteet venyi :oops:
Luin ensin "boonuksena kaadoin sen hurrin siskon" ja ajattelin, että sehän meni hyvin!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

NuoriDaavid kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Mutta vielä palatakseni tuohon uniapneaan niin Taavetti sun kommenttisi tennispallosta oli hiukan outo, siis et pelaa tennistä!
Se oli vitsi. Ei mua kiinnosta mikään tennispallojen ompelu. Jos mulla on uniapnea, niin se hoidetaan muuten, ja jos ei ole, niin kuorsataan

Kuva
Tämä selvä. Ei minuakaan kiinnostaisi ompelu. Hauska kommentti, hauska kuva.

Kuitataan vastaus saaduksi.

Kiittäen

SE SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Mä kyllä luulin, ettei toi Turska voi enää typerämpää esittää kun omassa ketjussaan mutta nythän se on levittäytynyt vähän jokapuolelle ruikuttamaan.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

BrianW kirjoitti:Mä kyllä luulin, ettei toi Turska voi enää typerämpää esittää kun omassa ketjussaan mutta nythän se on levittäytynyt vähän jokapuolelle ruikuttamaan.
Tosi ikävää saada tällaista palautetta. Sinä olet ymmärtääkseni aina inhonnut minua ja nyt sen teet varmaan pelkästä periaatteesta. Koska puhut ruikuttamisesta. Jos olen jotain arvostellut niin se on kyllä ollut asiaa. Ja kirjoittanut ihan asiallisesti jo pitkiä aikoja!! Omassa blogissani olen irrottanut toki vapaammalle koska tykkään huumorista.
Ei muuten, mutta muut VAIN tällaiset moitteet minusta lukevat saavat taas ennakkokäsityksiä ja ovat sitten varmoja, että olen ollut taas huono, jos eivät lue postauksiani. Niitä on eittämättä monia, jotka eivät postauksiani lue. En minäkään lue kuin pienen murto-osan Kitinän postauksista.

Mielestäni tämä sopii hyvin näin sattumalta "Kerro vaivasta"- ketjuun, koska kyllä vähempikin asia ihmistä alkaa vaivata!

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Turska sä voit olla vaikka kuinka hyvä ja mukava ihminen livenä mutta täällä netissä sä annat itsestäsi ihan idiootin kuvan jos et tajua mikä sinun jutuissasi ärsyttää ja korjaa asiaa.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Epäilen olevani raskaana.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Onnea!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

jes, oon riemuissaan. Siksi kirjoitinkin sen tänne vaivaketjuun. Oon antanu itelle keskiviikkoon asti vielä armonaikaa ja meen sitte ostaan testiä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vahingonlaukaus?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

En ole vielä täysin varma mutta erittäin vahva epäily että puolustus ei ole hoitanut torjuntaa kuten sen kuuluisi.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lievä-keskivaikea uniapnea löytyi. Nyt hoidoksi laihdutus, suukoje (hammaslääkäri tekee, vetää yöllä alaleukaa eteenpäin) ja kortisoninenäsumute. Jos nämä eivät auta niin sitten CPAP.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Lievä-keskivaikea uniapnea löytyi.

Siis kuorsaat öisin. Muuta vaivaa?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Lievä-keskivaikea uniapnea löytyi.

Siis kuorsaat öisin. Muuta vaivaa?
Kuorsaus ja uniapnea on eri asioita. apnea tarkoittaa hengityksen pysähtymistä. Mulla rekisteröinnissä pisin hengityskatko oli 1min 45 sekuntia.

Hengityskatkokset johtaa siihen, että elimistö havahtuu kun happi meinaa loppua, lopulta hengitys lähtee korahtaen taas käyntiin. Kun noita hengityskatkoksia on yöllä vähintään kymmeniä, niin se estää syvän unen ja aiheuttaa päiväväsymystä.

Suurin osa ihmisistä ei ole tietoisia noista öisistä hengityskatkoksista. Esim minä en niitä huomaa.

Kuorsaus on kosmeettinen ongelma, mutta tämä on sairaus.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.