Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23548
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Riemumieli kirjoitti:Onko mammoissa ketään, joka olisi perehtynyt mammoja laajasti kuohuttavaan d-vitamiinikeskusluun? Kolmosta vai kakkosta, paljon vai vähän yms. Koskee tietty myös aikuisia, ovatko suositukset vääriä, pitäisikö deetä kiskoa kuin viimeistä päivää ainakin se 250 mikrogrammaa?
Jos olen oikein ymmärtänyt niin 7.5 mikrogramman suositus perustuu joskus 40-luvulla tehtyyn kyselytutkimukseen.

Itse vetelen tällä hetkellä semmoista 75 mikrogramman annoksia ja omassa olossa on tapahtunut muutoksia parempaan suuntaan siitä mitä tilanne oli aloittaessa. Auringon vähetessä tulen nostamaan annoksen ainakin kaksinkertaiseksi, riippuen minkälaista dataa veri antaa.

Tässä ketjussa paljon linkkejä aihetta koskettaviin artikkeleihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Poika sanoi "äiti". Ihan selvästi ja tarkasti "äiti". Toki tättätättätää lomassa, mutta kun olin tiskejä laittamassa, kuului pinnasängystä kirkkaasti taas pelkästään ÄITI :h: (joo, ei se viel tajua)
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Kävin tänään ekassa neuvolassa, joten ehkä sen voi sitten sanoa jo ääneen.. Musta tulee äiti! Hämmentävää ja kummallista, ja niin hienoa.

Kysyivät jo nyt, missä haluaisin synnyttää ja tuleeko mies mukaan ja niin edelleen. Tuntuu ihan omituiselta, kun vieläkin vasta sulattelen tietoa vauvasta.. (Että antaako ne mulle semmosen tänne kotiin? 8) )

Olo on onneksi mitä parhain. Ainakin toistaiseksi. Mitä nyt vähän väsyttää, mutta se kai kuuluu asiaan.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja saira »

^Onnea!! :h:
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

SIPSIIIIIII!!!! Onnea niin kamalasti!!
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Ihanaa odotusta Sipsille! :h:
Elämä kantaa, jos sen antaa
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Onnea Sipsi ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Kiitos kaikille onnitteluista. :h:

Mut nythän se sitten myrkyn lykkäs..mulle tulee ensi yöksi VAUVA kylään. On kyllä aika kiltti tapaus, mutta hermostuttaa silti vähän. Nojaa, vauvoja siellä, vauvoja täällä. Murphyn laki.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Onnea Sipsille!

Täällä yhä odotetaan että toi tajuais tulla ulos. Heräsin aamuviideltä supistuksiin. Alkoivat pian tulla 5 minuutin välein. Kun tuntuivat jatkuvan lähdimme vähän ennen kahdeksaa synnärille. Käyrälle ja tukimuksiin. Kaikki oli vielä kovin ylhäällä, joten kotiin.

Supistukset jatkuivat 5 minuutin välein.

Kahdelta ne oli niin hiton kipeät että lähdettiin takas laitokselle. Käyrät, tutkimukset ja kehoitukseksi tuli kävellä pari tuntia. Köpöttelin sitten miehen kanssa ympäri sairaala-aluetta. Taas käyrille. Supistuksia näkyy runsaasti, suurinta osaa en tunne. Pari helvetin kipeetä, joista toinen ei tunnu loppuvan koskaan. Tutkimuksiin, jossa todetaan että pää on tullu alaspäin, mutta kohdun suu ei oo auennut oikeestaan ollenkaan aamusta (välissä siis 7 tuntia) tai tullut alas.

Taas kotiin, mutta tällä kertaa mulle annettiin supistukset lopettava/ehkäsevä/jotain ruiske, että saan nukuttua. Ei kuulemma estä synnytyksen alkamista jos on alkaakseen, mutta lopettaa nuo supistukset etten oo ihan loppu sitten kun synnytys tosiaan alkaa. Sen kaveriksi tuli sitten särkylääke. Uskomaton tunne vähän aikaa niitten ottamisen jälkeen: mihinkään ei satu.

