On totta, että voisi ajatella PM:n keskustelevan TP:n ja vastuumisterin kanssa asiasta..urpiainen kirjoitti: 27.08.2026 14:22Joo. Mun on vaikea arvioida asian oikeaa kokoluokkaa, mutta kuten hyvin tiedetään, politiikassa asiat ovat sitä, miltä ne näyttävät. Ja näyttää vähän siltä, että jos pääministeri suunnittelee suojelupoliisin siirtämistä sisäministeriöstä um-vetoiseksi ulkomaantiedusteluksi, koska tämä on muuttuvassa turvallisuusympäristössä kansallisen turvallisuuden tilannekuvalle keskeistä, niin luulisi pääministerin joka tapauksessa keskustelevan asiasta esim. sisäministerin, ukoministerin, presidentin, ehkä puolustusministerin kanssa. Näyttää isommalta asialta, kuin että pääministeri mikromanageroisi tiedottamista tai kokouskutsuja.James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2026 14:15 No periaatteessa pääministeri tietenkin vastaa kaikesta. Mutta realistisesti PM ei voi mikromanageroida ja käydä tarkistamassa, onko meili varmasti laitettu CC:nä kaikille asianosaisille. Tiedän kyllä, että sivistysmaissa perinteisesti näin katsotaan.
Orpon hallitus 2023-
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Re: Orpon hallitus 2023-
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Itse kohusta, eikö keissi mennyt jotenkin niin, että ensin Rantanen oli linjannut, ettei Supoon kosketa. Sitten kesäkuussa Orpo oli halunnut kuitenkin puuhata toisin ja lähettänyt kutsuja Rantasen ministeriölle.
Koska Rantasen kielteinen tuleva reaktionsa Orpon suunnitelmalle oli odotettavissa, niin eikö se vesitä Orpon puolen selityksen, että he eivät muka tajunneet, ettei viesti ollutkaan mennyt Rantaselle?
Vai?
Koska Rantasen kielteinen tuleva reaktionsa Orpon suunnitelmalle oli odotettavissa, niin eikö se vesitä Orpon puolen selityksen, että he eivät muka tajunneet, ettei viesti ollutkaan mennyt Rantaselle?
Vai?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Minä olen ollut siinä luulossa, että Supo on ennen kaikkea vastatiedusteluorganisaatio. Tuntuisi erikoiselta "pivotoida" se ulkomaantiedusteluun. Omaan järkeen kävisi se, että perustetaan mieluummin kokonaan uusi ulkomaantiedustelu. PV:lla on oma tiedustelulaitos, mutta se nyt keskittyvät enemmän sotilaalliseen puoleen.urpiainen kirjoitti: 27.08.2026 14:22 Ja näyttää vähän siltä, että jos pääministeri suunnittelee suojelupoliisin siirtämistä sisäministeriöstä um-vetoiseksi ulkomaantiedusteluksi, koska tämä on muuttuvassa turvallisuusympäristössä kansallisen turvallisuuden tilannekuvalle keskeistä...
EDIT: Pakko saada, kun ruotsalaisillakin on!
https://swedenherald.com/article/sweden ... he-new-und
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ehkä Orpo oli ajatellut, että Rantanen oli suuttunut ja ei puhu sille?!Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.08.2026 14:41
Vai?
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2026 14:46 Ehkä Orpo oli ajatellut, että Rantanen oli suuttunut ja ei puhu sille?!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
urpiainen
- Kitisijä
Noin niinku yleisesti ottaen tunnen toki suurta sympatiaa Orpon linjalle, että pidetään klovnikavalkadi mahdollisuuksien mukaan sivussa, vaikka sitten "vahingossa", tärkeiden asioiden valmistelusta. Mutta ehkä sinne pressankansliaan olisi voinut soittaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."