Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Info tulevista miiteistä
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

KGrilli kirjoitti:noh, kaikki on suotavaa ja sallittua keskustelupalstalla joka ei ole edes keskustelupalsta vaan aikuisten hiekkalaatikko. ehkä ainoa mitä en hyväksy on henkilökohtaisiin, yleensä ulkoisiin ominaisuuksiin menevä ilkeily, eikä sitä täällä viime aikoina edes ole joitain hajanaisia poikkeuksia lukuunottamatta enää edes esiintynyt.
Hetkinen. Olet siis sitä mieltä, että Manalan sinuun kohdistama ilkeily oli suotavaa? Nostit porun asiasta ainoastaan saadaksesi antaa samalla mitalla takaisin - et siksi että sinusta tuntui pahalta, vai? Siinä tapauksessa voitte jatkaa hiekkalaatikkoleikkejänne ihan rauhassa.

Elämässä ei saa yhtään enempää kuin uskaltaa vaatia. Jos et osoita toivovasi, että muut käyttäytyisivät asiallisesti sinua kohtaan (eli tässä tapauksessa: jos et ilmaise että olet loukkaantunut), ei kannata odottaa niin tapahtuvan.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Ann »

EveryWoman kirjoitti: Hetkinen. Olet siis sitä mieltä, että Manalan sinuun kohdistama ilkeily oli suotavaa?
Tällä palstalla, se on melkeinpä toivottavaa.
Rotan aivot valtasivat pääni.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ann kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Hetkinen. Olet siis sitä mieltä, että Manalan sinuun kohdistama ilkeily oli suotavaa?
Tällä palstalla, se on melkeinpä toivottavaa.
Mielipiteensä kullakin.

Itse en pidä itseeni kohdistetusta ilkeilystä missään ympäristössä, eikä se muihinkaan kohdistettuna erityisemmin elähdytä. Jälkimmäisestä tosin herkeän elämöitsemään vain silloin kun uskon ilkeilijällä itselläänkin olleen ainakin esitietoisena tarkoituksena toimia paremmin (ja nythän on siis ainakin minulle edelleen epäselvää, mikä Manalalla oli tarkoituksena).
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Ann »

EveryWoman kirjoitti: Mielipiteensä kullakin.
Yleinen mielipide. Niin kauan kuin pilkka ei kohdistu omaan nilkkaan, niin hiljaa hyväksytään. Jos ei muuten, niin vedotaan sääntöihin, tai niiden puutteeseen.
Rotan aivot valtasivat pääni.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ann kirjoitti:vedotaan sääntöihin, tai niiden puutteeseen.
Sosiaalisen eläimen peruspakkiin kuuluva hommeli. Foorumin säännöistä tai yleisestä mielipiteestä tehdään epäjumala, joka kontrolloi kaikkea. Unohtuu, että sääntöihin voi vaikuttaa ja mielipiteitä voi kyseenalaistaa, ainakin silloin jos ajatellaan foorumien olevan ihmisiä varten eikä ihmisten foorumeja varten. Ja sama kuvio toistuu kaikkialla - työpaikoilla, kaveriporukoissa, organisaatioissa, missä tahansa yhteisöissä. Ihmiset alistuvat yhteisölle kuvittelemansa tietoisuuden pelinappuloiksi, vaikka ovat itse yhteisön tärkeimmät (tai ainoat) rakennusosat. Hullua kuin mikä.

Sulla on hyvää mieltä herättävä ava (ja kiellän ketään suhtautumasta tuohon sosiaalisena selkääntaputteluna, koska se on vain mielipide jonka kirjoitin ruudulle).
SingleMalt

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

EveryWoman kirjoitti: Hullua kuin mikä.
Kity on.

Järkevämpää touhua kaivattaessa, kannattaa hakeutua toisenlaisille foorumeille.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Ann »

EveryWoman kirjoitti:Foorumin säännöistä tai yleisestä mielipiteestä tehdään epäjumala, joka kontrolloi kaikkea. Unohtuu, että sääntöihin voi vaikuttaa ja mielipiteitä voi kyseenalaistaa, ainakin silloin jos ajatellaan foorumien olevan ihmisiä varten eikä ihmisten foorumeja varten.
Pienen ihmisen hiljainen protesti on aina silloin tällöin paikallaan. Terveisiä paitsiosta.

(Ja avataressa on huono-onninen pienipikku osteri, Disneyn Liisa Ihmemaassa-piirretystä)
Rotan aivot valtasivat pääni.
1108

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Onko se Ann ollut suljetulla vai missä hoidossa? Kun ei ole vähään aikaan näkynyt.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Ann »

1108 kirjoitti:Onko se Ann ollut suljetulla vai missä hoidossa?
Boikotoi tietoisesti ja lupaa vähentää jatkossakin.

Live the dream!
Rotan aivot valtasivat pääni.
1108

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Ann kirjoitti:Boikotoi tietoisesti ja lupaa vähentää jatkossakin.

Live the dream!
Lisäksi lääkitys on tylsistyttänyt sanansäilän?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SingleMalt kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Hullua kuin mikä.
Kity on.

Järkevämpää touhua kaivattaessa, kannattaa hakeutua toisenlaisille foorumeille.
Minulle ei ole tunnusomaista poistua järjettömien toimintamallien yhteisöistä sanaakaan sanomatta, jos jotenkin olen sellaiseen tullut astuneeksi. Yleensä ainakin kerron mielipiteeni asioista, ja katson mitä mieltä muut siitä ovat. Tähän menessä tämä on osoittautunut hurjasti tuppisuisuutta palkitsevammaksi (olen kokeillut sitä ainakin parissa työyhteisössä ja parissa kaveriporukassa), joten jatkan valitsemallani tiellä.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Ann »

1108 kirjoitti: Lisäksi lääkitys on tylsistyttänyt sanansäilän?
Sä nöyryytät itse itsees. Enkä muutenkaan lyö lyötyjä.
Rotan aivot valtasivat pääni.
SingleMalt

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

EveryWoman kirjoitti:[
Minulle ei ole tunnusomaista poistua järjettömien toimintamallien yhteisöistä sanaakaan sanomatta, jos jotenkin olen sellaiseen tullut astuneeksi.
Ei poistumisesta ollutkaan kyse, vaan siitä, että kity on se, mitä se on. Miksi sen pitäisi ollakkaan mitään muuta? Tarkoitin siis sitä, että toisenlaista keskutelua kaivatessa, kannattaa käydä muilla foorumeilla. En minäkään lätkäuutisia ja lätkäkeskusteluita täältä hae.

Minulle vain tulee paatoksestasi tällä kertaa mieleen Hanhieniemen Joki-biisin sanat.
KGrilli

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

manalahan epäili etten mä kehtaa näyttää naamaani jouluruokailussa ja siitähän sitten totesin, että pysyn poissa jos kerran niin riipoo. samassa yhteydessä sanoin myös että muissa helsingin juottoloissa vierailuani hänkään ei pysty estämään.
HellBell

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja HellBell »

SingleMalt kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:[
Minulle ei ole tunnusomaista poistua järjettömien toimintamallien yhteisöistä sanaakaan sanomatta, jos jotenkin olen sellaiseen tullut astuneeksi.
Ei poistumisesta ollutkaan kyse, vaan siitä, että kity on se, mitä se on. Miksi sen pitäisi ollakkaan mitään muuta? ..
Minulle vain tulee paatoksestasi tällä kertaa mieleen Hanhieniemen Joki-biisin sanat.
Kait sitä pointtia hällä oli siinä, että mikäli keskusteltaessa huomataan toisen loukkaantuneen pahastikin jostain, niin onko sitten enää syytä jatkaa samalla linjalla, kun täten ei enää saavuteta mitään muuta kuin ilkeilystä koituvaa jotakin härpäkkää.
Pointti: ei lyödä lyötyä.
Herra Manala

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

KGrilli kirjoitti:manalahan epäili etten mä kehtaa näyttää naamaani jouluruokailussa ja siitähän sitten totesin, että pysyn poissa jos kerran niin riipoo.
Meniköhän se nyt ihan näin kuin väität?

Muistaakseni sinä vedit dramaattiset itkupotkuraivarit ja sanoit että on minun syytäni, että sinä et nyt tule pikkujouluihin, ja toivoit että kaikki vihaisivat minua siksi. Painotit vielä muistaakseni kolmeen otteeseen että syy on minun ja ainoastaan minun. Minä löin vetoa, että sinä tulet pikkujouluihin, ja selität tulemisesi sillä, kun "kaverisi" ovat kädet ristissä sitä rukoilleet. Juuri niinkuin tempauksellasi halusit.

Ei mitään uutta. Taisin olla harvinaisen oikeassa suhteesi.

HellBell kirjoitti:härpäkkää.
Puhu lisää tuhmia beibe.
KGrilli

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Herra Manala kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:manalahan epäili etten mä kehtaa näyttää naamaani jouluruokailussa ja siitähän sitten totesin, että pysyn poissa jos kerran niin riipoo.
Meniköhän se nyt ihan näin kuin väität?

Muistaakseni sinä vedit dramaattiset itkupotkuraivarit ja sanoit että on minun syytäni, että sinä et nyt tule pikkujouluihin, ja toivoit että kaikki vihaisivat minua siksi. Painotit vielä muistaakseni kolmeen otteeseen että syy on minun ja ainoastaan minun. Minä löin vetoa, että sinä tulet pikkujouluihin, ja selität tulemisesi sillä, kun "kaverisi" ovat kädet ristissä sitä rukoilleet. Juuri niinkuin tempauksellasi halusit.

Ei mitään uutta. Taisin olla harvinaisen oikeassa suhteesi.

HellBell kirjoitti:härpäkkää.
Puhu lisää tuhmia beibe.
itkuraivari? you wish. mä olen kikatellut sulle tässä pitkin matkaa koko ajan. jösses että sä luulet olevasi tärkeä osa tuntemattomien ihmisten elämää!

ja voithan sä ettiä jos löydät jostain mun sanoneen että en tule koko pikkujouluihin. voihan olla että joku lause voi sitä muistuttaa, ehkä, mahdollisesti. mutta alusta asti taisin sanoa että et voi mua kieltää hippaamasta stadin yössä. jee jee! :cheer:

(siitä mä sitten sain parhaat naurut kun tajusin sun ehdottaneen että en saapuisi jouluruokailuun, mutta et ole itse siellä edes läsnä)
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

Geetzu kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Tuhahahh! Buha! Yeah right! Like you would!

Ja sitäpaitsi mä oon tipaton ja muutenkin päihteetön, en tosiaan uskaltais varsinkaan selvänä. Parempi aina sanoa, ettei ole tulossa! :]

Buulsit!!!! And junou whad ai miin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SingleMalt kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Minulle ei ole tunnusomaista poistua järjettömien toimintamallien yhteisöistä sanaakaan sanomatta, jos jotenkin olen sellaiseen tullut astuneeksi.
Ei poistumisesta ollutkaan kyse, vaan siitä, että kity on se, mitä se on. Miksi sen pitäisi ollakkaan mitään muuta?
Tsorgen, mutta pidän kysymystäsi ihan älyvapaana, enkä sano tätä loukkaamistarkoituksessa. :D

Kity on minulle elämää siinä missä kaikki muukin elämäni. Jos tämä olisi minulle täysin merkityksetön ympäristö, en viettäisi täällä aikaani. Mikä tahansa ympäristö, jossa vietän aikaani, on parannusehdotusten arvoinen, koska arvostan elämäni kaikkia sektoreita yhtä paljon (ja sellaiset joita en arvosta, karsin elämästäni järjestelmällisesti pois). Sen lisäksi että paskanheitto sun muu ilkeily on minun maailmankuvassani yksiselitteisesti kannattamatonta voimavarojen tuhlausta, se kehittää ihmisiä ei-toivottavaan suuntaan. Se saa ihmiset kovettumaan, vaikka apu olisi herkistymisessä, ja aseistautumaan, vaikka oikeasti tehokas väline onnellisuuden saavuttamiseen olisi rakkaus. Kun näen paskan levittelyä, minulle tulee paha mieli. Ja milloin sellaiseen törmään, katson että vähin mitä itse voin tehdä on sanoa mielipiteeni ääneen, rikkoa se mielikuva että kaikki ihmiset olisivat tällaisen viihdemuodon kannalla. Vähintään silloin, jos arvelen että edes yksi ketjun muista kirjoittajista saattaisi tajuta mitä haluan sanoa.

Sanotaan nyt vielä se, että enhän minä yleensä lue miittikeskusteluja ollenkaan (eli en sisällytä niitä elämääni), enkä useimpia paskanjauhantakeskustelujakaan (paitsi joskus silmäilen joitakin läpi, koska välillä niidenkin joukosta löytyy asiallisia aiheita). Ihan niin kuin ehdotitkin. Mutta kun kerran tänne satuin tulemaan, haluan ainakin yrittää ymmärtää täällä kirjoittavien ihmisten motiiveja ja mielipiteitä ennen kuin kategorisoin homman kylmästi paskalaariin. Liian hätäinen kategorisointi ei olisi reilua, mutta toisaalta esittämiini kysymyksiin ei ole ainakaan vielä vastattu (Manala & KGrilli), joten jossakin vaiheessa varmaan teen omat johtopäätökseni.
SingleMalt

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

EveryWoman kirjoitti:..
Tsorgen myös.

Opettele yksi toinenkin ominaisuus. Opettele katsomaan asioita stressaamatta ja miettien, miten sitä voisi parantaa.
Kaikkea ei tarvitse korjata, koska kaikki eivät kaipaa korjaamista.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SingleMalt kirjoitti:kity on se, mitä se on
Tästä vielä. Kity ei ole mikään kollektiivitajunta, jolla on oma tahto. Kity on sitä, mitä siihen osallistuvat ihmiset siitä tekevät. Ei ole mitään meitä suurempaa voimaa tai valtaa, joka päättäisi että Kity nyt vain on tätä. Jos me haluamme sen olevan tätä, niin sitten se on. Osallistun tähän ketjuun osittain juuri saadakseni selville, ketkä kaikki todella haluavat Kityn olevan paskanheittoon keskittynyt aikuisten hiekkalaatikko, ja ketkä vain alistuvat sosiaaliseen ryhmäpaineeseen.

Manala ei ole antanut tähän vielä yksiselitteistä vastaustaan (sellaista jonka minäkin ymmärtäisin), eikä muistaakseni KGrilli myöskään (voin muistaa kyllä väärinkin, enkä nyt jaksa tarkistaa). Ihmettelen, miksi on niin hankalaa sanoa suoraan kannattavansa tätä touhua, jos se kerran on niin hienoa. Kakaiskaa ulos mielipiteenne, niin voin poistua areenalta.

Hyväksyn vastaukseksi myös: Paskanheitto ei ole kannatettavaa, mutta jostain syystä teen sitä silti. Sekin on parempi kuin itsepetoksessa eläminen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SingleMalt kirjoitti:Opettele yksi toinenkin ominaisuus. Opettele katsomaan asioita stressaamatta ja miettien, miten sitä voisi parantaa.
Kaikkea ei tarvitse korjata, koska kaikki eivät kaipaa korjaamista.
Tuota olen opetellut jo hyvinkin pitkään. Muuten tuskin olisin jaksanut täällä (ja Cityssä) näin kauaa kirjoitella. Olen ihan samaa mieltä siitä, että stressaaminen vain huonontaa ihmisen toimintakykyä. Saako kysyä, miksi ajattelit minun stressaavan?

Tuo Kaikki eivät kaipaa korjaamista voi pitää paikkansa, mutta en tee oletuksia siitä kuka kaipaa ja kuka ei, ennen kuin ihmiset itse ottavat siihen kantaa (viittaan äskeiseen postaukseeni). Sanopa vaikka ensi alkuun oma mielipiteesi!
SingleMalt

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

EveryWoman kirjoitti: Tästä vielä. Kity ei ole mikään kollektiivitajunta, jolla on oma tahto. Kity on sitä, mitä siihen osallistuvat ihmiset siitä tekevät. .

Sinä yrität nyt muuttaa jotain sellaista, joka on jo pari vuotta muotoutunut tullakseen nykyisen kaltaiseksi. Tämä palsta on parodia normaalista keskustelupalstasta. Tämän tarkoitus ei olekaan olla mikään normaalin kaavan mukainen palsta, vaan juuri sellainen, että täällä on sallittua se, mikä mualla on kielletty.

Jos palstan tällaisenaan on ihan väärällä polulla, niin ihmettelen, että miten tällä pyörivät samanlaisesta huumorista ja touhusta pitävät tyypit?
Jos tämä palsta muuttuisi haluamasi kaltaiseksi, niin veikkaampa että 90% kirjoittajista ottaisi hatkat.

Yrityksesi opettaa muita keskustelemaan sinun haluamillasi tavoilla, saa ainakin minulle vitutuskärän nouseman punaiselle. Veikkaan muutamalle muulle käyvän samoin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SingleMalt kirjoitti:Sinä yrität nyt muuttaa jotain sellaista, joka on jo pari vuotta muotoutunut tullakseen nykyisen kaltaiseksi.
Olen yrittänyt ja onnistunut muuttamaan myös parinkymmenen vuoden aikana kehittyneitä systeemejä. Olennaista on se, että systeemin osat (ihmiset) tajuavat itse mitä haluavat. Jos se on jotakin erilaista kuin siihen asti on tehty, muutos tapahtuu sen kummemmitta ponnisteluitta.
Tämä palsta on parodia normaalista keskustelupalstasta. Tämän tarkoitus ei olekaan olla mikään normaalin kaavan mukainen palsta, vaan juuri sellainen, että täällä on sallittua se, mikä mualla on kielletty.
Voinko ymmärtää tämän niin, että sinä todella haluat Kityn olevan tällainen, etkä vain mene massan mukana?

Faktana en tuohon osaa suhtautua muuten kuin Paskanjauhanta-osion osalta. Jos kaikki muutkin osiot olisivat kuvailemasi kaltaisia, en välittäisi käydä täällä kirjoittelemassa.
Jos palstan tällaisenaan on ihan väärällä polulla, niin ihmettelen, että miten tällä pyörivät samanlaisesta huumorista ja touhusta pitävät tyypit?
Ihmiset osallistuvat aika paljonkin sellaiseen toimintaan, mitä eivät oikeastaan itse kannata. Esimerkkejä keksinet itsekin. Eli siitä, että toimintaa on olemassa, ei voi vielä yksiselitteisesti päätellä kaikkien siihen osallistuvien kannattavan sitä.
Jos tämä palsta muuttuisi haluamasi kaltaiseksi, niin veikkaampa että 90% kirjoittajista ottaisi hatkat.
Saat toki veikata mitä haluat, enkä kiistä ettetkö voisi olla oikeassa. Minä haluaisin kuitenkin, että ihmiset itse sanoisivat mielipiteensä, sen sijaan että sinä sanot sen 90% puolesta.
Yrityksesi opettaa muita keskustelemaan sinun haluamillasi tavoilla, saa ainakin minulle vitutuskärän nouseman punaiselle. Veikkaan muutamalle muulle käyvän samoin.
Omasta mielestäni en niinkään yritä opettaa ihmisiä, vaan yritän kysyä miksi ihmiset toimivat niin kuin toimivat. Siinä sivussa tietysti kerron omia syitäni, jotta ihmisten olisi helpompi pukea sanoiksi omiaan (on helpompi reagoida johonkin toisen sanomiseen kuin kehittää koko teoria tyhjästä). Jos tämä saa käyräsi kohoamaan, kannattaisi varmaan siinäkin tapauksessa miettiä syytä (en vaadi, enkä pyydä, vaan suosittelen). Kaikki vitutus ei ole pahanlaatuista, vaan joskus vittuuntuminen indikoi itsetuntemuksen puutetta. Tietysti jos olet päättänyt että itsetuntemuksella ei tee mitään, sinun ei kannata tehdä sen eteenkään mitään.
SingleMalt

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

EveryWoman kirjoitti:..
Sori. Tuo sohvanpohja-psykologihuttu ei pure. Säästä se jollekin muullle. Minulla tuo lentää suoraan mambojamboroskikseen.