Shrink
-
- Kitinän uhri
Re: Shrink
En tiedä miten hyvin tämä kuva oikeasti asioita kuvaa, mutta ainakin se on mielenkiintoinen:

-
- Kitisijä
Päälle.NuoriDaavid kirjoitti:^Saako noista vapaata korvauksena, vai tehdäänkö noi päivystykset normaalin työajan päälle?
Amazing shit happens!
-
- Kitinä VIP-jäsen
Ok. Raskasta. Ei se varmaankaan yhtään auta paranemista.KKK kirjoitti:Päälle.NuoriDaavid kirjoitti:^Saako noista vapaata korvauksena, vai tehdäänkö noi päivystykset normaalin työajan päälle?
Itse kun työterveyshuollossa toimin paljon, niin tiedän, että ns. työterveysneuvottelu on normaali käytäntö. Eli työterveyshuolto voisi järjestää palaverin, jossa olisi mukana sinä, työnantajan edustaja ja työterv. huollon (tth) edustaja. Siellä voitaisiin keskustella, olisiko mahd. esim. joksikin aikaa tai toistaikseksi jättää päivystykset pois. Neuvottelu on luottamuksellinen, eli työnantajaa sitoo vaitiolovelvollisuus. Voit etukäteen sopia tth:n kanssa siitä, kuinka paljon sairaudestasi kerrotaan neuvottelussa. Välttämättä siitä ei tarvitse kertoa muuta kuin, että sinulla on sairaus, jonka takia päivystykset eivät ole hyväksi. Homma lähtisi käyntiin sillä, että varaisit ajan työterv. huoltoon.
Tth ei voi määrätä työantajaa tekemään muutoksia, mutta tth voi selittää, että jos homma ei muutu, on olemassa pitkän sairasloman mahdollisuus. Yleisesti ottaen kokemukseni mukaan työnantaja kyllä on myötämielinen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitinän uhri
Todennäköisesti. Ammattilaisen kanssa keskustelemisesta saattaisi olla hyötyä, jotta saat kierteen katki.exPertti kirjoitti:Itseään toteuttava ennustus.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
-
- Kitinä VIP-jäsen
^^ Noista sun potkuistasi, että älä ota sitä mitenkään henkilökohtaisesti, koska se ei ole sitä. Sieltä on pistetty tuhansia ihmisiä kilometritehtaalle. Eo. on siis tarkoitettu lohdutukseksi ja kannustukseksi. Ei se ole sun vika tai syytä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
En ymmärrä. Työtodistuksessa seisoo nimi, tehtävät ja palvelusaika. Jollei työntekijä erikseen sitä halua niin siinä ei tule seisoa työsuhteen päättymisen syytä tai taitoarviota. Jos tyätodistuksessa on jotain skeidaa niin sitten vaan pyytämään sellainen, jossa skeidaa ei ole.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
Kiitos tästä tiedosta, en ollut tämmöisestä optiosta tietoinen.NuoriDaavid kirjoitti:ns. työterveysneuvottelu
Väliaikatietoa: Ketoapinaa menee kuin karkkia, siitä huolimatta olen vetänyt hirmumyrskyasteikolla F3-F4 kilarit vanhimmalle pojalle jo kaksi kertaa ip aikana sinänsä mitättömästä asiasta. Fiilis erittäin tired sekä wired yhtä aikaa, vähän kuin viritetyllä pommilla paperipussissa. Itsehillintä just riittää siihen, että keikat hoidetaan korrektisti ja työasioissa mieli toimii viileän analyyttisesti kuten pitääkin, mutta mitään ylimääräistä ärsykettä ympäristöstä ei meinaa kestää.
Taidan pistää illalla telttasängyn auton takapaksiin ja mennä toimistooni yöksi. Onneks ens vkolla ei o päivystyksiä eikä tähän tietoon mitään muutakaan ylimääräistä.
Amazing shit happens!
-
- Kitinä VIP-jäsen
Oletko ollut työterveyshuollossa käymässä tämän sairautesi tiimoilta?
-
- Kitinän uhri
Niinpä niinexPertti kirjoitti: Siksihän siitä täällä puhunkin.

Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
-
- Kitisijä
Njet so far. Sieltä missä ensin kävin silloin kohtausiltana meni lähete paikalliseen terkkariin ja sieltä kutsua haastatteluun odottelen. En nyt sitten tiedä, pitäisikö tätä samanaikaisesti viedä toista kaistaa eli työterveyden kautta, kun toista asia kai jo (toivottavasti etenee). Nämä on mulle outoja kuvioita.NuoriDaavid kirjoitti:Oletko ollut työterveyshuollossa käymässä tämän sairautesi tiimoilta?
Siirtyminen kotoa kiljuvien kakaroiden keskeltä hiljaiseen toimistotilaan kenttämajoitukseen helpotti oloa lähes välittömästi. Sain jopa oloni kohtuullisen kotoisaksi. Tom Clancyn romsku ja oma tyyny auttoi asiaa.
Jotain positiivistakin. Vanhin oppi tänään sanomaan R-kirjaimen

Amazing shit happens!
-
- Kitisijä
Uskomatonta, melkein normaalit yöunet - vain yksi häly koko yönä. Olo tuntuu lähes ihmismäiseltä 

Amazing shit happens!
-
- Kitinä VIP-jäsen
Itse ajattelen, että voisi olla hyödyllistä käydä myös tth:ssa, ajatellen tuota työterveysneuvottelua. Mutta jos olet sitä mieltä, että työkuormituksella ei ole merkitystä, niin sitten ei.
Vaikka varsinainen sairauden hoitovastuu onkin julkisella puolella.
Vaikka varsinainen sairauden hoitovastuu onkin julkisella puolella.
-
- Kitisijä
Vasenta jalkaa koskee nilkkaan ja sääreen, väsyttää koko ajan vitullisesti..
Koska käyn työterveyshuollossa eipä tule mieleen mihinkään jonottamaan mennä..
Joskus sairaalaan saatoin isääni ja Töölössäkin kävin joskus melkein joka päivä, mutta se kalman haju..
Koska käyn työterveyshuollossa eipä tule mieleen mihinkään jonottamaan mennä..
Joskus sairaalaan saatoin isääni ja Töölössäkin kävin joskus melkein joka päivä, mutta se kalman haju..

Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitisijä
Olen tätä pienessä päässä koettanut pyöritellä, että mistä langasta tätä vyyhteä pitäisi lähteä purkamaan. En pysty osoittamaan mitään yhtä yksittäistä tekijää tyyliin "se on työn vika" tai "kamala akka ja hirveät kakarat", vaan kaikki vaikuttaa kaikkeen (duh!) ja asioita on viimeisen puolivuosikymmenen aikana kasautunut liikaa. Duuni- ja ylityökuorma, perhedynamiikka, parisuhdejutut, liialliseksi kehittynyt alkon tapakäyttö, sosiaalisen elämän näivettyminen, menneisyyden henk. koht. painolastit.NuoriDaavid kirjoitti:Itse ajattelen, että voisi olla hyödyllistä käydä myös tth:ssa, ajatellen tuota työterveysneuvottelua. Mutta jos olet sitä mieltä, että työkuormituksella ei ole merkitystä, niin sitten ei.
Ikään kuin pöydällä olisi monta palapeliä joita pitäis alkaa koota yhtä aikaa. Aikaa tämä tulee vaatimaan jumalattomasti, sen tiedän jo nyt.
Eilisen ahistuksen ja stressilevelin ollessa korkeimmillaan (yrität korjata autoa, pitää silmällä pihalla riehuvia kakaroita ja samalla puhua työpuhelua) olo oli varsin skitso. Ikään kuin tajunta olisi jakautunut useaan osaan.
- yksi minä huutaa, raivoaa ja haluaa hakata koko maailman tuhannenv*tunpaskaksi valkohehkuisen raivon vallassa
- toinen yrittää toimia järjestyksenvalvojana ja raudoittaa riehujan
- kolmas minä katselee jostain kauempaa ja tekee muistiinpanoja kahden edellisen touhuista
- neljäs yrittää keskittyä soittajan tekniseen ongelmaan.
Olen aina ollut aika temperamenttinen tyyppi kuten faijanikin (ja hänen isävainaansakin kuulemma), mutta jostain syystä itse- ja vihanhallintakyky on viime aikoina kutistunut ihan olemattomaksi. Vedän välillä aivan suhteettomia kilareita mitättömistä asioista. Ja kun se hurrikaaniraivari tulee - nykyään niin nopeasti ettei itsekään ehdi tajuta, vanhempi poika on heti hampaat irvessä nyrkit pystyssä ja pienempi vetäytyy jonnekin. Vaimo sitten joutuu olemaan sitten välissä tahtomattaan rauhantekijänä.
Eli tavallaan meillä asuu kolme lasta - joista isointa kaikki muut välillä pelkäävät, eikä se nyt niin voi mennä.
Hyvää isänpäivää kaikille.
Amazing shit happens!
-
- Kitinä VIP-jäsen
Hankalalta kuulostaa. Sairaslomasta saattaisi olla apua, jos sillä saisi stressitasoa alaspäin. SSRI-lääkitys tuota pinnanpalamista tod. näk. vähentäisi. Alkoa kannattaisi ottaa mahdollisimman vähän.
Edellä hajanaisia ajatuksia.
Edellä hajanaisia ajatuksia.
Huhhuh, siis mitä ihmettä? Minkä ikäsen kanssa sä siellä meinaat välillä ottaa niitä nyrkkimatseja? Tajuanko mä jotain väärin, vai miks tää pojan nyrkit pystyssä oleminen kuulostaa jotenkin ihan käsittämättömältä?KKK kirjoitti:Ja kun se hurrikaaniraivari tulee - nykyään niin nopeasti ettei itsekään ehdi tajuta, vanhempi poika on heti hampaat irvessä nyrkit pystyssä ja pienempi vetäytyy jonnekin. Vaimo sitten joutuu olemaan sitten välissä tahtomattaan rauhantekijänä.
-
- Kitisijä
Ei, vaan vastapuolen reaktio mun flippaamiseen on tuo. Ruumiillista kuritusta täällä ei ole harrastettu.Manaaja kirjoitti:Huhhuh, siis mitä ihmettä? Minkä ikäsen kanssa sä siellä meinaat välillä ottaa niitä nyrkkimatseja? Tajuanko mä jotain väärin, vai miks tää pojan nyrkit pystyssä oleminen kuulostaa jotenkin ihan käsittämättömältä?
Amazing shit happens!
-
- Kitisijä
^ Siis just totahan mä tossa tarkotinkin enkä sua ollu syyttämässä mistään lapsenpieksennästä. Mut miks se kersa nyrkit pystyssä on? Ja siis onks se jotain leikkiä vai onko se tosiaan mättämässä sua turpiin jos kilahdat? Eiks sun vanhempikin lapsi oo vielä kohtuu kääpiö kuitenkin? Jos kakara tykkää ragee nyrkein jo pienenä, ni se kuulostaa kyl aika tosi pahalta.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
^ En ihan oikeasti tiedä. Normaalitilanteessa poika on tosi kiltti, tykkää "halipusutella", normaalin rasavilli mitä ton ikäinen on. Mutta jos mulla kilahtaa, niin sillä kilahtaa.
Ehkä se on joku puolustusreaktio tai pelkästään perittyä, en tiedä. Onhan meillä myös aikamoinen kokoero. Sama kuin jos The Incredible Hulk olisi tossa mun edessä riehumassa - kyllä minuakin pelottaisi ja saattaisin jonkinlaista puolustusasentoa tavoitella.
Ehkä se on joku puolustusreaktio tai pelkästään perittyä, en tiedä. Onhan meillä myös aikamoinen kokoero. Sama kuin jos The Incredible Hulk olisi tossa mun edessä riehumassa - kyllä minuakin pelottaisi ja saattaisin jonkinlaista puolustusasentoa tavoitella.
Amazing shit happens!
-
- Kitisijä
Eri erikoisala, eri kaupunki mutta silti omien kokemusten pohjalta uskaltaisin mennä sanomaan että sinne terkkariin kannattanee soittaa että onhan asia menossa eteenpäin ja millähän aikataululla ja muistuttaa että tilanne on hieman akuutti, apu olis tarpeen. Itse olen ensi viikolla menossa turhalla saikulla töihin, musta tuntuu että sä oikeasti tarvisit sen saikun tai vähintäänkin töiden kevennystä, joten suosittelisin että otat yhteyttä sinne tth. Tsemiä, hyviä unia ja itsehillintää muksujen seurassa sinne.KKK kirjoitti:En nyt sitten tiedä, pitäisikö tätä samanaikaisesti viedä toista kaistaa eli työterveyden kautta, kun toista asia kai jo (toivottavasti etenee). Nämä on mulle outoja kuvioita.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
-
- Kitinän uhri
Kannattaisi varmaan ihan paperille kirjata tuo lista ja käydä se läpi vaimon kanssa. Jos vaikka pyytäisit hänen mielipidettään siitä, mitkä asiat on kiireellisintä korjata, eli pyydät häntä valitsemaan kaksi tärkeintä, kaksi keskitärkeää ja kaksi vähemmän tärkeää, ja sitten niitä korjaillaan tärkeysjärjestyksessä. Näin äkkiseltään voisi ainakin kuvitella, että ylityökuorma itsessään aiheuttaa ongelmia niin perhedynamiikassa, parisuhdejutuissa, alkon tapakäytössä ja sosiaalisen elämän näivettymisen osalta, eli sen korjaaminen voisi poistaa aika suurenkin määrän jännitteitä.KKK kirjoitti:Duuni- ja ylityökuorma, perhedynamiikka, parisuhdejutut, liialliseksi kehittynyt alkon tapakäyttö, sosiaalisen elämän näivettyminen, menneisyyden henk. koht. painolastit.
-
- Kitisijä
Mä en kyllä ymmärrä miksi KKK:n pitäisi noita juttuja miettiä vaimon tärkeysjärjestyksen mukaan. Mä olisin nyt aivan helvetin itsekäs ja lähtisin ratkoon asioita ihan omasta näkövinkkelistä. Kun oma pää on oman itsensä kanssa kuosissa niin vasta sitten voi musta edes yrittää ajatella suhteita muihin. Suhteet muihin ja erityisesti vaimoon ja lapsiin on tottakai ihan todella tärkeitä mutta musta se edellyttää ensiksi sitä että on selvillä vesillä itse itsensä kanssa.prosessi kirjoitti: Kannattaisi varmaan ihan paperille kirjata tuo lista ja käydä se läpi vaimon kanssa. Jos vaikka pyytäisit hänen mielipidettään siitä, mitkä asiat on kiireellisintä korjata, eli pyydät häntä valitsemaan kaksi tärkeintä, kaksi keskitärkeää ja kaksi vähemmän tärkeää, ja sitten niitä korjaillaan tärkeysjärjestyksessä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
-
- Kitinän uhri
Ihan siksi, että KKK totesi ettei hän itse tiedä mistä lähteä liikkeelle, ja ainakin KKK:n kuvauksista päätellen hänen vaimonsa kuulostaa sekä fiksulta että tehokkaalta organisoijalta, joten olisi hassua käpertyä yksikseen vatvomaan asioita.Georgina kirjoitti:Mä en kyllä ymmärrä miksi KKK:n pitäisi noita juttuja miettiä vaimon tärkeysjärjestyksen mukaan. Mä olisin nyt aivan helvetin itsekäs ja lähtisin ratkoon asioita ihan omasta näkövinkkelistä. Kun oma pää on oman itsensä kanssa kuosissa niin vasta sitten voi musta edes yrittää ajatella suhteita muihin. Suhteet muihin ja erityisesti vaimoon ja lapsiin on tottakai ihan todella tärkeitä mutta musta se edellyttää ensiksi sitä että on selvillä vesillä itse itsensä kanssa.prosessi kirjoitti: Kannattaisi varmaan ihan paperille kirjata tuo lista ja käydä se läpi vaimon kanssa. Jos vaikka pyytäisit hänen mielipidettään siitä, mitkä asiat on kiireellisintä korjata, eli pyydät häntä valitsemaan kaksi tärkeintä, kaksi keskitärkeää ja kaksi vähemmän tärkeää, ja sitten niitä korjaillaan tärkeysjärjestyksessä.
-
- Kitisijä
Joo. Kun oma elämänhallinta ei tunnu enää olevan omissa näpeissä, on vähän vaikeaa lähteä toimimaan itsekkäästi, varsinkin jos ympärillä on tärkeitä ihmisiä jotka pitää kuvioissa mukana. Ne pelkästään omasta itsestä lähtevät muutosratkaisut voi silloin olla aika ylilyöviä ja epätoivoisia, ja kasvattaa vain ongelmia. Auttaa melko tavalla jos lähellä on ihmisiä jeesaamassa. Tyydyttävän perhe-elämän tavoittelu on aina tiimipeliä, ei oman edun tavoittelua, vaikka ois miten paha olla.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä