Orpon hallitus 2023-
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Re: Orpon hallitus 2023-
Mielestäni nykyhallituksessa on liikaa yksityisajattelua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^ selkeästi ministereillä ei ole tarpeeksi duunia hallitusohjelman edistämisessä. Orpon pitäisi piiskata ministerit kovempaan vauhtiin, jotta rönsyilyynnei jäisi aikaa ja energiaa. .
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Noin se on aina ollut. Jokaisen ministerinkin edustajuus on taas keväällä katkolla.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.08.2026 10:14 Mielestäni nykyhallituksessa on liikaa yksityisajattelua.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
urpiainen
- Kitisijä
Argumentin vuoksi, puhtaasta intellektuaalisesta seikkailunhalusta, voisi ehkä vähän tarkastella sellaistakin juuri ja juuri mahdollista skenaariota, että minä olisinkin väärässä, eikä kokoomus edes vaalikoneensa käynnistyttyä nousisikaan demarien kantaan, vaan pikemminkin romahtaisi kilpailemaan keskisuurten sarjassa kepun ja persujen kanssa. Tällöin varmaan (no, ehkä joka tapauksessa) Orpo luopuisi puheenjohtajuudesta viimeistään 2028 puoluekokouksessa. Mutta vaalinousun jääminen piippuun varmaan värittäisi tätä valintaa aika paljon tehden siitä samalla linjavaalin kokoomuksen sisällä. Nythän Orpo on tasapainoillut liberaalidemokraattisen sivistysideologian ja kansalliskonservatiivisen autoritarismin välillä aika tarkasti, pääesimerkkinään ehkä pääkallokoppalakin ministerivalinnat, jotka olivat kuitenkin enemmän kokoomuksen sosisaaliliberaalia siipeä. Tämä on pitänyt sekä konservatiivisiiven että liberaalisiiven aika hyvin ruodussa. Mutta jos tulee selkeä vaalitappio, suunnan selkeytystä varmaan vaaditaan. Kiinnostavaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Juu. Orpoa käy sääliksi. Kusitolppana hymyilee kun ei muuta voi ja osaa.James Potkukelkka kirjoitti: 06.08.2026 10:22Noin se on aina ollut. Jokaisen ministerinkin edustajuus on taas keväällä katkolla.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.08.2026 10:14 Mielestäni nykyhallituksessa on liikaa yksityisajattelua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Eivätkös tappion kärsineet pääministerit Suomessa yleensä lähde politiikasta. Niin käynee nytkin.urpiainen kirjoitti: 06.08.2026 10:30 Argumentin vuoksi, puhtaasta intellektuaalisesta seikkailunhalusta, voisi ehkä vähän tarkastella sellaistakin juuri ja juuri mahdollista skenaariota, että minä olisinkin väärässä, eikä kokoomus edes vaalikoneensa käynnistyttyä nousisikaan demarien kantaan, vaan pikemminkin romahtaisi kilpailemaan keskisuurten sarjassa kepun ja persujen kanssa. Tällöin varmaan (no, ehkä joka tapauksessa) Orpo luopuisi puheenjohtajuudesta viimeistään 2028 puoluekokouksessa. Mutta vaalinousun jääminen piippuun varmaan värittäisi tätä valintaa aika paljon tehden siitä samalla linjavaalin kokoomuksen sisällä. Nythän Orpo on tasapainoillut liberaalidemokraattisen sivistysideologian ja kansalliskonservatiivisen autoritarismin välillä aika tarkasti, pääesimerkkinään ehkä pääkallokoppalakin ministerivalinnat, jotka olivat kuitenkin enemmän kokoomuksen sosisaaliliberaalia siipeä. Tämä on pitänyt sekä konservatiivisiiven että liberaalisiiven aika hyvin ruodussa. Mutta jos tulee selkeä vaalitappio, suunnan selkeytystä varmaan vaaditaan. Kiinnostavaa.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Aika hyvin muotoiltu. Melkein tekee mieli jättää äänestämättä kokoomusta seuraavissa vaaleissaurpiainen kirjoitti: 06.08.2026 10:30 Argumentin vuoksi, puhtaasta intellektuaalisesta seikkailunhalusta, voisi ehkä vähän tarkastella sellaistakin juuri ja juuri mahdollista skenaariota, että minä olisinkin väärässä, eikä kokoomus edes vaalikoneensa käynnistyttyä nousisikaan demarien kantaan, vaan pikemminkin romahtaisi kilpailemaan keskisuurten sarjassa kepun ja persujen kanssa. Tällöin varmaan (no, ehkä joka tapauksessa) Orpo luopuisi puheenjohtajuudesta viimeistään 2028 puoluekokouksessa. Mutta vaalinousun jääminen piippuun varmaan värittäisi tätä valintaa aika paljon tehden siitä samalla linjavaalin kokoomuksen sisällä.
Mutta tämä riippuu paljon myös kampanjasta. Jos seuraavaa kautta kohti lähdetään selvästi tätä kautta liberaalimmalla vaaliohjelmalla, voi äänestämättä jättäminen antaa väärän viestin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
urpiainen
- Kitisijä
Joo, mutta linjakeskustelun radikaalius vaihtelee. Tässä on mahdollisuuksia aika reippaaseenkin keskusteluun kokoomuksen sielusta. Tätä tosin voi haitata se, että rajummalla laitaoikeistoporukalla ei ehkä oikein ole salonkikelpoista keulakuvaa ja joku Häkkänen varmaan jatkaisi kuitenkin aika tutuilla linjoilla.James Potkukelkka kirjoitti: 06.08.2026 10:40Eivätkös tappion kärsineet pääministerit Suomessa yleensä lähde politiikasta. Niin käynee nytkin.urpiainen kirjoitti: 06.08.2026 10:30 Argumentin vuoksi, puhtaasta intellektuaalisesta seikkailunhalusta, voisi ehkä vähän tarkastella sellaistakin juuri ja juuri mahdollista skenaariota, että minä olisinkin väärässä, eikä kokoomus edes vaalikoneensa käynnistyttyä nousisikaan demarien kantaan, vaan pikemminkin romahtaisi kilpailemaan keskisuurten sarjassa kepun ja persujen kanssa. Tällöin varmaan (no, ehkä joka tapauksessa) Orpo luopuisi puheenjohtajuudesta viimeistään 2028 puoluekokouksessa. Mutta vaalinousun jääminen piippuun varmaan värittäisi tätä valintaa aika paljon tehden siitä samalla linjavaalin kokoomuksen sisällä. Nythän Orpo on tasapainoillut liberaalidemokraattisen sivistysideologian ja kansalliskonservatiivisen autoritarismin välillä aika tarkasti, pääesimerkkinään ehkä pääkallokoppalakin ministerivalinnat, jotka olivat kuitenkin enemmän kokoomuksen sosisaaliliberaalia siipeä. Tämä on pitänyt sekä konservatiivisiiven että liberaalisiiven aika hyvin ruodussa. Mutta jos tulee selkeä vaalitappio, suunnan selkeytystä varmaan vaaditaan. Kiinnostavaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Tähän viitaten:
Eiköhän Kokoomuksen seuraava puheenjohtaja ole nainen. Veikkaan kitinän omaa tyttöä.James Potkukelkka kirjoitti: 05.08.2026 15:43 Naisten äänioikeus oli virhe
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012173172.html
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Ei liberaalissa kulmassa ole äänestäjiä, joten sinne Kokoomuksen on aivan turha mennä. Ainoa oikea ratkaisu on puhua pehmoisia keskustassa ja ajaa kovaa talouspolitiikkaa. Ei Kokoomuksen oikealla puolella ole mitään puoluetta, jonne kannatus voisi vuotaa. Persujen suuntaan ei kannata mennä, koska silloin puolueiden yhteenlaskettu kannatus laskee.
Tarvittaisiin nainen, joka kyyneleet silmissä puhuisi reiluudesta sekä työn kannattavuuden puolesta ja lupaisi kaikkea hyvää kaikille. Partanen taitaa vaan olla liian kokematon tähän rooliin.
Tarvittaisiin nainen, joka kyyneleet silmissä puhuisi reiluudesta sekä työn kannattavuuden puolesta ja lupaisi kaikkea hyvää kaikille. Partanen taitaa vaan olla liian kokematon tähän rooliin.