Nyt katellaan millon alkaa taas supistelemaan.
Me transmitte sursum, Caledoni!
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Tsemppi pärskylle ja onnea sipsille! <3

Heh, tuli mieleen tuosta "äiti"-sanasta. Muutamia kuukausia sitten laitettiin vihkikuvat seinälle, ja tytsä tietysti halusi useasti niitä miehen kanssa katsomaan. Mies aina totesi, että siinä on äiti. Pari kuukautta menikin niin, että aina tytsän lukiessa lehteä ja nähdessään rillit ja blondit kiharat, tuli sormen osoitus ja "äitiiäitiiäitii"-huuto. On tehnyt myös kaupassa saman.

On oppinut myös semmosen, että aamuisin tietää äidin käyvän hitaalla. Huutelee muutaman kerran äiti, äiti. Jos ei reaktiota niin alkaa "äiti, kakka, kakka". Tietää, jotta äitee tulee nopeasti paikalle.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

UK oli kyllä kiltti kun kävi kaupassa mun puolesta, mutta ko ei se tuonut tuttelia vaan porkkanavelliä - jota poika ei voi sietää. Ihana taistelu koko aamun jauheesta tehdyn äidinmaidon ja sen perkeleen porkkanavellin kanssa...kauppaan mars.
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Huuda sille vähän (jos et muistanu jo). Kyllä miehet voi välillä olla tyhmiä ja ignorantteja.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Manaaja kirjoitti:^ Huuda sille vähän (jos et muistanu jo). Kyllä miehet voi välillä olla tyhmiä ja ignorantteja.
En huutanut. Oon vuosien varrella tottunut et se ei vaan osaa tuoda kaupasta juuri sitä mitä pyytää.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Täällä on tosi hauskaa kun lapsen kanssa pystyy jo oikeasti keskustelemaan.
Lapsi: - Mihin sä meet? Minä: -Vessan. - Miksi? -No kun on pissahätä. - Niinkö? - Juu. - Oletko nyt aivan varma? - Juu kyllä olen.
Och så vidare och så vidare.
Kyselykausi on myös aika jännä. En tiä kumpi täs enemmän oppii. =D
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Mida »

^ Joo.
"Se on siina sun vieressa" sanoo aiti. "Ai missa?" kysyy lapsi ennen kuin on ehtinyt liikahtaakaan katsoakseen itse.

Muutoin kuittaisin vaiheena sen kummemmin ajattelematta, mutta sen mummo on ihan samanlainen yha. Pistaa hirvittamaan.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Aika kovaa tylytystäkin tulee.

Sorsia ruokkimassa. Lapsi: - Kvaak kvaak! Minä: - Jutteletsä sorsien kaa? - En tietenkään, sanoin vaan kvaak kvaak. (+ "ootsä vähä dorka"-katse)

Legoilla leikkimässä. Minä: - Onks toi auto? Lapsi: - Ei, tää on leegopalikka. (+ "joo, on se tosi dorka" -katse.)
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Onnea Par-sky :h: :pikkugee: :h:


Pikkujätkä hokee kokoajan "äitiii, äitii" tuskin tietenkään tajuamatta.

Tyttö käski mun äsken tehdä reseptikirjan isille, koska "äiti tekee maailman parasta ruokaa ja isi vie mut aina vaan ravintolaan". *snif*
masa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja masa »

No jösses sentään. On tää paikka melkoinen sikiämään.

Onnea Sipsukalle ja Parskyleelle!


Meille lupailtiin tänään ultrassa tyttöä, mutta oon pessimisti ja veikkaan poikaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja huima »

Onnea niille jotka sitä tarvitsevat!
milli

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja milli »

ihanaa sipsi :h:
Dumis

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Hahaa, i knew it! (eli arvasin)
Onnea Sipsille 8)
nastamuumio

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Sipsi, oon myöhässä, mutta onnea sitäkin enemmän!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:
par-sky kirjoitti:Onnea Sipsille!

Täällä yhä odotetaan että toi tajuais tulla ulos.
Antavatko ne sinulle jotakin "kypsytyslääkettä"? Eivät ne joskus tunnu jaksavan tulla omin avuin pihalle. Ja mikä ettei, kai siellä kotoista on... :)
Hyvin on Pertti taas ketjut luettu...
prosessi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Onnittelut sipsille minultakin, meinasi jäädä kokonaan minulta huomaamatta, kun mammailuketjua tulee luettua vain satunnaisesti.
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Pertti go-go! :cheer: